Bölümümüz doktora programı 2011 yılında kurulmuştur. |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Matematik alanında doktora diploması verilir. |
Doktora |
Bu programa hem lisans hem de yüksek lisans derecesine sahip olan adaylar başvurabilmektedir. Programa başvuru şartları şu şekildedir: Yüksek lisans mezunları için; ALES puanının en az 65 (eşit ağırlık), yabancı dil puanının (KPDS, ÜDS ve dengi sınavlar) en az 55, yüksek lisans not ortalamasının ise, 100 üzerinden 70.13; 4 üzerinden 2.72 olması gerekmektedir. Lisans mezunları için; ALES puanının en az 70 (eşit ağırlık), yabancı dil puanının (KPDS, ÜDS ve dengi sınavlar) en az 55; lisans not ortalamasının ise, 100 üzerinden 80.16; 4 üzerinden 3,15 olması gerekmektedir. Doktora programına kabul edilmede adayların; eşit ağırlık puan türünden ALES puanının % 60’ı, Yüksek lisans/lisans not ortalamasının % 20’si ve yabancı dil puanının % 20’si dikkate alınır ve adayların ortalama başarı puanının en az 55 olması gerekir. Belirlenen kontenjana göre, en yüksek puandan başlamak üzere bir başarı sıralaması yapılır ve kontenjan sayısı kadar öğrenci kesin kayıt hakkı kazanır. |
Bir öğrencinin enstitüye kayıt olmadan önceki son üç yılda başka yükseköğretim kurumlarından aldıkları lisansüstü derslerden kayıtlı oldukları ana bilim dalına ait olanlardan aldıkları krediler, ilgili başkanlığın önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile devam etmekte oldukları program için geçerli sayılabilir. |
Yüksek lisans mezunları için; Matematik bölümünün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, Lisans mezunları için; Matematik bölümünün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 48 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, ve yeterlilik sınavını başardıktan sonra, konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Matematik alanında doktora diploması verilir. |
Matematik Anabilim dalı doktora programının amacı, lisans ve yüksek lisans düzeyinde öğrenilmiş bilgilere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilecek, temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilen bireyler yetiştirmektir. |
PÇ-1 | Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar. |
PÇ-2 | Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. |
PÇ-3 | Matematikteki güncel konulara hakim olur. Analiz ve cebir alanın da yeni teorik ve uygulamalı konuları kavrar. |
PÇ-4 | En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir. |
PÇ-5 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olabilme. |
PÇ-6 | Çalışma hayatında etik sorumlulukların gereklerini yerine getirebilme. |
PÇ-7 | Bilim tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi edinebilme. |
PÇ-8 | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
PÇ-9 | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
PÇ-10 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
PÇ-11 | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
PÇ-12 | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili geliştirebilme. |
PÇ-13 | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
PÇ-14 | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
PÇ-15 | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | X | X | X | ||||||||||||
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | X | X | X | X | |||||||||||
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | X | X | |||||||||||||
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | ||||||||||||||
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | X | ||||||||||||||
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | X | X | |||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | X | X | |||||||||||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | X | ||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | X | ||||||||||||||
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | X | X | |||||||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | X | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katk | X | X | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | X | |||||||||||||
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||||||||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | X | X | ||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | ||||||||||||||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | X | |||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | X | |||||||||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. | X | ||||||||||||||
Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | X | X | |||||||||||||
Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,8. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katk | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 | x | x | 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 1 | x | x | 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 | x | x | x | x | 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 3 | x | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. | 4 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 5 | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 1 | x | x | 1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 3 | x | x | 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Matematik Anabilim Dalı Doktora programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, temel olarak akademisyenlik ve ileri düzey araştırmacı pozisyonlarında görev alabilir. Ayrıca ilgili kamu ve özel şirketlerin araştırma ve geliştirme bölümlerinde üst düzey pozisyonlarda çalışabilir. |
Bu programı başarıyla bitirenler, istedikleri takdirde bir post-doktora programına başvurabilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT679 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEC 1 | SECMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT600 | SEMİNER | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 18 |
SEC 2 | SECMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT700 | YETERLİLİĞE HAZIRLIK | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 30 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT698 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
MAT692 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT697 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 24 |
MAT691 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT698 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 24 |
MAT692 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT697 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 24 |
MAT691 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT698 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 24 |
MAT692 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT675 | ADİ VE KISMİ DİF. DENKLMELER İÇİN NÜMERİK METODLAR I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT609 | CEBİRSEL GRAF TEORİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT603 | CİSİM TEORİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT651 | ÇATALLANMA VE KAOS TEORİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT621 | DİZİ UZAYLARINDA MATRİS DÖNÜŞÜMLER I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT633 | FARK DENKLEMLERİNİN KARARLILIK TEORİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT649 | FRAKTAL YAPILAR VE UYGULAMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT631 | FUZZY SAYILARIN DİZİ UZAYLARI I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT607 | GRAF ENERJİLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT601 | HALKA TEORİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT619 | KATEGORİK TOPOLOJİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT673 | KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER VE UYGULAMALARI I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT645 | KOMPLEKS MANİFOLDLAR I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT647 | KUATERNİYONLAR TEORİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT641 | MANİFOLDLAR GEOMETRİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT667 | SINIR DEĞER PROBLEMLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT661 | SONLU FARK YÖNTEMLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT605 | SPEKTRAL GRAF TEORİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT617 | TOPOLOJİDE SEÇME KONULAR I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT643 | YARI-RİEMANN MANİFOLDLAR I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT676 | ADİ VE KISMİ DİF. DENKLMELER İÇİN NÜMERİK METODLAR II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT610 | CEBİRSEL GRAF TEORİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT652 | ÇATALLANMA VE KAOS TEORİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT622 | DİZİ UZAYLARINDA MATRİS DÖNÜŞÜMLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT634 | FARK DENKLEMLERİNİN ASİMPTOTİK DAVRANIŞI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT632 | FUZZY SAYILARIN DİZİ UZAYLARI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT604 | GALOİS TEORİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT608 | GRAF ENERJİLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT602 | HALKA TEORİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT620 | KATEGORİK TOPOLOJİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT674 | KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER VE UYGULAMALARI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT646 | KOMPLEKS MANİFOLDLAR II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT648 | KUATERNİYONLAR TEORİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT642 | MANİFOLDLAR GEOMETRİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT668 | SINIR DEĞER PROBLEMLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT662 | SONLU FARK YÖNTEMLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT606 | SPEKTRAL GRAF TEORİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT618 | TOPOLOJİDE SEÇME KONULAR II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT666 | UYGULAMALI FONKSİYONEL ANALİZ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT644 | YARI-RİEMANN MANİFOLDLAR II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavların katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB) ve (CB) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. |
Matematik doktora programını tamamlayabilmek için; Yüksek lisans mezunu öğrenciler; tez çalışmasına başlamadan önce, toplam 24 krediden az olmamak koşuluyla en az sekiz adet dersi ve anabilim dalı seminer dersini başarıyla tamamlamak ve yeterlilik sınavını başarıyla geçmek zorundadır. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde 2 Profesör, 4 Doçent, 4 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi, 3 Araştırma Görevlisi mevcuttur. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü 2000 Evler Mahallesi Zübeyde Hanım Cad. 50300 Nevşehir / Türkiye Tel : +90 384 228 10 00 Faks : +90 384 215 39 48 |