Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BİYOLOJİ(DOKTORA)

Kuruluş

Bölümümüz doktora programı 2016 yılında kurulmuştur.


Kazanılan Yeterlilik

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Biyoloji alanında doktora diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Doktora


Kabul ve Kayıt Şartları

Bu programa hem lisans hem de yüksek lisans derecesine sahip olan adaylar başvurabilmektedir. Programa başvuru şartları şu şekildedir: Yüksek lisans mezunları için; ALES puanının en az 55 (eşit ağırlık), yabancı dil puanının (KPDS, ÜDS ve dengi sınavlar) en az 55 olmalıdır. Lisans diploması ile başvuracaklar için lisans not ortalamasının ise 4 üzerinden 3,0 ve ALES puanının en az 80 olması gerekmektedir.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Bir öğrencinin enstitüye kayıt olmadan önceki son üç yılda başka yükseköğretim kurumlarından aldıkları lisansüstü derslerden kayıtlı oldukları ana bilim dalına ait olanlardan aldıkları krediler, ilgili başkanlığın önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile devam etmekte oldukları program için geçerli sayılabilir.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Yüksek lisans mezunları için; Biyoloji bölümünün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, Lisans mezunları için; Matematik bölümünün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 48 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, ve yeterlilik sınavını başardıktan sonra, konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Biyoloji alanında doktora diploması verilir.


Program Profili

Biyoloji Anabilim dalı doktora programının amacı, lisans ve yüksek lisans düzeyinde öğrenilmiş bilgilere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilecek, temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilen bireyler yetiştirmektir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir
PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir
PÇ-6 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar
PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir
PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. X X
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. X
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. X X
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. X
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. X
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. X X
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. X X
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. X
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. X X
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. X
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. X
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. X
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. X
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. X X
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. X X
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. X X
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. X
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. X X
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. X
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. X
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. X X
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katk X X
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. X
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X X
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. X
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. X
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. X
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. X
Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. X
Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. X X
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. X X
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,8. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 1 x x x x 1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 2 x x 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 1 x x x x 1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 2 x x 2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 3 x x 3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 4 x x x x 4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 1 x x 1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 1 x x 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 2 x x 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 3 x x 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. 4 x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. 5 x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. 1 x x x x 1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 2 x x x x 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 3 x x x x 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katk 1 x x x x 1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 2 x x 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 3 x x x x 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Biyoloji Anabilim Dalı Doktora programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, temel olarak akademisyenlik ve ileri düzey araştırmacı pozisyonlarında görev alabilir. Ayrıca ilgili kamu ve özel şirketlerin araştırma ve geliştirme bölümlerinde üst düzey pozisyonlarda çalışabilir.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programı başarıyla bitirenler, istedikleri takdirde bir post-doktora programına başvurabilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BYL 755 BİYOETİK VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 6
BYL 700 SEMİNER 0 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 18
SEÇ-01 SEÇMELİ GRUP 01 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 6
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SEÇ-02 SEÇMELİ GRUP 02 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 30
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BYL 770 DOKTORA YETERLİLİK 0 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 30
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BYL 701 TEZ ÇALIŞMASI 0 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 24
BYL 702 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BYL 772 TEZ ÇALIŞMASI 0 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 24
BYL 773 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 6
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BYL 701 TEZ ÇALIŞMASI 0 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 24
BYL 702 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 6
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BYL 772 TEZ ÇALIŞMASI 0 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 24
BYL 773 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 6
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BYL 701 TEZ ÇALIŞMASI 0 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 24
BYL 702 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 6
Toplam:
30

SEÇMELİ GRUP 01

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BYL 727 AĞIR METALLER VE TOKSİK ETKİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 723 ALG TOKSİNLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 717 BENTİK OMURGASIZLAR VE EKOLOJİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL801 BİTKİ HABİTATLARI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 761 BİTKİ KORUMA BİYOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 766 BİTKİ TAYİNİ VE UYGULAMALARI II 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL803 BRİYOFİT EKOLOJİSİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 809 BRİYOFİT EKOLOJİSİ II 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 801 BRİYOFİT VEJETASYONU 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 729 ELEMENTLER VE SAĞLIĞA ETKİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 759 ENTOMOLOJİK MÜZE METODLARI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 805 ENTOMOPATHOGENS 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 765 ETNOBOTANİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 775 İLERİ PALİNOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 747 İLERİ SİTOGENETİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 769 KANSER BIYOLOJISI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 731 KİRLİ ALANLARIN İYİLEŞTİRİLMESİNDE BİTKİSEL TEKNOLOJİLER 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 711 LİMNOLOJİK ANALİZLER 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 749 MOLEKÜLER SİTOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 767 NANOTOKSIKOLOJI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 751 ÖRÜMCEKLERDE KARYOTİP HAZIRLAMA TEKNİKLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL807 PHYLOGENETIC ANALYSIS 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli
BYL 733 POPULASYONLARIN GENETİK ANALİZİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 771 PROTEOMİKS BİYOİNFORMATİĞİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 805 SU YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli
BYL 715 SUCUL EKOSİSTEMLERDE BİYOLOJİK İZLEME 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 709 SUCUL EKOSİSTEMLERDE IŞIK VE FOTOSENTEZ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL 789 TOPRAK SOLUCANI EKOLOJİSİ VE EKONOMİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli
BYL809 TÜRKİYE İÇ SU BALIKLARI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli
BYL 739 TÜRKİYE’NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
BYL793 VERMİCOMPOST ÜRETİM VE UYGULAMALARI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6

SEÇMELİ GRUP 02

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BYL 728 BİTKİLERDE BESLENME BOZUKLUKLARI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 724 BİYOENERJİ VE BİYOYAKITLAR 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 708 BİYOGÜVENLİK 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 754 BİYOTEKNOLOJİK METABOLİTLER 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 756 DNA MUTAGENEZI VE ONARIM 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 758 GENOTOKSIKOLOJI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 764 HAYVAN ZEHİRLERİNİN ARAŞTIRILMASINDA KULLANILAN BİYOANALİTİK 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 748 HÜCRE DÖNGÜSÜNÜN GENETİK KONTROLÜ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 753 İLERİ BAKTERİ GENETİĞİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 730 İLERİ TOPRAK BİYOTEKNOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 704 KENTSEL ENTOMOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 762 KÜTLE SPEKTROMETRESİ TABANLI İLERİ PROTEOMİK ANALİZ YÖNTEMLE 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 732 MİKROELEMENTLERİN BİYOJEOKİMYASI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 726 MOLEKÜLER BİYOTEKNOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 750 ÖKARYOTİK MOLEKÜLER GENETİK 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 712 REKABET VE BİRLİKTELİK 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 714 TATLI SU EKOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 716 TATLI SU EKOSİSTEMLERİNİN KULLANIMI VE YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 710 TATLI SU KİRLİLİĞİNİN BİYOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
BYL 752 UYGULAMALI GENETİK 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavların katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB) ve (CB) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.


Mezuniyet Şartları

Biyoloji doktora programını tamamlayabilmek için; Yüksek lisans mezunu öğrenciler; tez çalışmasına başlamadan önce, toplam 24 krediden az olmamak koşuluyla en az sekiz adet dersi ve anabilim dalı seminer dersini başarıyla tamamlamak ve yeterlilik sınavını başarıyla geçmek zorundadır.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Bölümümüzde 2 Profesör, 1 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Araştırma Görevlisi mevcuttur.


Adres ve İletişim Bilgileri

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü 2000 Evler Mahallesi Zübeyde Hanım Cad. 50300 Nevşehir / Türkiye Tel : +90 384 228 10 00 Faks : +90 384 215 39 48