Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 20/12/2019 tarih ve E.97062 sayılı yazısı ve 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca Veterinerlik Bölümü-Laborant ve Veteriner Sağlık Programının açılması uygun görülmüştür. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere LABORANT VE VETERİNER SAĞLIK alanında önlisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Türk öğrenciler, Laborant ve Veteriner Sağlık Programına Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türündeki tercih sıralamasına göre yerleştirmeleri yapılır. Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi yaşam boyu öğrenme ilkesini esas alarak, daha önce bir başka kurumda alınmış dersleri tanır ve bu derslerin öğrenme çıktıları Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi’nde kayıtlı programınkilerle uyumlu olduğu takdirde mezuniyet kredisinden muaf tutar. Öğrenme çıktılarının uyumu ve muafiyet konularına Yüksekokul Kurulu tarafından ilgili yasa ve yönetmeliklere uygun olarak karar verilir. |
Laborant ve Veteriner Sağlık alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarı ile tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Çağdaş dünya ve ülke koşullarına duyarlı, Atatürk ilke ve inkılâpları bilincinde ulusal kültür ve değerlerini yaşatan, ülkesine, ulusuna ve insanlık ailesine hizmeti amaç edinen, Veteriner tıp ve sağlık sektöründe evrensel bilim ve eğitimi temel alan, kuramsal bilgi birikimini pratikle birleştirebilen, alanında tıbbi laboratuar, işletim-donanım sistemlerini, teknolojilerini ve materyallerini bilen, bu teknolojileri verimli ve etkili kullanan, bu süreçlerde mesleğinin profesyonel gereklerini yerine getirebilen, gerekli ürünleri hazırlayan, elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde hizmete sunan, veteriner sağlık ve laboratuvar standartlarının gelişimine ve yaşam kalitesinin arttırılmasına katkı sağlayan, alanında sorunları algılayan, çözümler üretebilen, analitik düşünme yeteneğine, takım çalışmasına ve sorumluluk duygusuna sahip meslek elemanları yetiştirmektir. |
PÇ-1 | Hayvan türlerini ve ırklarını, yapısal ve işlevsel (anatomik, histolojik, fizyolojik ve biyokimyasal vb.) Temel özelliklerini tanır. |
PÇ-2 | Hayvanların yaşamsal belirtilerini yorumlar ve gerekli durumlarda temel ilk yardım uygulamalarını yapar. |
PÇ-3 | Laboratuvarlarda sorumlu hekim nezaretinde kayıt alır, test materyallerini hazırlar ve test eder. |
PÇ-4 | Asepsi ve antisepsi tekniklerini hatırlar, hospitalize edilen hayvanlar ile pre- ve post-operatif dönemde bakım konusunu işaret eder. |
PÇ-5 | Parazit enfestasyonlarını tanır ve enfeksiyöz hastalıkların bulaş modelleri ile hastalıkların kontrolü için yapılacak çalışmalarda (aşı uygulaması, hijyen tedbirleri, ilaçlama vb) veteriner hekime yardımcı olur. |
PÇ-6 | Klinik muayene ve görüntüleme cihazları ile cerrahi müdahale aletlerini tanır ve güvenli kullanımları sırasında veteriner hekime destek olur. |
PÇ-7 | Kuramsal olarak belirlenen besleme protokollerini hazırlar ve kullanır. |
PÇ-8 | Hospitalize edilen hayvanlar ile pre- ve post-operatif dönem bakım verir. |
PÇ-9 | Veteriner hekime klinik muayene, görüntüleme yöntemlerinin uygulanması, cerrahi uygulamalar sırasında talep edilen yardımda bulunur, (hayvanların sevk ve idaresi, anestezi altındaki hastanın monitorizasyonu sağlar vb). |
PÇ-10 | Hastalıklardan korunma ve kontrolü ile tedavileri konusundaki uygulamalarda (invaziv olmayan ilaç ve aşı uygulamaları) hekime yardımcı olur. |
PÇ-11 | Veteriner hekim tarafından planlanan her türlü uygulamayı yürütür. |
PÇ-12 | Bilimsel bilgiyi kullanıma sokar, metotlarını tanır. |
PÇ-13 | Sahip olduğu bilgi ve beceriyi eleştirel yolla değerlendirerek, edinmesi gereken yeni bilgi ve beceriler konusunda günceli takip eder, doğru bilgi kaynaklarını belirler ve bilgiye ulaşma yetkinliğine sahip olur. |
PÇ-14 | Mesleki yetenek ve yetki-sorumluluklarından yola çıkarak toplum bilinci ile planlanan sosyal projelere katkı sağlar (çiftçi bilgilendirme toplantılarında kuramsal/uygulamalı çalışmalarda yer alır, vb). |
PÇ-15 | Mesleki anlamda kullanacağı/kullanımına yardımcı olacağı cihazlara ilişkin teknolojik yenilikleri izler, bu cihazların kullanımına ilişkin etkinliklere katılır. |
PÇ-16 | Mesleki uygulamaları sırasında ihtiyaç duyacağı düzeyde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyi en az bir yabancı dili kullanır. |
PÇ-17 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile mesleki uygulamalar ve sosyal ilişkiler düzeyinde ihtiyaç duyulabilecek diğer teknolojik araçları kullanır. |
PÇ-18 | İnsan, hayvan ve hayvan sahibinin hakları konusunu hatırlar, hayvan refahını ve etik ilkeleri tüm uygulamalarda gözetir. |
PÇ-19 | İş yeri ve iş güvenliği kavramlarına hâkim olma ve iş güvenliğini tehdit eden durumlarda gerekli sorumluluğu alır. |
PÇ-20 | Çalışma alanı ile ilgili mevzuatları tanımlar ve güncellenen mevzuatı takip eder. |
PÇ-21 | Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. |
PÇ-22 | Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-23 | Analiz etme ve sentezleme becerisi |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | ||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | |||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Laborant ve Veteriner Sağlık Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar tekniker unvanını kazanarak Tarım ve Orman Bakanlığı bünyesinde olan çok sayıdaki ilgili kuruluşların yanı sıra özel veteriner hastanelerinde, kliniklerinde ve laboratuvarlarında yardımcı teknik personel olarak çalışabilirler. Ayrıca özel çiftliklerde veya tavukçuluk, sığırcılık (et-süt), koyunculuk işletmeleri ile yem sanayinde yardımcı eleman olarak kendilerine yer edinebilirler. Dahası edindikleri yeni bilgilerle kendi iş yerlerini kurabilirler. |
Laborant ve Veteriner Sağlık Programından mezun olan öğrencilerin, örgün öğretim ya da açıköğretim lisans programlarının 5. yarıyılından lisans öğrenimine devam edebilmeleri için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girmeleri gerekmektedir. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
LVS 119 | MEDİKAL BİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
LVS 109 | TEMEL VETERİNER ANATOMİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
LVS 107 | TEMEL VETERİNER BİYOKİMYA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
LVS 111 | TEMEL VETERİNER FİZYOLOJİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
LVS 117 | TEMEL VETERİNER GENETİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
LVS 115 | TEMEL VETERİNER HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
LVS 113 | TEMEL VETERİNER MİKROBİYOLOJİ VE VİROLOJİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
TDL 101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD 101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
LVS 114 | HAYVAN DAVRANIŞLARI VE REFAHI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
LVS 120 | TEMEL VETERİNER LABORATUAR TEKNİKLERİ VE PRENSİPLERİ | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
LVS 118 | TEMEL VETERİNER PARAZİTOLOJİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
LVS 122 | TEMEL VETERİNER PATOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
LVS 108 | TEMEL VETERİNER ZOOTEKNİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
LVS 112 | TEMEL YEM BİLGİSİ VE HAYVAN BESLEME | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDL 102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEC 001 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LVS 203 | ÇİFTLİK HAYVANLARI YETİŞTİRİCİLİĞİ | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
LVS 207 | DOĞUM VE REPRODÜKSİYON | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
STJ 250 | ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (STAJ) | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
LVS 201 | HAYVAN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARDAN KORUNMA | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
LVS 209 | TEMEL KLİNİK BİLGİSİ | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
LVS 205 | TEMEL VETERİNER FARMAKOLOJİ VE TOKSİKOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
LVS 221 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SEC 003 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 30 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LVS 132 | BİYOLOJİK KONTROL | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
LVS 126 | ÇEVRE KORUMA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
LVS 116 | HİJYEN VE SANİTASYON | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
LVS 130 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
LVS 128 | MARAZİ MADDE VE NUMUNE ALMA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
LVS 124 | MESLEKİ TERMİNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LVS 213 | ARI YETİŞTİRİCİLİĞİ VE HASTALIKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
LVS 215 | AT YETİŞTİRİCİLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
LVS 232 | AYAK HASTALIKLARI VE BAKIMI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
LVS 211 | ENTOMOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
LVS 221 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
LVS 225 | İNSAN HAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
LVS 223 | İŞARET DİLİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
LVS 217 | KARİYER PLANLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
LVS 219 | TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LVS 218 | DEONTOLOJİ VE MESLEKİ ETİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
LVS 228 | GIDA GÜVENLİĞİNDE TEMEL PRENSİPLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
LVS 224 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
LVS 206 | HAYVAN BESLEME HASTALIKLARI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
LVS 216 | HAYVANCILIK EKONOMİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
LVS 214 | HAYVANSAL ÜRÜNLER TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
LVS 208 | İMMUNOLOJİ VE AŞILAMA | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
LVS 204 | KANATLI HAYVAN HASTALIKLARI | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
LVS 230 | LABORATUAR HAYVANLARI YETİŞTİRİCİLİĞİ VE SAĞLIĞI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
LVS 222 | MEME SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
LVS 226 | MESLEKİ İNGİLİZCE | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
LVS 220 | PET HAYVANLARI HASTALIKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
LVS 202 | SALGIN HASTALIKLAR VE ZOONOZLAR | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
LVS 210 | SUNİ TOHUMLAMA VE HAYVAN BİYOTEKNOLOJİLERİ | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
USE 250 | UYGULAMALI STAJ EĞİTİMİ | 0 Saat | 4 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 30 |
LVS 212 | VETERİNER HİZMETLERİ MEVZUATI VE ETİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Öğrencilerin, Laborant ve Veteriner Sağlık Programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir. Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen ön lisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav, bir ödev içerir. Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde "Ölçme ve Değerlendirme" başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır. Ara sınav ve Genel sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, genel sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir. Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm ön lisans programlarındaki tüm dersler için en az% 40 ve en fazla % 60 olur. Bir ara sınav, ödev veya genel sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur. Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir. Değerlendirme: Bir öğrencinin başarısı her ders için tanımlanan her bir değerlendirme (dönem içi çalışmalar ve genel) için öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır ve dönem sonunda standart sapma ve sınıfın not ortalaması dikkate alınarak ilkeleri Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak harf notuna dönüştürülür. |
Bir öğrencinin Laborant ve Veteriner Sağlık Programından mezun olabilmesi için aşağıdaki koşulları karşılaması gerekmektedir: · Ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak · 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir · 30 iş günü (5 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının tamamlanması |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde 3 Öğretim Görevlisi görev yapmaktadır. Bölümde 1 konferans salonu, 1 kütüphane, 2 derslik ve 3 laboratuvar bulunmaktadır |
Öğr.Gör. Murat ŞEN Laborant ve Veteriner Sağlık Programı Koordinatörü Adres: Derinkuyu Emineana ve Yaşar Ertaş Tarım ve Hayvancılık Meslek Yüksekokulu Hakim Sefa Mutlu Caddesi, Suvermez - Derinkuyu / NEVŞEHİR Tel: 0384 228 10 00 (21503) E-posta: derinkuyumyo@nevsehir.edu.tr Web Adresi: https://derinkuyumyo.nevsehir.edu.tr/tr |