Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SEMRA ve VEFA KÜÇÜK SAGLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK

Kuruluş

Yüksek Sağlık Şurasının 23/05/1995 tarih ve 185/1 Sayılı Kararı doğrultusunda, sağlık hizmetlerinin verimli olarak yürütülmesinde ihtiyaç duyulan ebe, hemşire ve sağlık memurlarının yüksek öğretim sistemi ile uluslar arası normlara uygun olarak yetiştirilmesi amacıyla, 02/11/1996 tarih ve 22805 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Bakanlar Kurulu Kararına istinaden, Sağlık Bakanlığı ile Y.Ö.K. arasında imzalanan 22/11/1996 tarihli Protokol hükümleri gereğince, Sağlık Bakanlığına bağlı Sağlık Meslek Liseleri Üniversitelere devredilmiş olup, yüksekokulumuz Sağlık Bakanlığı ile Y.Ö.K. arasında imzalanan 22/11/1996 Tarihli Protokol doğrultusunda Erciyes Üniversitesine bağlı olarak 1997-1998 eğitim-öğretim yılında Nevşehir İl merkezinde eğitim ve öğretime başlamıştır. Yüksekokulumuz, 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 Sayılı Kanunla Nevşehir Üniversitesi’nin kurulmasıyla, Nevşehir Üniversitesi’ne bağlanmış ve Semra ve Vefa Küçük Sağlık Yüksekokulu adını almıştır. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesine bağlı olarak eğitim-öğretim veren ‘‘Semra ve Vefa Küçük Sağlık Yüksekokulu’, 01/08/2019 tarihli ve 1385 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile ‘Semra ve Vefa Küçük Sağlık Bilimleri Fakültesi’ olarak eğitim-öğretime devam etmektedir.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Hemşirelik alanında lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Ülkemizde, üniversitelere giriş için YKS sınavında başarılı olmak gerekir. Lisans programlarına giriş bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını Yükseköğretim Kuruluna (YÖK) bağlı bir kurum olan Öğrenci Seçme Ve Yerleştirme Merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belli bir kontenjan dâhilinde yapılır. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan Yerleştirme Sonuç Belgesi.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. Öğrencinin fakülteye kayıt yaptırmadan önce herhangi bir Yükseköğretim Kurumunun lisans ya da önlisans programından aldığı ve başardığı dersler Fakülte Yönetim Kurulu Kararıyla muaf tutulabilir.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Hemşirelik alanında lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir.


Program Profili

Hemşirelik bölümümüzün profili; birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi, hastalık halinde tedavisi ve rehabilite edilmesi amacıyla, toplam 3668 saatlik eğitim programının %48'ı teorik, %52'ı uygulama şeklinde yürütülmek üzere oluşturulmuştur.


Program Çıktıları

PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır.
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar.
PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir.
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır.
PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur.
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapar.
PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır.
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir.
PÇ-10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceler.
PÇ-11 Kişisel ve mesleki gelişimini destekleyecek sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere katılır.
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder.
PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X X X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X X X X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X X X X X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X X X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X X X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç X X
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. X X
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. X X X X
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri X X X X X X
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. X X
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. X X X X
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. X X X
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X X X X X
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X X X X
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. X X X
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. X X X
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X X X
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. X X
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. X X
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. X X X X
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. X X
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. X X
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X X
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. X X X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. X X X
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X X
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. X X
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. X X
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. X X
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. X
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X X X
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. X
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. X X
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. X X
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. X X
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. X X
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. X X
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç 1 x x x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. 2 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 3 x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri 1 x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. 2 x x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. 3 x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 4 x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1 x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2 x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. 3 x x x x x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. 4 x x x Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. 2 x x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. 3 x x x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. 4 x x x x Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. 5 x x Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. 1 x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 2 x x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 3 x x x x x x x x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4 x x x x x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5 x x x x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. 6 x x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 7 x x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 8 x x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. 9 x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 1 x x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 2 x x x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. 3 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 4 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 5 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. 6 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. 7 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim 8 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Mezunlar; koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmeti veren bütün kuruluşlar ve turizm faaliyetlerinin sürdürüldüğü alanlarda hemşire olarak görev alabilecekleri gibi serbest de çalışabilirler. Akademik çalışma yapmak isteyen mezunlar ise Hemşirelik Yüksekokulları, Sağlık Yüksekokulları ve Sağlık Bilimleri Fakültelerinde araştırma görevlisi ya da yüksek lisans ve doktora öğrencisi olarak çalışmalarını sürdürebilirler.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM103 ANATOMİ 4 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 6
AİT 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
HEM101 FİZYOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
HEM111 HEMŞİRELİĞE GİRİŞ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
ENF 101 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I 1 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 3
TDL 101 TÜRK DİLİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
YBD 101 YABANCI DİL 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
AİS 1-1 Alan İçi Seçmeli Ders Havuzu 1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 7
SEC1-1 Seçmeli Ders Havuzu 1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 2
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
HEM 102 HEMŞİRELİKTE TEMEL İLKE VE UYGULAMALAR 6 Saat 12 Saat 1 Bahar Zorunlu 15
ENF 102 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI II 1 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
TDL 102 TÜRK DİLİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
YBD 102 YABANCI DİL II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
AİS 1-2 Alan İçi Seçmeli Ders Havuzu2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 4
SEC 1-2 Seçmeli Ders Havuzu 2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 2
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 203 HEMŞİRELİKTE KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
HEM 201 İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ 6 Saat 10 Saat 2 Güz Zorunlu 13
AİS 2-1 Alan İçi Seçmeli Ders Havuzu 3 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 11
SEC 2-1 Seçmeli Ders Havuzu 3 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 3
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 202 CERRAHİ HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ 6 Saat 10 Saat 2 Bahar Zorunlu 13
HEM 204 HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
AİS 2-2 Alan İçi Seçmeli Ders Havuzu 4 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 8
SEC 2-2 Seçmeli Ders Havuzu 4 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 3
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 301 DOĞUM-KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ 6 Saat 8 Saat 3 Güz Zorunlu 11
HEM 303 RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ 6 Saat 8 Saat 3 Güz Zorunlu 10
AİS 3-1 Alan İçi Seçmeli Ders Havuzu 5 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 6
SEC 3-1 Seçmeli Ders Havuzu 5 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 3
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 302 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ 6 Saat 8 Saat 3 Bahar Zorunlu 12
HEM 304 HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ 6 Saat 8 Saat 3 Bahar Zorunlu 12
AİS 3-2 Alan İçi Seçmeli Ders Havuzu 6 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 3
SEC 3-2 Seçmeli Ders Havuzu 6 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 3
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 403 HEMŞİRELİKTE YÖNETİM 4 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 4
HEM 401 MESLEKİ UYGULAMA I 2 Saat 28 Saat 4 Güz Zorunlu 24
SEC 4-1 Seçmeli Ders Havuzu 7 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 2
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 402 MESLEKİ UYGULAMA II 2 Saat 28 Saat 4 Bahar Zorunlu 24
AİS-8 Alan İçi Seçmeli Ders Havuzu 8 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 3
SEC 4-2 Seçmeli Ders Havuzu 8 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 3
Toplam:
30

Alan İçi Seçmeli Ders Havuzu 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 107 BİYOKİMYA 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3
HEM 105 HİSTOLOJİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
HEM 109 PSİKOLOJİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2

Seçmeli Ders Havuzu 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM121 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
HEM 131 STRESLE BAŞETME 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2

Alan İçi Seçmeli Ders Havuzu2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 104 MİKROBİYOLOJİ 2 Saat 2 Saat 1 Bahar Seçmeli 4

Seçmeli Ders Havuzu 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 132 GENETİK 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2

Alan İçi Seçmeli Ders Havuzu 3

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 211 AFETLERDE HEMŞİRELİK VE İLK YARDIM 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
HEM 209 BESLENME 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 4
HEM 205 FARMAKOLOJİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
HEM 213 MESLEKİ İNGİLİZCE I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
HEM 207 PATOLOJİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2

Seçmeli Ders Havuzu 3

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE 101 BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I 0 Saat 1 Saat 2 Güz Seçmeli
İNS201 İNSAN HAKLARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
HEM 221 SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3

Alan İçi Seçmeli Ders Havuzu 4

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 208 BULAŞICI HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
HEM 206 HEMŞİRELİK TARİHİ VE DEONTOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4
HEM 210 MESLEKİ İNGİLİZCE II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli

Seçmeli Ders Havuzu 4

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE 102 BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II 0 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli 1
HEM 238 HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3

Alan İçi Seçmeli Ders Havuzu 5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 307 BİYOİSTATİSTİK 3 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
HEM 305 EPİDEMİYOLOJİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3

Seçmeli Ders Havuzu 5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 331 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
HEM 335 MESLEKİ İNGİLİZCE III 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli
HEM 329 PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
HEM 327 SOSYAL ANTROPOLOJİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli
HEM 325 TOPLUMSAL CİNSİYET FARKINDALIĞI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3

Alan İçi Seçmeli Ders Havuzu 6

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 306 HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3

Seçmeli Ders Havuzu 6

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 336 AKILCI İLAÇ KULLANIMI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
HEM 340 MESLEKİ İNGİLİZCE IV 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli

Seçmeli Ders Havuzu 7

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM437 ALMANCA I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
HEM 421 GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3

Alan İçi Seçmeli Ders Havuzu 8

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 404 SAĞLIK SOSYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3

Seçmeli Ders Havuzu 8

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
HEM 432 ALMANCA II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
HEM 422 TURİZM VE SAĞLIK 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3

Bir Havuzla İlişkilendirilmemiş Seçmeli Dersler (Herhangi Bir Havuzla İlişkilendirilmemiş Ders Olmaması Gerekir)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE 101 BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I 0 Saat 1 Saat 2 Güz Seçmeli 1

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) başarmak ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı.


Bölüm Olanakları

Fakültemiz hemşirelik bölümünde, 8 Dr. Öğretim Üyesi, 2 Öğretim Görevlisi, 5 Araştırma Görevlisi olmak üzere toplam 15 meslek derslerinde öğretim üye ve elamanları görev yapmaktadır. Okulumuzda 7 adet derslik mevcut olup, eğitim-öğretim programında yer alan meslek derslerinin uygulaması, okulumuzda mevcut olan laboratuar ve teknik dershaneler ile İlimizde bulunan Sağlık Kurumlarında (Devlet Hastaneleri, Özel Hastaneler, Toplum Sağlığı Merkezi, Aile Sağlığı Merkezleri) Rehabilitasyon Merkezleri, Huzurevleri, Fabrika ve Otellerde yapılmaktadır. Fakültemizde öğrencilerin hizmetine sunulan; konferans salonu, uygulamaya yönelik teknik dershaneler, bilgisayar uygulama laboratuarı mevcuttur. Okulumuz, eğitim-öğretim araçları bakımından da oldukça zengin donanıma sahiptir. Öğrencilerimiz gün boyunca açık olan bilgisayar laboratuarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. Sportif faaliyetler için Üniversitemiz tesislerinden ve bölgemizde bulunan spor tesislerinden yararlanılmakta olup, öğrencilerimiz bölgemizin özelliklerinden olan turizm faaliyetlerine katılmakta ve vadi yürüyüşleri organize edilmektedir.


Adres ve İletişim Bilgileri

Adres: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Semra ve Vefa Küçük Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Yerleşkesi 50300, NEVŞEHİR Web Adresi: https://sbf.nevsehir.edu.tr/tr Tel : 0.384.215 23 80 Faks : 0.384.215 23 00 Bölüm Başkanı: Dr. Öğretim Üyesi Aynur KIZILIRMAK Tel : 0.384.215 23 80/23005 e-mail : akizilirmak@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü: Arş. Gör. Dr. Bahriye KAPLAN Tel : 0.384.215 23 80/23019 e-mail : bkaplan@nevsehir.edu.tr