Sosyal Bilimler Enstitüsü 2007 yılında kurulmuştur. Yönetim ve Organizasyon yüksek lisans programı 2017-2018 eğitim öğretim yılında örgün öğretime başlamıştır. 2017-2018 yılında bilimsel hazırlık sınıfı açılmıştır. Programın eğitim dili Türkçedir. |
Yönetim Bilim Uzmanı |
Yüksek Lisans |
Türkiye'de lisansüstü eğitime giriş için ALES sınavında en az 55 puan almış olması ve lisans mezuniyet notunun en az 55 puan olması gerekmektedir. Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lisans diploması, 2 - ALES sonuç belgesi. (Eşit ağırlıklı puan türü kabul edilecektir.) 3 – Not döküm belgesi (transkript) 4 – Yabancı Dil Belgesi (YDS, YÖKDİL, TOEFL vb.) |
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleştirilmektedir. |
Yönetim ve organizasyon alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken en az 24 kredilik dersleri iki dönemde vermeleri ve yüksek lisans tezlerini hazırlayıp başarı ile savunmaları gerekmektedir. Zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 70 (CC) ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Yönetim ve Organizasyon yüksek lisans programı ulusal ve uluslararası düzeyde kamu ve özel kesimin gereksinim duyduğu, çağın gereklerine uygun işletmecilik, girişimcilik ve yöneticilik formasyonu ve becerileriyle donatılmış insan kaynağını hazırlama ve yetiştirmeyi amaçlamaktadır. İşletme Bölümü, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon ve belirlediği misyon çerçevesinde bağlı olduğu dekanlık ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. İşletme Bölümü, öğrencilerini kamu ve özel sektöre yönelik olarak birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. İşletme Bölümünün etkileşim halinde olduğu paydaşlar; SPK, DPT, Sanayi bakanlığı, Çalışma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlar ile Üniversiteler, Araştırma Kurumları, Enstitüler şeklinde özetlenebilir. İşletme bölümü sahip olduğu zengin ve nitelikli öğretim elemanı kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Bölümde BAP ve TUBITAK destekli projeler yürütülmektedir. İşletme bölümü, gerçekleştirdiği akademik çalışmaları ile ülke ve dünya bilimine, yetiştirdiği vasıflı öğrencilerle ülkemiz istihdam piyasasına ve bölgesel bazda faaliyet gösteren işletmelerle kurduğu ilişkilerle de üniversite sanayi işbirliğine önemli katkılar sağlamaya devam etmektedir. |
PÇ-1 | İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. |
PÇ-2 | Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 | Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. |
PÇ-4 | Kamu ve özel kesimde karşılaşılan İnsan kaynakları yönetimi uygulamaları kapsamında yer alan; iş analizi, insan kaynakları temini ve seçimi ile kariyer ve performans değerlendirme ve ücretlendirme gibi konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve çalışma yaşamında bunlardan yararlanır. |
PÇ-5 | Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. |
PÇ-6 | Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek |
PÇ-7 | Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. |
PÇ-8 | Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. |
PÇ-9 | Öğrenciler, İKY ve iş hayatı ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine ve becerisine sahiptir. |
PÇ-10 | Öğrenciler, İKY alanındaki sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
PÇ-11 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanır. |
PÇ-12 | Özgün çalışmalarını bilimsel mecralarda paylaşarak ya da bilimsel toplantıları takip ederek alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar. |
PÇ-13 | İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde özgün araştırmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar. |
PÇ-14 | İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir. |
PÇ-15 | İşletmelerde insan davranışlarını birey, grup ve örgüt bağlamında analiz etme ve değerlendirme becerisi kazandırır. |
PÇ-16 | Yeni işletmelerin oluşturulması amacıyla öğrencilere girişimcilik becerileri kazandırır ve örgüt kültürünü analiz etme beceresi kazanır. |
PÇ-17 | İşletmelerde stratejik yönetim ve işbirlikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırır. |
PÇ-18 | Öğrencilerin iş ahlakı ve sosyal sorumluluk bilinci gelişir. |
PÇ-19 | Öğrenciler yönetim ve organizasyon faaliyetleriyle ilgili bilimsel bilgiyi araştırma, analiz etme ve yorumlayabilme becerisi kazanır. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | ||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | |||||||||||||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | |||||||||||||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | ||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | |||||||||||||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | ||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | X | |||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | X | |||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. | X | ||||||||||||||||||
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||||||
Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||||||
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | X | X | |||||||||||||||||
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. | X | X | X | ||||||||||||||||
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. | X | X | |||||||||||||||||
Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. | X | X | |||||||||||||||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | X | |||||||||||||||||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | ||||||||||||||||
Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. | X | X | |||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||||||||||||||||
Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | X | |||||||||||||||||
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | X | X | X | |||||||||||||||
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. | X | X | |||||||||||||||||
Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. | X | X | |||||||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | ||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. | 2 | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. | 3 | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. | 2 | x | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. | 3 | x | x | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Yönetim ve Organizasyon Yüksek Lisans Programından mezunların iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Bankalar, küçük orta ve büyük ölçekli işletmeler başta olmak üzere özel sektör kuruluşlarının yanı sıra maliye, DPT, sanayi ve ticaret bakanlığı, çalışma bakanlığı üniversiteler vb. kamu bürokrasisinin üst düzey kadroları ile kamu kurumlarındaki diğer memuriyet kadroları. Ayrıca bu programdan mezun olanlar girişimsel bir faaliyet olarak kendi işlerini de kurabilmektedirler. |
Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN-545 | GENEL İKTİSAT | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 7 |
YÖN-541 | GENEL İŞLETME | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 8 |
YÖN-547 | GENEL MUHASEBE | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 7 |
YÖN-543 | İSTATİSTİK | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Bilimsel Hazırlık | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN-546 | FİNANSMAN İLKELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 7 |
YÖN-544 | PAZARLAMA İLKELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 7 |
YÖN-548 | ÜRETİM YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 8 |
YÖN-542 | YÖNETİM İLKELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Bilimsel Hazırlık | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN-501 | İŞLETMECİLİKTE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEÇ1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN-502 | ANABİLİM DALI SEMİNERİ | 0 Saat | 3 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SEÇ2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN-803 | TEZ ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
YÖN-801 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN-804 | TEZ ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
YÖN-802 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN519 | AİLE İŞLETMELERİNDE KURUMSALLAŞMA VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN-503 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN-515 | GİRİŞİMCİLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN-513 | İNOVASYON VE BİLGİ YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN-507 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN-517 | KALİTE YÖNETİMİ VE ENDÜSTRİ 4.0 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN-511 | LİDERLİK TEORİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN-505 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ-I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN-509 | YÖNETİM TEORİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN-512 | ÇATIŞMA YÖNETİMİ VE MÜZAKERE TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN-508 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN-514 | İŞ ETİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN-518 | İŞLETME ALANINDA YÖNLENDİRİLMİŞ OKUMALAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN516 | KÜRESEL İŞLETMECİLİK VE KURUMSAL YÖNETİM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN-510 | MODERN YÖNETİM YAKLAŞIMLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN522 | NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE UYGULAMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN-506 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN-504 | STRATEJİK YÖNETİM VE İŞLETME POLİTİKASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve yük. lisans tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
İşletme yüksek programı eğitim-öğretim faaliyetleri; 1 profesör, 4 doçent ve 3 doktor öğretim görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümün eğitim ve öğretim faaliyetleri 3 adet 30 kişilik kapasiteye ve projeksiyon cihazına ve Internet bağlantısına sahip sınıflarda yürütülmektedir. Ayrıca enstitüde kablosuz Internet bağlantısı olanağı da bulunmaktadır. |
Adres :Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı , 50300, NEVŞEHİR Web Adresi : http://sbe.nevsehir.edu.tr/ Tel : 0-384-228 10 00/2360 Faks : 0-384- 228 10 39 Bölüm Başkanı : Prof. Dr. Suzan ÇOBAN Tel : 0-384-228 10 00/16022 e-mail : suzan@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü : Dr. Öğr. Üyesi Gökhan SEÇME Tel : 0-384-228 00 00/16031 e-mail : gsecme@nevsehir.edu.tr |