Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kuruluş

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 7500 m² kapalı alana sahip olup, 13 dersliği, 4 laboratuvarı, 6 atölyesi ile öğretim veren bir ön lisans kurumudur. Nevşehirli hayırsever vatandaşların katkılarıyla yaptırılmış olup, Erciyes Üniversitesi Rektörlüğünce Nevşehir İli Kalkınma, Üniversite Yaptırma ve Yaşatma Vakıfı'ndan 25 Nisan 2000 tarihinde teslim alınmıştır.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI alanında ön lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Ön Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Bilgisayar Programcılığı programına, meslek liselerinin ilgili bölümlerden mezun olup, Mesleki Sınavsız Geçiş ile gelenler veya normal liselerden mezun olup, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS)’nin ilgili türde belirlenen puanını alıp ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul edilmektedir.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Bilgisayar Programcılığı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi ve 30 iş günü staj tamamlaması gerekir.


Program Profili

Programın amacı, bilişim teknolojileri alanında bilgi ve beceri sahibi, bilgisayar tamir ve bakımı yapabilen, bilgisayarda program yazabilme ve veri tabanı yönetimi becerisine sahip, proje tabanlı çalışmalarda bulunmuş, bireysel ve grup çalışmalarında başarılı, ulusal değerleri önemseyen, nitelikli bilgisayar teknikeri yetiştirmektir. Bilgisayar programcılığı programı, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu müdürlük ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Bilgisayar programcılığı öğrencilerini bilgisayar teknolojilerinin kullanıldığı birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Bölümümüz sahip olduğu eğitim ve öğretim görevlisi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Bölümümüz Avrupa Birliği projelerini gerçekleştirmek ve bu projeler ile öğrencilerine öğrenme ve araştırma için pozitif bir atmosfer sağlamayı amaçlamaktadır. Bölümün müfredatındaki dersler ile öğrencilerin eğitim sonrasında daha kolay iş bulması ve lisans programlarına geçen öğrencilerin, geçtikleri programa kolayca uyum sağlayabileceği yeterlilikte işlenmektedir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Temel bilgisayar kullanım bilgilerine sahip olur
PÇ-2 Ofis yazılımlarını ileri derecede kullanım becerisine sahip olur
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-4 Yazılım ile ilgili temel kavramları bilir, algoritmalar kurar ve program geliştirir
PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir
PÇ-6 Bilgisayarda karşılaşılan yazılımsal ve donanımsal hataları tespit edebilir, bunlara çözümler üretir
PÇ-7 Analitik düşünür
PÇ-8 Windows ve Linux tabanlı ağlar hakkında bilgi sahibi olur
PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir
PÇ-10 Veri tabanı tasarımı yapar ve veritabanlarını yönetir
PÇ-11 Gerekli ortamlar için grafikler tasarlar ve animasyonlar oluşturur
PÇ-12 Temel matematiksel kavramları bilir ve problem çözümlerinde kullanır.
PÇ-13 Türkçeyi iyi kullanarak etkili iletişim kurar ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÇ-14 Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-15 Masaüstü ve internet programcılığında grafik ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olur.
PÇ-16 Veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapar.
PÇ-17 Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapar.
PÇ-18 Web tasarımı, internet yazılım ve projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olur.
PÇ-19 Bilgisayar elektroniği, işletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olur, kurulum, bakım ve onarım yapar.
PÇ-20 Mesleği ile ilgili yabancı dillerdeki terimleri öğrenir ve yabancı yazıları anlar.
PÇ-21 Meslek derslerinde öğrendiklerini entegre olarak kullanabilir ve öğrendiklerine kendi becerilerini de katarak yeni ürünler çıkarır.
PÇ-22 Her çeşit algılayıcıyı, ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerisini kazanır.
PÇ-23 Bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır.
PÇ-24 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular.
PÇ-25 İşyeri açma ve yönetme konusunda gerekli bilgiye sahip olur.
PÇ-26 Bilişim hukukunun temel kavramlarını tanımlar
PÇ-27 Edindiği teorik alt yapıya dayalı olarak bilişim suçlarıyla ilgili sorunları sistematik biçimde analiz ederek çözer
PÇ-28 Bilişim hukukunun uygulamasını gerçekleştirir
PÇ-29 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir
PÇ-30 İş sağlığı ve güvenliği alanında temel bilgilere sahip olur.
PÇ-31 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-32 Teorik ve pratik tecrübesi ile sektörde karşılaşılan sorunları analiz eder ve çözümler üretir

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28 PÇ-29 PÇ-30 PÇ-31 PÇ-32
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X X X X X X X X X X X X
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X X X X X X X X X X X X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. X X
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. X X X X X X X X X X
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. X X X
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. X X X X
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. X X X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X X X
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X X
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X X X X X X X X X X X X X X X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X X X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28 PÇ-29 PÇ-30 PÇ-31 PÇ-32
Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. X X X X X X X X X X X X X X X X
Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. X X X X X X X X X X X X
Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. X X X X X X X X X X X X X X X
Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. X X X X X X X X
Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. X X X X X X X X X X X X X X
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. X X X X
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. X X
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. X X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28 PÇ-29 PÇ-30 PÇ-31 PÇ-32
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. 2 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. 3 x x x x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. 1 x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik x x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. 1 x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği x x x 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği x x x x 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1 x x x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x x x x x x x x x x x x x x 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Programdan mezun olacak öğrenciler, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları (Bilgisayar Donanımı, Web Tasarımı, Grafik ve Animasyon, İşletim Sistemleri, İnternet Programcılığı, , Sunucu İşletim Sistemleri, Veri Tabanı Yönetim Sistemleri gibi ) derslerde teknolojinin çok değişik ortamlarda kullanımıyla ilgili bilgi ve becerilerle donatılacaklardır. Bilgisayar Programcılığı ön lisans programından mezun olan öğrenciler, “Bilgisayar Programcısı” veya “Bilgisayar Teknikeri” unvanı alabileceklerdir. Program mezunları kendi girişimlerini yapabilecekleri gibi; kamu ve özel sektör kuruluşlarının bilgi işlem, yazılım, donanım, iletişim ağları ya da bakım onarım servislerinde ihtiyaç duyulan bilişim personeli açığını doldurabileceklerdir.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Programı başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde bilgisayar mühendisliği ve bilgisayar lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
BİL107 BİLGİSAYAR DONANIMI 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
BİL101 MATEMATİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
BİL109 OFİS YAZILIMLARI 2 Saat 1 Saat 1 Güz Zorunlu 5
BİL103 PROGRAMLAMA TEMELLERİ 5 Saat 1 Saat 1 Güz Zorunlu 8
TDL101 TÜRK DİLİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
BİL105 WEB TASARIMININ TEMELLERİ 1 Saat 1 Saat 1 Güz Zorunlu 4
YBD101 YABANCI DİL I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
BİL104 GÖRSEL PROGRAMLAMA I 3 Saat 1 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
BİL102 GRAFİK VE ANİMASYON I 3 Saat 1 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
BİL108 İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ 1 Saat 1 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
BİL106 NESNE TABANLI PROGRAMLAMA I 3 Saat 1 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
TDL102 TÜRK DİLİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
YBD102 YABANCI DİL II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
BPSDH1 SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 6
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BİL201 GÖRSEL PROGRAMLAMA II 3 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 5
BİL209 GRAFİK VE ANİMASYON II 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
BİL205 İNTERNET PROGRAMCILIĞI I 3 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 5
BİL203 NESNE TABANLI PROGRAMLAMA II 3 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 5
BİL207 VERİ TABANI I 2 Saat 2 Saat 2 Güz Zorunlu 3
BPSDH2 SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 3
BPSDH3 SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 6
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BİL202 GÖRSEL PROGRAMLAMA III 3 Saat 1 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
BİL204 İNTERNET PROGRAMCILIĞI II 2 Saat 1 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
STJ250 STAJ 0 Saat 2 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
BİL206 VERİ TABANI II 3 Saat 1 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
SEÇ4 SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 3
SEÇ5 SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 12
Toplam:
30

SEÇMELİ DERS HAVUZU 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BİL112 AÇIK KAYNAK İŞLETİM SİSTEMİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
BİL118 BİLİŞİM HUKUKU 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
BİL120 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
BİL116 SİBER GÜVENLİK 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
BİL114 TEMEL ELEKTRONİK 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
BİL122 VERİ YAPILARI VE ALGORİTMA 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
BİL110 WEB EDİTÖRÜ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3

SEÇMELİ DERS HAVUZU 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE201 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I 0 Saat 1 Saat 2 Güz Seçmeli 3

SEÇMELİ DERS HAVUZU 3

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BİL211 AĞ TEMELLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
BİL225 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
BİL219 BULUT BİLİŞİM 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
BİL217 MESLEKİ YABANCI DİL 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
BİL213 MOBİL PROGRAMLAMA 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
BİL223 OYUN PROGRAMLAMA 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
BİL221 ROBOTİK KODLAMA 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
BİL215 SUNUCU İŞLETİM SİSTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
BİL227 WEB TEKNOLOJİLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3

SEÇMELİ DERS HAVUZU 4

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE202 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II 0 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli 3

SEÇMELİ DERS HAVUZU 5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BİL208 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
BİL224 ENDÜSTRİ 4.0 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
BİL210 GİRİŞİMCİLİK 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
BİL212 GÖMÜLÜ SİSTEMLER 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
BİL226 GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI 1 Saat 2 Saat 2 Bahar Seçmeli 4
BİL214 İŞLETME YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
BİL218 SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
BİL220 WEB PROJESİ YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
BİL222 YAZILIM MİMARİLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmalıdır. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa sınav vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 iş günü staj tamamlamak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Bölümümüzde dersler 45 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda ve 4 bilgisayar laboratuarında yürütülmektedir. Okulumuz öğrencileri gün boyunca açık olan internet laboratuarından ve kütüphaneden de faydalanabilmektedir. Ayrıca çeşitli etkinliklerin yapılabildiği konferans salonu bulunmaktadır.


Adres ve İletişim Bilgileri

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 50300 Nevşehir Tel : 384 - 228 11 40 Faks : 384 - 215 26 71 E-posta : myo@nevsehir.edu.tr