Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü bünyesinde 2011 tarih ve 2557 sayılı kanunla kurulmuştur. Programda lisans eğitimine 2018 yılında başlanmıştır. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Türkiye Cumhuriyeti üniversitelerinde eğitim ve öğretim görmek isteyen lise mezunu öğrencilerin YKS'den yeterli puanı almaları gerekmektedir. Öğrencilerin tercih işlemelerine göre yerleştirmeler ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılmaktadır. Bu işlemlerden sonra Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programına kayıt hakkı kazanan öğrencilerin üniversite ana sayfasında ilan edilen evrakları temin ederek belirlenen tarihler arasında kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir. Yurt dışından öğrenci kabulünde, ÖSYM’nin belirlediği kriterler ve üniversitenin ayırdığı kontenjan dikkate alınmaktadır |
Türk Yüksek öğretim kurullarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programının temel hedefi; verilen eğitimde geleceğin psikolojik danışmanlarının ve rehber öğretmenlerinin eksiksiz ve uluslar arası düzeyde yetiştirilmesi hedefini gözetmektedir. Program kapsamında verilen dersler teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Program dahilinde, kişiler arası iletişimde kişilere yardım etme, kişilerin ruhsal, duygusal sıkıntıları ile baş etmeleri, psikoterapi ilke ve teknikleri, kişilerle psikolojik danışma ve rehberlik süreçlerini yürütebilme becerisine sahip rehberlik ve psikolojik danışmanlık lisans mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan mezunlar yetiştirmektedir. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu dekanlık ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı, öğrencilerini Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığın kullandığı birçok alanda istihdam edecek şekilde yetiştirir. Öğrencilere tam donanımlı bir mesleki eğitim verme ilkesini gözetmesinin yanı sıra öğrencilere geniş bir vizyon, farklı bakış açıları kazandırmayı, öğrencileri sosyal ve kültürel açıdan desteklemeyi de hedeflemektedir. |
PÇ-1 | Türk Milli eğitim sistemi ve mevzuatını, sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini tanır. |
PÇ-2 | Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. |
PÇ-3 | Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin kapsamı ve sınırlılıklarını bilir ve diğer disiplinler ile ilişkilerine uygun hareket eder. |
PÇ-4 | Alanı ile ilgili etik kuralları, yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak çalışmanın insan hakları ve meslek etiği açısından önemini açıklar. |
PÇ-5 | Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır. |
PÇ-6 | Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. |
PÇ-7 | Bireylerin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran oryantasyon programı hazırlar ve uygular. |
PÇ-8 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde kullanmak üzere ihtiyacına bağlı olarak bir ölçme aracı geliştirir. |
PÇ-9 | İhtiyaçlar çerçevesinde kullanabileceği test ve test dışı teknikleri uygular, değerlendirir ve sonuçları yorumlar. |
PÇ-10 | Krize müdahale yolları ve önleyici rehberlik hizmetleri yürütür. |
PÇ-11 | Rehberlik programlarını hazırlar, uygular, gerektiğinde kurumun ihtiyaçlarına göre uyarlar ve geliştirir. |
PÇ-12 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinde bireylerle yansız ve önyargısız bir iletişim kurar. |
PÇ-13 | Mesleki gelişimi için kendi yeterliliklerini değerlendirir, sınırlarının farkında olur ve bunları geliştirmeye yönelik planlamalar yapar, uygular. |
PÇ-14 | Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini hesap verilebilirlik ilkesi çerçevesinde yürütür ve gerekli kayıtları tutar, yıllık raporları hazırlar, psikolojik danışma süreciyle ilgili kayıtların gizliliğini sağlar. |
PÇ-15 | Özel gereksinimi olan bireylerin mevcut potansiyellerini fark etmeleri, bunları geliştirmelerine yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri sunar. |
PÇ-16 | Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde öğretmenlere ve ailelere müşavirlik hizmeti sunar. |
PÇ-17 | Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin etkililiğini artırmak amacıyla diğer çalışanlarla, velilerle ve kurumlarla işbirliği yapar. |
PÇ-18 | Mesleği ile ilgili güncel bilgileri, kaynakları, gelişmeleri, kongre, seminer vb. etkinlikleri takip eder. Bu doğrultuda benzer çalışmaları planlar ve yürütür. |
PÇ-19 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, istatistiksel analizler yaparak verileri yorumlar ve değerlendirir. |
PÇ-20 | Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal bilinçle hareket eder; insani, toplumsal ve ulusal değerleri benimser. |
PÇ-21 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
PÇ-22 | Sosyal bilimlerin farklı alanları (sosyoloji, psikoloji, antropoloji, felsefe vb.) ile kendi alanı arasında ilişki kurar |
PÇ-23 | Alanının gerektirdiği ileri düzeyde bir bilgisayar yazılımını ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-24 | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili genel süreçleri bilir. |
PÇ-25 | Bilimsel araştırma yöntemlerini uygun bir şekilde kullanarak alanı ile ilgili makale/projeler hazırlar. |
PÇ-26 | Türkçeyi kurallarına uygun, düzgün ve etkili şekilde kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. |
PÇ-27 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
PÇ-28 | Kariyer gelişimi kuramları, karar verme modelleri ve işgücü piyasası koşulları temelinde bireylere, kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımalarını, anlamalarını ve uygun kararlar vermelerini kolaylaştıracak hizmetler sunar. |
PÇ-29 | Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır. |
PÇ-30 | Toplumların ve bireylerin kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin tanır. |
PÇ-31 | Grupla psikolojik danışma sürecine ilişkin anlayış geliştirir. |
PÇ-32 | Birey ve grupla danışma sürecinde bilişsel, davranışsal, duygusal, kültürel ve spiritüel boyutları bütünleştirecek şekilde hizmet sunar. |
PÇ-33 | Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini hak savunuculuğu (dezavantajlı gruplar, çocuklar vb) bağlamında yürütür. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | X | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | 2 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | 3 | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 5 | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | 6 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 3 | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | 5 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 6 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 3 | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | 1 | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 4 | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 5 | x | x | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 6 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 7 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | 8 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 3 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 4 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | 6 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 7 | x | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Üniversiteler, ruh sağlığı birimleri, klinikler, rehberlik ve araştırma merkezleri, psikolojik danışma merkezleri, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullar, özel sektörün insan kaynakları bölümleri, dershaneler. Bu program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında memur olarak atanabilmektedirler. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GK 101 | ATATÜRK İLKE VE INKİLAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
GK 107 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
MB 102 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 101 | EĞİTİME GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
RPDAE 103 | KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
RPDAE 101 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
GK 105 | TÜRK DİLİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
GK 103 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GK 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE INKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 103 | EĞİTİM FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
RPDAE 104 | FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
RPDAE 102 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
RPDAE 106 | OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MB 108 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GK 106 | TÜRK DİLİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
GK 104 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPDAE 201 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
RPDAE 203 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
MB 202 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
RPDAE 205 | SOSYAL PSİKOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
RPDAE 207 | TEMEL İSTATİSTİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 (AE) | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
GK 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 (GK) | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 (MB) | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MB 204 | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
RPDAE 206 | KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
RPDAE 202 | KİŞİLİK KURAMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
RPDAE 208 | TEST DIŞI TEKNİKLER | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GK 001 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 201 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
RPDAE 204 | YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM PROBLEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 (AE) | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GK 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 (GK) | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 (MB) | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPDAE 301 | DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI 1 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 304 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
RPDAE 309 | MESLEKİ REHBERLİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
RPDAE 305 | PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
RPDAE 307 | PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
RPDAE 303 | PSİKOLOJİK TESTLER | 1 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 301 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 (AE) | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
GK 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 (GK) | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 (MB) | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPDAE 302 | DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI 2 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MB 303 | EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
RPDAE 306 | GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
RPDAE 310 | MANEVİ DANIŞMANLIK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
RPDAE 308 | MESLEKİ REHBERLİK UYGULAMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
RPDAE 304 | PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ | 1 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MB 302 | SINIF YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 (AE) | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GK 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 (GK) | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 (MB) | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPDAE 401 | AİLE DANIŞMANLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
RPDAE 407 | BİREYSEL PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI 1 | 1 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
RPDAE 403 | MESLEK ETİĞİ VE YASAL KONULAR | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
MB 401 | OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 1 | 2 Saat | 6 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 10 |
MB 403 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
RPDAE 405 | RPD’DE PROGRAM GELİŞTİRME | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 (AE) | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 (MB) | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPDAE 408 | BİREYSEL PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI 2 | 1 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
RPDAE 402 | ÇOCUK HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 402 | OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 2 | 2 Saat | 6 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 10 |
RPDAE 406 | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
RPDAE 404 | TRAVMA SONRASI PSİKOLOJİK DANIŞMA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 6 (AE) | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 6 (MB) | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPDAE 533 | OKULDA RUH SAĞLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPDAE 508 | AİLEDE BAĞIMLILIK EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
RPDAE 512 | ANA-BABA EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPDAE 527 | KISA SÜRELİ PSİKOLOJİK DANIŞMA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPDAE 525 | ÇOCUK VE ERGENLERDE PSİKOLOJİK DANIŞMA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPDAE 555 | YAKIN İLİŞKİLER PSİKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPDAE 531 | KÜLTÜRE DUYARLI PSİKOLOJİK DANIŞMA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmiş olmalıdır. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, performans ödevi, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Programda eğitim-öğretim faaliyetleri 1 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 2 araştırma görevlisi ile yürütülmektedir. Programımızda dersler 60 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir. Program öğrencilerinin faydalanabileceği bilgisayar ve kütüphane bulunmaktadır. |
Adres : Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü 50300, NEVŞEHİR Web Adresi : ebb.yeni.nevsehir.edu.tr/tr/pdr Tel: 0384 228 10 00 Faks : 0384 228 10 40 Anabilim Dalı Başkanı: Doç. Dr. Faruk BOZDAĞ Tel : 0384 228 10 00 - 21056 E-mail : faruk.bozdag@nevsehir.edu.tr |