Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Avanos Meslek Yüksekokulu 03 Mart 2009 tarih ve 6 sayılı senato kararı ile kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Avanos Meslek Yüksekokulu Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü Mimari Restorasyon Programı 2012-2013 eğitim öğretim yılında ön lisans normal örgün öğretim eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere MİMARİ RESTORASYON alanında önlisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı'na (YGS) girip yerleştirilme için yeterli sayılacak "TYT" puanını almak temel şarttır. |
Eğitim-öğretim yılının başında "Yabancı Dil" ve "Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı" dersleri için muafiyet sınavları gerçekleştirilir. Bu sınavlarda başarılı olan öğrenciler bu dersleri almazlar. Ayrıca önceki ya da devam eden diğer öğrenimlerinde aldıkları ve başarılı oldukları derslerden Mimari Restorasyon Programı'nda bulunanlarından başarılı sayılmak isteyen öğrenciler, o derslerin AKTS'lerinin ve içeriklerinin Bölüm Başkanlığı tarafından yeterli olduğunun değerlendirilmesi halinde, o dersleri başarmış sayılırlar. |
Mimari Restorasyon alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarı ile tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Mimari Restorasyon, restorasyon konularında gerek büro ve yönetim açısından, gerekse şantiye, laboratuar ve restorasyon atölyelerinde gereksinim duyulan; “mimari restorasyona yönelik” gerekli koruma ve onarım çalışmalarını yapabilecek, koruma bilincinde olan, çevreye duyarlı, sorumluluk sahibi, çağdaş gelişmeleri takip edebilen, girişimci, pratik ve teorik becerilere donatılmış teknik elemanlar yetiştirilmesini amaçlamaktadır. |
PÇ-1 | Osmanlı Devleti’nin son dönemlerindeki yenilik hareketleri ve Osmanlı Devleti’nin gerilemesi ve sebepleri, Türk İstiklâl Savaşı, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 | Ana dil olarak Türkçenin ses özelliklerini, kural ve yapısını, dünya dilleri içindeki yerini bilir. Yazım kuralları, noktalama işaretleri, sözlü ve yazılı anlatım türleri, etkili ve güzel konuşma yöntemleri, Türk dili ve edebiyatında önemli eserler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 | En az bir yabancı dili ile genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
PÇ-4 | Ofis ortamında kullanılan yazılımları üst seviyede kullanır. |
PÇ-5 | Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. |
PÇ-6 | İşyeri açma ve yönetme konusunda gerekli bilgiye sahip olur. |
PÇ-7 | Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-8 | Anadolu'daki antik bölgeler ve kentleri hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-9 | Antik Dönem'de üretilmiş çeşitli sanat eserleri hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-10 | Eski Anadolu Mimarlığı’nın yapı tipleri ve bunların bölgelerdeki gelişimi hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-11 | Müze ve müzecilik kavramını ve işlevleri hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-12 | Arkaik ve Klasik Dönem Mimarisi hakkında temel kavram ve terimleri hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-13 | Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-14 | Arkeolojinin araştırma yöntemleri, kazı yöntem ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-15 | Hellenistik Mimari sanatının temel bilgilerine ve yapılarda kullanılan inşa teknikleri hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-16 | Mimari bezemenin, tarihsel gelişimini ve geleneksel mimaride bezeme anlayışları, takma-ekleme bezeme unsurları, mimari unsurların oranlarıyla oluşturulan bezemeye ilişkin örnekler hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-17 | Yunan - Roma mitolojisinin günümüze kadar nasıl aktarıla geldiğini ve başka sanat dallarında mitolojinin nasıl işlendiği hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-18 | Çeşitli zamanlarda yapılan sanat eserleri hakkında ikonografik çözümleme yapma becerisine sahiptir. |
PÇ-19 | Roma Dönemi Mimarisinin temel düzeydeki bilgileri hakkında sahibidir. |
PÇ-20 | Mozaik sanatının doğuşu ve gelişimi, mozaiklerin bozulma nedenleri ve korunması hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-21 | Belli başlı, önemli darphaneleri ve sikke tipleri, sikkelerin bozulma nedenlerini ve korunma yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-22 | Bizans Sanatının temel konuları olan mimari, süsleme, el sanatı ve heykeltıraşlık ürünleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-23 | Anadolu öncesi Türk-İslam mimarisi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-24 | Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi Mimarisinin yapı malzemeleri, yapı sistemleri ve yapı tipleri hakkında bilgi sahip olur. |
PÇ-25 | Osmanlı dönemi mimarisindeki yapı malzemeleri, yapı tipleri ve dönem üslupları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-26 | Restorasyonda fotoğraftan yararlanma yöntemleri ile belge fotoğrafı çekme konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-27 | Osmanlıca alfabesi ile yapı kitabelerini okuma konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-28 | Tarihi yapıda ölçü alma tekniklerini ve çizimlerini yapımayı öğrenir. Rölöve ölçüm aletleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-29 | Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur. |
PÇ-30 | Genel olarak yapılarda kullanılan malzemeler ve yapım tekniklerini öğrenir. |
PÇ-31 | Geleneksel el sanatlarının teknikleri, malzemeleri, tarihsel gelişimi ve motifleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-32 | Kâgir yapılarda bozulma nedenleri ve alınması gereken koruma yöntemleri konusunda temel bilgilere sahip olur. |
PÇ-33 | Ahşabın bozulma nedenleri ve alınması gereken koruma yöntemleri konusunda temel bilgilere sahip olur. |
PÇ-34 | Geleneksel Türk Evlerinin bölgesel özellikleri, plan tipleri, yapı sistemleri ve yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-35 | Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur. |
PÇ-36 | Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı Dönemlerine ait geleneksel yapı türlerinin tanıtılması, mekan örgütleme ilkeleri, plan özellikleri, kütle özellikleri, cephe özellikleri, tiplendirilmeler, dini yapılar, sosyal amaçlı yapılar, eğitim yapıları, ticaret yapıları, askeri yapılar, su yapıları, saraylar, köşkler, kasırlar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-37 | Geleneksel yapıların mimari olarak gruplandırılması; plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olur. |
PÇ-38 | Rölöve çıkarmada kullanılan ölçme teknikleri, fotoğraf, video, fotogrametri, kopya alma, röportaj, gözleme dayalı analizler yoluyla belgeleme yapılması hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-39 | Bilgisayarda proje çiziminde kullanılan komutları kullanarak yapılabilecek uygulamalar, ölçülendirmeler, çıktı ayarlarını yapmayı öğrenir. |
PÇ-40 | Mimari projenin aşamaları olan vaziyet planı, plan, kesit, görünüş, perspektif, detay çizimlerini yapmayı öğrenir. |
PÇ-41 | Kamu İhale Kanunun da bulunan taşınmaz kültür varlıklarının bakım, onarım, restorasyon projelerinin hazırlanması hakkındaki yönetmeliği hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-42 | Mimari eserlerin belgelemesini yapmayı öğrenir. Yapılarda kullanılmış malzeme ve detayların çizimini gerçekleştirir. |
PÇ-43 | Estetik duyguların, teknik bilgi ve becerilerin arttırılmasında yetenek sahibidir. |
PÇ-44 | Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
PÇ-45 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
PÇ-46 | Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-47 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular. |
PÇ-48 | Bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir. |
PÇ-49 | Teknik çizim aletlerini kullanmayı öğrenir. Çizim tekniğine uygun olarak temel yöntemleri öğrenir. |
PÇ-50 | Geleneksel yapıların geçirdiği dönemleri araştırmayı ve dönemleme çalışması yapmayı öğrenir. Multidisipliner yöntemler kullanarak varsa yapınının değişikliğe uğramış kısımlarını tespit eder ve dönemleme çalışmalarında ve raporlarında gösterir. |
PÇ-51 | Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 | PÇ-49 | PÇ-50 | PÇ-51 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 | PÇ-49 | PÇ-50 | PÇ-51 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Proje süreçleri içinde yer alır. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında başarıyla uygulama yürütür. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 | PÇ-49 | PÇ-50 | PÇ-51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje süreçleri içinde yer alır. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | 2 | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır. | 2 | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanında başarıyla uygulama yürütür. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Ülkemizde Mimari Restorasyon Programı mezunlarının istihdam alanları oldukça geniştir. Programımızdan mezun olanlar “Restorasyon Teknikeri” ünvanı ile restorasyon konularında faaliyet gösteren kamu (Kültür ve Turizm Bakanlığı Restorasyon ve Konservasyon Merkez Laboratuvarı, Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğü, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Koruma Uygulama Denetim Büroları – KUDEB,…) ve özel kuruluşların laboratuvar, şantiye ve bürolarında, Milli Saraylar Daire Başkanlığı’na bağlı müze ve saraylarda veya özel müzelerde, arkeolojik kazı ekiplerinde ve şantiyelerde mimarlar yanında teknik eleman olarak istihdam edilmektedir. |
Önlisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavı’ndan (DGS) geçerli not almaları koşulu ile Mimarlık, Şehir ve Bölge Planlama, İç Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım, Çini Tasarımı ve Onarımları, El Sanatları, Geleneksel Türk Sanatları, Tezhip lisans programlarında öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MRS101 | ANADOLU ÖNCESİ TÜRK-İSLAM MİMARİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MRS103 | ESKİ ANADOLU MİMARİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MRS105 | GELENEKSEL YAPI TÜRLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MRS-117 | MESLEKİ TEKNİK ÇİZİM | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
MRS-119 | RESTORASYON KİMYASI VE MALZEME BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SCHVZ1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MRS102 | ANADOLU SELÇUKLU VE BEYLİKLER DÖNEMİ MİMARİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MRS108 | ARKAİK VE KLASİK DÖNEM MİMARİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MRS124 | BİLGİSAYARDA ÇİZİM | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MRS STJ | ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (STAJ) | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MRS106 | GENEL ARKEOLOJİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MRS104 | GENEL RESTORASYON TEKNİKLERİ VE İLKELERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SCHVZ2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 7 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MRS203 | GELENEKSEL EL SANATLARI VE UYGULAMALARI I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MRS209 | HELLENİSTİK DÖNEM MİMARİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
MRS205 | KAGİR YAPILARDA BOZULMA NEDENLERİ VE KORUMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
MRS211 | MİMARİ BEZEME | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MRS201 | OSMANLI DÖNEMİ MİMARİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MRS225 | RESTİTÜSYON | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
MRS215 | RÖLÖVE | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
SCHVZ3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MRS-228 | ÇAĞDAŞ TÜRKİYE MİMARLIĞI VE KORUMA YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MRS204 | GELENEKSEL EL SANATLARI VE UYGULAMALARI II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MRS212 | MOZAİK SANATI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MRS202 | OSMANLI DÖNEMİ MİMARİSİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MRS216 | RESTORASYON METRAJ VE KEŞİF | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MRS214 | RESTORASYON PROJESİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MRS210 | ROMA MİMARİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SCHVZ4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 7 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MRS111 | ANTİK DÖNEM SANATI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
BKE101 | BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
MRS107 | FOTOĞRAFLA BELGELEME | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
MRS113 | MÜZECİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
MRS109 | OSMANLICA OKUMA DERSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
ENF101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE101 | BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MRS122 | GELENEKSEL YAPI ELEMANLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MRS118 | KAZI TEKNİKLERİ VE ARKEOLOJİK BELGELEME | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MRS116 | KÜLTÜR VARLIKLARINI KORUMA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MRS120 | MİMARİ YAPI DETAYLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MRS112 | RESİM, KAĞIT, DERİ KORUMA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MRS114 | YAPI MALZEMESİ VE YAPI TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MRS-223 | ARKEOLOJİK VARLIKLARIN KORUNMASI VE KURTARILMASI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BKE101 | BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MRS219 | BİZANS SANATI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TDL201 | ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA, DİKSİYON | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MRS223 | İKONOGRAFİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MRS-225 | İNCE YAPI DETAYLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MRS217 | KONSERVASYON I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MRS221 | MİTOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS 217 | SERAMİK DEKOR YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
EHT213 | TEMİZ ENERJİ KULLANIMI VE GERİ DÖNÜŞÜM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TCÇ 101 | TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ/ÇALIŞMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MRS222 | ANTİK KENTLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BKE101 | BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MRS220 | GELENEKSEL TÜRK EV MİMARİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MRS226 | GÜZEL SANATLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MRS218 | KONSERVASYON II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MRS224 | NÜMİZMATİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ORT212 | PERMAKÜLTÜR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER-220 | SERBEST ÇAMUR TORNA ŞEKİLLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TDL202 | TİYATRO ÇALIŞMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında dersler kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70’ine, uygulamaların en az %80’ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlarda değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Bir dersten (FD) veya (FF) notlarından birini alan öğrenciler o dersi başaramamış sayılırlar. |
Programı başarı ile tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 günlük zorunlu staj eğitimini tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Programımızda eğitim-öğretim faaliyetleri 3 Öğretim Görevlisi ile yürütülmektedir. Programımızda dersler; Bilgisayar Laboratuvarı ve projeksiyonlu sınıflarda yürütülmektedir. |
Adres: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Avanos Meslek Yüksekokulu, Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü, Mimari Restorasyon Programı, Cumhuriyet Mah. Kapadokya Cad. No:49 / 50500 AVANOS / NEVŞEHİR Web Adresi: : http://avanosmyo.nevsehir.edu.tr/mimarirestorasyon.html Tel : 0-384-511 56 76 Faks : 0-384-511 56 77 Program Koordinatörü : Öğr. Gör. Barış Emre SÖNMEZ Tel : 0-384-511 56 76 / 26014 E-posta : besonmez@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü : Öğr. Gör. Barış Emre SÖNMEZ Tel : 0-384-511 56 76 / 26014 E-posta : besonmez@nevsehir.edu.tr |