Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / FİZİK (YÜKSEK LİSANS)

Kuruluş

Fizik Anabilim Dalı 2008-2009 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında yüksek lisans eğitimine başlamıştır.


Kazanılan Yeterlilik

Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Fizik alanında Yüksek Lisans derecesi verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans mezunu olmak.


Kabul ve Kayıt Şartları

Yüksek Lisans programına başvurmak isteyen adayların: 1) İlgili alanlarda lisans diplomasına sahip olmaları, 2) Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavı (ALES)’nın ilgili alanından geçerli puanı almış olmaları, 3) Anabilim dalı tarafından yapılan mülakattan başarılı olmaları gerekir.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Yüksek lisans programına kayıt yaptıran öğrencinin, daha önce başka bir üniversite veya enstitüden eşdeğer programda almış olduğu derslerin kredisine sayılması hususu Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğince belirlenir.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Anabilim dalının ya da ilişkili olan diğer anabilim dallarının lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS) ders ve 1 seminer dersi alıp başarılı olmak, 2. Konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi (60 AKTS) jüri önünde savunarak başarılı olmak.


Program Profili

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fizik Anabilim dalının amacı: gelişen bilim ve teknoloji dünyasına uygun olarak özgün bilgi üretebilen, uygulayabilen, yaygınlaştırabilen bireyler yetiştirmektir. Almış olduğu dersler ve uzmalık alan dersi ile en az bir konuda ileri düzeyde araştırma yapabilen,sunabilen ve ürettiğibilgileri yayınlayabilecek düzeyde yetkinlik kazanan bireyler yetiştirir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
PÇ-2 Uzmanlık alanının yanında fizik alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
PÇ-3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
PÇ-4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilir.
PÇ-5 Özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir.
PÇ-6 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulayabilir, sentezleyebilir ve değerlendirmesini yapabilir.
PÇ-7 Özgün bilimsel çalışmaları hakemli dergilerde yayınlayabilir.
PÇ-8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilir.
PÇ-9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilir.
PÇ-10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir.
PÇ-11 Araştırmalarının bitiminde tezini yazabilir ve savunabilir.
PÇ-12 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilir.
PÇ-13 Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve etik kurallara uygun olarak kullanabilir.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. X X X
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. X X X
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, X X X
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. X X X
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. X X X
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. X X
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X X
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. X X
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. X
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. X
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. X X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. X X
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. X X
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. X X X
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. X X X
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. X X
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. X X X
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. X X X
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. X X X
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X X X
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X X
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. X X X
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. X X
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X X X
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. X X
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X X
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. X X
Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 1 x x x x x x 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. 2 x x x x x x 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1 x x x x 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 2 x x x x x x 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 3 x x x x x x 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1 x x x x x x 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 2 x x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 3 x x x x 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 1 x x x x x x 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 1 x x x x 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 2 x x 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3 x x 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4 x x x x x x 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 1 x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 2 x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3 x x x x 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. 4 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Fizik mezunları çeşitli üretim sahalarının araştırma ve geliştirme alanlarında, kalite kontrol laboratuarlarında Yüksek Fizikçi olarak istihdam edilmektedirler. Nükleer tıp ve sağlık fiziği alanlarında uzmanlaşan mezunlar radyo terapi merkezlerinde istihdam edilebilmektedirler. Yüksek lisans fizik mezunları Atom Enerjisi Kurumunda, Radyasyon Güvenliği Alanlarında da çalışma olanakları bulmaktadırlar. Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu, Telekom, Bilgi Teknolojileri alanında, Tedaş, Nükleer Araştırma Merkezi gibi bir çok kamu ve özel sektörde kendilerine iş olanağı bulabilmektedirler. Bu program mezunları, Eğitim Sertifikası aldıktan sonra KPSS'den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından Fizik öğretmeni olarak atanmaktadır. Ayrıca dershanelerde ve etüt merkezlerinde Fizik öğretmeni olarak çalışabilirler.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar: Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES)’nın ilgili alanından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil belgesine (ÜDS, KPDS, TOEFL vb.) (Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen dil sınavlarının birinden) sahip olmaları ve ilgili anabilim dalı tarafından yapılan mülakattan geçerli notu almış olmaları koşuluyla Doktora programlarında öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
FİZ555 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 6
SEÇ 1 SEÇMELİ GRUP 1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 24
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
FİZ500 SEMİNER 0 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 18
SEÇ 2 SEÇMELI GRUP 2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 12
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
FİZ597 TEZ ÇALIŞMASI 0 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 24
FİZ801 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 6
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
FİZ598 TEZ ÇALIŞMASI 0 Saat 1 Saat 2 Bahar Zorunlu 24
FİZ802 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
Toplam:
30

SEÇMELİ GRUP 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
FİZ533 ELEKTRONİK YAPI HESAPLAMALARI I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ541 FİZİKTE BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ509 İLERİ ATOM VE MOLEKÜL FİZİĞİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ503 İLERİ ELEKTROMANYETİK TEORİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ507 İLERİ KATIHAL FİZİĞİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ501 İLERİ KUANTUM MEKANİĞİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ525 İLERİ MALZEME FİZİĞİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ511 İLERİ NÜKLEER FİZİK I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ551 İLERİ PARÇACIK FİZİĞİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ519 İSTATİSTİK MEKANİK I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ531 KATIHAL ELEKTRONİĞİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ523 KATILARIN MANYETİK ÖZELLİKLERİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ513 LAZER FİZİĞİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ529 MADDENİN DİELEKTRİK ÖZELLİKLERİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ505 MATEMATİKSEL FİZİK I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ545 NANOTEKNOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ537 NÜKLEER DENEYSEL TEKNİKLER I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ547 NÜMERİK HESAPLAMA 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ515 OPTOELEKTRONİK I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ521 PLAZMA FİZİĞİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ543 SPİNTRONİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ539 SÜPERİLETKENLİK FİZİĞİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ535 X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ517 YARIİLETKEN FİZİĞİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ549 YARIİLETKENLERİN ELEKTRİKSEL KARAKTERİZASYONU 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
FİZ527 YARIİLETKENLERİN OPTİK ÖZELLİKLERİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6

SEÇMELI GRUP 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
FİZ534 ELEKTRONİK YAPI HESAPLAMALARI II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ510 İLERİ ATOM VE MOLEKÜL FİZİĞİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ504 İLERİ ELEKTROMANYETİK TEORİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ550 İLERİ HIZLANDIRICI FİZİĞİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ508 İLERİ KATIHAL FİZİĞİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ502 İLERİ KUANTUM MEKANİĞİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ526 İLERİ MALZEME FİZİĞİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ548 İLERİ NÖTRON FİZİĞİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ512 İLERİ NÜKLEER FİZİK II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ546 İLERİ PARÇACIK FİZİĞİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ520 İSTATİSTİK MEKANİK II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ532 KATIHAL ELEKTRONİĞİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ524 KATILARIN MANYETİK ÖZELLİKLERİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ514 LAZER FİZİĞİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ530 MADDENİN DİELEKTRİK ÖZELLİKLERİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ506 MATEMATİKSEL FİZİK II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ542 MODELLEME VE SİMÜLASYON 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ538 NÜKLEER DENEYSEL TEKNİKLER II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ516 OPTOELEKTRONİK II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ522 PLAZMA FİZİĞİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ540 SÜPERİLETKENLİK FİZİĞİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ536 X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ518 YARIİLETKEN FİZİĞİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ544 YARIİLETKENLERDE OPTİKSEL KARAKTERİZASYON TEKNİKLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
FİZ528 YARIİLETKENLERİN OPTİK ÖZELLİKLERİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisansüstü Yönetmeliği ve ilgili enstitülerin esaslarınca belirlenir.


Mezuniyet Şartları

Yeterlilik koşulları ve kurallar bölümündeki koşullar yeterlidir


Çalışma Şekli

Örgün.


Bölüm Olanakları

Fizik Bölümünde 2 Profesör, 1 Doçent ve 2 Araştırma Görevlisi olmak üzere 5 akademik personel bulunmaktadır. Fiziki Mekân Durumu: Dersler Fen Edebiyat Fakültesi dersliklerinde yapılmaktadır. Laboratuar dersleri Fizik Bölümüne ait mekanik, elektrik ve manyetizma, elektronik ve dalgalar laboratuarlarında yürütülmektedir. Fizik Bölümünde Atom ve Molekül Fiziği, Nükleer Fizik, Katıhal Fiziği ve Genel Fizik Alanlarında Araştırma yapılmaktadır. Öğrenciler Kampus alanındaki tüm sosyal ve kültürel olanaklardan faydalanmaktadırlar.


Adres ve İletişim Bilgileri

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü 50300 Nevşehir Tel: +90 384 215 39 00 Fax: +90 384 215 39 48 E-posta: fizik@nevsehir.edu.tr web: http://fizik.nevsehir.edu.tr