Fizik Anabilim Dalı 2008-2009 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında yüksek lisans eğitimine başlamıştır. |
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Fizik alanında Yüksek Lisans derecesi verilir. |
Lisans mezunu olmak. |
Yüksek Lisans programına başvurmak isteyen adayların: 1) İlgili alanlarda lisans diplomasına sahip olmaları, 2) Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavı (ALES)’nın ilgili alanından geçerli puanı almış olmaları, 3) Anabilim dalı tarafından yapılan mülakattan başarılı olmaları gerekir. |
Yüksek lisans programına kayıt yaptıran öğrencinin, daha önce başka bir üniversite veya enstitüden eşdeğer programda almış olduğu derslerin kredisine sayılması hususu Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğince belirlenir. |
Anabilim dalının ya da ilişkili olan diğer anabilim dallarının lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS) ders ve 1 seminer dersi alıp başarılı olmak, 2. Konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi (60 AKTS) jüri önünde savunarak başarılı olmak. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fizik Anabilim dalının amacı: gelişen bilim ve teknoloji dünyasına uygun olarak özgün bilgi üretebilen, uygulayabilen, yaygınlaştırabilen bireyler yetiştirmektir. Almış olduğu dersler ve uzmalık alan dersi ile en az bir konuda ileri düzeyde araştırma yapabilen,sunabilen ve ürettiğibilgileri yayınlayabilecek düzeyde yetkinlik kazanan bireyler yetiştirir. |
PÇ-1 | Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. |
PÇ-2 | Uzmanlık alanının yanında fizik alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. |
PÇ-3 | Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
PÇ-4 | Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilir. |
PÇ-5 | Özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-6 | Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulayabilir, sentezleyebilir ve değerlendirmesini yapabilir. |
PÇ-7 | Özgün bilimsel çalışmaları hakemli dergilerde yayınlayabilir. |
PÇ-8 | Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
PÇ-9 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilir. |
PÇ-10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. |
PÇ-11 | Araştırmalarının bitiminde tezini yazabilir ve savunabilir. |
PÇ-12 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilir. |
PÇ-13 | Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve etik kurallara uygun olarak kullanabilir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | ||||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | X | X | ||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | |||||||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | X | ||||||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | ||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | X | ||||||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | |||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | |||||||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | ||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | X | |||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | X | |||||||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | X | X | ||||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. | X | X | X | ||||||||||
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | |||||||||||
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | X | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | X | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | X | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | X | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | X | |||||||||||
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | X | X | ||||||||||
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | X | |||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | X | ||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||||||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | X | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | X | |||||||||||
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X | X | |||||||||||
Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | ||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 | x | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | 2 | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 | x | x | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. | 4 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Fizik mezunları çeşitli üretim sahalarının araştırma ve geliştirme alanlarında, kalite kontrol laboratuarlarında Yüksek Fizikçi olarak istihdam edilmektedirler. Nükleer tıp ve sağlık fiziği alanlarında uzmanlaşan mezunlar radyo terapi merkezlerinde istihdam edilebilmektedirler. Yüksek lisans fizik mezunları Atom Enerjisi Kurumunda, Radyasyon Güvenliği Alanlarında da çalışma olanakları bulmaktadırlar. Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu, Telekom, Bilgi Teknolojileri alanında, Tedaş, Nükleer Araştırma Merkezi gibi bir çok kamu ve özel sektörde kendilerine iş olanağı bulabilmektedirler. Bu program mezunları, Eğitim Sertifikası aldıktan sonra KPSS'den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından Fizik öğretmeni olarak atanmaktadır. Ayrıca dershanelerde ve etüt merkezlerinde Fizik öğretmeni olarak çalışabilirler. |
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar: Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES)’nın ilgili alanından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil belgesine (ÜDS, KPDS, TOEFL vb.) (Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen dil sınavlarının birinden) sahip olmaları ve ilgili anabilim dalı tarafından yapılan mülakattan geçerli notu almış olmaları koşuluyla Doktora programlarında öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ555 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEÇ 1 | SEÇMELİ GRUP 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ500 | SEMİNER | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 18 |
SEÇ 2 | SEÇMELI GRUP 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ597 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
FİZ801 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ598 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
FİZ802 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ533 | ELEKTRONİK YAPI HESAPLAMALARI I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ541 | FİZİKTE BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ509 | İLERİ ATOM VE MOLEKÜL FİZİĞİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ503 | İLERİ ELEKTROMANYETİK TEORİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ507 | İLERİ KATIHAL FİZİĞİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ501 | İLERİ KUANTUM MEKANİĞİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ525 | İLERİ MALZEME FİZİĞİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ511 | İLERİ NÜKLEER FİZİK I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ551 | İLERİ PARÇACIK FİZİĞİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ519 | İSTATİSTİK MEKANİK I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ531 | KATIHAL ELEKTRONİĞİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ523 | KATILARIN MANYETİK ÖZELLİKLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ513 | LAZER FİZİĞİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ529 | MADDENİN DİELEKTRİK ÖZELLİKLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ505 | MATEMATİKSEL FİZİK I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ545 | NANOTEKNOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ537 | NÜKLEER DENEYSEL TEKNİKLER I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ547 | NÜMERİK HESAPLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ515 | OPTOELEKTRONİK I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ521 | PLAZMA FİZİĞİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ543 | SPİNTRONİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ539 | SÜPERİLETKENLİK FİZİĞİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ535 | X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ517 | YARIİLETKEN FİZİĞİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ549 | YARIİLETKENLERİN ELEKTRİKSEL KARAKTERİZASYONU | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
FİZ527 | YARIİLETKENLERİN OPTİK ÖZELLİKLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ534 | ELEKTRONİK YAPI HESAPLAMALARI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ510 | İLERİ ATOM VE MOLEKÜL FİZİĞİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ504 | İLERİ ELEKTROMANYETİK TEORİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ550 | İLERİ HIZLANDIRICI FİZİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ508 | İLERİ KATIHAL FİZİĞİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ502 | İLERİ KUANTUM MEKANİĞİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ526 | İLERİ MALZEME FİZİĞİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ548 | İLERİ NÖTRON FİZİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ512 | İLERİ NÜKLEER FİZİK II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ546 | İLERİ PARÇACIK FİZİĞİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ520 | İSTATİSTİK MEKANİK II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ532 | KATIHAL ELEKTRONİĞİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ524 | KATILARIN MANYETİK ÖZELLİKLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ514 | LAZER FİZİĞİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ530 | MADDENİN DİELEKTRİK ÖZELLİKLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ506 | MATEMATİKSEL FİZİK II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ542 | MODELLEME VE SİMÜLASYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ538 | NÜKLEER DENEYSEL TEKNİKLER II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ516 | OPTOELEKTRONİK II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ522 | PLAZMA FİZİĞİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ540 | SÜPERİLETKENLİK FİZİĞİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ536 | X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ518 | YARIİLETKEN FİZİĞİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ544 | YARIİLETKENLERDE OPTİKSEL KARAKTERİZASYON TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
FİZ528 | YARIİLETKENLERİN OPTİK ÖZELLİKLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisansüstü Yönetmeliği ve ilgili enstitülerin esaslarınca belirlenir. |
Yeterlilik koşulları ve kurallar bölümündeki koşullar yeterlidir |
Örgün. |
Fizik Bölümünde 2 Profesör, 1 Doçent ve 2 Araştırma Görevlisi olmak üzere 5 akademik personel bulunmaktadır. Fiziki Mekân Durumu: Dersler Fen Edebiyat Fakültesi dersliklerinde yapılmaktadır. Laboratuar dersleri Fizik Bölümüne ait mekanik, elektrik ve manyetizma, elektronik ve dalgalar laboratuarlarında yürütülmektedir. Fizik Bölümünde Atom ve Molekül Fiziği, Nükleer Fizik, Katıhal Fiziği ve Genel Fizik Alanlarında Araştırma yapılmaktadır. Öğrenciler Kampus alanındaki tüm sosyal ve kültürel olanaklardan faydalanmaktadırlar. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü 50300 Nevşehir Tel: +90 384 215 39 00 Fax: +90 384 215 39 48 E-posta: fizik@nevsehir.edu.tr web: http://fizik.nevsehir.edu.tr |