Kurulma aşamasındadır. |
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında Doktora derecesi verilir. |
Doktora |
Doktora Programına başvurmak için gerekli şartlar şunlardır: 1 - Kabul edilebilir alanlardan lisans ve yüksek lisans diploması 2 - Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olma 3 - İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olma. |
Türk yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında doktora derecesini almak için öğrenciler, derslerini tamamlamak, tez konularıyla ilgili bir semineri vermek, doktora yeterliliği geçmek ve orijinal bir çalışmayı tez olarak başarıyla sunmak ve savunmak zorundadırlar. |
Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Bölümümüz donanımlı, sorumluluk üstlenebilen ve problem çözme kabiliyeti yüksek, gelişmeye açık, milli, manevi ve etik değerlere saygılı, çağdaş, uluslararası seviyede Metalurji ve Malzeme Mühendisleri yetiştirmeyi amaçlar. |
PÇ-1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
PÇ-2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
PÇ-3 | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
PÇ-4 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
PÇ-5 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
PÇ-6 | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
PÇ-7 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
PÇ-8 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | X | X | ||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | X | |||||||
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | X | X | ||||||
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | X | |||||||
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | X | |||||||
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | X | X | ||||||
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | X | X | X | |||||
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | X | |||||||
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | ||||||
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | X | X | X | |||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | X | X | ||||||
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | X | |||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | X | |||||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | X | X | X | |||||
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | X | X | ||||||
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | X | X | ||||||
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | X | ||||||
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | X | ||||||
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | X | ||||||
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde saptar ve uygular. | X | X | ||||||
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olur. | X | X | ||||||
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | |||||||
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | |||||||
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | X | ||||||
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||||
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | |||||||
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. | X | X | ||||||
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | X | ||||||
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | |||||||
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | X | ||||||
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | |||||||
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||||
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,8. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 1 | x | x | x | x | 1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | 2 | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 2 | x | x | x | 2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde saptar ve uygular. | 3 | x | x | x | 3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olur. | 4 | x | x | x | x | 4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 5 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 2 | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 3 | x | x | x | 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 1 | x | x | x | x | 1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. | 2 | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 3 | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 4 | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 1 | x | x | x | x | 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 2 | x | x | 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | x | 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Çalışma alanları son derece geniş olan Malzeme Mühendisleri kamu ve özel sektörde; üç ana malzeme grubu olan metalik, seramik ve polimerik malzeme iş alanları ve bunlara ilaveten ek malzeme grupları olan kompozit malzeme, nanokompozit malzeme, elektronik malzeme ve biyomalzeme iş alanlarında çalışabilmektedirler. Metalürji sahasını tercih eden Malzeme Mühendisleri, özellikle metal hammadesi üretilmesi, metal hammaddenin işlenmesi, metal alaşımlarının üretilmesi ve bu üretilen metal hammaddelerin ürüne dönüştürülmesi konularında faaliyet gösteren işletmelerde görev yapabileceklerdir. Seramik sahasını tercih eden Malzeme Mühendisleri, özellikle seramik hammaddesi üretilmesi, seramik hammaddesinin işlenmesi, seramik karışımlarının üretilmesi ve bu üretilen seramik malzemelerin günlük hayatta kullanılabilecek ürüne dönüştürülmesi konularında faaliyet gösteren işletmelerde görev yapabileceklerdir. Seramik alanında çalışacak olan Malzeme Mühendisleri, daha öznel olarak otomotiv ve beyaz eşya sanayileri, uzay-uçak endüstrisi, biyomedikal sektörü, elektronik ve fiberoptik malzemeleri içeren sektörlerde görev yapabileceklerdir. Polimer sahasını tercih eden Malzeme Mühendisleri, özellikle petrolden polimer hammadesi üretilmesi, polimer hammaddenin işlenmesi, polimer karışımlarının üretilmesi ve bu üretilen polimer hammaddelerin günlük hayatta kullanılan ürünlere dönüştürülmesi konularında faaliyet gösteren işletmelerde görev yapabileceklerdir. Polimer alanında çalışacak olan Malzeme Mühendisleri, daha öznel olarak tekstil, uzay-uçak endüstrisi, otomotiv ve beyaz eşya sanayileri, biyomedikal sektörü, yakıt pilleri ve pil sanayi ve elektronik sanayinde yalıtım olarak kullanılan polimer malzemelerini içeren sektörlerde görev yapabileceklerdir. Üç ana malzeme grubu olan seramik, polimer ve metal sahalarına ilaveten kompozit malzeme, nanokompozit malzeme, elektronik malzeme ve biyomalzeme alanlarında çalışmayı tercih eden Malzeme Mühendisleri ise yukarıda saydığımız metal, seramik ve polimer alanlarının herhangi birinde çalışma imkânı bulabileceklerdir. Özellikle günümüzde nanokompozit malzeme sahasında çalışmak ve de geleneksel malzeme özelliklerini nanokompozit malzeme fabrikasyonu ile ileri seviyelere yükseltmek malzeme sektörünün yegane amacıdır. |
Doktora eğitimi ile üst kademe tamamlanmış olur. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MLZ601 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
MLZ635 | EKLEMELİ İMALAT TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SDH1 | Seçmeli Ders Havuzu 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
36 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MLZ690 | SEMİNER | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 12 |
SDH2 | Seçmeli Ders Havuzu 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
24 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MLZ691 | DOKTORA YETERLİLİK | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 30 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MLZ697 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 8 |
MLZ695 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 8 |
Toplam: |
16 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MLZ698 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 8 |
MLZ696 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 8 |
Toplam: |
16 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MLZ621 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANALİZ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MLZ611 | ÇELİKLERİN ISIL İŞLEMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MLZ635 | EKLEMELİ İMALAT TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
MLZ605 | FAZ DÖNÜŞÜMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MLZ617 | HAMMADDELER, SÜREÇ VE ÜRETİM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MLZ665 | HİDROJEN TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MLZ619 | İLERİ KOROZYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MLZ609 | İLERİ MALZEME BİLGİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MLZ607 | İLERİ METALURJİ TERMODİNAMİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MLZ623 | İLERİ MUKAVEMET | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MLZ603 | KOMPOZİT MALZEME TEKNOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MLZ671 | NANOMALZEMELER VE KARAKTERİZASYON TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MLZ613 | SERAMİKLERDE KATI HAL REAKSİYONLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MLZ661 | SİNTERLEME ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
MLZ615 | TERMAL SPREY KAPLAMALAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MLZ604 | ALAŞIM TEORİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
MLZ624 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ DÖKÜM TASARIMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MLZ606 | DEMİR DIŞI METALLER | 0 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MLZ670 | DOKU MÜHENDİSLİĞİ VE YENİLEYİCİ TIP | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MLZ628 | FRAKTOGRAFİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
MLZ626 | HASAR ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MLZ610 | İLERİ KAYNAK TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
MLZ618 | İLERİ MALZEME KARAKTERİZASYON TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MLZ614 | İLERİ POLİMER TEKNOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
MLZ608 | İLERİ TRİBOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MLZ630 | KOMPOZİT MALZEMELER VE MEKANİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MLZ650 | MALZEMELERİN MANYETİK, OPTİK VE ELEKTRİKSEL ÖZELLİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
MLZ612 | METALLERDE DEFORMASYON VE KIRILMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MLZ616 | NANOTEKNOLOJİ VE NANOMALZEMELER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MLZ632 | SONLU ELEMANLAR ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MLZ651 | ÜÇ BOYUTLU YAZICI TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MLZ620 | YENİLENEBİLİR ENERJİ TEKNOLOJİLERİNDE MALZEMELER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav yarıyıl içi çalışma (laboratuar çalışması, laboratuar sınavı, seminer, kısa sınav, ödev veya ikinci bir ara sınav)ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, quiz vb gibi ölçme ve değerlendirme yöntemleri de değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. |
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği doktora programını başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, ve doktora tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 3 Profesör ve 5 doktor öğretim üyesi ile yürütülmektedir. Dersler günümüz teknolojisine sahip modern sınıflarda yürütülmektedir. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca üniversitemizin sağladığı tüm imkanlardan ücretsiz olarak yararlanabilir. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Müh.-Mim. Fak. Metalurji ve Malzeme Müh. Böl. 50300, NEVŞEHİR Web: http://malzememuhendisligi.nevsehir.edu.tr/ TEL: +90 384 228 10 00 FAX: +90 384 215 10 37 Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Zahide BAYER ÖZTÜRK |