Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. Çin Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Lisans programının 2021 - 2022 Eğitim-Öğretim yılında örgün öğretime başlaması planlanmıştır. Eğitim dili Çince ve Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Çin Dili ve Edebiyatı alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için YÖK tarafından yapılan YGS ve LYS seçme sınavlarında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavlardan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav ile yapılır. Bu sınavın sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinde yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise ve dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sınavı sonuç belgesi. |
Türk Yüksek öğretim kurullarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Çin Dili ve Edebiyatı alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Anabilim Dalımız Çin dili, tarihi, kültürü ve edebiyatı alanlarında donanımlı, yaratıcı, girişimci, eleştirisel düşünen, gereksinim duyduğu bilgiye ulaşabilen, bilgi teknolojilerini tanıyan ve etkin kullanabilen bunun yanı sıra Türkiye’ye bu alanda katkı sağlayabilecek nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
PÇ-1 | Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. |
PÇ-2 | Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. |
PÇ-3 | Çin dili, kültürü ve edebiyatı alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakar ve evrensel bilinç kazanırlar. Aynı zamanda farklı kültürlere saygı duymayı, tarihi ve kültürel miraslara sahip çıkmayı öğrenirler. |
PÇ-4 | Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. |
PÇ-5 | Çin ile ilgili güncel konu ve bilgileri Çince kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilirler. |
PÇ-6 | Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alırlar. |
PÇ-7 | Çin dili ve edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilirler. |
PÇ-8 | Öğrendikleri dil ile alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
PÇ-9 | Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlarlar. |
PÇ-10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilirler. |
PÇ-11 | Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hale gelirler. |
PÇ-12 | Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. |
PÇ-13 | Çin dili, tarihi, kültürü, edebiyatı, felsefesi gibi alanlarda bilgi edinerek Çin dilini öğrenmesinin yanı sıra Çin toplumu hakkında da bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-14 | Çin dilini öğrenerek Çince – Türkçe ve Türkçe – Çince çeviri yapma becerisi kazanırlar. |
PÇ-15 | Turizm Çincesi öğrenerek, turizm sektöründe ihtiyaç halinde olan Çince Rehber olabilirler. |
PÇ-16 | Çin kültürünü tanıyarak iki ülke ilişkisi hakkında bilgiye sahip olarak katkı sağlayabilirler. |
PÇ-17 | Çince konuşma dili becerisine sahip olarak Çinli firma, kurum ve kuruluşlarda istihdam edebilirler. |
PÇ-18 | Çin kültür, felsefe, tarih, coğrafya hakkında bilgi sahibi olarak Türk – Çin kültürel değerleri hakkında karşılaştırmalı çalışmalar yapabilirler. |
PÇ-19 | Birincil kaynak olan Çince kaynaklardan Türkçeye çeviri yapabilirler. |
PÇ-20 | Ulusal ve uluslararası platformda düzenlenen etkinliklerde Çince olarak kendilerini ifade edebilirler. |
PÇ-21 | Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
PÇ-22 | Çince karakterlerin oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-23 | Çince karakterleri okuma-yazma becerilerini geliştirirler. |
PÇ-24 | Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. |
PÇ-25 | Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar. |
PÇ-26 | Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar. |
PÇ-27 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanırlar. |
PÇ-28 | Çinceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar. |
PÇ-29 | Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar. |
PÇ-30 | Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar. |
PÇ-31 | Çin dili, edebiyatı, tarihi, felsefesi alanlarında araştırma ve inceleme yaparlar. |
PÇ-32 | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlarlar. |
PÇ-33 | İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirirler. |
PÇ-34 | Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler. |
PÇ-35 | Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygularlar. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 3 | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | 3 | x | x | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | 4 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 5 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Çin Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalından mezun olacak öğrencilerimiz kamu kurum ve kuruluşlarında çevirmen olarak çalışabilmektedir. Ülkemiz Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Dış İşleri Bakanlığı gibi bakanlıklarda çalışmak ve diplomasi alanında istihdam etmek üzere Çin dili, kültürü, tarihi ve ekonomisine hâkim adaylar aranmaktadır. Bununla birlikte mezunlarımız yüksek lisans ve doktora yaptıkları takdirde üniversitelerde öğretim elemanı olarak, Çin ile iş yapan her türlü özel sektörde çevirmen olarak, çeviri bürolarında Çince-Türkçe, Türkçe-Çince tercüman olarak, yayın sektöründe çevirmen olarak, Turizm Bakanlığının açmış olduğu turist rehberliği sınavında başarı gösterdikleri takdirde turizm sektöründe rehber olarak çalışabilmektedir. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
ÇDE 109 | ÇİN KÜLTÜRÜNE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇDE 105 | ÇİN YAZISI I | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
ÇDE 101 | ÇİNCE SÖZLÜ ANLATIM I | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
ÇDE 107 | ÇİNCE TEMEL DİLBİLGİSİ I | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
ÇDE 103 | FONETİK I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TDL 101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD 101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
ÇDE 110 | ÇİN EDEBİYAT TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇDE 106 | ÇİN YAZISI II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
ÇDE 102 | ÇİNCE SÖZLÜ ANLATIM II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
ÇDE 108 | ÇİNCE TEMEL DİLBİLGİSİ II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
ÇDE 104 | FONETİK II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TDL 102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 1 |
ÇDE 209 | ÇİN TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇDE 205 | ÇİNCE DİLBİLGİSİ I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
ÇDE 207 | ÇİNCE DİNLEME ANLAMA I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇDE 201 | ÇİNCE SÖZLÜ ANLATIM III | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
ÇDE 203 | ÇİNCE YAZILI ANLATIM I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇDE 211 | HSK HAZIRLIK I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SDH 1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
31 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 1 |
ÇDE 210 | ÇİN FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇDE 206 | ÇİNCE DİLBİLGİSİ II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
ÇDE 208 | ÇİNCE DİNLEME ANLAMA II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇDE 202 | ÇİNCE SÖZLÜ ANLATIM IV | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
ÇDE 204 | ÇİNCE YAZILI ANLATIM II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇDE 212 | HSK HAZIRLIK II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SDH 2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇDE 311 | ÇİNCE ÇEVİRİ KURAMLARI | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
ÇDE 301 | ÇİNCE SÖZLÜ ANLATIM V | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
ÇDE 303 | ÇİNCE YAZILI ANLATIM III | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇDE 305 | DİNLEME ANLAMA III | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇDE 309 | HSK HAZIRLIK III | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇDE 307 | OKUMA ANLAMA I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
SDH 3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇDE 312 | ÇİNCE ÇEVİRİ | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
ÇDE 306 | ÇİNCE DİNLEME ANLAMA IV | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇDE 302 | ÇİNCE SÖZLÜ ANLATIM VI | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
ÇDE 304 | ÇİNCE YAZILI ANLATIM IV | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇDE 310 | HSK HAZIRLIK IV | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇDE 308 | OKUMA ANLAMA II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SDH 4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇDE 409 | ARAŞTIRMA PROJESİ I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
ÇDE 405 | ÇİNCE DİNLEME ANLAMA V | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
ÇDE 401 | ÇİNCE SÖZLÜ ANLATIM VII | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
ÇDE 403 | EDEBİ METIN ÇEVİRİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
ÇDE 407 | OKUMA ANLAMA III | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
ÇDE 411 | TURİZM ÇİNCESİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇDE 410 | ARAŞTIRMA PROJESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ÇDE 412 | ÇİNCE ATASÖZLERİ VE DEYİMLER | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ÇDE 406 | ÇİNCE DİNLEME ANLAMA VI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ÇDE 404 | ÇİNCE ÖĞRETİM TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ÇDE 402 | ÇİNCE SÖZLÜ ANLATIM VIII | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ÇDE 408 | OKUMA ANLAMA IV | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇDE 215 | ÇİNCE GÜNLÜK KONUŞMA I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
ÇDE 213 | ÇİNCE SÖZVARLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇDE 214 | ÇİN EDEBİYATINDAN SEÇMELER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ÇDE 218 | ÇİN KÜLTÜRÜ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ÇDE 216 | ÇİNCE GÜNLÜK KONUŞMA II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇDE 313 | ÇİNCE GÜNLÜK KONUŞMA III | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
ÇDE 315 | İPEKYOLU ARAŞTIRMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇDE 314 | ÇİNCE GÜNLÜK KONUŞMA IV | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ÇDE 316 | TİCARET ÇİNCESİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam zamanlı |
Anabilim Dalımızda eğitim-öğretim faaliyetleri henüz başlamamış olmakla beraber, 3 doktor öğretim üyesi bulunmaktadır. Program derslerinin takribi 30'ar kişilik sınıflarda yürütülmesi planlanmaktadır. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Kat.1, Doğu Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Zübeyde Hanım Cad. 50300, Nevşehir - TÜRKİYE Web: https://cindili.nevsehir.edu.tr/tr |