Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

KOZAKLI MESLEK YÜKSEKOKULU / İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ

Kuruluş

İş ve Uğraşı Terapisi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Kozaklı Meslek Yüksekokulu'nun iki bölümünden biridir. 2016 yılında açılmıştır. İş ve Uğraşı Terapisi eğitimi 2 yıllık (4 dönemlik) bir süreci kapsamaktadır.Öğrenciler yaz dönemlerinde 30 iş günü mesleki staj yapmak zorundadır Eğitim programını tamamlayanlar İş ve Uğraşı Terapi Teknikeri ünvanını alırlar.


Kazanılan Yeterlilik

Bu programdan mezun olan öğrenciler “İş ve Uğraşı Terapi Teknikeri” unvanı alarak önlisans mezunu olurlar.


Yeterlilik Düzeyi

Bu programdan mezun olan öğrenciler “İş ve Uğraşı” önlisans diploması alırlar. İş ve uğraşı teknikeri (Ergoterapi teknikeri); meslek yüksekokullarının iş ve uğraşı terapisi bölümlerinden mezun, uzman tabibin tedavi planına bağlı olarak, uzman tabip veya iş ve uğraşı terapisti ( ergoterapist ) gözetiminde iş ve uğraşı terapisi programını uygulayan sağlık teknikeridir.


Kabul ve Kayıt Şartları

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile öğrenci kabul edilmektedir. Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünden puan almış olanların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bu programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesine dikey veya yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için "Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümleri uygulanır. Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek)Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir. Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Mezun olabilmek için, öğrencilerin 120 AKTS'lik dersi alması, stajlarında başarılı olması, 4.00 üzerinden en az 2.00 not ortalamasına sahip olması ve programda önerilen tüm derslerden geçmesi gereklidir.


Program Profili

Programda iş ve uğraşı terapisinin temelini oluşturan teorik bilgiler dışında daha çok klinik ortamlarda hasta tedavilerinde kullanılmak üzere pratik bilgiler de aktarılacaktır.


Program Çıktıları

PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir.
PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir.
PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir.
PÇ-4 Tıbbi rehabilitasyonda temel değerlendirme prensiplerini bilir.
PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir.
PÇ-6 Fizik tedavi modalitelerini bilir.
PÇ-7 Terapötik egzersizleri bilir.
PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir.
PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir.
PÇ-10 Sosyal, kültürel ve kişisel becerilerini geliştirir.
PÇ-11 Bağımsız çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır.
PÇ-13 Alanında ve insan ilişkilerinde etik olur.
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar.
PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir.
PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir.
PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
PÇ-19 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-20 Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramları açıklar.
PÇ-21 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilgi düzeyine erişir.
PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar.
PÇ-24 Toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar.
PÇ-25 Beslenme alanında karşılaşacağı sorunları tanır.
PÇ-26 İnsan kaynakları yönetimi ve iş hayatı ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine ve becerisine sahiptir.
PÇ-27 Sağlık alanında temel düzeyde işletmecilik bilgilerine sahiptir.
PÇ-28 Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanır.
PÇ-29 Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir.
PÇ-30 Hayvanların, özel gereksinimi olan çocukların fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişimleri üzerindeki yararlı etkilerini bilir.
PÇ-31 Hayvan destekli tedavi programları bilir.
PÇ-32 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır.
PÇ-33 Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişim, boyutlarını ve unsurlarını öğrenir.
PÇ-34 Temel fizik kavramlarını tanımlar.
PÇ-35 Biyoistatistik bilimi hakkındaki temel kavramları tanımlar.
PÇ-36 Evde hasta bakımı konusunda yeterli altyapı ve terminolojiyi kavrar.
PÇ-37 Beslenme ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular.
PÇ-38 Doğru iletişim için, iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibidir.
PÇ-39 İnsan davranışının toplum ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar.
PÇ-40 İnsan davranışını etkileyen faktörleri bilir.
PÇ-41 İnsan ve grup davranışının psikolojik ve sosyolojik etkenlerini bilir.
PÇ-42 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28 PÇ-29 PÇ-30 PÇ-31 PÇ-32 PÇ-33 PÇ-34 PÇ-35 PÇ-36 PÇ-37 PÇ-38 PÇ-39 PÇ-40 PÇ-41 PÇ-42
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X X X X
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma X X X X
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. X X
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. X
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. X X
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. X
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X X
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X

Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Mesleki Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28 PÇ-29 PÇ-30 PÇ-31 PÇ-32 PÇ-33 PÇ-34 PÇ-35 PÇ-36 PÇ-37 PÇ-38 PÇ-39 PÇ-40 PÇ-41 PÇ-42
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. X X X X X
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. X X X X
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. X
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. X X X X
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. X X
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. X
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. X X X
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. X
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. X X
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X X
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. X X
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. X
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. X X
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X X
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. X X
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X X
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler. X
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. X
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. X
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. X
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. X
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. X
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. X X X




Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28 PÇ-29 PÇ-30 PÇ-31 PÇ-32 PÇ-33 PÇ-34 PÇ-35 PÇ-36 PÇ-37 PÇ-38 PÇ-39 PÇ-40 PÇ-41 PÇ-42
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 1 x x x x x x x x x x x x 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 2 x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 3 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1 x x x x x x x x 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. 2 x x x x 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 3 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 1 x x x 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. 2 x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. 3 x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 x 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir. 2 x x 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 3 x 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 1 x x 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 2 x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. 3 x x 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4 x 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5 İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. 6 İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 1 x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 2 x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3 Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 4 Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. 5 Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. 6 Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir. 7 Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Bu programdan mezun olmuş öğrenciler; hastanelerde, okullarda, sağlık kliniklerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, evde sağlık hizmeti veren kurumlarda, yenidoğan gelişim merkezlerinde çalışırlar.


Üst Derece Programlarına Geçiş

İlgili programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler, ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavından gerekli puanı almak şartıyla ilgili alanlarda lisans programlarına başvurabilirler. Ayrıca mezunlarımız için Anadolu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Lisans Programları da mevcuttur.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İUT105 ANATOMİ-I 3 Saat 1 Saat 1 Güz Zorunlu 4
AİT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
İUT107 İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİNDE ELEKTROTERAPİ 3 Saat 1 Saat 1 Güz Zorunlu 6
İUT101 İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİNDE TEMEL KAVRAMLAR 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 6
TDL101 TÜRK DİLİ-I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
YBD101 YABANCI DİL-I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
SEÇ -I SEÇMELİ -I - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 8
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İUT106 ANATOMİ-II 3 Saat 1 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
AİT102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
İUT102 EL - EL BİLEĞİ YARALANMALARINDA İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ 3 Saat 1 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
İUT104 FİZYOLOJİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
İUT132 PSİKOSOSYAL DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI VE HASTALIKLARI 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
TDL102 TÜRK DİLİ-II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
YBD102 YABANCI DİL-II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
SEÇ -II SEÇMELİ DÖNEM -II - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 8
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İUT217 İŞ VE UĞRAŞI UYGULAMALARI VE PRENSİPLERİ - I 0 Saat 4 Saat 2 Güz Zorunlu 8
İUT201 KAS İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARINDA İŞ VE UĞRAŞI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
İUT235 KİNEZYOLOJİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
İUT205 NÖROLOJİK HASTALIKLARDA İŞ VE UĞRAŞI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
STAJ201 STAJ 0 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
SEÇ -III SEÇMELİ DÖNEM -III - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 6
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İUT214 GERİATRİK HASTALIKLAR 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
İUT204 GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİNDE ÇEVRESEL DÜZENLEME 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
İUT218 İŞ VE UĞRAŞI UYGULAMALARI VE PRENSİPLERİ-II 0 Saat 4 Saat 2 Bahar Zorunlu 8
İUT220 ORTEZ VE PROTEZ KULLANIMI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
SEÇ -IV SEÇMELİ DÖNEM -IV - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 10
Toplam:
30

SEÇMELİ -I

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İUT125 DAVRANIŞ BİLİMLERİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
İUT121 HİDROTERAPİ-BALNEOTERAPİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
İUT131 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
İUT123 MESLEK ETİĞİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
İUT129 NORMAL MOTOR GELİŞİM 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
ENF101 TEMEL BİLGİSAYAR BİLGİSİ-I 1 Saat 1 Saat 1 Güz Seçmeli 2
İUT127 TEMEL FİZİK 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2

SEÇMELİ DÖNEM -II

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İUT130 HALK SAĞLIĞI 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
İUT134 İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
İUT126 PEDİATRİK HASTALIKLARDA İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
ENF102 TEMEL BİLGİSAYAR BİLGİSİ-II 1 Saat 1 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
İUT128 TIBBİ TERMİNOLOJİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2

SEÇMELİ DÖNEM -III

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İUT225 BESLENME PRENSİPLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
İUT239 ERGONOMİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
İUT229 İLK YARDIM 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
İUT231 KARDİYOPULMONER HASTALIKLAR 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
İUT211 KLİNİK PROBLEM ÇÖZME-I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
İUT227 MESLEKİ İNGİLİZCE 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
İUT221 NORMAL MOTOR GELİŞİMİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
İUT223 SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2
İUT237 YAŞAM KALİTESİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2

SEÇMELİ DÖNEM -IV

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İUT230 BİYOİSTATİSTİK 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
İUT224 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
İUT242 ENGELLİ BİREYLERDE İLETİŞİM 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
İUT228 ENGELLİ VE TOPLUM 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
İUT234 EVDE BAKIM TEKNİKLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
İUT222 FONKSİYONEL NÖROANATOMİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
İUT236 GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI 1 Saat 2 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
İUT246 HAYVAN DESTEKLİ YAKLAŞIMLAR 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
İUT226 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
İUT240 İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİNDE KLİNİK PROBLEM ÇÖZME 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4
İUT212 KLİNİK PROBLEM ÇÖZME-II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4
İUT122 MASAJ VE MASAJ TEKNİKLERİ 2 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
İUT232 ROMATOLOJİK HASTALIKLAR 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
İUT216 SPORCU HASTALIKLARI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4
İUT244 STRES VE STRESLE BAŞA ÇIKMA 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
İUT238 TÜRK MUTFAĞI VE İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİNDE MUTFAK AKTİVİTELERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme "Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği" esas alınarak yürütülür. Sunulan dersin içeriğine göre ve ilgili öğretim elemanı tarafından bilgi formunda belirtilmek koşulu ile ara sınav, final, kısa sınav, sunum, ödev, proje, portfolyo, uygulama gibi değişik ölçme araçları bu sürece dâhil edilebilir. Bu araçların başarıya etkisi %30 ile %70 arasında değişebilir. Bir öğrencinin final sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, pratik derslerde ise %80 devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması önkoşulu aranmaktadır. Başarı notu, yarıyıl içi çalışmaları ve final notu esas alınarak saptanır. Devam zorunluluğunu bir kez yerine getiren öğrencinin o dersten kalması durumunda tekrar devam zorunluluğu aranmaz. Yüksekokulun ilgili kurulu tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olan öğrenciler için mazeret sınavı uygulanır. Daha detaylı bilgi için, ders listesi sayfasından derslere tıklayınız.


Mezuniyet Şartları

Mezun olabilmek için, öğrencilerin 120 AKTS'lik dersi alması, stajlarında başarılı olması, 4.00 üzerinden en az 2.00 not ortalamasına sahip olması ve programda önerilen tüm derslerden geçmesi gereklidir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

İş ve Uğraşı Terapisi bölümünde 4 öğretim görevlisi eğitim vermektedir. Bölümde yeterli olanaklara sahip 1 bilgisayar labaratuvarı, 1 konferans salonu, 2 uygulama labaratuvarı ve 10 derslik bulunmaktadır.Dersler, laboratuvar ortamında, öğrencinin olanak ölçüsünde birebir yaptığı deneyler ile desteklenmektedir. Yapılan deneyler gerek sağlık sektörüne gerekse bilimsel çalışmalara yöneliktir. Teknik ve eğitsel geziler ve yapılan staj ile öğrencilerin daha iyi yetişmesi sağlanmaktadır.


Adres ve İletişim Bilgileri

Bağlıca mah.827 sok. no.1 KOZAKLI NEVŞEHİR