İş ve Uğraşı Terapisi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Kozaklı Meslek Yüksekokulu'nun iki bölümünden biridir. 2016 yılında açılmıştır. İş ve Uğraşı Terapisi eğitimi 2 yıllık (4 dönemlik) bir süreci kapsamaktadır.Öğrenciler yaz dönemlerinde 30 iş günü mesleki staj yapmak zorundadır Eğitim programını tamamlayanlar İş ve Uğraşı Terapi Teknikeri ünvanını alırlar. |
Bu programdan mezun olan öğrenciler “İş ve Uğraşı Terapi Teknikeri” unvanı alarak önlisans mezunu olurlar. |
Bu programdan mezun olan öğrenciler “İş ve Uğraşı” önlisans diploması alırlar. İş ve uğraşı teknikeri (Ergoterapi teknikeri); meslek yüksekokullarının iş ve uğraşı terapisi bölümlerinden mezun, uzman tabibin tedavi planına bağlı olarak, uzman tabip veya iş ve uğraşı terapisti ( ergoterapist ) gözetiminde iş ve uğraşı terapisi programını uygulayan sağlık teknikeridir. |
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile öğrenci kabul edilmektedir. Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünden puan almış olanların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bu programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar. |
Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesine dikey veya yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için "Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümleri uygulanır. Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek)Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir. Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar. |
Mezun olabilmek için, öğrencilerin 120 AKTS'lik dersi alması, stajlarında başarılı olması, 4.00 üzerinden en az 2.00 not ortalamasına sahip olması ve programda önerilen tüm derslerden geçmesi gereklidir. |
Programda iş ve uğraşı terapisinin temelini oluşturan teorik bilgiler dışında daha çok klinik ortamlarda hasta tedavilerinde kullanılmak üzere pratik bilgiler de aktarılacaktır. |
PÇ-1 | Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. |
PÇ-2 | Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. |
PÇ-3 | Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir. |
PÇ-4 | Tıbbi rehabilitasyonda temel değerlendirme prensiplerini bilir. |
PÇ-5 | İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. |
PÇ-6 | Fizik tedavi modalitelerini bilir. |
PÇ-7 | Terapötik egzersizleri bilir. |
PÇ-8 | İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. |
PÇ-9 | İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. |
PÇ-10 | Sosyal, kültürel ve kişisel becerilerini geliştirir. |
PÇ-11 | Bağımsız çalışabilme yeteneğine sahiptir. |
PÇ-12 | Birlikte çalışmaya yatkındır. |
PÇ-13 | Alanında ve insan ilişkilerinde etik olur. |
PÇ-15 | Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
PÇ-16 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
PÇ-17 | Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. |
PÇ-18 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
PÇ-19 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-20 | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramları açıklar. |
PÇ-21 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilgi düzeyine erişir. |
PÇ-22 | Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. |
PÇ-23 | İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. |
PÇ-24 | Toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar. |
PÇ-25 | Beslenme alanında karşılaşacağı sorunları tanır. |
PÇ-26 | İnsan kaynakları yönetimi ve iş hayatı ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine ve becerisine sahiptir. |
PÇ-27 | Sağlık alanında temel düzeyde işletmecilik bilgilerine sahiptir. |
PÇ-28 | Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanır. |
PÇ-29 | Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir. |
PÇ-30 | Hayvanların, özel gereksinimi olan çocukların fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişimleri üzerindeki yararlı etkilerini bilir. |
PÇ-31 | Hayvan destekli tedavi programları bilir. |
PÇ-32 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır. |
PÇ-33 | Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişim, boyutlarını ve unsurlarını öğrenir. |
PÇ-34 | Temel fizik kavramlarını tanımlar. |
PÇ-35 | Biyoistatistik bilimi hakkındaki temel kavramları tanımlar. |
PÇ-36 | Evde hasta bakımı konusunda yeterli altyapı ve terminolojiyi kavrar. |
PÇ-37 | Beslenme ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular. |
PÇ-38 | Doğru iletişim için, iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibidir. |
PÇ-39 | İnsan davranışının toplum ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. |
PÇ-40 | İnsan davranışını etkileyen faktörleri bilir. |
PÇ-41 | İnsan ve grup davranışının psikolojik ve sosyolojik etkenlerini bilir. |
PÇ-42 | İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | 3 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | 2 | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. | 3 | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. | 6 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | 2 | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 4 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | 5 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 6 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir. | 7 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Bu programdan mezun olmuş öğrenciler; hastanelerde, okullarda, sağlık kliniklerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, evde sağlık hizmeti veren kurumlarda, yenidoğan gelişim merkezlerinde çalışırlar. |
İlgili programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler, ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavından gerekli puanı almak şartıyla ilgili alanlarda lisans programlarına başvurabilirler. Ayrıca mezunlarımız için Anadolu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Lisans Programları da mevcuttur. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İUT105 | ANATOMİ-I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
İUT107 | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİNDE ELEKTROTERAPİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
İUT101 | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİNDE TEMEL KAVRAMLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
TDL101 | TÜRK DİLİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SEÇ -I | SEÇMELİ -I | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İUT106 | ANATOMİ-II | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İUT102 | EL - EL BİLEĞİ YARALANMALARINDA İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
İUT104 | FİZYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
İUT132 | PSİKOSOSYAL DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI VE HASTALIKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TDL102 | TÜRK DİLİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEÇ -II | SEÇMELİ DÖNEM -II | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İUT217 | İŞ VE UĞRAŞI UYGULAMALARI VE PRENSİPLERİ - I | 0 Saat | 4 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 8 |
İUT201 | KAS İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARINDA İŞ VE UĞRAŞI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
İUT235 | KİNEZYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
İUT205 | NÖROLOJİK HASTALIKLARDA İŞ VE UĞRAŞI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
STAJ201 | STAJ | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
SEÇ -III | SEÇMELİ DÖNEM -III | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İUT214 | GERİATRİK HASTALIKLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
İUT204 | GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİNDE ÇEVRESEL DÜZENLEME | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
İUT218 | İŞ VE UĞRAŞI UYGULAMALARI VE PRENSİPLERİ-II | 0 Saat | 4 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 8 |
İUT220 | ORTEZ VE PROTEZ KULLANIMI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SEÇ -IV | SEÇMELİ DÖNEM -IV | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 10 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İUT125 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
İUT121 | HİDROTERAPİ-BALNEOTERAPİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
İUT131 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
İUT123 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
İUT129 | NORMAL MOTOR GELİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
ENF101 | TEMEL BİLGİSAYAR BİLGİSİ-I | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
İUT127 | TEMEL FİZİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İUT130 | HALK SAĞLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT134 | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT126 | PEDİATRİK HASTALIKLARDA İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
ENF102 | TEMEL BİLGİSAYAR BİLGİSİ-II | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT128 | TIBBİ TERMİNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İUT225 | BESLENME PRENSİPLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
İUT239 | ERGONOMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
İUT229 | İLK YARDIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
İUT231 | KARDİYOPULMONER HASTALIKLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
İUT211 | KLİNİK PROBLEM ÇÖZME-I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
İUT227 | MESLEKİ İNGİLİZCE | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
İUT221 | NORMAL MOTOR GELİŞİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
İUT223 | SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
İUT237 | YAŞAM KALİTESİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İUT230 | BİYOİSTATİSTİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT224 | EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT242 | ENGELLİ BİREYLERDE İLETİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT228 | ENGELLİ VE TOPLUM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT234 | EVDE BAKIM TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT222 | FONKSİYONEL NÖROANATOMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT236 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT246 | HAYVAN DESTEKLİ YAKLAŞIMLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT226 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT240 | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİNDE KLİNİK PROBLEM ÇÖZME | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
İUT212 | KLİNİK PROBLEM ÇÖZME-II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
İUT122 | MASAJ VE MASAJ TEKNİKLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT232 | ROMATOLOJİK HASTALIKLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT216 | SPORCU HASTALIKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
İUT244 | STRES VE STRESLE BAŞA ÇIKMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İUT238 | TÜRK MUTFAĞI VE İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİNDE MUTFAK AKTİVİTELERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme "Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği" esas alınarak yürütülür. Sunulan dersin içeriğine göre ve ilgili öğretim elemanı tarafından bilgi formunda belirtilmek koşulu ile ara sınav, final, kısa sınav, sunum, ödev, proje, portfolyo, uygulama gibi değişik ölçme araçları bu sürece dâhil edilebilir. Bu araçların başarıya etkisi %30 ile %70 arasında değişebilir. Bir öğrencinin final sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, pratik derslerde ise %80 devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması önkoşulu aranmaktadır. Başarı notu, yarıyıl içi çalışmaları ve final notu esas alınarak saptanır. Devam zorunluluğunu bir kez yerine getiren öğrencinin o dersten kalması durumunda tekrar devam zorunluluğu aranmaz. Yüksekokulun ilgili kurulu tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olan öğrenciler için mazeret sınavı uygulanır. Daha detaylı bilgi için, ders listesi sayfasından derslere tıklayınız. |
Mezun olabilmek için, öğrencilerin 120 AKTS'lik dersi alması, stajlarında başarılı olması, 4.00 üzerinden en az 2.00 not ortalamasına sahip olması ve programda önerilen tüm derslerden geçmesi gereklidir. |
Tam Zamanlı |
İş ve Uğraşı Terapisi bölümünde 4 öğretim görevlisi eğitim vermektedir. Bölümde yeterli olanaklara sahip 1 bilgisayar labaratuvarı, 1 konferans salonu, 2 uygulama labaratuvarı ve 10 derslik bulunmaktadır.Dersler, laboratuvar ortamında, öğrencinin olanak ölçüsünde birebir yaptığı deneyler ile desteklenmektedir. Yapılan deneyler gerek sağlık sektörüne gerekse bilimsel çalışmalara yöneliktir. Teknik ve eğitsel geziler ve yapılan staj ile öğrencilerin daha iyi yetişmesi sağlanmaktadır. |
Bağlıca mah.827 sok. no.1 KOZAKLI NEVŞEHİR |