Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu “Çocuk Bakım ve Gençlik Hizmetleri Bölümü” “Çocuk Gelişimi Programı” 2014-2015 eğitim öğretim yılında ön lisans düzeyinde birinci öğretim ve ikinci öğretim sınıflarıyla örgün eğitim hayatına başlamıştır. Çocuk Gelişimi Programı Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu bünyesinde eğitim veren tek ikinci öğretim programıdır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Proğramı alanında ön lisans diploması verilir. |
Ön lisans |
Çocuk Gelişimi Önlisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile öğrenci kabul edilmektedir. Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünden en az 150 ve daha yukarı puan almış olanların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bu programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar. |
Programa ortaöğretimi tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitimi bitirmiş ve üniversite sınavında gerekli puanı almış öğrenciler kayıt yaptırabilirler Ayrıca başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer programından yatay geçiş ile de öğrenciler kayıt yaptırılabilirler. Bu öğrencilerin diğer yükseköğretim kurumundan aldıkları derslerin transferi için Nevşehir Üniversitesi Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Ön lisans, Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, muafiyet ve intibak yönergesi ve Sınav Yönetmeliğine bakılabilir. |
Çocuk Gelişimi bölümünde ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Çocuk Gelişimi Programının temel hedefi; çocuk gelişimi ve eğitiminin önemini benimseyen, 0–18 yaş çocuklarının gelişim özelliklerini tanıyıp, alışkanlık ve gereksinimleri konusunda bilgi kazanarak işletmelerin ihtiyaç duyduğu temel mesleki bilgi ve altyapıya sahip kaliteli personel yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca çocukların karşılaşabilecekleri sorunlara önlemler alabilen, özel eğitime gereksinim duyan çocukları tanıyıp, bu çocuklar için uygun eğitim ortamını düzenleyebilen, anne sağlığı konusunda bilinçli olan, ilk yardım yapabilen, çocukların gelişim düzeylerine uygun, eğitici materyal hazırlayıp uygulayabilen okul öncesi eğitim kurumlarında çeşitli yaş seviyelerine uygun plan hazırlayarak kurum uygulaması yapabilen elemanlar yetiştirmektir. Bölümümüz sahip olduğu öğretim elemanı kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Çocuk Gelişimi Bölümü öğrencileri Staj Eğitim Komisyonunun belirlediği tarihlerde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında dönem içi uygulaması ve 30 iş günü yaz stajı yapmak zorundadırlar. |
PÇ-1 | Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. |
PÇ-2 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
PÇ-4 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. |
PÇ-5 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
PÇ-6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
PÇ-7 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. |
PÇ-8 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. |
PÇ-9 | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. |
PÇ-10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
PÇ-11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
PÇ-12 | Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder. |
PÇ-13 | Meslek etiğine uygun şekilde davranır. |
PÇ-14 | Çocuk Gelişimi alanında aldığı mesleki eğitimin gereklilikleri ve ilkeleri doğrultusunda, Türkiye’deki ve dünyadaki mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler, mevcut bilgilerini ve deneyimlerini geliştirir, yeni bilgi ve deneyimleri aktarır. |
PÇ-15 | Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
PÇ-16 | Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. |
PÇ-17 | Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
PÇ-18 | Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşım(lar)ını belirler. |
PÇ-19 | Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
PÇ-20 | Çocuk istismarı ve çocuğa yönelik şiddeti önlemeye yönelik stratejik çalışmalar geliştirir. |
PÇ-21 | Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik plan hazırlama, etkinlik uygulama becerisine sahiptir. |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||||||||
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | |||||||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. | |||||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||||||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | |||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler. | |||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |||||||||||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |||||||||||||||||||||
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||||||||
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |||||||||||||||||||||
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |||||||||||||||||||||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Çocuk Gelişimi Ön lisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında, özel eğitim kurumlarında, Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerin çocuk kliniklerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda istihdam edilebilme olanağına sahip olurlar. |
YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda yatay ve dikey geçiş yapılır Çocuk Gelişimi Eğitimi, Okul Öncesi ve Özel Eğitim Öğretmenliği, Sağlık Yönetimi,, Sosyal Hizmet dikey geçiş yapılabilir. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇGE 107 | AİLE EĞİTİMİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇGE 103 | ANNE VE ÇOCUK BESLENMESI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
AİT 101 | ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
ÇGE 101 | ÇOCUK GELİŞİMİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
ÇGE 105 | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ENF 101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
TDL 101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD 101 | YABANCI DIL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SEÇ-1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 102 | ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARIHI II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
ÇGE 102 | ÇOCUK GELIŞIMI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇGE 104 | ÇOCUK VE DRAMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ÇGE 108 | ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
ÇGE 106 | EĞITIMDE ARAÇ-GEREÇ GELIŞTIRME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ENF 102 | TEMEL BILGI TEKNOLOJILERI KULLANIMI II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDL 102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEÇ-02 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇGE 207 | ÇOCUK EDEBIYATI VE MEDYA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇGE 209 | ÇOCUK VE OYUN | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
ÇGE 203 | ÇOCUKTA BILIM VE TEKNOLOJI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇGE 205 | OKUL ÖNCESI EĞITIM KURUMLARINDA UYGULAMA I | 2 Saat | 6 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 8 |
ÇGE 201 | ÖZEL EĞITIM I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
SEÇ-03 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇGE 204 | ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇGE 202 | ÇOCUK PSIKOLOJISI VE RUH SAĞLIĞI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
ÇGE 208 | OKUL ÖNCESI EĞITIM KURUMLARINDA UYGULAMA II | 2 Saat | 6 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ÇGE 206 | ÖZEL EĞITIM II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇGE 210 | PROJE | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
STJ 202 | STAJ | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SEÇ-04 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
31 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇGE 151 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
ÇGE 115 | PSİKOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇGE 154 | ÇOCUK ANIMATÖRLÜĞÜ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ÇGE 128 | ÇOCUK VE MÜZIK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ÇGE 259 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
ÇGE 156 | İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇGE 220 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNIKLERI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BKE-I 103 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE-II 104 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER-II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ÇGE 252 | ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
ÇGE 260 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
ÇGE 260 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
ÇGE 238 | HALKLA İLİŞKİLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ÇGE 224 | KRIZ VE STRES YÖNETIMI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. |
Tam zamanlı |
Programın mevcut kadrosunda Çocuk Gelişimi ve Eğitimi İle Psikoloji alanlarında uzmanlığa sahip 3 öğretim elemanı görev yapmaktadır. Bölümümüzde dersler projeksiyon cihazı bulunan sınıflarda yürütülmekte olup drama ve oyun dersleri için Üniversitemizin Spor merkezinde yer alan Jimnastik ve dans salonları da kullanılmaktadır. Meslek Yüksekokulumuz ile Uygulama Anaokulunun birbirine yakın mesafede merkez yerleşkede yer alması uygulamalı derslerin yapılmasında ve yürütülmesinde büyük kolaylık sağlamaktadır. |
Telefon: 0-384-228 10 00 (santral) Fax: 0-384-228 11 02 E-Posta: shmyo@nevsehir.edu.tr Web: https://shmyo.nevsehir.edu.tr Adres: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Damat İbrahim Paşa Yerleşkesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Caddesi 50000 Nevşehir / Merkez |