Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ

Kuruluş

Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Milli Eğitim Bakanlığı'nın 16.12.2009 tarihli ve 29948 sayılı yazısı üzerine, 28.03.1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30’ uncu maddesine göre 25.12.2009 tarihinde Bakanlar Kurulu Kararı ile Nevşehir Üniversitesi Rektörlüğü bünyesinde kurulmuştur. Çevre Mühendisliği Bölümü 2012-2013 akademik yılında lisans düzeyinde eğitim-öğretim faaliyetine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ alanında lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Ülkemizde, üniversitelerin lisans programlarına giriş sadece TYT(Temel Yetenek Sınavı) ve AYT(Alan Yetenek Sınavı) sınavlarından alınan puanlara bağlıdır. Adaylar, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre girmek istediklerin bölümlerin tercihlerini yaparak, tercih formunu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav ile yapılır. Bu sınavın sonucuna göre belli bir kontenjan çerçevesinde yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir. Kayıt için gerekli olan belgeler; lise ve dengi okul diploması ve ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sınavı sonuç belgesidir.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk Yüksek öğretim kurularında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Çevre Mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.


Program Profili

Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Bölümümüz, sahasında temel eğitim almış uzmanlar yetiştirmeyi ve onları lisansüstü eğitimine hazırlamayı amaçlar. Ayrıca ulusal ve uluslararası düzeyde yeterli ve donanımlı Çevre Mühendisi yetiştirmeyi hedefler.


Program Çıktıları

PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi,
PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği,
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
PÇ-8 Ulusal ve uluslar arası alanda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve yenileme yetkinliği.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X X X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. X X
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. X X
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. X X
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. X
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. X
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. X
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. X
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X X
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X X
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X X X
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. X X
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. X X
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. X X
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. X X
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. X
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. X X
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. X
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X X
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. X
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. X X
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. 1 x x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 1 x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. 2 x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 3 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 4 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. 1 x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. 2 x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. 3 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. 1 x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 2 x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 1 x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 2 x x x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 3 x x x x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. 4 x x Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 5 x x Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 6 x x Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. 7 x Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. 2 x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Teknik resim kullanarak iletişim kurar. 3 x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 4 x x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. 5 x x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Çevre Mühendisliği çalışma alanı ve uygulamaları multidisipliner konuları içerdiğinden; çevre mühendisleri başta biyoloji, kimya ve inşaat branşları olmak üzere; çalışma alanına göre değişmekle birlikte diğer mühendislik branşlarıyla; mimar, şehir ve bölge planlamacıları, fizikçi, kimyager ve biyolog gibi fen bilimcilerle, sosyolog, psikolog gibi sosyal bilimcilerle, hukukçularla, ekonomistlerle, işletmecilerle çalışma ve işbirliği içinde görev yapmaktadırlar. Üniversitemizin 4 yıllık lisans programını tamamlayan öğrenciler ‘Çevre Mühendisi’ ünvanı alarak mezun olurlar. Mezun olan öğrencilerimiz; Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Belediyeler, İller Bankası, Çevre Danışmanlık Firmaları, Halk Sağlığı Laboratuvarları, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Türkiye İstatistik Kurumu, TÜBİTAK, Devlet Planlama Teşkilatı, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı, Özel Endüstriyel Tesisler, çeşitli Fabrikalarda ve Üniversiteler’de çalışabilirler. Bu program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında memur olarak atanabilmektedirler.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AIT-101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILâP TARİHİ 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
CM-103 ÇEVRE BİYOLOJİSİ VE EKOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
CM-101 ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
FİZ-101 FİZİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
KİM-101 KİMYA 1 2 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 5
MAT-101 MATEMATİK 1 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
ENF-101 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 1 1 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 2
MMF-101 TEMEL MÜHENDİSLİK BİLİMLERİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
TDL-101 TÜRK DİLİ 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
YBD-101 YABANCI DİL 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AIT-102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILâP TARİHİ 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
CM-104 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM 1 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
CM-106 ÇEVRE MİKROBİYOLOJİSİ 2 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
KİM-102 KİMYA 2 2 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
MAT-102 MATEMATİK 2 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
CM-102 STATİK VE MUKAVEMET 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
ENF-102 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 2 1 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
MMF-104 TEMEL MÜHENDİSLİK BİLİMLERİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
TDL-102 TÜRK DİLİ 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
YBD-102 YABANCI DİL 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
CM-205 AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
CM-201 ÇEVRE KİMYASI 1 2 Saat 2 Saat 2 Güz Zorunlu 5
CM-207 İSTATİSTİK 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
MMF-203 İŞ GÜVENLİĞİ VE SAĞLIĞI I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
CM-203 MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ 3 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
CM-215 ŞEHİRCİLİK VE ÇEVRE SORUNLARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
SDH 1 SEÇMELİ DERSLER HAVUZU 1 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
CM-202 ÇEVRE KİMYASI 2 2 Saat 2 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
CM-210 ÇEVRE VE HALK SAĞLIĞI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
CM-204 HİDROLİK 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
MMF-204 İŞ GÜVENLİĞİ VE SAĞLIĞI II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
CM-206 MALZEME BİLGİSİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
CM-208 MÜHENDİSLİK ETİĞİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
SDH 2 SEÇMELİ DERSLER HAVUZU 2 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 5
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
CM-301 FİZİKSEL TEMEL İŞLEMLER 3 Saat 2 Saat 3 Güz Zorunlu 5
CM-307 GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ VE KONTROLÜ 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
CM-317 LABORATUAR STAJI 0 Saat 2 Saat 3 Güz Zorunlu 3
CM-303 SU GETİRME 3 Saat 2 Saat 3 Güz Zorunlu 5
CM-305 SU KALİTESİ VE KONTROLÜ 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
SDH 3 SEÇMELİ DERSLER HAVUZU 3 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 10
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
CM-306 ATIKSU UZAKLAŞTIRMA 3 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 5
CM-304 BİYOLOJİK PROSESLER 3 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 5
CM-308 ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 5
CM-302 KİMYASAL TEMEL İŞLEMLER 3 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 5
SDH 4 SEÇMELİ DERSLER HAVUZU 4 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 10
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
CM-403 ATIKSU ARITMA TESİSİ TASARIMI VE PROJESİ 3 Saat 2 Saat 4 Güz Zorunlu 5
CM-405 HAVA KİRLİLİĞİ 3 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 3
CM-401 MÜHENDİSLİKTE DİSİPLİNLERARASI ÇALIŞMALAR 2 Saat 4 Saat 4 Güz Zorunlu 4
CM-419 PROJE VE UYGULAMA STAJI 0 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 3
SDH 5 SEÇMELİ DERSLER HAVUZU 5 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 15
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
CM-402 BİTİRME TEZİ 2 Saat 4 Saat 4 Bahar Zorunlu 5
CM-404 İÇMESUYU ARITMA TESİSİ TASARIMI VE PROJESİ 3 Saat 2 Saat 4 Bahar Zorunlu 5
CM-406 KATI VE TEHLİKELİ ATIKLARIN YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 5
SDH 6 SEÇMELİ DERSLER HAVUZU 6 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 15
Toplam:
30

SEÇMELİ DERSLER HAVUZU 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
CM-213 ENERJİ VE ÇEVRE SORUNLARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 4

SEÇMELİ DERSLER HAVUZU 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
CM-216 ÇEVRE HİDROLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4
CM-218 DOĞA VE BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4

SEÇMELİ DERSLER HAVUZU 3

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
CM-313 AKARSU VE GÖL BİLİMLERİ 3 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 5
CM 311 COĞRAFİK BİLGİ SİSTEMLERİ 3 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 5

SEÇMELİ DERSLER HAVUZU 4

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
CM-314 ÇEVRE ANALİZ TEKNİKLERİ 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 5
CM-312 ÇEVRE TOKSİKOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 5
CM-318 EKOSİSTEMİN RESTORASYONU 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 5
CM-316 HAVZA PLANLAMA 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 5

SEÇMELİ DERSLER HAVUZU 5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
CM-407 ANAEROBİK ARITMA 3 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 5
CM-411 ARITMA ÇAMURLARININ KONTROLÜ 3 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 5
CM-409 ARITMA TESİSİ HİDROLİĞİ 3 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 5
CM-413 DOĞAL ARITIM 3 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 5
CM-417 HAVA KİRLİLİĞİ KONTROL TEKNOLOJİLERİ 3 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 5
CM-415 HAVA KİRLİLİĞİ ÖLÇÜM TEKNİKLERİ 3 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 5

SEÇMELİ DERSLER HAVUZU 6

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
CM-408 ARITMA TESİSLERİNİN İŞLETİLMESİ VE BAKIMI 3 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 5
CM-410 ÇEVRE HUKUKU 3 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 5
CM-412 ÇEVRESEL MODELLEME 3 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 5
CM-414 ENDÜSTRİYEL KİRLENME VE KONTROLÜ 3 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 5
CM-416 KATI ATIKLARIN GERİ KAZANIMI 3 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 5

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 1 profesör, 2 doçent , 2 doktor öğretim üyesi ve 1 araştırma görevlisi ile yürütülmektedir. Çevre Mühendisliği Bölümü, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Ana Kampüs içerisinde yer alan Mühendislik-Mimarlık Fakültesi binasında 96 m2 lik 12 sınıf ve 162 m2 2 laboratuvar bulunan toplam 2400 m2 kapalı alana sahip 3 katlı binada faaliyet gösterecektir. Bölümümüzde dersler 40 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmekte olup; Aynı zamanda 40 kişilik bilgisayar laboratuarı ve teknik çizim sınıfı da mevcuttur.


Adres ve İletişim Bilgileri

Adres:Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Mühendislik - Mimarlık Fakültesi Çevre Mühendisliği Bölümü 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 – NEVŞEHİR, Web Adresi :http://cevre.nevsehir.edu.tr/, Bölüm Başkanı:Prof. Dr. Şahlan ÖZTÜRK, E-mail:sahlan.ozturk@nevsehir.edu.tr, Bölüm AKTS/DS Koordinatörü: Doç.Dr.Serkan ŞAHİNKAYA, e-mail:serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr, TEL: 0 384 228 10 00, FAX: 0 384 228 11 23