Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kuruluş

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim 2017-2018 eğitim öğretim yılında lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir.


Kazanılan Yeterlilik

Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar “Okul Öncesi Eğitimi alanında Lisans derecesi” alırlar.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Türkiye Cumhuriyeti üniversitelerinde eğitim ve öğretim görmek isteyen lise mezunu öğrencilerin, YKS (Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı) sınavından yeterli puanı almaları gerekmektedir. Öğrencilerin tercih işlemelerine göre yerleştirmeler ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılmaktadır. Bu işlemlerden sonra Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Programına kayıt hakkı kazanan öğrencilerin üniversite ana sayfasında ilan edilen evrakları temin ederek belirlenen tarihler arasında kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir. Yurt dışından öğrenci kabulünde, ÖSYM’nin belirlediği kriterler ve üniversitenin ayırdığı kontenjan dikkate alınmaktadır.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Okul Öncesi Öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin minimum 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.


Program Profili

Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı, Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü içerisinde yer alan 4 yıllık bir lisans programıdır. Bu programın amacı, okul öncesi dönemindeki çocukların bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden sağlıklı bir şekilde gelişmelerinde önemli rol oynayan, Okul Öncesi öğretmen adaylarına mesleki ve alanla ilgili bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkların kazandırılmasının yanında okul öncesi eğitim alanında bilimsel çalışmalar yaparak alana katkıda bulunmaktır.


Program Çıktıları

PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır.
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler.
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar.
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
PÇ-11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-12 Uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve aldığı sorumluluğu yerine getirir.
PÇ-13 Alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve bu aşamalarda etik değerlere uygun hareket eder.
PÇ-14 Alanla ilgili bilgilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur.
PÇ-16 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler gerçekleştirir.
PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir.
PÇ-18 Güçlü ve zayıf yönlerini bilir, güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmek için çaba gösterir.
PÇ-19 Alanıyla ilgili temel yasa ve yönetmelikleri bilir ve hayata geçirir.
PÇ-20 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ-21 Farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar.
PÇ-22 İnsan haklarının ve çocuk haklarının bilincindedir ve bunlara uygun davranır.
PÇ-23 Toplumsal, bilimsel ve etik değere uygun davranır.
PÇ-24 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri takip eder.
PÇ-25 Kalite yönetimi, kalite süreçleri, iş güvenliği ve çevre koruma konularının önemi hakkında bilince sahiptir ve bunlara uygun davranır.
PÇ-26 Karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
PÇ-27 Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
PÇ-28 Güvenli eğitim ortamlarının oluşturulması ve sürdürülebilmesi için aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır.
PÇ-29 Bilginin; doğasını, kaynağını, doğruluğunu ve geçerliliğinin değerlendirilmesini bilir.
PÇ-30 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir, uygun olanları seçer ve tartışır.
PÇ-31 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda bulunan ulusal ve evrensel değerlere duyarlılık gösterir.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28 PÇ-29 PÇ-30 PÇ-31
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28 PÇ-29 PÇ-30 PÇ-31
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. X
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. X
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. X
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. X X X X
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. X X X
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. X
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. X X
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. X X
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. X X X
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. X X
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. X
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. X X
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. X
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. X
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. X
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. X
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. X
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. X X
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. X X X
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. X X
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. X
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. X
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. X X X X
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. X
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. X
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. X
Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. X X X X
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28 PÇ-29 PÇ-30 PÇ-31
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 1 x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. 2 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. 3 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4 x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. 5 x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. 6 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. 1 x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. 2 x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3 x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 4 x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. 5 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 6 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1 x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 2 x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3 x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 2 x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 3 x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4 x Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. 1 x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. 2 x x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. 3 x x x x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 4 x x x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 5 x x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 6 x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 7 x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. 8 x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. 1 x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2 x x x x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 3 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. 4 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. 6 x x x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 7 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Bu program mezunları, remi okullarda ve özel okullarda öğretmen olma imkânına sahiptirler. Bunun yanında, üniversitelerde akademisyenlik yapma imkanları da bulunmaktadır.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla yüksek lisans ve doktora programlarında öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GK 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
GK 107 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
OÖEAE 103 ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLK YARDIM 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
MB 103 EĞİTİM FELSEFESİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
MB 101 EĞİTİME GİRİŞ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
OÖEAE 101 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
GK 105 TÜRK DİLİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
GK 103 YABANCI DİL I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GK 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILâP TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
OÖEAE 104 BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
MB 104 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
MB 102 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
OÖEAE 102 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
GK 106 TÜRK DİLİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
GK 104 YABANCI DİL II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
GK 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 (GK) - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 3
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MB 204 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
OÖEAE 201 ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ 3 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 6
OÖEAE 203 ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ 3 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
OÖEAE 205 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI 3 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
MB 201 TÜRK EĞİTİM TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
AE 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 (AE) - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 4
MB 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 (MB) - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
OÖEAE 206 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DRAMA 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
OÖEAE 202 ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜZİK EĞİTİM 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
OÖEAE 204 ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
MB 202 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
MB 203 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
GK 001 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1 Saat 2 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
AE 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 (AE) - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 4
GK 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 (GK) - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 3
MB 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 (MB) - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
OÖEAE 303 ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
MB 304 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
OÖEAE 305 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 5
OÖEAE 301 ERKEN ÇOCUKLUKTA SANAT EĞİTİMİ 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
MB 301 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
AE 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 (AE) - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 4
GK 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 (GK) - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 3
MB 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 (MB) - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
OÖEAE 304 ÇOCUK RUH SAĞLIĞI 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 5
MB 303 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
OÖEAE 302 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 5
OÖEAE 306 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EDEBİYATI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
MB 302 SINIF YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
AE 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 (AE) - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 4
GK 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 (GK) - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 3
MB 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 (MB) - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
OÖEAE 401 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 3
OÖEAE 403 OKULA UYUM VE ERKEN OKURYAZARLIK EĞİTİMİ 3 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 4
MB 404 OKULLARDA REHBERLİK 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 3
MB 401 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I 2 Saat 6 Saat 4 Güz Zorunlu 12
AE 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 6 (AE) - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 4
MB 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 6 (MB) - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
OÖEAE 402 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARI 3 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
MB 402 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II 2 Saat 6 Saat 4 Bahar Zorunlu 15
MB 403 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
AE 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 7 (AE) - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 4
MB 500 SEÇMELİ DERS HAVUZU 7 (MB) - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 (AE)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
OÖEAE 501 AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 4
OÖEAE 503 ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 4

SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 (AE)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
OÖEAE 520 ANİMATÖRLÜK 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4
OÖEAE 510 ERKEN ÇOCUKLUKTA YARATICILIK VE YARATICI ÇOCUK ETKİNLİKLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4

SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 (AE)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
OÖEAE 505 ÇOCUKTA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
OÖEAE 515 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE MATERYAL GELİŞTİRME 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4

SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 (AE)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
OÖEAE 504 ÇOCUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
OÖEAE 506 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
OÖEAE511 FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4

SEÇMELİ DERS HAVUZU 6 (AE)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
OÖEAE 517 ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTİM, DANS VE ORFF EĞİTİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
OÖEAE 513 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ORTAMLARI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4

SEÇMELİ DERS HAVUZU 7 (AE)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
OÖEAE 502 ÇOCUK VE MEDYA 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
OÖEAE 508 ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYU EĞİTİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Öğrencilerin dönem başında derslere kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmeleri için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Her ders için en az bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı yapılmaktadır. Başarı notuna, ara sınavın (quiz, sunum gibi değerlendirme metotları) katkısı %40, dönem sonu sınavının katkısı ise % 60’tır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin bir dersten başarılı sayılmak için (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini almaları gerekmektedir. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam zamanlı


Bölüm Olanakları

Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda araştırma ve eğitim aktiviteleri 1 doçent, 2 doktor öğretim üyesi ve 2 Araştırma Görevlisiyle yürütülmektedir (Temmuz, 2022). Bunun yanı sıra üniversitemizin ilgili fakültelerinden ve birimlerinden öğretim elemanları bölümümüzde ders vermektedirler. Bölümümüzde dersler 48-80 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir.


Adres ve İletişim Bilgileri

Adres :Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı, Web Adresi :http://egitim.nevsehir.edu.tr, Telefon :0 384 228 10