Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim 2017-2018 eğitim öğretim yılında lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar “Okul Öncesi Eğitimi alanında Lisans derecesi” alırlar. |
Lisans |
Türkiye Cumhuriyeti üniversitelerinde eğitim ve öğretim görmek isteyen lise mezunu öğrencilerin, YKS (Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı) sınavından yeterli puanı almaları gerekmektedir. Öğrencilerin tercih işlemelerine göre yerleştirmeler ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılmaktadır. Bu işlemlerden sonra Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Programına kayıt hakkı kazanan öğrencilerin üniversite ana sayfasında ilan edilen evrakları temin ederek belirlenen tarihler arasında kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir. Yurt dışından öğrenci kabulünde, ÖSYM’nin belirlediği kriterler ve üniversitenin ayırdığı kontenjan dikkate alınmaktadır. |
Türk yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Okul Öncesi Öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin minimum 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. |
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı, Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü içerisinde yer alan 4 yıllık bir lisans programıdır. Bu programın amacı, okul öncesi dönemindeki çocukların bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden sağlıklı bir şekilde gelişmelerinde önemli rol oynayan, Okul Öncesi öğretmen adaylarına mesleki ve alanla ilgili bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkların kazandırılmasının yanında okul öncesi eğitim alanında bilimsel çalışmalar yaparak alana katkıda bulunmaktır. |
PÇ-1 | Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. |
PÇ-2 | Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. |
PÇ-3 | Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. |
PÇ-4 | Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. |
PÇ-5 | Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
PÇ-6 | Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar. |
PÇ-7 | Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
PÇ-8 | Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. |
PÇ-9 | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. |
PÇ-10 | Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
PÇ-11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-12 | Uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve aldığı sorumluluğu yerine getirir. |
PÇ-13 | Alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve bu aşamalarda etik değerlere uygun hareket eder. |
PÇ-14 | Alanla ilgili bilgilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. |
PÇ-15 | Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur. |
PÇ-16 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler gerçekleştirir. |
PÇ-17 | Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir. |
PÇ-18 | Güçlü ve zayıf yönlerini bilir, güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmek için çaba gösterir. |
PÇ-19 | Alanıyla ilgili temel yasa ve yönetmelikleri bilir ve hayata geçirir. |
PÇ-20 | Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
PÇ-21 | Farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar. |
PÇ-22 | İnsan haklarının ve çocuk haklarının bilincindedir ve bunlara uygun davranır. |
PÇ-23 | Toplumsal, bilimsel ve etik değere uygun davranır. |
PÇ-24 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri takip eder. |
PÇ-25 | Kalite yönetimi, kalite süreçleri, iş güvenliği ve çevre koruma konularının önemi hakkında bilince sahiptir ve bunlara uygun davranır. |
PÇ-26 | Karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. |
PÇ-27 | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
PÇ-28 | Güvenli eğitim ortamlarının oluşturulması ve sürdürülebilmesi için aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır. |
PÇ-29 | Bilginin; doğasını, kaynağını, doğruluğunu ve geçerliliğinin değerlendirilmesini bilir. |
PÇ-30 | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir, uygun olanları seçer ve tartışır. |
PÇ-31 | Milli Eğitim Temel Kanunu'nda bulunan ulusal ve evrensel değerlere duyarlılık gösterir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 1 | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | 2 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | 3 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 5 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | 6 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 3 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | 5 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 6 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 3 | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 4 | x | x | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 5 | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 6 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 7 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | 8 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 3 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 4 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | 6 | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 7 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Bu program mezunları, remi okullarda ve özel okullarda öğretmen olma imkânına sahiptirler. Bunun yanında, üniversitelerde akademisyenlik yapma imkanları da bulunmaktadır. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla yüksek lisans ve doktora programlarında öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GK 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
GK 107 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
OÖEAE 103 | ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLK YARDIM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 103 | EĞİTİM FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 101 | EĞİTİME GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
OÖEAE 101 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
GK 105 | TÜRK DİLİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
GK 103 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GK 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILâP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
OÖEAE 104 | BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MB 104 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 102 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
OÖEAE 102 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
GK 106 | TÜRK DİLİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
GK 104 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GK 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 (GK) | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MB 204 | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
OÖEAE 201 | ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
OÖEAE 203 | ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
OÖEAE 205 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
MB 201 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 (AE) | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 (MB) | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OÖEAE 206 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DRAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
OÖEAE 202 | ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜZİK EĞİTİM | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
OÖEAE 204 | ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 202 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 203 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GK 001 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 (AE) | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GK 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 (GK) | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 (MB) | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OÖEAE 303 | ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
MB 304 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
OÖEAE 305 | ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
OÖEAE 301 | ERKEN ÇOCUKLUKTA SANAT EĞİTİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
MB 301 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 (AE) | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
GK 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 (GK) | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 (MB) | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OÖEAE 304 | ÇOCUK RUH SAĞLIĞI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MB 303 | EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
OÖEAE 302 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
OÖEAE 306 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EDEBİYATI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 302 | SINIF YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 (AE) | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GK 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 (GK) | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 (MB) | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OÖEAE 401 | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
OÖEAE 403 | OKULA UYUM VE ERKEN OKURYAZARLIK EĞİTİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
MB 404 | OKULLARDA REHBERLİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 401 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I | 2 Saat | 6 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 12 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 6 (AE) | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 6 (MB) | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OÖEAE 402 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MB 402 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II | 2 Saat | 6 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 15 |
MB 403 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 7 (AE) | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 7 (MB) | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OÖEAE 501 | AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
OÖEAE 503 | ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OÖEAE 520 | ANİMATÖRLÜK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
OÖEAE 510 | ERKEN ÇOCUKLUKTA YARATICILIK VE YARATICI ÇOCUK ETKİNLİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OÖEAE 505 | ÇOCUKTA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
OÖEAE 515 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE MATERYAL GELİŞTİRME | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OÖEAE 504 | ÇOCUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
OÖEAE 506 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
OÖEAE511 | FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OÖEAE 517 | ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTİM, DANS VE ORFF EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
OÖEAE 513 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ORTAMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OÖEAE 502 | ÇOCUK VE MEDYA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
OÖEAE 508 | ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYU EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Öğrencilerin dönem başında derslere kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmeleri için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Her ders için en az bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı yapılmaktadır. Başarı notuna, ara sınavın (quiz, sunum gibi değerlendirme metotları) katkısı %40, dönem sonu sınavının katkısı ise % 60’tır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin bir dersten başarılı sayılmak için (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini almaları gerekmektedir. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. |
Tam zamanlı |
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda araştırma ve eğitim aktiviteleri 1 doçent, 2 doktor öğretim üyesi ve 2 Araştırma Görevlisiyle yürütülmektedir (Temmuz, 2022). Bunun yanı sıra üniversitemizin ilgili fakültelerinden ve birimlerinden öğretim elemanları bölümümüzde ders vermektedirler. Bölümümüzde dersler 48-80 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir. |
Adres :Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı, Web Adresi :http://egitim.nevsehir.edu.tr, Telefon :0 384 228 10 |