Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / MATEMATİK

Kuruluş

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü 17 Mayıs 2007 tarihinde kurulmuştur.


Kazanılan Yeterlilik

Bölümdeki dersleri başarıyla tamamlayan öğrencilere Matematik lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Lise diplomasına sahip olmak ve ÖSYM’nin yaptığı sınavlar sonucu bölümümüze kayıt yaptırmaya hak kazanmak.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere lisans diploması verilir.


Program Profili

Bölümde eğitim süresi dört yıldır. Bölümümüzün eğitim programı günümüz matematiğindeki gelişmeleri takip edebilecek çağdaş matematikçiler yetiştirecek şekilde düzenlenmiştir. İlk dört dönem (ilk iki yıl) tüm bölüm öğrencileri Genel Matematik, Analiz, Topoloji, Diferansiyel Denklemler, Soyut Matematik ve Bilgisayar Bilimleri gibi dersleri ortak olarak alırlar.


Program Çıktıları

PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar.
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır.
PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır.
PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar.
PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÇ-9 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
PÇ-10 Matematik temel alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X X X X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç X X
Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır. X X X
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. X X X X X
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. X X X
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. X X X X
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. X X X
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. X X X X X
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. X
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. X X
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. X
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. X
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X X X
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. X X X X X X
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X X
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. X
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. X
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç 1 x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır. 1 x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2 x x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 3 x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4 x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5 x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 6 x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1 x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2 x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3 x x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4 x Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5 x Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 2 x x x x x x x x x x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3 x x x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4 x Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 1 x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 2 x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 3 x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4 x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5 x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. 6 x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 1 x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2 x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Mezunlarımız KPSS ‘den gereken puanı almaları ve formasyona sahip olmaları durumunda MEB tarafından Matematik öğretmeni olarak atanabilirler veya dershanelerde ve özel okullarda matematik öğretmeni olarak çalışabilirler. Bilgisayar sektöründe çeşitli pozisyonlara sahip olabilirler. Lisansüstü eğitimine devam eden adaylar üniversitelerde veya çeşitli kurumlarda araştırmacı veya öğretim elemanı olarak çalışabilirler.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla yüksek lisans - doktora programlarında öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MAT101 ANALİZ I 5 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
AİT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
FİZ101 FİZİK I 4 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
MAT107 LİNEER CEBİR I 4 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
MAT103 SOYUT MATEMATİK I 4 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
ENF101 TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I 2 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 5
TDL101 TÜRK DİLİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
YBD101 YABANCI DİL I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MAT102 ANALİZ II 5 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
AİT102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
FİZ102 FİZİK II 4 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
MAT108 LİNEER CEBİR II 4 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
MAT104 SOYUT MATEMATİK II 4 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
ENF102 TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI II 2 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
TDL102 TÜRK DİLİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
YBD102 YABANCI DİL II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MAT205 ANALİTİK GEOMETRİ I 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
MAT201 ANALİZ III 5 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 7
MAT231 DİFERANSİYEL DENKLEMLER I 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 6
MAT203 GENEL TOPOLOJİ I 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 6
MAT213 NÜMERİK ANALİZ I 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
SEC 3 SEÇMELİ GRUP 3 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 1
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MAT206 ANALİTİK GEOMETRİ II 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
MAT202 ANALİZ IV 5 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 7
MAT232 DİFERANSİYEL DENKLEMLER II 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
MAT204 GENEL TOPOLOJİ II 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
MAT214 NÜMERİK ANALİZ II 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
SEC 4 SEÇMELİ GRUP 4 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 1
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MAT311 DİFERANSİYEL GEOMETRİ I 2 Saat 2 Saat 3 Güz Zorunlu 6
MAT331 KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER I 2 Saat 2 Saat 3 Güz Zorunlu 3
MAT339 KOMPLEKS FONKSİYONLAR TEORİSİ I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 6
MAT321 SOYUT CEBİR I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 6
OSD GÜZ ORTAK SEÇMELİ GRUP 1 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 3
SEC 5 SEÇMELİ GRUP 5 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 6
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MAT312 DİFERANSİYEL GEOMETRİ II 2 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 6
MAT332 KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER II 2 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
MAT340 KOMPLEKS FONKSİYONLAR TEORİSİ II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 6
MAT322 SOYUT CEBİR II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 6
OSD BAHAR ORTAK SEÇMELİ GRUP 2 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 3
SEC 6 SEÇMELİ GRUP 6 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 6
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MAT401 BİTİRME TEZİ I 0 Saat 2 Saat 4 Güz Zorunlu 6
SEC 7 SEÇMELİ GRUP 7 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 24
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MAT402 BİTİRME TEZİ II 0 Saat 2 Saat 4 Bahar Zorunlu 6
SEC 8 SEÇMELİ GRUP 8 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 24
Toplam:
30

SEÇMELİ GRUP 3

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE201 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I 0 Saat 1 Saat 2 Güz Seçmeli 1

SEÇMELİ GRUP 4

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE202 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II 0 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli 1

ORTAK SEÇMELİ GRUP 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts

SEÇMELİ GRUP 5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MAT353 AYRIK MATEMATİK I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 6
MAT361 DÖNÜŞÜMLER VE GEOMETRİLER I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 6
MAT333 FARK DENKLEMLERİNE GİRİŞ I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 6
MAT367 FUZZY KÜME TEORİSİ I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 6
MAT301 GENEL PROGRAMLAMA I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 6
MAT345 İLERİ LİNEER CEBİR I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 6
MAT383 KİNEMATİK I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 6
MAT341 KÜMELER TEORİSİ I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 6
MAT343 METRİK UZAYLAR I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 6
MAT335 ÖZEL FONKSİYONLAR VE POLİNOMLAR I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 6
MAT355 SAYILAR TEORİSİ I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 6

ORTAK SEÇMELİ GRUP 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts

SEÇMELİ GRUP 6

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MAT354 AYRIK MATEMATİK II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 6
MAT362 DÖNÜŞÜMLER VE GEOMETRİLER II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 6
MAT334 FARK DENKLEMLERİNE GİRİŞ II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 6
MAT368 FUZZY KÜME TEORİSİ II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 6
MAT302 GENEL PROGRAMLAMA II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 6
MAT346 İLERİ LİNEER CEBİR II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 6
MAT384 KİNEMATİK II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 6
MAT342 KÜMELER TEORİSİ II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 6
MAT344 METRİK UZAYLAR II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 6
MAT336 ÖZEL FONKSİYONLAR VE POLİNOMLAR II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 6
MAT356 SAYILAR TEORİSİ II 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 6

SEÇMELİ GRUP 7

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MAT495 ÇİZGE KURAMI I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT415 DİFERANSİYELLENEBİLİR MANİFOLDLAR 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT439 FONKSİYONEL ANALİZ I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT417 FRAKTAL GEOMETRİ I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT413 GEOMETRİLER VE TOPOLOJİ 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT451 İNTEGRAL DÖNÜŞÜMLER VE İNTEGRAL DENKLEMLER I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT425 KATEGORİ TEORİSİNE GİRİŞ 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT493 KODLAMA TEORİSİNE GİRİŞ 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT447 MATEMATİK TARİHİ I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT433 MATEMATİKSEL YAZILIM I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT441 MATRİS CEBİRİ I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT477 MESLEKİ YABANCI DİL I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT443 OLASILIK VE İSTATİSTİK I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT485 ÖZEL SAYI DİZİLERİ I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT411 PROJEKTİF GEOMETRİ 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT437 REEL ANALİZ I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT467 SİMETRİK GRUPLAR I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT483 SONLU FARK YÖNTEMLERİNE GİRİŞ 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT421 TOPOLOJİ I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT403 UYGULAMALI MATEMATİK I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
MAT465 YÜKSEK CEBİR I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6

SEÇMELİ GRUP 8

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MAT496 ÇİZGE KURAMI II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT440 FONKSİYONEL ANALİZ II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT418 FRAKTAL GEOMETRİ II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
GNÇ402 GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI 1 Saat 2 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İNH402 İNSAN HAKLARI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
MAT452 İNTEGRAL DÖNÜŞÜMLER VE İNTEGRAL DENKLEMLER II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
İŞD402 İŞARET DİLİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
MAT494 KRİPTOLOJİYE GİRİŞ 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT492 MAPLE İLE MATEMATİK 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT448 MATEMATİK TARİHİ II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT434 MATEMATİKSEL YAZILIM II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT442 MATRİS CEBİRİ II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT478 MESLEKİ YABANCI DİL II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT444 OLASILIK VE İSTATİSTİK II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT416 ÖKLİD DIŞI GEOMETRİ 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT486 ÖZEL SAYI DİZİLERİ II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT438 REEL ANALİZ II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT468 SİMETRİK GRUPLAR II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT484 SONLU ELEMAN YÖNTEMLERİNE GİRİŞ 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT426 SÜZGEÇ UZAYLAR 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT412 TASARI GEOMETRİ 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
TCE492 TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
MAT422 TOPOLOJİ II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT404 UYGULAMALI MATEMATİK II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT414 YARI RIEMANN GEOMETRİ 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
MAT466 YÜKSEK CEBİR II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Başarısız olan öğrenciler dersi tekrar alırlar, bütünleme sınavı yoktur.


Mezuniyet Şartları

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Bölümümüzde 2 Profesör, 4 Doçent, 4 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi, 3 Araştırma Görevlisi mevcuttur.


Adres ve İletişim Bilgileri

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü 2000 Evler Mahallesi Zübeyde Hanım Cad. 50300 Nevşehir / Türkiye Tel : +90 384 228 10 00 Faks : +90 384 215 39 48