Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü 17 Mayıs 2007 tarihinde kurulmuştur. |
Bölümdeki dersleri başarıyla tamamlayan öğrencilere Matematik lisans diploması verilir. |
Lisans |
Lise diplomasına sahip olmak ve ÖSYM’nin yaptığı sınavlar sonucu bölümümüze kayıt yaptırmaya hak kazanmak. |
Türk yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere lisans diploması verilir. |
Bölümde eğitim süresi dört yıldır. Bölümümüzün eğitim programı günümüz matematiğindeki gelişmeleri takip edebilecek çağdaş matematikçiler yetiştirecek şekilde düzenlenmiştir. İlk dört dönem (ilk iki yıl) tüm bölüm öğrencileri Genel Matematik, Analiz, Topoloji, Diferansiyel Denklemler, Soyut Matematik ve Bilgisayar Bilimleri gibi dersleri ortak olarak alırlar. |
PÇ-1 | Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. |
PÇ-2 | Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
PÇ-3 | Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. |
PÇ-4 | Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. |
PÇ-5 | Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. |
PÇ-6 | Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. |
PÇ-7 | Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
PÇ-8 | Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. |
PÇ-9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
PÇ-10 | Matematik temel alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
PÇ-11 | Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | |||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | ||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | ||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | ||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | |||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | ||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | X | X | X | |||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | |||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | ||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | ||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | ||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | ||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç | X | X | |||||||||
Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | X | X | X | ||||||||
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | X | X | ||||||
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. | X | X | X | ||||||||
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | X | X | X | |||||||
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | X | X | X | ||||||||
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | X | X | X | X | ||||||
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | X | |||||||||
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. | X | ||||||||||
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | X | ||||||||||
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | X | ||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | X | X | X | X | X | |||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | X | |||||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | ||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | X | ||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | ||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç | 1 | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. | 3 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 4 | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | 5 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 6 | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. | 4 | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | 5 | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 4 | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 3 | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. | 6 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Mezunlarımız KPSS ‘den gereken puanı almaları ve formasyona sahip olmaları durumunda MEB tarafından Matematik öğretmeni olarak atanabilirler veya dershanelerde ve özel okullarda matematik öğretmeni olarak çalışabilirler. Bilgisayar sektöründe çeşitli pozisyonlara sahip olabilirler. Lisansüstü eğitimine devam eden adaylar üniversitelerde veya çeşitli kurumlarda araştırmacı veya öğretim elemanı olarak çalışabilirler. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla yüksek lisans - doktora programlarında öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT101 | ANALİZ I | 5 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
FİZ101 | FİZİK I | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
MAT107 | LİNEER CEBİR I | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
MAT103 | SOYUT MATEMATİK I | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
ENF101 | TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT102 | ANALİZ II | 5 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
FİZ102 | FİZİK II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MAT108 | LİNEER CEBİR II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MAT104 | SOYUT MATEMATİK II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ENF102 | TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT205 | ANALİTİK GEOMETRİ I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
MAT201 | ANALİZ III | 5 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 7 |
MAT231 | DİFERANSİYEL DENKLEMLER I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
MAT203 | GENEL TOPOLOJİ I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
MAT213 | NÜMERİK ANALİZ I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
SEC 3 | SEÇMELİ GRUP 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 1 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT206 | ANALİTİK GEOMETRİ II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MAT202 | ANALİZ IV | 5 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 7 |
MAT232 | DİFERANSİYEL DENKLEMLER II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
MAT204 | GENEL TOPOLOJİ II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
MAT214 | NÜMERİK ANALİZ II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SEC 4 | SEÇMELİ GRUP 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 1 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT311 | DİFERANSİYEL GEOMETRİ I | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
MAT331 | KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER I | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
MAT339 | KOMPLEKS FONKSİYONLAR TEORİSİ I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
MAT321 | SOYUT CEBİR I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
OSD GÜZ | ORTAK SEÇMELİ GRUP 1 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
SEC 5 | SEÇMELİ GRUP 5 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT312 | DİFERANSİYEL GEOMETRİ II | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
MAT332 | KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER II | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MAT340 | KOMPLEKS FONKSİYONLAR TEORİSİ II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
MAT322 | SOYUT CEBİR II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
OSD BAHAR | ORTAK SEÇMELİ GRUP 2 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SEC 6 | SEÇMELİ GRUP 6 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT401 | BİTİRME TEZİ I | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEC 7 | SEÇMELİ GRUP 7 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT402 | BİTİRME TEZİ II | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SEC 8 | SEÇMELİ GRUP 8 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 1 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 1 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT353 | AYRIK MATEMATİK I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT361 | DÖNÜŞÜMLER VE GEOMETRİLER I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT333 | FARK DENKLEMLERİNE GİRİŞ I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT367 | FUZZY KÜME TEORİSİ I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT301 | GENEL PROGRAMLAMA I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT345 | İLERİ LİNEER CEBİR I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT383 | KİNEMATİK I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT341 | KÜMELER TEORİSİ I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT343 | METRİK UZAYLAR I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT335 | ÖZEL FONKSİYONLAR VE POLİNOMLAR I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT355 | SAYILAR TEORİSİ I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT354 | AYRIK MATEMATİK II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT362 | DÖNÜŞÜMLER VE GEOMETRİLER II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT334 | FARK DENKLEMLERİNE GİRİŞ II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT368 | FUZZY KÜME TEORİSİ II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT302 | GENEL PROGRAMLAMA II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT346 | İLERİ LİNEER CEBİR II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT384 | KİNEMATİK II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT342 | KÜMELER TEORİSİ II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT344 | METRİK UZAYLAR II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT336 | ÖZEL FONKSİYONLAR VE POLİNOMLAR II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT356 | SAYILAR TEORİSİ II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT495 | ÇİZGE KURAMI I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT415 | DİFERANSİYELLENEBİLİR MANİFOLDLAR | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT439 | FONKSİYONEL ANALİZ I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT417 | FRAKTAL GEOMETRİ I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT413 | GEOMETRİLER VE TOPOLOJİ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT451 | İNTEGRAL DÖNÜŞÜMLER VE İNTEGRAL DENKLEMLER I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT425 | KATEGORİ TEORİSİNE GİRİŞ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT493 | KODLAMA TEORİSİNE GİRİŞ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT447 | MATEMATİK TARİHİ I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT433 | MATEMATİKSEL YAZILIM I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT441 | MATRİS CEBİRİ I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT477 | MESLEKİ YABANCI DİL I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT443 | OLASILIK VE İSTATİSTİK I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT485 | ÖZEL SAYI DİZİLERİ I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT411 | PROJEKTİF GEOMETRİ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT437 | REEL ANALİZ I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT467 | SİMETRİK GRUPLAR I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT483 | SONLU FARK YÖNTEMLERİNE GİRİŞ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT421 | TOPOLOJİ I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT403 | UYGULAMALI MATEMATİK I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT465 | YÜKSEK CEBİR I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT496 | ÇİZGE KURAMI II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT440 | FONKSİYONEL ANALİZ II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT418 | FRAKTAL GEOMETRİ II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
GNÇ402 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İNH402 | İNSAN HAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MAT452 | İNTEGRAL DÖNÜŞÜMLER VE İNTEGRAL DENKLEMLER II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞD402 | İŞARET DİLİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MAT494 | KRİPTOLOJİYE GİRİŞ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT492 | MAPLE İLE MATEMATİK | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT448 | MATEMATİK TARİHİ II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT434 | MATEMATİKSEL YAZILIM II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT442 | MATRİS CEBİRİ II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT478 | MESLEKİ YABANCI DİL II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT444 | OLASILIK VE İSTATİSTİK II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT416 | ÖKLİD DIŞI GEOMETRİ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT486 | ÖZEL SAYI DİZİLERİ II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT438 | REEL ANALİZ II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT468 | SİMETRİK GRUPLAR II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT484 | SONLU ELEMAN YÖNTEMLERİNE GİRİŞ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT426 | SÜZGEÇ UZAYLAR | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT412 | TASARI GEOMETRİ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TCE492 | TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MAT422 | TOPOLOJİ II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT404 | UYGULAMALI MATEMATİK II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT414 | YARI RIEMANN GEOMETRİ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT466 | YÜKSEK CEBİR II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Başarısız olan öğrenciler dersi tekrar alırlar, bütünleme sınavı yoktur. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde 2 Profesör, 4 Doçent, 4 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi, 3 Araştırma Görevlisi mevcuttur. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü 2000 Evler Mahallesi Zübeyde Hanım Cad. 50300 Nevşehir / Türkiye Tel : +90 384 228 10 00 Faks : +90 384 215 39 48 |