Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kuruluş

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü, 25 Mayıs 2018 Tarihli ve 30431 Sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu kararı ile kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü İnanç Turizmi Anabilim Dalı, 2021-2022 eğitim öğretim yılında yüksek lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve tezini başarıyla tamamlayan öğrencilere İNANÇ TURİZMİ alanında yüksek lisans diploması verilmektedir.


Yeterlilik Düzeyi

Yüksek Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

İnanç Turizmi Yüksek Lisans Programına başvuracak adayların, başvurduğu ilgili alanda (Turizm İşletmeciliği, Turizm Rehberliği Bölümü, Turist Rehberliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği, İlahiyat Fakültesi bölümü mezunları) lisans diplomasına sahip olmaları ve ÖSYM’ce merkezi olarak yapılan ALES sınavından başvurduğu programın puan türünden en az 55 alması gerekmektedir. Başvuran adayların ALES puanının %60’ı,Lisans mezuniyet notunun %30’u ve varsa Yabancı Dil notunun %10’u dikkate alınarak sıralama yapılmakta, yapılan sıralama sonucunda kontenjanın iki katı kadar aday mülakat/giriş sınavına alınmaktadır. Mülakat sınavından 50 puan altında not alan adaylar başarısız sayılarak değerlendirmeye alınmamaktadır. Mülakat/giriş sınavına alınan adayların ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet notunun %20'si, yabancı dil puanının %10’ u, mülakat/giriş sınavı notunun %20'si dikkate alınarak sıralama yapılmaktadır. Nihai sıralamaya dâhil olabilmek için toplam puanın en az 50 olması gerekmektedir.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Bir öğrencinin; enstitüye asil öğrenci olarak kaydolmadan önceki son dört yarıyıl içinde herhangi bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programlarından asil öğrenci olarak alıp başardığı dersler veya lisans öğrencisi iken lisansüstü programlardan alıp başardığı dersler, danışmanı ve anabilim dalı başkanlığının teklifi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile kayıtlı olduğu programa aktarılabilir.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

İnanç Turizmi alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve tezini başarıyla tamamlaması gerekmektedir.


Program Profili

İnanç Turizmi Yüksek Lisans programının turizm sektörüne ve turizm eğitimine yönelik olmak üzere iki temel amacı bulunmaktadır. Programın birinci amacı, stratejik ve yönetsel karar verme açısından inanç turizmi alanında sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak yönetici adaylarını yetiştirmektir. Bu bağlamda, öğrencilere inanç turizminin gelişmesinde önemli rol oynayacak bilgi ve becerilerin kazandırılması, yöneticilikte karşılaşabilecekleri sorunları analiz edebilmeleri ve problem çözme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. Programın diğer amacı ise öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda akademik kariyer yapmak isteyen öğrencilere bilimsel düşünme ve araştırma yapma becerisi kazandırmak ve onları doktora eğitimi için yeterli düzeye getirmek hedeflenmektedir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir.
PÇ-5 İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilir, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilir, yorumlayabilir, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilir.
PÇ-6 Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilir, analiz edebilir ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir.
PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur.
PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-12 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir.
PÇ-14 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-15 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. X X X X X X X
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. X X X X
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X X X
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, X X X X X X
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. X X X
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X X X X X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. X X X X X X X X X
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. X X X X X X X
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X X X X X X X X
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. X X X X
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. X X X X
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. X X X X X X X X X
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. X X X X X X X X X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. X X X X X X X X
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. X X X X X X X X X X
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. X X X X X X

Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Mesleki Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
Özgün düşünebilmek ve araştırma yapabilmek için alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler, olgular ve paradigmalar ile ilgili kapsamlı, sistemli ve uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. X X X X X X X
Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, hizmet verme süreçleri ve işlemleri, örgüt yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında detaylı bilgi sahibidir. X X
Hizmet alanı ve yakın alanlardaki önemli ve güncel sorunları ve bilgi ihtiyacını sıralar. X X X X X X X X
Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. X X X X X X
Alanı ile yakın disiplinlerdeki bilgiler, kuramlar, modeller arasında ilişki kurar ve bilgileri birleştirir. X X X X X X X X X
Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri, vb. araştırma yaparken veya hizmet süreçlerini tasarlarken, yönetirken kullanır ve geliştirir. X X X X X X X X X
Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X X X X X X X X
Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak özgün araştırmalar tasarlar ve gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar. X X
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, değişimlere uyum sağlar, yeni politikalar ve stratejiler geliştirir. X X X X
Alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir. X X X
Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel ve diğer kaynaklardan takip eder ve literatüre katkı yapar. X X X X X
Alanı ile ilgili yasal mevzuatı analiz ederek öneriler geliştirir. X
Alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar. X X X X
Alanındaki hizmet veren örgütler veya hizmet verme süreçleri ile ilgili karmaşık sorunları tespit eder, sistematik ve yaratıcı bir şekilde çözer ve alternatif kararlar geliştirir. X X
Araştırma ve yenilik yapabilmek için farklı alanlardan bilgileri birleştirir, yeni bilgi ve işlemleri geliştirir ve sorunları çözer. X X X X X X X X X
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır. X
Alanı ile ilgili karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür. X
Sorunların çözümünde özgün ve özerk olur. X X
Öz eleştiri yapabilir, kendini ve zamanı yönetir. X X X
Ekip ve proje üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve proje yönetir. X X
Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir, performanslarını adil biçimde değerlendirir ve performansı arttırıcı yeni yöntemler geliştirir. X X X X X X X
Mesleki bilgi, beceri ve yetkinliğini arttırmak için kendi kendine öğrenir. X X X
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve geliştirir. X X
Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımları uzmanlık düzeyinde kullanır. X X X X
Farklı kültürleri tanır, ayırt eder, ve farklı kültürlerle iletişim kurar. X X X X X X
Bireylerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. X X X X X
Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. X X X X
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X X X X X X X
Alanı ile ilgili sorumlulukların yerine getirilmesinde etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde uygulamalarda bulunur. X X X
Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. X X
Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. X X X X




Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Özgün düşünebilmek ve araştırma yapabilmek için alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler, olgular ve paradigmalar ile ilgili kapsamlı, sistemli ve uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. 1 x x x x x x x x x x x x x x 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, hizmet verme süreçleri ve işlemleri, örgüt yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında detaylı bilgi sahibidir. 2 x x x x x x 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Hizmet alanı ve yakın alanlardaki önemli ve güncel sorunları ve bilgi ihtiyacını sıralar. 3 x x x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 4 x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile yakın disiplinlerdeki bilgiler, kuramlar, modeller arasında ilişki kurar ve bilgileri birleştirir. 1 x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri, vb. araştırma yaparken veya hizmet süreçlerini tasarlarken, yönetirken kullanır ve geliştirir. 2 x x x x x x x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3 x x x x x x x x x x x 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak özgün araştırmalar tasarlar ve gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar. 4 x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, değişimlere uyum sağlar, yeni politikalar ve stratejiler geliştirir. 5 x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir. 6 x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel ve diğer kaynaklardan takip eder ve literatüre katkı yapar. 7 x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili yasal mevzuatı analiz ederek öneriler geliştirir. 8 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar. 9 x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanındaki hizmet veren örgütler veya hizmet verme süreçleri ile ilgili karmaşık sorunları tespit eder, sistematik ve yaratıcı bir şekilde çözer ve alternatif kararlar geliştirir. 10 x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Araştırma ve yenilik yapabilmek için farklı alanlardan bilgileri birleştirir, yeni bilgi ve işlemleri geliştirir ve sorunları çözer. 11 x x x x x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği x x x x x x x 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x x 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x x 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x x x x x x x 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x x x x x x x x 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik x x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik x x x x x x 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak iki alanda yoğunlaşmaktadır. Mezunlarımız, turizm endüstrisi içinde inanç turizmi alanında faaliyet gösteren işletmelerde orta ve üst düzey yönetici veya üniversitelerde araştırmacı/öğretim elemanı olarak çalışabilmektedir.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İT501 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 6
Seç I SEÇMELİ DERSLER GÜZ DÖNEMİ - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 24
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İT502 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 6
İT504 SEMİNER 0 Saat 3 Saat 1 Bahar Zorunlu 6
Seç II SEÇMELİ DERSLER BAHAR DÖNEMİ - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 18
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İT803 TEZ ÇALIŞMALARI I 0 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 24
İT801 UZMANLIK ALAN DERSİ I 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 6
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İT804 TEZ ÇALIŞMALARI II 0 Saat 1 Saat 2 Bahar Zorunlu 24
İT802 UZMANLIK ALAN DERSİ II 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
Toplam:
30

SEÇMELİ DERSLER GÜZ DÖNEMİ

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İT519 ANA KONULARIYLA TEVRAT, İNCİL VE KUR’AN 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT517 ANADOLU İSLAM İNANÇ FARKLILIKLARI I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT531 DİNLERDE AHLAK VE DEĞERLER 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT535 DİNSEL İNANÇLAR VE DÜŞÜNCELER TARİHİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT505 HAC ALANLARI VE DESTİNASYONLARININ YÖNETİMİ VE PAZARLAMASI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT521 HİNT DİNLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT507 İNANÇ ETKİNLİKLERİ VE FESTİVALLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT503 İNANÇ TURİZMİ VE HOŞGÖRÜ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT511 İNANÇ TURİZMİNDE EMNİYET VE GÜVENLİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT515 İNANÇ TURİZMİNDE ÖZEL GRUPLAR 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT513 İNANÇ TURİZMİNDE YİYECEK VE İÇECEK YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT527 İSLAM DÜNYASINDA MABEDLER VE ZİYARETGAHLAR I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT523 KİTAB-I MUKADDES VE ANADOLU 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT533 KÜLTÜREL MİRASIN AKTARIMI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT509 SOSYAL VE KÜLTÜREL YAPININ KORUN.,MUHAFZ. EDİL. VE SÜRDÜRÜL. 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT525 ŞEHİR VE KÜLTÜR: KAPADOKYA BÖLGESİ (NEVŞEHİR) 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İT529 YEREL HALK VE ZİYARETÇİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6

SEÇMELİ DERSLER BAHAR DÖNEMİ

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İT520 ANADOLU İSLAM İNANÇ FARKLILIKLARI II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT532 ANTİK DÖNEMDE KUTSAL ALANLAR 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT508 İLK DÖNEM İSLAM TARİHİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT506 İNANÇ GÜZERGAHLARI VE HAC YOLLARI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT526 İNANÇ TURİZMİNDE AĞIRLAMA YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT534 İNANÇ TURİZMİNDE GİRİŞİMCİLİK YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT528 İNANÇ TURİZMİNDE GÜNCEL KONULAR 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT514 İNANÇ TURİZMİNDE İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİMİ VE GELİŞTİRİLMESİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT510 İNANÇ TURİZMİNDE REHBERLİK HİZMETLERİ VE TUR PLANLAMA 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT516 İNANÇ TURİZMİNDE REKREASYON VE BOŞ ZAMAN FAALİYETLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT512 İNANÇ TURİZMİNDE SOSYAL ETKİLEŞİM VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT536 İNANÇ TURİZMİNİN DİNî VE PSİKOLOJİK DİNAMİKLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT522 İSLAM DÜNYASINDA MABEDLER VE ZİYARETGAHLAR II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT524 İSLAM TARİHİNDE FARKLI DİN MENSUPLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT518 ŞEHİR VE KÜLTÜR: İSTANBUL 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İT530 TEVRAT, İNCİL VE KUR’AN ATLASI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için yüksek lisans öğrencilerinin en az CC notu almış olmaları gerekmektedir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve yüksek lisans tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Anabilim dalımızda eğitim-öğretim faaliyetleri 1 profesör, 3 doçent ve 3 doktor öğretim üyesi ile yürütülmektedir. Dersler, Turizm Fakültesi ve İlahiyat Fakültesi bünyesinde bulunan, bilgisayar ve projeksiyon cihazı ile donatılmış sınıflarda yürütülmektedir. Ayrıca öğrenciler, gün boyunca açık olan bilgisayar laboratuvarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler.


Adres ve İletişim Bilgileri

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü, İnanç Turizmi Anabilim Dalı, 50300, NEVŞEHİR Web Adresi : http://tae.nevsehir.edu.tr/ Tel: 0-384-228 11 15 Faks: 0-384-228 11 16 Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Bekir Bora DEDEOĞLU Tel: 0-384-228 10 00 /18033 e-mail: b.bora.dedeoglu@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü: Doç. Dr. Bekir Bora DEDEOĞLU Tel: 0-384-228 10 00/ 18033 e-mail: b.bora.dedeoglu@nevsehir.edu.tr