Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü 2013-2014 eğitim öğretim yılında lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinde en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için YGS VE LYS seçme sınavlarında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavlardan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav ile yapılır. Bu sınavın sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinde yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; •Lise ve dengi okul diploması, •ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sınavı sonuç belgesi |
Türk Yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir. |
Moleküler biyoloji ve genetik bilimlerinin çeşitli alt dallarında teorik ve uygulamalı bilgilerle donatılmış, etik değerleri özümsemiş, toplumsal ihtiyaçlara çözümler üretmeyi hedefleyen, araştırma ve geliştirmeye önem veren ve hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş uzman bireyler yetiştirmektir. |
PÇ-1 | Temel Biyoloji bilgisi edinmek |
PÇ-2 | Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek |
PÇ-3 | Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak |
PÇ-4 | Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak |
PÇ-5 | Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak |
PÇ-6 | Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak |
PÇ-7 | Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak |
PÇ-8 | Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
PÇ-9 | Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
PÇ-10 | Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek |
PÇ-11 | Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak |
PÇ-12 | Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |
PÇ-13 | Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek |
PÇ-14 | Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
PÇ-15 | Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
PÇ-16 | Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
PÇ-17 | Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
PÇ-18 | Temel moleküler biyoloji bilgisi edinmek. |
PÇ-19 | Moleküler biyolojinin santral dogmasını oluşturan temel mekanizmalar ve bunların uygulamaya yansıması hakkında bilgi sahibi olmak. |
PÇ-20 | Hücrede bulunan moleküllerin kimyasal yapıları ve metabolik reaksiyonlar hakkında temel bilgi sahibi olmak. |
PÇ-21 | Moleküler biyoloji alanında yapılabilecek bilgisayar tabanlı analizler hakkında bilgi sahibi olmak. |
PÇ-22 | Moleküler teknikler ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak. |
PÇ-23 | Temel moleküler teknikleri laboratuvar ortamında uygulama ve sonuçları yorumlama becerisi kazanmak. |
PÇ-24 | Temel biyokimyasal teknikleri laboratuvar ortamında uygulama ve sonuçları yorumlama becerisi kazanmak. |
PÇ-25 | İş sağlığı ve güvenliği konuları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-26 | Biyogüvenlik ve laboratuvar biyogüvenliği hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-27 | Biyoetiğin konusunu ve kapsamını öğrenmek. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | |||||||||||||||||||||||||||
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | |||||||||||||||||||||||||||
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |||||||||||||||||||||||||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | |||||||||||||||||||||||||||
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |||||||||||||||||||||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |||||||||||||||||||||||||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |||||||||||||||||||||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |||||||||||||||||||||||||||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |||||||||||||||||||||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katk | |||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |||||||||||||||||||||||||||
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |||||||||||||||||||||||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |||||||||||||||||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |||||||||||||||||||||||||||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |||||||||||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. | |||||||||||||||||||||||||||
Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |||||||||||||||||||||||||||
Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,8. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 1 | 1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 1 | 1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 2 | 2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 | 3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 | 4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katk | 1 | 1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 2 | 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 | 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 1 | 1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 1 | 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 | 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 3 | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. | 4 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 5 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 1 | 1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 2 | 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 3 | 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Ülkemiz, bilim ve teknolojinin getirdiği yenilikler ile hızla gelişmekte olan Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili bilgilerin kullanıldığı endüstri-sanayi, tıp, tarım, hayvancılık, ziraat gibi alanlarda temel alt yapı ve güncel bilgilerle donatılmış eleman sayısına ihtiyaç duymaktadır. Bu açığın kapatılması amacı ile mezun olacakların Yurt içi ve yurt dışı üniversiteler ve araştırma kurumlarında bilimsel ve akademik kariyer elde etme, biyoteknolojiye dayalı üretim ve çalışma yapan ilaç, besin vb. sektörlerde araştırma-geliştirme, tıp, tarım, hayvancılık ve çevre kuruluşlarında araştırma-geliştirme ve uygulama, genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanlarında gerekli alt yapı ve malzemeyi sağlayan ve hizmet veren kuruluşlarda teknik eleman, ilaç sektöründe ürün sorumlusu, eğitim ve pazarlama sektörlerde istihdam edilmeleri mümkündür. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 101 | ATATÜRK İLKE VE İNKILAPLARI TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MBG 101 | GENEL BİYOLOJİ I | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
MBG 103 | GENEL BİYOLOJİ LABORATUARI I | 0 Saat | 4 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
FIZ 101 | GENEL FİZİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
KIM 105 | GENEL KİMYA I | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
MAT 101 | GENEL MATEMATİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
MBG 107 | MODERN LABORATUVAR TEKNİKLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
TDL 101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 102 | ATATÜRK İLKE VE İNKILAPLARI TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MBG 102 | GENEL BİYOLOJİ II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MBG 104 | GENEL BİYOLOJİ LABORATUARI II | 0 Saat | 4 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
KIM 106 | GENEL KİMYA II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MBG 110 | HAYVAN BİYOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MBG 108 | MODERN LABORATUVAR TEKNIKLERI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MBG 112 | MOLEKÜLER BİYOLOJİDE ARAŞTIRMA ALANLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDL 102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBG 209 | BİYOİSTATİSTİK | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MBG 203 | DENEYSEL MODEL ORGANİZMALAR | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
MBG 211 | GENETİK I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
MBG 201 | HÜCRE BİYOLOJİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
MBG 205 | MOLEKÜLER BİYOLOJİ I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
MBG 207 | MOLEKÜLER BİYOLOJİ LABORATUVARI I | 0 Saat | 4 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ENF 101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI I | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
YBD 101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
SEÇ 03 | SERBEST SEÇMELİ GRUP 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 1 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBG 212 | GENETİK II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MBG 202 | HÜCRE BİYOLOJİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MBG 204 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MBG 206 | MOLEKÜLER BİYOLOJİ II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MBG 208 | MOLEKÜLER BİYOLOJİ LABORATUVARI II | 0 Saat | 4 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
KIM 210 | ORGANİK KİMYA | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ENF 102 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI II | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEÇ 04 | SERBEST SEÇMELİ GRUP 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 1 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBG 301 | BİYOKİMYA I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
MBG 303 | BİYOKİMYA LABORATUVARI I | 0 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
MBG 305 | FİZYOLOJİ I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
MBG 307 | MİKROBİYOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
MBG 309 | MİKROBİYOLOJİ LABORATUVARI | 0 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
SEÇ 05 | SERBEST SEÇMELİ GRUP 5 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBG 302 | BİYOKİMYA II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MBG 304 | BİYOKİMYA LABORATUVARI II | 0 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MBG 306 | FİZYOLOJİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MBG 308 | MOLEKÜLER GENETİK | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SEÇ 06 | SERBEST SEÇMELİ GRUP 6 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 15 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBG 403 | BİYOİNFORMATİK I | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
MBG 401 | METABOLİZMA I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
MBG 405 | MOLEKÜLER TEKNIKLER I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
SEÇ 07 | SERBEST SEÇMELİ GRUP 7 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBG 404 | BİYOİNFORMATİK II | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MBG 406 | BİYOTEKNOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MBG 402 | METABOLİZMA II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MBG 408 | MOLEKÜLER TEKNİKLER II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SEÇ 08 | SERBEST SEÇMELİ GRUP 8 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 15 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 1 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL AKTİVİTELER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 1 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBG 329 | ANALİTİK KİMYANIN TEMEL İLKELERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 313 | EKOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 311 | ENZİMOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 315 | GELİŞİM BİYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 327 | GENETİK METOTLAR | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 319 | GENETİK MÜHENDİSLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 325 | HÜCRE DÖNGÜSÜ VE APOPTOZİS | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 323 | İŞARET DİLİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 321 | POPULASYON GENETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 317 | SİSTEMATİK BİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBG 312 | DOKU KÜLTÜRÜ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 324 | EKOTOKSİKOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 310 | ENDOKRİNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 326 | HAYVAN MOLEKÜLER GENETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 314 | İNSAN GENETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 316 | MOLEKÜLER EVRİM | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 322 | NANOBİYOTEKNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 320 | SİTOGENETİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TCE 302 | TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ ÇALIŞMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 318 | VİROLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 328 | VOLTAMETRİK ANALİZ METOTLARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBG 419 | BİYOETİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 435 | ENZİM VE FERMANTASYON TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 429 | EPİGENETİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 411 | EVRİMSEL BİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 427 | GENLERİN DİNAMİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 423 | GENOMİK VE PROTEOMİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 421 | GENOTOKSİKOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 425 | HİSTOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 415 | HÜCRE SİNYAL İLETİM YOLLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 417 | İMMÜNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 413 | KANSER BİYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 431 | MOLEKÜLER BİYOLOJİDE GÜNCEL KONULAR I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 409 | REKOMBİNANT DNA TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
MBG 433 | TERAPÖTİK PROTEİNLER | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBG 432 | BİYOGİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 418 | BİYOGÜVENLİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 414 | EMBRİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 430 | ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE MOLEKÜLER TANI TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 424 | GENETİK HASTALIKLAR VE KALITIM MEKANİZMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 422 | KÖK HÜCRE BİYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 426 | KROMOZOM BİYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 416 | MESLEKİ İNGİLİZCE | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 428 | MOLEKÜLER BİYOLOJİDE GÜNCEL KONULAR II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 412 | MOLEKÜLER TERMİNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 420 | RADYOBİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MBG 410 | STRES BİYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalıdır. Öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmeleri için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. |
Tam zamanlı |
Bölümde 3 Doçent Doktor 4 Yardımcı Doçent Doktor, 2 Araştırma Görevlisi ve 1 Uzman vardır. Bölümümüzde dersler 45 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir. Öğrencilerimiz gün boyu açık olan internet laboratuarından ücretsiz olarak yararlanabilmektedirler. |
Adres :Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü Web Adresi : https://molekuler.nevsehir.edu.tr/ Telefon :0 384 228 11 00 |