Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesine bağlı olarak 2008 de kurulan Fizik Bölümü, ilk öğrencilerini 2008–2009 eğitim-öğretim yılında alarak öğrenime başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Fizik alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSYM tarafından yapılan seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. |
Türk Yükseköğretim kurularında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, fizik programında yer alan İngilizce dersi için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu dersten beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Fizik alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Fizik bölümü, öğrencilerine evrenin işleyişi ile ilgili süreçleri anlama yeteneği edinme fırsatının yanı sıra, bilim, teknoloji, araştırma ve geliştirme alanlarında çalışabilecek bilgi ve donanımı kazandıracak zorunlu dersler ile birlikte çok sayıda seçmeli ders alma imkanı sunar. Ayrıca lisansüstü öğrenime hazır, bilimsel bilgi üretebilen ve bunları kullanabilen bilim etiğine sahip, yaratıcı, araştırmacı ve ilkeli mezunlar yetiştirir. Bölümün sunduğu seçmeli dersler fizik mezunlarını, mesleki gelişimin yaşam boyu öğrenme ile sağlanacağına inanan bilimsel gelişmelere duyarlı ve açık, disiplinler arası çalışmalarda etkin olabilecek duruma getirir. |
PÇ-1 | Fizik alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilir. |
PÇ-2 | Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. |
PÇ-3 | Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. |
PÇ-4 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. |
PÇ-5 | Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. |
PÇ-6 | Fizik alanlarına göre deney tasarlar ve gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder, yorumlar ve arşivler. |
PÇ-7 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
PÇ-8 | Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. |
PÇ-9 | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. |
PÇ-10 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. |
PÇ-11 | Fizik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. |
PÇ-12 | Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
PÇ-13 | Fiziksel veri toplama ve uygun bilgisayar programlarını kullanarak analiz yapma yeteneğine sahiptir ve buldukları ile tutarlı rapor hazırlayabilir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | |||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | |||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | |||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | |||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | |||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | |||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | |||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | |||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | ||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | ||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | |||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | ||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | ||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç | X | X | |||||||||||
Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | X | X | |||||||||||
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | |||||||||||
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. | X | ||||||||||||
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | X | |||||||||||
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | X | X | |||||||||||
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | |||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | X | |||||||||||
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. | X | X | |||||||||||
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | X | ||||||||||||
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | |||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | X | |||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | ||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | X | |||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | X | ||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | ||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç | 1 | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. | 3 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 4 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | 5 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 6 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. | 4 | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | 5 | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 4 | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 3 | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. | 6 | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Fizik mezunları çeşitli üretim sahalarının araştırma ve geliştirme alanlarında, kalite kontrol laboratuarlarında fizikçi olarak istihdam edilmektedirler. Nükleer tıp ve Sağlık fiziği alanlarında uzmanlaşan mezunlar radyo terapi merkezlerinde istihdam edilebilmektedirler. Fizik mezunları Atom Enerjisi Kurumunda, radyasyon güvenliği alanlarında da çalışma olanakları bulmaktadırlar. Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu, Telekom, bilgi teknolojileri alanında, Tedaş, Nükleer Araştırma Merkezi gibi bir çok kamu ve özel sektörde kendilerine iş olanağı bulabilmektedirler. Bu program mezunları, eğitim sertifikası aldıktan sonra KPSS'den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından fizik öğretmeni olarak atanmaktadır. Ayrıca dershanelerde ve etüt merkezlerinde Fizik öğretmeni olarak çalışabilirler. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
FİZ101 | FİZİK I | 4 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 8 |
FİZ151 | FİZİK I LABORATUVARI | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
KİM101 | KİMYA I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
MAT101 | MATEMATİK I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
ENF101 | TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
FİZ102 | FİZİK II | 4 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 8 |
FİZ152 | FİZİK II LABORATUVARI | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
KİM102 | KİMYA II | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
KİM152 | KİMYA LABORATUVARI | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MAT102 | MATEMATİK II | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ209 | BİLİM İNGİLİZCESİ I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 1 |
FİZ203 | ELEKTRONİK | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
FİZ251 | ELEKTRONİK LABORATUVARI | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
FİZ207 | FİZİK İÇİN DİFERANSİYEL DENKLEMLER | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
FİZ201 | FİZİKTE MATEMATİKSEL METOTLAR I | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
İSG201 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
FİZ205 | MODERN FİZİK | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ210 | BİLİM İNGİLİZCESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
BKE202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 1 |
FİZ208 | FİZİKTE BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA I | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
FİZ202 | FİZİKTE MATEMATİKSEL METOTLAR II | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
İSG202 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
FİZ204 | KLASİK MEKANİK | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
FİZ206 | OPTİK VE DALGALAR | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
FİZ252 | OPTİK VE DALGALAR LABORATUVARI | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ305 | ELEKTROMANYETİK TEORİ I | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 7 |
FİZ301 | KUANTUM FİZİĞİ I | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 7 |
FİZ303 | TERMODİNAMİK | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 7 |
OSD GÜZ | ORTAK SEÇMELİ GRUP I | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
SEÇ301 | SECMELİ DERS GRUBU I | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ306 | ELEKTROMANYETİK TEORİ II | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 7 |
FİZ304 | İSTATİSTİK FİZİK | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 7 |
FİZ302 | KUANTUM FİZİĞİ II | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 7 |
OSD BAHAR | ORTAK SEÇMELİ GRUP II | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SEÇ302 | SECMELİ DERS GRUBU II | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ405 | ARAŞTIRMA PROJESİ | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 7 |
FİZ403 | ATOM VE MOLEKÜL FİZİĞİ | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 7 |
FİZ401 | KATIHAL FİZİĞİ | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 7 |
SEÇ401 | SECMELİ DERS GRUBU III | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ404 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
FİZ402 | NÜKLEER FİZİK | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 7 |
FİZ400 | STAJ | 0 Saat | 4 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 12 |
SEÇ402 | SECMELİ DERS GRUBU IV | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ319 | BİYOFİZİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
FİZ311 | MALZEME BİLİMİ I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
FİZ313 | MODELLEME VE SİMÜLASYON | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
FİZ315 | PARÇACIK FİZİĞİNE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
FİZ317 | YARIİLETKEN FİZİĞİNE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ312 | ASTRONOMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
FİZ310 | FİZİKTE BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
FİZ314 | MALZEME BİLİMİ II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
FİZ316 | NANOTEKNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
FİZ318 | NÖTRON FİZİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ411 | BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
FİZ413 | NÜKLEER ANALİTİK TEKNİKLER I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
FİZ415 | ÖZEL GÖRELİLİK TEORİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
FİZ417 | PARÇACIK HIZLANDIRICILARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
FİZ419 | YÜZEY FİZİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FİZ410 | BİLİM İNGİLİZCESİ III | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
FİZ412 | HIZLANDIRICILARIN UYGULAMA ALANLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
FİZ414 | NÜKLEER ANALİTİK TEKNİKLER II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
FİZ416 | RADYASYON VE SAĞLIK FİZİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
FİZ418 | YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. |
Tam zamanlı |
Fizik Bölümünde 3 Profesör, 1 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi ve 1 Araştırma Görevlisi olmak üzere 6 akademik personel bulunmaktadır. Fiziki Mekân Durumu: Dersler Fen Edebiyat Fakültesi dersliklerinde yapılmaktadır. Laboratuar dersleri Fizik Bölümüne ait mekanik, elektrik ve manyetizma, elektronik ve dalgalar laboratuarlarında yürütülmektedir. Fizik Bölümünde Atom ve Molekül Fiziği, Nükleer Fizik, Katıhal Fiziği ve Genel Fizik alanlarında araştırma yapılmaktadır. Öğrenciler kampus alanındaki tüm sosyal ve kültürel olanaklardan faydalanmaktadırlar. |
Nevşehir Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü 50300 Nevşehir Tel: +90 384 215 39 00 Fax: +90 384 215 39 48 web: http://fizik.nevsehir.edu.tr |