2547 sayılı kanun’un 2880 sayılı kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, Yüksek Öğretim Kurulu’nun 14.04.2010 tarihli toplantısında Mühendislik-Mimarlık Fakültesi bünyesinde İnşaat Mühendisliği Bölümünün açılması uygun bulunmuştur. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere İnşaat Mühendisliği alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelerin lisans programlarına giriş sadece YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) puanına bağlıdır. Adaylar, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre girmek istediklerin bölümlerin tercihlerini yaparak, tercih formunu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav ile yapılır. Bu sınavın sonucuna göre belli bir kontenjan çerçevesinde yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir. Kayıt için gerekli olan belgeler; lise ve dengi okul diploması ve ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sınavı sonuç belgesidir. |
Türk yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar |
İnşaat Mühendisliği alanında lisans derecesi alabilmek için, öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derlerin tümünü (toplam 240 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasına sahip olması gerekir. |
Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Bölümümüz, sahasında temel eğitim almış uzmanlar yetiştirmeyi ve onları lisansüstü eğitimine hazırlamayı amaçlar. Ayrıca ulusal ve uluslararası düzeyde yeterli ve donanımlı İnşaat Mühendisleri yetiştirmeyi hedefler. |
PÇ-1 | Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
PÇ-2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
PÇ-3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
PÇ-4 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
PÇ-5 | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
PÇ-6 | Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme |
PÇ-7 | Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme, 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
PÇ-8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
PÇ-9 | Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme |
PÇ-10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
PÇ-11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | ||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | |||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | ||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | ||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | |||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | |||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | ||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | ||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | ||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | ||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | |||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | |||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | |||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | |||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | X | X | |||||||||
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | X | X | |||||||||
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | X | X | X | X | |||||||
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||||||||
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | X | ||||||||||
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||||||||
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | ||||||||||
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | X | |||||||||
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | X | |||||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | X | |||||||||
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | X | ||||||||||
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | X | ||||||||||
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | X | X | ||||||||
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | X | X | X | ||||||||
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | ||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||||||||
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||||||||
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | X | ||||||||||
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | ||||||||||
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | X | X | |||||||||
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | ||||||||||
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | X | X | |||||||||
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | ||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 4 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 5 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | 1 | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | 3 | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | 4 | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 5 | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 6 | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | 7 | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | 3 | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | 4 | x | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | 5 | x | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | 2 | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 3 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
İnşaat Mühendisleri devlet kadrolarında Belediyeler, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı başta olmak üzere tüm bakanlıklar, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Su Yönetimi Genel Müdürlüğü, Tapu Kadastro Müdürlükleri, Karayolları Genel Müdürlüğü ve bu genel müdürlüklere bağlı taşra teşkilatları, İller Bankası, Üniversiteler ve benzeri pek çok kurumda mühendis kadrosuyla görev yapmaktadırlar. Ayrıca mezunlar özel sektörde mühendislik, müşavirlik, müteahhitlik hizmetlerinde ve proje bürolarında saha mühendisi, proje mühendisi veya şantiye şefi olarak görev yapabilmektedirler. Ayrıca bölüm mezunları şirket kurup mesleki ve kişisel becerileriyle şirketinin gelişimini sağlayarak işveren konumuna gelebilir, mesleki bilgi ve yabancı dil yeterliliği ile uluslararası projelerde çalışabilirler. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AIT 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
IMU 101 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK ÇİZİM | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
FIZ 101 | FİZİK I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
KİM 101 | KİMYA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
MAT 101 | MATEMATİK I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
ENF 101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI | 1 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MMF 101 | TEMEL MÜHENDİSLİK BİLİMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TDL 101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD 101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 102 | ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
AIT 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
FIZ 102 | FİZİK II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
IMU 106 | İNŞAAT MÜHENDİSLERİ İÇİN JEOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
IMU 108 | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MAT 102 | MATEMATİK II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
IMU 104 | STATİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDL 102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT 201 | DİFERANSİYEL DENKLEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
IMU 201 | DİNAMİK | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
IMU 205 | MALZEME BİLGİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
IMU 207 | MESLEKİ İNGİLİZCE | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
IMU 203 | MUKAVEMET I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
OSIM 1 | Seçmeli Ders Havuzu (1) | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 9 |
BKE 201 | Bilimsel ve Kültürel Etkinlikler I | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 1 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 206 | MUKAVEMET II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
IMU 204 | ÖLÇME BİLGİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
IMU 210 | YAPI İŞLERİ ŞANTİYE TEKNİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
IMU 208 | YAPI MALZEMESİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
IMU 202 | YAPI STATİĞİ I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
BKE 202 | Bilimsel ve Kültürel Etkinlikler II | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 1 |
OSIM 2 | Seçmeli Ders Havuzu (2) | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 303 | AKIŞKANLAR MEKANİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
IMU 309 | MESLEKİ UYGULAMA I | 0 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
IMU 307 | ULAŞTIRMA I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
IMU 301 | YAPI STATİĞİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
IMU 305 | ZEMİN MEKANİĞİ I | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
OSIM 3 | Seçmeli Ders Havuzu (3) | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
ÜOSD | Üniversite Ortak Seçmeli Ders I | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 316 | BETONARME I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
IMU 306 | ÇELİK YAPILAR | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
IMU 304 | HİDROLİK | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
IMU 308 | ULAŞTIRMA II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
OSIM 4 | Seçmeli Ders Havuzu (4) | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 9 |
ÜOSD | Üniversite Ortak Seçmeli Ders II | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 401 | BETONARME II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
IMU 403 | BETONARME YAPILARIN TASARIMI | 1 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
IMU 405 | MESLEKİ UYGULAMA II | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
IMU 407 | SU KAYNAKLARI MÜHENDİSLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
IMU 409 | SU TEMİNİ VE ÇEVRE SAĞLIĞI | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
IMU 411 | TEMEL İNŞAATI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
OSIM 5 | Seçmeli Ders Havuzu (5) | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 402 | BİTİRME PROJESİ | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
IMU 404 | İNŞAAT YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
IMU 406 | İŞ HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
IMU 408 | YAPI DİNAMİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
OSIM 6 | Seçmeli Ders Havuzu (6) | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 16 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 211 | BARAJLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MMF 201 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
IMU 209 | YAPI BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 1 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 1 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 212 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ MİMARI PROJE | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MMF 202 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KRP 202 | KARİYER PLANLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
IMU 214 | SAYISAL ANALİZ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 311 | BETON VE BETONARME YAPILARDA KALICILIK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
IMU 313 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ YAPI TASARIMI I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
IMU 315 | MÜHENDİSLİK EKONOMİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÜOSD | ÜNİVERSİTE ORTAK SEÇMELİ DERS | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 312 | ÖZEL BETONLAR | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IMU 310 | YAPI DİNAMİĞİNE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IMU 314 | ZEMİN MEKANİĞİ II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UOSD | ÜNİVERSİTE ORTAK SEÇMELİ DERS | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 429 | ALTERNATİF YAPI MALZEMELERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
IMU 423 | GAYRİMENKUL DEĞERLEME ESASLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
IMU 413 | GİRİŞİMCİLİK I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
IMU 415 | HİDROLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
IMU 417 | KAYA MEKANİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
IMU 419 | MÜHENDİSLİK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
IMU 427 | ULAŞTIRMA EKONOMİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
IMU 425 | YAPI MALZEMELERİ TASARIMI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
IMU 421 | YAPI STATİĞİ III | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 432 | BETON TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
IMU 410 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ YAPI TASARIMI II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
IMU 412 | GİRİŞİMCİLİK II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GNÇ 402 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IMU 414 | HİDROJEOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
IMU 416 | İMAR BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
İNH 402 | İNSAN HAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IMU 430 | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNE YÖNELİK MODEL VE TASARIM UYGULAMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
İŞD 402 | İŞARET DİLİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IMU 418 | KIYI-LİMAN MÜHENDİSLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
IMU 420 | SULAMA KURUTMA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
IMU 424 | YAPI BİLGİ MODELLEMESİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
IMU 422 | YAPI MALZEMELERİ UYGULAMA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
IMU 426 | YOL ÜST YAPI YÖNETİM SİSTEMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
IMU 434 | YÜKSEK PERFORMANSLI BETON | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
IMU 428 | YÜKSEK YAPILAR | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmek için derslerde en az %70, uygulamalarda ise en az %80 devam şartını sağlamış olmaları gerekir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları (ara sınav olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa test vb ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Öğrencilerin İnşaat Mühendisliği lisans programını başarıyla tamamlamaları için, programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmeleri, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri ve 40 iş günü kurum stajını tamamlamaları gerekmektedir. |
Tam zamanlı |
Bölümümüzde eğitim öğretim faaliyetleri 2 Doçent, 5 Dr. Öğretim Üyesi ve 1 Araştırma Görevlisi ile yürütülmektedir. Dersler 60 kişi kapasiteli ve projeksiyonlu sınıflarda yapılmaktadır. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan bilgisayar laboratuvarından ve kütüphaneden ücretsiz olarak faydalanabilirler. |
Nevşehir H.B.V. Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü 50300/Nevşehir. Web Adresi: http://www.insaat.nevsehir.edu.tr Dr. Öğretim Üyesi Ömer Bilhan (Bölüm Başkanı, Bölüm AKTS/DS Koordinatörü) Tel: 0 384 228 10 00; Fax: 0 384 228 10 37; e-mail: omerbilhan@nevsehir.edu.tr |