Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Antrenörlük Eğitimi Anabilim Dalı, spor bilimleri alanında nitelikli eğitim sunmak ve ulusal/uluslararası düzeyde bilimsel çalışmalara katkıda bulunmak amacıyla kurulmuştur. |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere "Antrenörlük Eğitimi Yüksek Lisans Diploması" verilir. |
Yüksek Lisans |
Spor Bilimleri Fakültesi; Antrenörlük Eğitimi Bölümü ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği; Spor Yöneticiliği Bölümü ve Rekreasyon Bölümü programlarının yanı sıra, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümlerinden Mezunu Olmak. ALES’ten en az 60 puan almış olmak. Yabancı dil sınavına girmiş olmak. Lisans not ortalaması en az 2.50 not ortalamasına sahip olmak. |
Daha önce alınmış derslerin uygunluğu, yönetim kurulu tarafından değerlendirilebilir. |
Program, 120 AKTS’lik ders, seminer ve tez çalışmasından oluşmaktadır. Tüm derslerin başarıyla tamamlanması zorunludur. |
Program, spor bilimlerinde teorik bilgi ve pratik uygulamaları birleştirerek antrenörlük alanında uzman bireyler yetiştirmeyi amaçlar. |
PÇ-1 | Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir. |
PÇ-2 | Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir. |
PÇ-3 | Spor bilimleri ile ilgili veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. |
PÇ-4 | Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir. |
PÇ-5 | Sporcularda sakatlanma risklerini değerlendirebilir ve sakatlık önleme stratejileri geliştirebilir. |
PÇ-6 | Farklı yaş grupları ve seviyelere uygun antrenman metodolojileri oluşturabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-7 | Araştırma ve yayın etiğine uygun olarak bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilir. |
PÇ-8 | Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. |
PÇ-9 | Uluslararası spor politikalarını ve yönetim stratejilerini anlayarak, bu alanda çalışmalar yapabilir. |
PÇ-10 | Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir. |
PÇ-11 | Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir. |
PÇ-12 | Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir. |
PÇ-13 | Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
PÇ-14 | Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir. |
PÇ-15 | Yerel ve küresel spor trendlerini takip ederek, bu gelişmeleri antrenman ve yönetim süreçlerine entegre edebilir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | ||||||||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | |||||||||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | |||||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | X | ||||||||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | |||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | |||||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | |||||||||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | X | |||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | X | |||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. | X | X | X | X | |||||||||||
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | X | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | X | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | X | X | ||||||||||||
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | X | X | X | |||||||||||
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | X | X | X | ||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||||||||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | X | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | X | X | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. | 4 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Mezunlar, spor kulüpleri, performans merkezleri, akademik kurumlar ve sağlık kuruluşlarında çalışabilir. |
Mezunlar, doktora programlarına başvurabilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ANE-101 | ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
ANE-103 | SPOR BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
ANE | Seçmeli Ders Grubu 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 20 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ANE-102 | SPOR BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ANE-104 | YÜKSEK LİSANS SEMİNERİ | 0 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ANE | Seçmeli Ders Grubu 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 20 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ANE-701 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 6 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 20 |
ANE-501 | YÜKSEK LİSANS TEZİ | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 10 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ANE-702 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 6 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 20 |
ANE-502 | YÜKSEK LİSANS TEZİ | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 10 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ANE-109 | ANTRENMAN BİLİMLERİNDE GÜNCEL KONULAR VE GELİŞMELER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-107 | ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-115 | DAYANIKLILIK ANTRENMANLARI VE METODOLOJİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-145 | DİJİTAL SPOR VE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-105 | EGZERSİZ VE SPOR FİZYOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-163 | FİZİKSEL AKTİVİTE VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-177 | HAREKET EĞİTİMİNDE İLKE VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-185 | HAREKET VE SPOR EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-123 | KİNESİYOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-151 | KULÜP YÖNETİMİ VE İNOVASYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-117 | KUVVET ANTRENMANLARI VE METODOLOJİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-137 | PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK VE STRES YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-119 | SPOR BİYOMEKANİĞİ VE HAREKET ANALİZİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-149 | SPOR EKONOMİSİ VE FİNANS YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-159 | SPOR HUKUKU VE ETİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-155 | SPOR MEDYASI VE HALKLA İLİŞKİLER | 3 Saat | 3 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-157 | SPOR PAZARLAMASI VE SPONSORLUK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-127 | SPOR VE KARDİYOVASKÜLER SAĞLIK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-139 | SPORCU KİMLİĞİ VE PERFORMANS GELİŞTİRME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-181 | SPORCU SAĞLIĞI TEMELLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-121 | SPORCU TAKİBİ VE VERİ ANALİZİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-165 | SPORDA ELEŞTİREL DÜŞÜNME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-133 | SPORDA FAİR-PLAY VE ETİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-111 | SPORDA FONKSİYONEL ANATOMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-153 | SPORDA LİDERLİK VE YÖNETİM STRATEJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-173 | SPORDA MAÇ VE YARIŞMA ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-143 | SPORDA MOTİVASYON VE LİDERLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-167 | SPORDA ÖĞRETİM MODELLERİ VE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-171 | SPORDA PERFORMANS VE TOPARLANMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-113 | SPORDA SAHA VE LABORATUVAR TESTLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-175 | SPORDA TEKNİK VE TAKTİK ANTRENMAN İLKELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-187 | SPORDA TEKNOLOJİK YAKLAŞIMLAR VE İNOVASYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-129 | SPORDA YARALANMALARINDA KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ YAKLAŞIMLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-179 | SPORDA YARATICI DRAMA UYGULAMALARI | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-169 | SPORDA YETENEK SEÇİMİ VE GELİŞTİRİLMESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-135 | TAKIM DİNAMİKLERİ VE GRUPLA ÇALIŞMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-131 | TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ VE SPOR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-183 | ULUSLARARASI PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-161 | ULUSLARARASI SPOR ORGANİZASYONLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-147 | ULUSLARARASI SPOR POLİTİKALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
ANE-125 | VÜCUT KOMPOZİSYONU VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ANE-110 | ANTRENMAN BİLİMLERİNDE GÜNCEL KONULAR VE GELİŞMELER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-108 | ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-116 | DAYANIKLILIK ANTRENMANLARI VE METODOLOJİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-146 | DİJİTAL SPOR VE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-106 | EGZERSIZ VE SPOR FİZYOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-142 | EGZERSİZ VE SPOR PSİKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ANE-164 | FİZİKSEL AKTİVİTE VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-178 | HAREKET EĞİTİMİNDE İLKE VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-186 | HAREKET VE SPOR EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-124 | KİNESİYOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE152 | KULÜP YÖNETİMİ VE İNOVASYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-118 | KUVVET ANTRENMANLARI VE METODOLOJİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-138 | PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK VE STRES YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-120 | SPOR BİYOMEKANİĞİ VE HAREKET ANALİZİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-150 | SPOR EKONOMİSİ VE FİNANS YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-160 | SPOR HUKUKU VE ETİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-156 | SPOR MEDYASI VE HALKLA İLİŞKİLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-158 | SPOR PAZARLAMASI VE SPONSORLUK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-128 | SPOR VE KARDİYOVASKÜLER SAĞLIK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-140 | SPORCU KİMLİĞİ VE PERFORMANS GELİŞTİRME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-182 | SPORCU SAĞLIĞI TEMELLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-122 | SPORCU TAKİBİ VE VERİ ANALİZİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-166 | SPORDA ELEŞTİREL DÜŞÜNME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-134 | SPORDA FAİR PLAY VE ETİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-112 | SPORDA FONKSİYONEL ANATOMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-154 | SPORDA LİDERLİK VE YÖNETİM STRATEJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-174 | SPORDA MAÇ VE YARIŞMA ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-144 | SPORDA MOTİVASYON VE LİDERLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ANE-168 | SPORDA ÖĞRETİM MODELLERİ VE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ANE-172 | SPORDA PERFORMANS VE TOPARLANMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ANE-114 | SPORDA SAHA VE LABORATUVAR TESTLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ANE-176 | SPORDA TEKNİK VE TAKTİK ANTRENMAN İLKELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ANE-188 | SPORDA TEKNOLOJİK YAKLAŞIMLAR VE İNOVASYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ANE-130 | SPORDA YARALANMALARINDA KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ YAKLAŞIMLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ANE-180 | SPORDA YARATICI DRAMA UYGULAMALARI | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ANE-170 | SPORDA YETENEK SEÇİMİ VE GELİŞTİRİLMESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ANE-136 | TAKIM DİNAMİKLERİ VE GRUPLA ÇALIŞMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ANE-132 | TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ VE SPOR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ANE-184 | ULUSLARARASI PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ANE-162 | ULUSLARARASI SPOR ORGANİZASYONLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ANE-148 | ULUSLARARASI SPOR POLİTİKALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ANE-126 | VÜCUT KOMPOZİSYONU VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin not sistemi, öğrenci performansını değerlendirmek için aşağıdaki aralıkları ve katsayıları kullanmaktadır: 90-100: 4.00 (AA) 85-89: 3.50 (BA) 80-84: 3.00 (BB) 75-79: 2.50 (CB) 70-74: 2.00 (CC) 65-69: 1.50 (DC) 60-64: 1.00 (DD) 50-59: 0.50 (FD) 00-49: 0.00 (FF) Bu sistem, öğrencilerin başarı düzeylerini yansıtmakta ve geçme-kalma durumlarını belirlemektedir. "AA" en yüksek başarıyı, "FF" ise başarısızlığı ifade eder. Katsayılar, genel not ortalaması hesaplamasında kullanılmaktadır. |
120 AKTS’nin tamamlanması. Tez çalışmasının başarıyla savunulması. |
Tam zamanlı. |
Modern laboratuvarlar, kütüphane, dijital kaynaklar ve spor sahaları bulunmaktadır. |
Adres: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 Nevşehir, Türkiye Tel : 0 384 228 10 00 E-Mail : sporbilimlerifakultesi@nevsehir.edu.tr Web : http://sporbilimleri.nevsehir.edu.tr/ |