Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)

Kuruluş

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Antrenörlük Eğitimi Anabilim Dalı, spor bilimleri alanında nitelikli eğitim sunmak ve ulusal/uluslararası düzeyde bilimsel çalışmalara katkıda bulunmak amacıyla kurulmuştur.


Kazanılan Yeterlilik

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere "Antrenörlük Eğitimi Yüksek Lisans Diploması" verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Yüksek Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Spor Bilimleri Fakültesi; Antrenörlük Eğitimi Bölümü ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği; Spor Yöneticiliği Bölümü ve Rekreasyon Bölümü programlarının yanı sıra, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümlerinden Mezunu Olmak. ALES’ten en az 60 puan almış olmak. Yabancı dil sınavına girmiş olmak. Lisans not ortalaması en az 2.50 not ortalamasına sahip olmak.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Daha önce alınmış derslerin uygunluğu, yönetim kurulu tarafından değerlendirilebilir.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Program, 120 AKTS’lik ders, seminer ve tez çalışmasından oluşmaktadır. Tüm derslerin başarıyla tamamlanması zorunludur.


Program Profili

Program, spor bilimlerinde teorik bilgi ve pratik uygulamaları birleştirerek antrenörlük alanında uzman bireyler yetiştirmeyi amaçlar.


Program Çıktıları

PÇ-1 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir.
PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir.
PÇ-3 Spor bilimleri ile ilgili veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilir.
PÇ-4 Antrenman programlarını bilimsel ilkeler doğrultusunda planlayabilir ve bireysel ya da takım düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-5 Sporcularda sakatlanma risklerini değerlendirebilir ve sakatlık önleme stratejileri geliştirebilir.
PÇ-6 Farklı yaş grupları ve seviyelere uygun antrenman metodolojileri oluşturabilir ve uygulayabilir.
PÇ-7 Araştırma ve yayın etiğine uygun olarak bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilir.
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir.
PÇ-9 Uluslararası spor politikalarını ve yönetim stratejilerini anlayarak, bu alanda çalışmalar yapabilir.
PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir.
PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir.
PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir.
PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir.
PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir.
PÇ-15 Yerel ve küresel spor trendlerini takip ederek, bu gelişmeleri antrenman ve yönetim süreçlerine entegre edebilir.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. X X X
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. X
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, X X
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. X X
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. X X X
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. X X
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. X X
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. X X
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. X
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. X X
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. X X X
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. X X X X X
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. X X X X
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. X X X X X X X X
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. X X X X
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. X X X X X
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. X X X
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X X X X X
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X X X
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. X X X X
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. X X X X X
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. X X X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X X X
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. X X X X
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X X X X X
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. X X X X X X X X
Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 1 x x x x x x x x 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. 2 x x x x x 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1 x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 2 x x x x x x 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 3 x x x x x x x 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1 x x x x x 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 2 x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 3 x x x x x 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 1 x x x x x x 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 1 x x x x x x x 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 2 x x x x x 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3 x x 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4 x x x x x 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 1 x x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 2 x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3 x x x x x x x x x x 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. 4 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Mezunlar, spor kulüpleri, performans merkezleri, akademik kurumlar ve sağlık kuruluşlarında çalışabilir.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Mezunlar, doktora programlarına başvurabilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ANE-101 ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
ANE-103 SPOR BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
ANE Seçmeli Ders Grubu 1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 20
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ANE-102 SPOR BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
ANE-104 YÜKSEK LİSANS SEMİNERİ 0 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
ANE Seçmeli Ders Grubu 2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 20
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ANE-701 UZMANLIK ALAN DERSİ 6 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 20
ANE-501 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0 Saat 2 Saat 2 Güz Zorunlu 10
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ANE-702 UZMANLIK ALAN DERSİ 6 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 20
ANE-502 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0 Saat 2 Saat 2 Bahar Zorunlu 10
Toplam:
30

Seçmeli Ders Grubu 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ANE-109 ANTRENMAN BİLİMLERİNDE GÜNCEL KONULAR VE GELİŞMELER 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-107 ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMA 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-115 DAYANIKLILIK ANTRENMANLARI VE METODOLOJİSİ 2 Saat 1 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-145 DİJİTAL SPOR VE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-105 EGZERSİZ VE SPOR FİZYOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-163 FİZİKSEL AKTİVİTE VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ 2 Saat 1 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-177 HAREKET EĞİTİMİNDE İLKE VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-185 HAREKET VE SPOR EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-123 KİNESİYOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-151 KULÜP YÖNETİMİ VE İNOVASYON 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-117 KUVVET ANTRENMANLARI VE METODOLOJİSİ 2 Saat 1 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-137 PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK VE STRES YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-119 SPOR BİYOMEKANİĞİ VE HAREKET ANALİZİ 2 Saat 1 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-149 SPOR EKONOMİSİ VE FİNANS YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-159 SPOR HUKUKU VE ETİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-155 SPOR MEDYASI VE HALKLA İLİŞKİLER 3 Saat 3 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-157 SPOR PAZARLAMASI VE SPONSORLUK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-127 SPOR VE KARDİYOVASKÜLER SAĞLIK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-139 SPORCU KİMLİĞİ VE PERFORMANS GELİŞTİRME 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-181 SPORCU SAĞLIĞI TEMELLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-121 SPORCU TAKİBİ VE VERİ ANALİZİ 2 Saat 1 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-165 SPORDA ELEŞTİREL DÜŞÜNME 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-133 SPORDA FAİR-PLAY VE ETİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-111 SPORDA FONKSİYONEL ANATOMİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-153 SPORDA LİDERLİK VE YÖNETİM STRATEJİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-173 SPORDA MAÇ VE YARIŞMA ANALİZİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-143 SPORDA MOTİVASYON VE LİDERLİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-167 SPORDA ÖĞRETİM MODELLERİ VE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-171 SPORDA PERFORMANS VE TOPARLANMA 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-113 SPORDA SAHA VE LABORATUVAR TESTLERİ 2 Saat 1 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-175 SPORDA TEKNİK VE TAKTİK ANTRENMAN İLKELERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-187 SPORDA TEKNOLOJİK YAKLAŞIMLAR VE İNOVASYON 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-129 SPORDA YARALANMALARINDA KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ YAKLAŞIMLAR 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-179 SPORDA YARATICI DRAMA UYGULAMALARI 2 Saat 1 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-169 SPORDA YETENEK SEÇİMİ VE GELİŞTİRİLMESİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-135 TAKIM DİNAMİKLERİ VE GRUPLA ÇALIŞMA 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-131 TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ VE SPOR 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-183 ULUSLARARASI PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-161 ULUSLARARASI SPOR ORGANİZASYONLARI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-147 ULUSLARARASI SPOR POLİTİKALARI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
ANE-125 VÜCUT KOMPOZİSYONU VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ 2 Saat 1 Saat 1 Güz Seçmeli 5

Seçmeli Ders Grubu 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ANE-110 ANTRENMAN BİLİMLERİNDE GÜNCEL KONULAR VE GELİŞMELER 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-108 ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMA 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-116 DAYANIKLILIK ANTRENMANLARI VE METODOLOJİSİ 2 Saat 1 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-146 DİJİTAL SPOR VE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-106 EGZERSIZ VE SPOR FİZYOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-142 EGZERSİZ VE SPOR PSİKOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli
ANE-164 FİZİKSEL AKTİVİTE VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ 2 Saat 1 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-178 HAREKET EĞİTİMİNDE İLKE VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-186 HAREKET VE SPOR EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-124 KİNESİYOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE152 KULÜP YÖNETİMİ VE İNOVASYON 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-118 KUVVET ANTRENMANLARI VE METODOLOJİSİ 2 Saat 1 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-138 PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK VE STRES YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-120 SPOR BİYOMEKANİĞİ VE HAREKET ANALİZİ 2 Saat 1 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-150 SPOR EKONOMİSİ VE FİNANS YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-160 SPOR HUKUKU VE ETİK 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-156 SPOR MEDYASI VE HALKLA İLİŞKİLER 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-158 SPOR PAZARLAMASI VE SPONSORLUK 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-128 SPOR VE KARDİYOVASKÜLER SAĞLIK 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-140 SPORCU KİMLİĞİ VE PERFORMANS GELİŞTİRME 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-182 SPORCU SAĞLIĞI TEMELLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-122 SPORCU TAKİBİ VE VERİ ANALİZİ 2 Saat 1 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-166 SPORDA ELEŞTİREL DÜŞÜNME 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-134 SPORDA FAİR PLAY VE ETİK 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-112 SPORDA FONKSİYONEL ANATOMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-154 SPORDA LİDERLİK VE YÖNETİM STRATEJİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-174 SPORDA MAÇ VE YARIŞMA ANALİZİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-144 SPORDA MOTİVASYON VE LİDERLİK 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 5
ANE-168 SPORDA ÖĞRETİM MODELLERİ VE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli
ANE-172 SPORDA PERFORMANS VE TOPARLANMA 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli
ANE-114 SPORDA SAHA VE LABORATUVAR TESTLERİ 2 Saat 1 Saat 1 Bahar Seçmeli
ANE-176 SPORDA TEKNİK VE TAKTİK ANTRENMAN İLKELERİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli
ANE-188 SPORDA TEKNOLOJİK YAKLAŞIMLAR VE İNOVASYON 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli
ANE-130 SPORDA YARALANMALARINDA KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ YAKLAŞIMLAR 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli
ANE-180 SPORDA YARATICI DRAMA UYGULAMALARI 2 Saat 1 Saat 1 Bahar Seçmeli
ANE-170 SPORDA YETENEK SEÇİMİ VE GELİŞTİRİLMESİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli
ANE-136 TAKIM DİNAMİKLERİ VE GRUPLA ÇALIŞMA 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli
ANE-132 TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ VE SPOR 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli
ANE-184 ULUSLARARASI PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli
ANE-162 ULUSLARARASI SPOR ORGANİZASYONLARI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli
ANE-148 ULUSLARARASI SPOR POLİTİKALARI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli
ANE-126 VÜCUT KOMPOZİSYONU VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ 2 Saat 1 Saat 1 Bahar Seçmeli

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin not sistemi, öğrenci performansını değerlendirmek için aşağıdaki aralıkları ve katsayıları kullanmaktadır: 90-100: 4.00 (AA) 85-89: 3.50 (BA) 80-84: 3.00 (BB) 75-79: 2.50 (CB) 70-74: 2.00 (CC) 65-69: 1.50 (DC) 60-64: 1.00 (DD) 50-59: 0.50 (FD) 00-49: 0.00 (FF) Bu sistem, öğrencilerin başarı düzeylerini yansıtmakta ve geçme-kalma durumlarını belirlemektedir. "AA" en yüksek başarıyı, "FF" ise başarısızlığı ifade eder. Katsayılar, genel not ortalaması hesaplamasında kullanılmaktadır.


Mezuniyet Şartları

120 AKTS’nin tamamlanması. Tez çalışmasının başarıyla savunulması.


Çalışma Şekli

Tam zamanlı.


Bölüm Olanakları

Modern laboratuvarlar, kütüphane, dijital kaynaklar ve spor sahaları bulunmaktadır.


Adres ve İletişim Bilgileri

Adres: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 Nevşehir, Türkiye Tel : 0 384 228 10 00 E-Mail : sporbilimlerifakultesi@nevsehir.edu.tr Web : http://sporbilimleri.nevsehir.edu.tr/