Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / KİMYA

Kuruluş

Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü 2008-2009 eğitim öğretim yılında lisans ve 2008-2009 eğitim öğretim yılında da yüksek lisans eğitimine başlamıştır. 2009-2010 eğitim öğretim yılında normal örgün öğretim yanında ikinci öğretim de başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere KİMYA alanında lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk Yüksek öğretim kurularında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, Kimya programında yer alan İngilizce dersi için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu dersten beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Kimya alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.


Program Profili

Kimya Bölümünün temel amacı; kimyanın her anabilim dalında (Analitik Kimya, Anorganik Kimya, Organik Kimya, Fizikokimya ve Biyokimya) yeterli bilgiye sahip, uygulama yapabilecek nitelikli, becerikli, araştırma yapmaya meraklı, kendini ilerleyen çağın teknolojisine adapte edebilecek kimyagerler yetiştirmektir. Kimya Bölümü, her türlü iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini çizdiği vizyon doğrultusunda dekanlık ve rektörlüğe’e bağlı olarak yürütür. Kimya bölümü öğrencileri kimya içeren her türlü alanda (kimya endüstrisi, ilaç endüstrisi, sağlık, tarım vb.) iş olanağına sahip olacak şekilde yetiştirilir. Kimya bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği kurumlar TÜBİTAK, DPT, Tarım ve Köyişleri, Çevre ve Orman Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlarda, Üniversiteler, Araştırma Kurumları, Enstitüler, Mezunlar, Kimyagerler Derneği şeklinde özetlenebilir. Kimya bölümü öğrencilerini en iyi şekilde yetiştirecek ve Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı nitelikli mezunlar verecek yeterli öğretim üyesi kadrosuna sahiptir. Bölümümüzde öğretim üyelerimiz kaliteli ve modern eğitim-öğretimi amaç edinmiş ve Lisans öğrencilerimizin de bilimsel çalışmalarda yer alabileceği DPT, BAP ve TUBITAK destekli projeler yürütülmektedir. Bu şekilde öğrencilerimizde bilimsel çalışma imkânı sunmuş ve onları lisansüstü çalışma yapmaya yönlendirmekteyiz.


Program Çıktıları

PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir.
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır.
PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur.
PÇ-4 Deney yapma, veri toplama, nitel ve nicel analiz yapabilme, verileri analiz edip çözüm odaklı deneyler tasarlama ve elde ettiği sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÇ-7 Çevre koruma, kalite yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip olur.
PÇ-8 Yeterli seviyede İngilizce kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder, kaynak taraması yapabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
PÇ-9 Alan dışında dersler alarak zihinsel, bedensel ve sosyal aktivitelerini geliştirir.
PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır.
PÇ-11 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır.
PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki yaygın olarak kullanılan çağdaş teknikleri kavrayıp, bu tekniklerin uygulanması için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisine sahip olur.
PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur.
PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X X X X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X X X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X X X X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X X X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç X X X
Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır. X X
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. X X X X
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. X
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. X X X X X
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. X X X X X
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. X X X X X
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. X X X X X X
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X X X
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. X X
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. X X X
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. X X X
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X X X
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. X X
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X X
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. X X X
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X X
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. X X X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. X X
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X X X
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç 1 x x x x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır. 1 x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2 x x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 3 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4 x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 5 x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 6 x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1 x x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2 x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3 x x x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 4 x x x Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 5 x x x Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 2 x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3 x x x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4 x x x Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 1 x x x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 2 x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 3 x x x x x x x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4 x x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5 x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. 6 x x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 1 x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2 x x x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Kimya bölümünü başarıyla tamamlayan mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Üniversiteler, devlet ve özel hastanelerdeki laboratuarlar, özel sektör (gıda ve ilaç fabrikaları laboratuarları ve bunların AR-GE bölümleri), Tarım ve Köyişleri, Sağlık Bakanlığı, araştırma merkezleri ve enstitüler, TÜBİTAK, DPT, DSİ gibi kamu kurumları, öğretmenlik (formasyon sertifikası aldığı taktirde) ve Belediyelerdir. Ayrıca Kimya program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında memur olarak atanabilmektedirler


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT 101 ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
FİZ 101 GENEL FİZİK I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
KİM 101 GENEL KİMYA I 4 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 8
MAT 101 GENEL MATEMATİK I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
ENF 101 TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I 2 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 5
TDL 101 TÜRK DİLİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
YBD 101 YABANCI DİL I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
SEC 1 SEÇMELİ GRUP 1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 3
ORTAK1 ORTAK DERSLER HAVUZU 1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 2
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT 102 ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
FİZ 102 GENEL FİZİK II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
KİM 102 GENEL KİMYA II 4 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 7
KİM 152 GENEL KİMYA LABORATUARI 0 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
MAT 102 GENEL MATEMATİK II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
ENF 102 TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI II 2 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
TDL 102 TÜRK DİLİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
YBD 102 YABANCI DİL II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
ORTAK2 ORTAK DERSLER HAVUZU 2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 2
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
KİM 201 ANALİTİK KİMYA I 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 6
KİM 251 ANALİTİK KİMYA LABORATUVARI I 0 Saat 6 Saat 2 Güz Zorunlu 8
KİM 203 İNORGANİK KİMYA I 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 6
KİM 205 KİMYACILAR İÇİN MATEMATİK 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
SEC 3 SEÇMELİ GRUP 3 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 6
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
KİM 202 ANALİTİK KİMYA II 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
KİM 252 ANALİTİK KİMYA LABORATUARI II 0 Saat 6 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
KİM 204 İNORGANİK KİMYA II 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
KİM 254 İNORGANİK KİMYA LABORATUARI 0 Saat 4 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
SEC 4 SEÇMELİ GRUP 4 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 6
STAJ STAJ - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
KİM 305 ENSTRÜMENTAL ANALİZ 4 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
KİM 301 FİZİKOKİMYA I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 5
KİM 351 FİZİKOKİMYA LABORATUARI I 0 Saat 4 Saat 3 Güz Zorunlu 4
KİM 303 ORGANİK KİMYA I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
KİM 353 ORGANİK KİMYA LABORATUARI I 0 Saat 4 Saat 3 Güz Zorunlu 4
SEC 5 SEÇMELİ GRUP 5 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 9
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
KİM 356 ENSTRÜMANTAL ANALİZ LABORATUARI 0 Saat 4 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
KİM 302 FİZİKOKİMYA II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 5
KİM 352 FİZİKOKİMYA LABORATUARI II 0 Saat 4 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
KİM 304 ORGANİK KİMYA II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
KİM 354 ORGANİK KİMYA LABORATUARI II 0 Saat 4 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
SEC 6 SEÇMELİ GRUP 6 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 9
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
KİM 407 ARAŞTIRMA PROJESİ I 2 Saat 2 Saat 4 Güz Zorunlu 4
KİM 401 BİYOKİMYA I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 4
KİM 403 ENDÜSTRİYEL KİMYA I 3 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 4
KİM 451 ENDÜSTRİYEL KİMYA LABORATUARI 0 Saat 4 Saat 4 Güz Zorunlu 4
KİM 405 POLİMER KİMYASI I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 2
SEC 7 SEÇMELİ GRUP 7 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 12
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
KİM 408 ARAŞTIRMA PROJESİ II 2 Saat 2 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
KİM 402 BİYOKİMYA II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
KİM 452 BİYOKİMYA LABORATUARI 0 Saat 4 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
KİM 404 ENDÜSTRİYEL KİMYA II 3 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
KİM 406 POLİMER KİMYASI II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 2
SEC 8 SEÇMELİ GRUP 8 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 12
Toplam:
30

SEÇMELİ GRUP 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE 101 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
KİM 113 KİMYA TARİHİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3
KİM 111 LABORATUAR GÜVENLİĞİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3

SEÇMELİ GRUP 3

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
KİM 211 AYIRMA METOTLARI I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
KİM 213 ÇEVRE KİMYASI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
KİM 215 METAL KİMYASI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
KİM 217 TEMİZ ENERJİ KAYNAKLARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3

SEÇMELİ GRUP 4

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
KİM 214 AMETAL KİMYASI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
KİM 212 AYIRMA METOTLARI II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
KİM 218 NANO TEKNOLOJİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
KİM 216 SU KİMYASI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3

STAJ

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
KİMSTAJ STAJ 0 Saat 4 Saat 2 Bahar Seçmeli 4

SEÇMELİ GRUP 5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
KİM 321 ELEKTROANALİTİK KİMYA 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
KİM 317 GIDA KİMYASI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
KİM 311 KOORDİNASYON KİMYASI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
KİM 313 MESLEKİ İNGİLİZCE I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
KİM 315 ÖZEL ANALİZ METOTLARI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
KİM 319 SERAMİK TEKNOLOJİLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3

SEÇMELİ GRUP 6

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
KİM 314 ATOMİK SPEKTROSKOPİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
KİM 326 BOYAR MADDE KİMYASI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
KİM 324 ELEKTROKİMYA 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
KİM 322 ESER ELEMENT ANALİZİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
KİM 316 İNORGANİK TEPKİME MEKANİZMALARI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
KİM 318 KİMYASAL KİNETİK 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
KİM 312 MESLEKİ İNGİLİZCE II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
KİM 320 NÜKLEER KİMYA 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3

SEÇMELİ GRUP 7

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
KİM 431 ADLİ KİMYA 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
KİM 415 BİYOTEKNOLOJİYE GİRİŞ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
KİM 423 İLAÇ KİMYASI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
KİM 413 KATİ HAL KİMYASI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
KİM 425 KOROZYON 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
KİM 429 MALZEME BİLGİSİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
KİM 417 MEMBRAN PROSESLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
KİM 411 ORGANİK KİMYADA SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLER 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
KİM 419 ORGANOMETALİK KİMYA 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
KİM 427 SIVI KRİSTALLER 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
KİM 421 VOLTAMETRİK ANALİZ METOTLARI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3

SEÇMELİ GRUP 8

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
KİM 424 BİYOSENSÖRLER 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
KİM 428 ENZİM KİMYASI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
KİM 430 İNORGANİK BİYOKİMYA 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
KİM 416 KALİTE KONTROL 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
KİM 422 KATALİZ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
KİM 420 KOLLOİT VE YÜZEY KİMYASI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
KİM 414 KUANTUM KİMYASI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
KİM 432 METALÜRJİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
KİM 426 MOLEKÜLER SİMETRİ VE GRUP TEORİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
KİM 412 ORGANİK TEPKİME MEKANİZMALARI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
KİM 418 YAPAY ELYAF KİMYASI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
KİM 434 YÜZEY MODİFİKASYONU 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3

ORTAK DERSLER HAVUZU 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BED101 BEDEN EĞİTİMİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
MUZ101 MÜZİK I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
RES101 RESİM BİLGİSİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3

ORTAK DERSLER HAVUZU 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BED102 BEDEN EĞİTİMİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
MUZ102 MÜZİK II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
RES102 RESİM BİLGİSİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için 1 ara sınav ve final sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Final sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam zamanlı


Bölüm Olanakları

Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 1 Profesör 1 doçent, 6 yardımcı doçent, 4 araştırma görevlisi ve 1 uzman ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 45 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmekte olup; 2 öğrenci laboratuarı, 5 araştırma laboratuarı hem eğitim-öğretim ve hemde akademik çalışmalarda kullanılmaktadır. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan internet laboratuarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler.


Adres ve İletişim Bilgileri

Nevşehir Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, 50300, NEVŞEHİR http://kimya.nevsehir.edu.tr/ Tel : 0-384-215 39 00/1365 Faks : 0-384- 215 39 48 Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Haşim YILMAZ Tel : 0-384-215 39 00 /1365 e-mail : hasim@nevsehir.edu.tr Böl. AKTS/DS Koordinatörü : Doç. Dr. Sıdıka POLAT ÇAKIR Tel : 0-384-215 39 00/1364 e-mail : spcakir@nevsehir.edu.tr