Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü 2008-2009 eğitim öğretim yılında lisans ve 2008-2009 eğitim öğretim yılında da yüksek lisans eğitimine başlamıştır. 2009-2010 eğitim öğretim yılında normal örgün öğretim yanında ikinci öğretim de başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere KİMYA alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. |
Türk Yüksek öğretim kurularında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, Kimya programında yer alan İngilizce dersi için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu dersten beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Kimya alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Kimya Bölümünün temel amacı; kimyanın her anabilim dalında (Analitik Kimya, Anorganik Kimya, Organik Kimya, Fizikokimya ve Biyokimya) yeterli bilgiye sahip, uygulama yapabilecek nitelikli, becerikli, araştırma yapmaya meraklı, kendini ilerleyen çağın teknolojisine adapte edebilecek kimyagerler yetiştirmektir. Kimya Bölümü, her türlü iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini çizdiği vizyon doğrultusunda dekanlık ve rektörlüğe’e bağlı olarak yürütür. Kimya bölümü öğrencileri kimya içeren her türlü alanda (kimya endüstrisi, ilaç endüstrisi, sağlık, tarım vb.) iş olanağına sahip olacak şekilde yetiştirilir. Kimya bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği kurumlar TÜBİTAK, DPT, Tarım ve Köyişleri, Çevre ve Orman Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlarda, Üniversiteler, Araştırma Kurumları, Enstitüler, Mezunlar, Kimyagerler Derneği şeklinde özetlenebilir. Kimya bölümü öğrencilerini en iyi şekilde yetiştirecek ve Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı nitelikli mezunlar verecek yeterli öğretim üyesi kadrosuna sahiptir. Bölümümüzde öğretim üyelerimiz kaliteli ve modern eğitim-öğretimi amaç edinmiş ve Lisans öğrencilerimizin de bilimsel çalışmalarda yer alabileceği DPT, BAP ve TUBITAK destekli projeler yürütülmektedir. Bu şekilde öğrencilerimizde bilimsel çalışma imkânı sunmuş ve onları lisansüstü çalışma yapmaya yönlendirmekteyiz. |
PÇ-1 | Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. |
PÇ-2 | Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. |
PÇ-3 | Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. |
PÇ-4 | Deney yapma, veri toplama, nitel ve nicel analiz yapabilme, verileri analiz edip çözüm odaklı deneyler tasarlama ve elde ettiği sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. |
PÇ-5 | Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
PÇ-6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
PÇ-7 | Çevre koruma, kalite yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip olur. |
PÇ-8 | Yeterli seviyede İngilizce kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder, kaynak taraması yapabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. |
PÇ-9 | Alan dışında dersler alarak zihinsel, bedensel ve sosyal aktivitelerini geliştirir. |
PÇ-10 | Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. |
PÇ-11 | Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilir. |
PÇ-12 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
PÇ-13 | Kimya ve ilgili alanlardaki yaygın olarak kullanılan çağdaş teknikleri kavrayıp, bu tekniklerin uygulanması için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisine sahip olur. |
PÇ-14 | Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. |
PÇ-15 | Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | |||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | ||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | |||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | X | |||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | ||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | |||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | X | X | ||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç | X | X | X | ||||||||||||
Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | X | X | |||||||||||||
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | X | |||||||||||
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. | X | ||||||||||||||
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | ||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | X | |||||||||||||
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. | X | X | X | ||||||||||||
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | X | X | X | ||||||||||||
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | X | ||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | X | |||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | X | |||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | X | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | X | |||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | ||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | X | X | X | ||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. | X | X | |||||||||||||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | X | X | ||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. | 3 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 4 | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | 5 | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 6 | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. | 4 | x | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | 5 | x | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 4 | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 | x | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. | 6 | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Kimya bölümünü başarıyla tamamlayan mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Üniversiteler, devlet ve özel hastanelerdeki laboratuarlar, özel sektör (gıda ve ilaç fabrikaları laboratuarları ve bunların AR-GE bölümleri), Tarım ve Köyişleri, Sağlık Bakanlığı, araştırma merkezleri ve enstitüler, TÜBİTAK, DPT, DSİ gibi kamu kurumları, öğretmenlik (formasyon sertifikası aldığı taktirde) ve Belediyelerdir. Ayrıca Kimya program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında memur olarak atanabilmektedirler |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 101 | ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
FİZ 101 | GENEL FİZİK I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
KİM 101 | GENEL KİMYA I | 4 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 8 |
MAT 101 | GENEL MATEMATİK I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ENF 101 | TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
TDL 101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD 101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SEC 1 | SEÇMELİ GRUP 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
ORTAK1 | ORTAK DERSLER HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 102 | ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
FİZ 102 | GENEL FİZİK II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
KİM 102 | GENEL KİMYA II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 7 |
KİM 152 | GENEL KİMYA LABORATUARI | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MAT 102 | GENEL MATEMATİK II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ENF 102 | TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDL 102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
ORTAK2 | ORTAK DERSLER HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 201 | ANALİTİK KİMYA I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
KİM 251 | ANALİTİK KİMYA LABORATUVARI I | 0 Saat | 6 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 8 |
KİM 203 | İNORGANİK KİMYA I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
KİM 205 | KİMYACILAR İÇİN MATEMATİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
SEC 3 | SEÇMELİ GRUP 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 202 | ANALİTİK KİMYA II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
KİM 252 | ANALİTİK KİMYA LABORATUARI II | 0 Saat | 6 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
KİM 204 | İNORGANİK KİMYA II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
KİM 254 | İNORGANİK KİMYA LABORATUARI | 0 Saat | 4 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SEC 4 | SEÇMELİ GRUP 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 6 |
STAJ | STAJ | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 305 | ENSTRÜMENTAL ANALİZ | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
KİM 301 | FİZİKOKİMYA I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
KİM 351 | FİZİKOKİMYA LABORATUARI I | 0 Saat | 4 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
KİM 303 | ORGANİK KİMYA I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
KİM 353 | ORGANİK KİMYA LABORATUARI I | 0 Saat | 4 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
SEC 5 | SEÇMELİ GRUP 5 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 356 | ENSTRÜMANTAL ANALİZ LABORATUARI | 0 Saat | 4 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
KİM 302 | FİZİKOKİMYA II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
KİM 352 | FİZİKOKİMYA LABORATUARI II | 0 Saat | 4 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
KİM 304 | ORGANİK KİMYA II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
KİM 354 | ORGANİK KİMYA LABORATUARI II | 0 Saat | 4 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SEC 6 | SEÇMELİ GRUP 6 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 407 | ARAŞTIRMA PROJESİ I | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
KİM 401 | BİYOKİMYA I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
KİM 403 | ENDÜSTRİYEL KİMYA I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
KİM 451 | ENDÜSTRİYEL KİMYA LABORATUARI | 0 Saat | 4 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
KİM 405 | POLİMER KİMYASI I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
SEC 7 | SEÇMELİ GRUP 7 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 408 | ARAŞTIRMA PROJESİ II | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
KİM 402 | BİYOKİMYA II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
KİM 452 | BİYOKİMYA LABORATUARI | 0 Saat | 4 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
KİM 404 | ENDÜSTRİYEL KİMYA II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
KİM 406 | POLİMER KİMYASI II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEC 8 | SEÇMELİ GRUP 8 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
KİM 113 | KİMYA TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 111 | LABORATUAR GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 211 | AYIRMA METOTLARI I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 213 | ÇEVRE KİMYASI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 215 | METAL KİMYASI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 217 | TEMİZ ENERJİ KAYNAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 214 | AMETAL KİMYASI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 212 | AYIRMA METOTLARI II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 218 | NANO TEKNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 216 | SU KİMYASI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİMSTAJ | STAJ | 0 Saat | 4 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 321 | ELEKTROANALİTİK KİMYA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 317 | GIDA KİMYASI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 311 | KOORDİNASYON KİMYASI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 313 | MESLEKİ İNGİLİZCE I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 315 | ÖZEL ANALİZ METOTLARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 319 | SERAMİK TEKNOLOJİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 314 | ATOMİK SPEKTROSKOPİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 326 | BOYAR MADDE KİMYASI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 324 | ELEKTROKİMYA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 322 | ESER ELEMENT ANALİZİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 316 | İNORGANİK TEPKİME MEKANİZMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 318 | KİMYASAL KİNETİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 312 | MESLEKİ İNGİLİZCE II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 320 | NÜKLEER KİMYA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 431 | ADLİ KİMYA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 415 | BİYOTEKNOLOJİYE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 423 | İLAÇ KİMYASI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 413 | KATİ HAL KİMYASI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 425 | KOROZYON | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 429 | MALZEME BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 417 | MEMBRAN PROSESLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 411 | ORGANİK KİMYADA SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLER | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 419 | ORGANOMETALİK KİMYA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 427 | SIVI KRİSTALLER | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
KİM 421 | VOLTAMETRİK ANALİZ METOTLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 424 | BİYOSENSÖRLER | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 428 | ENZİM KİMYASI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 430 | İNORGANİK BİYOKİMYA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 416 | KALİTE KONTROL | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 422 | KATALİZ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 420 | KOLLOİT VE YÜZEY KİMYASI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 414 | KUANTUM KİMYASI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 432 | METALÜRJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 426 | MOLEKÜLER SİMETRİ VE GRUP TEORİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 412 | ORGANİK TEPKİME MEKANİZMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 418 | YAPAY ELYAF KİMYASI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KİM 434 | YÜZEY MODİFİKASYONU | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BED101 | BEDEN EĞİTİMİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
MUZ101 | MÜZİK I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
RES101 | RESİM BİLGİSİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BED102 | BEDEN EĞİTİMİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MUZ102 | MÜZİK II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
RES102 | RESİM BİLGİSİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için 1 ara sınav ve final sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Final sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 1 Profesör 1 doçent, 6 yardımcı doçent, 4 araştırma görevlisi ve 1 uzman ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 45 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmekte olup; 2 öğrenci laboratuarı, 5 araştırma laboratuarı hem eğitim-öğretim ve hemde akademik çalışmalarda kullanılmaktadır. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan internet laboratuarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. |
Nevşehir Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, 50300, NEVŞEHİR http://kimya.nevsehir.edu.tr/ Tel : 0-384-215 39 00/1365 Faks : 0-384- 215 39 48 Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Haşim YILMAZ Tel : 0-384-215 39 00 /1365 e-mail : hasim@nevsehir.edu.tr Böl. AKTS/DS Koordinatörü : Doç. Dr. Sıdıka POLAT ÇAKIR Tel : 0-384-215 39 00/1364 e-mail : spcakir@nevsehir.edu.tr |