Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kuruluş

Nevşehir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü 2547 sayılı kanunun 2880 kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca 2011 tarihinde kurulmuştur. T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Eğitim Öğretim Dairesi Başkanlığı'nın 75850160-101.03.01-15759 sayılı karar yazısı ile 01/03/2017 tarihinden itibaren bölüm adı Beden Eğitimi ve Spor Bölümü olarak değiştirilmiştir.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ” alanında lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

a) Liselerin Spor alan/kol bölümlerinden veya diğer bölümlerinden mezun olan tüm adayların (Genel, Milli, Engelli) başvurulan yıla ait ÖSYM'nin düzenlediği YKS sınavına girmiş ve Y-TYT puan türünden en düşük sekizyüzbininci (800.000) başarı sırasına sahip T.C. vatandaşları, c) Yükseköğretim Kurul Başkanlığının 10.07.2020 tarih ve 75850160-199-E.43112 Sayılı Özel Yetenek Sınavları konulu resmi yazısına istinaden özel yetenek sınavı ile öğrenci alan öğretmenlik programlarında başarı sırası şartının engelli adaylar için de uygulanmasına” karar verilmiştir. Buna göre Y-TYT’de en düşük sekizyüzbininci (800.000) başarı sırasına sahip engelli adayların başvuruları kabul edilecektir. d) NEVÜ tarafından kabul edilen asgari başvuru şartını yerine getiren yabancı uyruklu adaylar kabul edilir. e) Spor Özgeçmiş belgesi olmayan adaylar da sınava başvuru yapma hakkına sahiptirler. f) Özel Yetenek Sınavı’ndan aldığı puan, Y-TYT puanı, varsa millilik durumu ve varsa spor özgeçmişi birlikte hesaplanarak en yüksek puana sahip toplam 45 kişi alınır.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk yükseköğretim kurullarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencilerin programdaki tüm zorunlu ve seçmeli derslerden (toplam 240 AKTS karşılığı) başarılı notlar ile geçmeleri ve genel not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmeleri gerekir.


Program Profili

Beden Eğitimi ve Spor Bölümü’nün temel amacı; evrensel değerler ışığında Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, insan haklarına saygılı, bilim ve teknolojiden yararlanarak özgün ve estetik değerlere sahip çağdaş bir beden eğitimi ve spor eğitimi vermek, spor ve spor kültürünü yerleştirmeyi, yaygınlaştırmayı ve sevdirmeyi hedeflemiş bireyler yetiştirmek ve bu nitelikte yetiştirilen bireyleri toplum yararına sunmaktır. Yaptığı çalışmalar ve mezun ettiği/edeceği öğrenciler aracılığı ile ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma kalitesini yükseltmek, fiziksel, devinişsel, duyuşsal ve bilişsel olarak eğitilmiş bireyler ve dolayısıyla bir toplum yaratmaya öncülük eden bir bölüm olmaktır. Bölümün eğitim dili Türkçe ve öğrenim süresi 4 yıldır. Programda, teorik ve uygulamalı Alan Bilgisi, Öğretmenlik Meslek Bilgisi ve Genel Kültür derslerine yer verilmektedir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir.
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar.
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
PÇ-23 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X X X X X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X X X X X X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X X X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X X X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X X X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X X X X X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X X X X X X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X X X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X X X X X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X X X X X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. X X X X X X X
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. X X X X
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. X X
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. X X X X X X X
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. X X X X X X
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. X X
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. X X X X X X X X X X X X X
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. X X X X
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. X X
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. X X X X
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. X X X X
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X X X X X X X X
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. X X X X X X X X X
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. X X X X X X X X
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X X X X X X X X
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X X X X X X
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. X X X X X X
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. X X X X X X X X X
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. X X X X X X X X X X X
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. X
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. X X X X X X X X X X X X X X
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. X X
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X X X X X X X X X X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. X X X X X X X X X X
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X X
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. X
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. X
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. X X X X X X X
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. X X
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. X
Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. X X X X X
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. X X X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. 2 x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. 3 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4 x x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. 5 x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. 6 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. 2 x x x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3 x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 4 x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. 5 x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 6 x x x x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 2 x x x x x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3 x x x x x x x x x x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 2 x x x x x x x x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 3 x x x x x x x x x x x x x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4 x x x x x x x x x x x Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. 1 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. 2 x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. 3 x x x x x x x x x x x x x x x x x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 4 x x x x x x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 5 x x x x x x x x x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 6 x x x x x x x x x x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 7 x x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. 8 x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. 1 x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2 x x x x x x x x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 3 Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. 4 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. 6 x x x x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 7 x x x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Beden Eğitimi ve Spor Bölümü mezunları; • Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve orta dereceli okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak, • Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi veren programlarında öğretim elemanı olarak çalışabilirler.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GK101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILâP TARİHİ 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
BESAE101 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
GK107 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
MB102 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
MB101 EĞİTİME GİRİŞ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
BESAE103 HAREKET EĞİTİMİ 2 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 3
BESAE105 İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESİYOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
GK105 TÜRK DİLİ 1 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
GK103 YABANCI DİL 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GK102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILâP TARİHİ 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
BESAE104 ATLETİZM 1 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
BESAE102 CİMNASTİK 1 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
MB103 EĞİTİM FELSEFESİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
MB104 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
BESAE106 SAĞLIK BİLGİSİ VE İLK YARDIM 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
BESAE108 TAKIM SPORLARI 1 1 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
GK106 TÜRK DİLİ 2 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
GK104 YABANCI DİL 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BESAE201 BEDEN EĞİTİMİ-SPOR ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
BESAE203 MOTOR GELİŞİM 3 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
MB202 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
MB203 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
BESAE TAKIM SPORLARI 2 1 Saat 2 Saat 2 Güz Zorunlu 4
GK001 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1 Saat 2 Saat 2 Güz Zorunlu 3
BESAE ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER 1 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 4
GK GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLER 1 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 3
MB MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLER 1 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BESAE202 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
BESAE204 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
MB204 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
BESAE206 RİTİM EĞİTİMİ VE DANS 1 Saat 2 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
MB201 TÜRK EĞİTİM TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
BESAE ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER 2 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 4
GK GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLER 2 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 3
MB MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLER 2 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BESAE301 ANTRENMAN BİLGİSİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
BESAE303 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİ 2 Saat 2 Saat 3 Güz Zorunlu 4
MB303 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
MB302 SINIF YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
BESAE TAKIM SPORLARI 3 1 Saat 2 Saat 3 Güz Zorunlu 3
BESAE305 YÜZME 1 Saat 2 Saat 3 Güz Zorunlu 3
BESAE ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER 3 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 4
GK GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLER 3 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 3
MB MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLER 3 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BESAE302 BECERİ ÖĞRENİMİ 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
BESAE306 DOĞA SPORLARI 1 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
MB304 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
BESAE304 FİZİKSEL UYGUNLUK 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
BESAE RAKET SPORU 1 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
MB301 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
BESAE ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER 4 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 4
GK GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLER 4 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 3
MB MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLER 4 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BESAE403 EGZERSİZ VE BESLENME 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 3
BESAE405 EĞİTSEL OYUNLAR 1 Saat 2 Saat 4 Güz Zorunlu 3
BEAE401 HALK OYUNLARI 1 Saat 2 Saat 4 Güz Zorunlu 3
MB401 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 2 Saat 6 Saat 4 Güz Zorunlu 10
MB403 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 3
BESAE ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER 5 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 4
MB MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLER 5 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BESAE402 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ORGANİZASYON VE YÖNETİM 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
MB404 OKULLARDA REHBERLİK 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
MB402 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 2 Saat 6 Saat 4 Bahar Zorunlu 10
BESAE404 SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ PROGRAMLAMA 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
BESAE406 UYARLANMIŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR 1 Saat 2 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
BESAE ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER 6 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 4
MB MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLER 6 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BESAE503 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 4
BESAE501 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 4

ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BESAE504 GELENEKSEL TÜRK SPORLARI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4
BESAE502 TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4

ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER 3

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BESAE507 BEDEN EĞİTİMİ SOSYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
BESAE505 SAVUNMA SPORLARI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4

ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER 4

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BESAE508 BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM MODELLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
BESAE506 BİYOMEKANİK 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4

ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER 5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BESAE511 BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİNDE DRAMA 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
BESAE509 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİNDE EYLEM ARAŞTIRMASI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4

ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERSLER 6

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BESAE512 EGZERSİZ PSİKOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
BESAE510 SERBEST ZAMAN EĞİTİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalıdır. Öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmeleri için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80’ine devam etmiş olmaları gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalında araştırma ve eğitim aktiviteleri 3 Doçent, 2 Dr. Öğr. Ü. ve 1 Dr. Arş. Gör. ve 1 Arş. Gör. ile yürütülmektedir. Buna ek olarak üniversitemizin ilgili fakültelerinden ve birimlerinden öğretim elemanları bölümümüzde ders vermektedirler. Bölümümüzde dersler 90 kişilik kapasiteli, projeksiyon ve akıllı tahtaya sahip toplam 3 derslikte eğitim öğretim vermektedir. Ayrıca, uygulamalı dersler için spor merkezi, tenis kortları, basketbol sahası ve futbol stadyumu kullanılmaktadır.


Adres ve İletişim Bilgileri

Adres: 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. Damat İbrahim Paşa Yerleşkesi Spor Bilimleri Fakültesi 50300 NEVŞEHİR WEB: http://bes.nevsehir.edu.tr. Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Bülent Okan MİÇOOĞULLARI Telefon: 0 (384) 228 10 00/21014 e-posta: omicoogullari@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü: Doç. Dr. Bülent Okan MİÇOOĞULLARI