Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İLAHİYAT

Kuruluş

Üniversitemize bağlı olarak açılması planlanan İlahiyat Fakültemiz Bakanlar Kurulunun 29.03.2012 tarih ve 2012/3055 sayılı kararının Resmi Gazetede yayınlanmasıyla resmen kuruldu.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere İLAHİYAT alanında lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını Yükseköğretim Kuruluna (YÖK) bağlı bir kurum olan öğrenci seçme ve yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, YGS adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belli bir kontenjan dâhilinde yapılır. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

İlahiyat alanında lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasında 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir.


Program Profili

Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Bölümümüz, sahasında temel eğitim almış uzmanlar yetiştirmeyi ve onları lisansüstü eğitimine hazırlamayı amaçlar. Ayrıca ulusal ve uluslararası düzeyde yeterli ve donanımlı ilahiyatçılar yetiştirmeyi hedefler.


Program Çıktıları

PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar
PÇ-5 İslam inanç esaslarını ve Kelam problemlerini akıl ve nakil çerçevesinde bilimsel metotlarla değerlendirir
PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-8 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir.
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.
PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme.
PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme.
PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-13 Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme.
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme
PÇ-16 Rasyonel düşünebilme
PÇ-17 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
PÇ-18 İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapar.
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
PÇ-20 Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X X X X X X X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X X X X X X X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X X X X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X X X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X X X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X X X X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X X X X X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. X X X X X X
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. X X X
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. X X X X
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. X X
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. X X X X X
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. X X X X X X X
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. X X X X X X
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. X X X X
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. X X X X
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. X X X X X
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. X X X
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X X X
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. X X X
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. X X X
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X X X
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X X
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. X
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. X
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. X X X X
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. X X X X X
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. X X X X X
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. X X X X
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. X
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X X X X X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. X X X
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X X X X X
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. X X X X X
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. X
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. X
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. X X X
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. X X X X X
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. X X X
Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. X
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. X X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 1 x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. 2 x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. 3 x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. 5 x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. 6 x x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. 2 x x x x x x x x x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3 x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 4 x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. 5 x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 6 x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1 x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 2 x x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3 x x x x x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 2 x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 3 x x x x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4 x x x x Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. 1 x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. 2 x x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. 3 x x x x x x x x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 4 x x x x x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 5 x x x x x x x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 6 x x x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 7 x x x x x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. 8 x x x x x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. 1 x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2 x x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 3 x x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. 4 x x x x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5 x x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. 6 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 7 x x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

İlahiyat Fakültesinden mezun olan öğrenciler; Diyanet İşleri Başkanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ile tercüme bürolarında istihdam edilmektedir. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci İlahiyat bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İLH117 ARAP DİLİ VE EDEBİYATI I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
AİT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
İLH119 DİNİ MUSİKİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
İLH109 HADİS USÛLÜ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
İLH105 İSLAM İNANÇ ESASLARI 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
İLH101 KUR'AN OKUMA VE TECVİD I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
İLH121 OSMANLI TÜRKÇESİ 0 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 2
İLH111 SİYER 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
İLH107 TEFSİR USÛLÜ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
TDL101 TÜRK DİLİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
YBD101 YABANCI DİL ( İNGİLİZCE) I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
SEÇMELİ 1 SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 6
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İLH120 ARAP DİLİ VE EDEBİYATI II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
AİT114 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
İLH110 HADİS TARİHİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
İLH106 İSLAM İBADET ESASLARI 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
İLH114 İSLAM TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
İLH102 KUR'AN OKUMA VE TECVİD II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
İLH124 MANTIK 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
İLH108 TEFSİR TARİHİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
TDL102 TÜRK DİLİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
İLH122 TÜRK İSLAM EDEBİYATI 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
YBD112 YABANCI DİL II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
SEÇMELİ 2 SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 6
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İLH219 ARAP DİLİ VE EDEBİYATI III 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
BEK 201 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I 0 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 2
İLH213 DİN PSİKOLOJİSİ I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 2
İLH217 DİN SOSYOLOJİSİ I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 2
İLH211 FELSEFE TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
İLH207 FIKIH I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
İLH205 HADİS I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
İLH209 İSLAM TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
İLH201 KUR'AN OKUMA VE TECVİD III 0 Saat 2 Saat 2 Güz Zorunlu 3
İLH203 TEFSİR I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
İLH221 TÜRK İSLAM SANATLARI TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 2
SEÇMELİ 3 SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 0
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İLH220 ARAP DİLİ VE EDEBİYATI IV 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
BEK 202 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II 0 Saat 1 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
İLH224 DİN PSİKOLOJİSİ II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
İLH222 DİN SOSYOLOJİSİ II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
İLH216 FELSEFE TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
İLH208 FIKIH II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
İLH206 HADİS II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
İLH212 KELAM TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
İLH202 KUR'AN OKUMA VE TECVİD IV 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
İLH204 TEFSİR II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
SEÇMELİ 4 SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 6
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İLH317 ARAP DİLİ VE EDEBİYATI V 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
İLH315 DİN EĞİTİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 2
İLH307 FIKIH USULÜ I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
İLH305 HADİS III 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
İLH313 İSLAM FELSEFESİ I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 2
İLH319 İSLAM MEDENİYETİ TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 2
İLH301 KUR'AN OKUMA VE TECVİD V 0 Saat 2 Saat 3 Güz Zorunlu 3
İLH309 SİSTEMATİK KELAM I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
İLH311 TASAVVUF I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 2
İLH303 TEFSİR III 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
SEÇMELİ 5 SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İLH318 ARAP DİLİ VE EDEBİYATI VI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
İLH304 FIKIH USULÜ II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
İLH322 HADİS IV 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
İLH314 İSLAM FELSEFESİ II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 2
İLH312 İSLAM MEZHEPLERİ TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 2
İLH302 KUR'AN OKUMA VE TECVİD VI 0 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
İLH306 SİSTEMATİK KELAM II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 2
İLH308 TASAVVUF II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 2
İLH320 TEFSİR IV 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
SEÇMELİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 6 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 7
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İLH 405 DİN FELSEFESİ I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 4
İLH407 DİNİ HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA 0 Saat 2 Saat 4 Güz Zorunlu 4
İLH409 DİNLER TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 4
İLH403 FIKIH III 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 5
İLH411 İSLAM MEZHEPLERİ TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 4
İLH401 KURAN OKUMA VE TECVİD VII 0 Saat 2 Saat 4 Güz Zorunlu 5
SEÇMELİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 7 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İLH414 BİTİRME ÖDEVİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
İLH406 DİN FELSEFESİ II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
İLH410 DİNLER TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
İLH412 İSLAM AHLAK ESASLARI VE FELSEFESİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
İLH402 KURAN OKUMA VE TECVİD VIII 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 5
SEÇMELİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 8 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 9
Toplam:
30

SEÇMELİ DERS HAVUZU 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İFE101 EĞİTİME GİRİŞ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6

SEÇMELİ DERS HAVUZU 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İFE102 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6

SEÇMELİ DERS HAVUZU 3

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İFE201 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2

SEÇMELİ DERS HAVUZU 4

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İFE202 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 6

SEÇMELİ DERS HAVUZU 5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İLH353 AHKAM HADİSLERİ VE YORUMLARI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH329 AHMET YESEVİ'DE TASAVVUF DÜŞÜNCESİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH363 ARAPÇA SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIM 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH365 HADİS KAYNAKLARI VE TENKİDİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH335 HÜSN-İ HAT 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH331 HZ. MUHAMMED'E ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH343 İSLAM HUKUK METODOLOJİSİNDE İÇTİHAD 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH361 İSLAM, İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli
İLH337 İSLAM’DA SANAT VE ESTETİK 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH345 KLASİK FIKIH METİNLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH333 KLASİK SİYER METİNLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH321 KUR'AN SOSYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH327 KUR'AN'IN METİNSELLİK ÖZELLİKLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH351 KUR’AN TERCÜME TEKNİKLERİ I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH349 KUR’AN’A ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH367 KUR’AN’IN ANA KONULARI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH359 MANTIK TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH357 ORTAÇAĞ FELSEFESİ TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH339 OSMANLI TARİHİ VE KÜLTÜRÜ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İFE301 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL 2 Saat 2 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH325 TASAVVUFUN TEŞEKKÜL DÖNEMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
İLH355 TÜRK KELAMCILARI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2

SEÇMELİ DERS HAVUZU 6

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İLH356 AHLAK FELSEFESİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH362 BATI'DA İSLAM ARAŞTIRMALARI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH358 ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH328 ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNCESİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH354 DİN FELSEFESİNİN KAYNAKLARI VE PROBLEMLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH346 EBRU 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İFE304 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH340 FIKIH USÛLÜ METİNLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH338 GÜNÜMÜZ KELAM PROBLEMLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH342 İSLAM HUKUKUNUN GENEL İLKELERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH344 İSLAM SANATININ TEMELLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH352 İSLAM TARİHİ PROBLEMLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH324 İSLAMDA İLİM AHLAKI VE GÜNÜMÜZ İLAHİYATININ MESELELERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH348 KUR'AN KIRAATİNDE MAKAM UYGULAMALARI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
İLH360 KUR’ÂN ARAPÇASI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH332 KUR’AN TERCÜME TEKNİKLERİ II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH364 MEVLANA'DA TASAVVUF DÜŞÜNCESİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İFE302 SINIF YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
İLH320 SÜNNET SOSYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH336 SÜNNETİ ANLAMADA YÖNTEM 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH350 TARİH USUL VE TENKİDİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH334 TEFSİR METİNLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
İLH330 TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2

SEÇMELİ DERS HAVUZU 7

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İLH453 ARAP DİL EKOLLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH429 ÇAĞDAŞ DİN FELSEFESİ VE PROBLEMLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH451 ENDÜLÜS TARİHİ VE KÜLTÜRÜ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH423 ERKEN DÖNEM OSMANLI TASAVVUF DÜŞÜNCESİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH441 FARSÇA 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH431 FELSEFE VE BİLİM 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH437 GÜNÜMÜZ HADİS PROBLEMLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH459 GÜNÜMÜZ TEFSİR PROBLEMLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH427 İBRANİCE GİRİŞ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH425 İMAM RABBANİ'DE TASAVVUF DÜŞÜNCESİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH457 İSLAM AKAİDİNİN HADİS KAYNAKLARI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH455 İSLAM İKTİSADI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH449 İSLAM’IN YAYILIŞ TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH433 KARŞILAŞTIRMALI DİNLER TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH463 KIRAATLARIN TEFSİRE ETKİSİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH461 OSMANLI MÜFESSİRLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İFE403 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I 1 Saat 6 Saat 4 Güz Seçmeli
İFE401 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH447 PALEOGRAFİ VE EPİGRAFİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH443 TARİH FELSEFESİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH445 TÜRK DÜŞÜNCESİ TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2

SEÇMELİ DERS HAVUZU 8

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
İLH436 BİLİM FELSEFESİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH434 ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNCESİ VE PROBLEMLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH420 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH428 GELİŞİM DÖNEMLERİ VE DİN 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH442 GÜNÜMÜZ FIKIH PROBLEMLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH430 HADİS İLMİNDE RİCAL VE METİN TENKİDİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH432 HADİS TARTIŞMALARI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH424 İBRANİCE SÖZLÜ ANLATIM 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
İLH452 İSLAM KURUMLARI TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH454 İTİKADİ MEZHEPLER TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH426 KLASİK AHLAK METİNLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH438 KUR’AN’DA EHL-İ KİTAP 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH444 MİRAS HUKUKU 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH418 OSMANLICA TASAVVUF METİNLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İFE404 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II 1 Saat 6 Saat 4 Bahar Seçmeli 5
İFE402 REHBERLİK 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH450 TÜRK İSLAM DEVLETLERİ TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH448 TÜRK KÜLTÜR TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
İLH422 YUNUS EMRE'DE TASAVVUF DÜŞÜNCESİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.


Mezuniyet Şartları

İlahiyat alanında lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasında 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

İlahiyat lisans programında 1 Profesör, 3 Doçent, 5 Yardımcı Doçent, 7 Öğretim Görevlisi, 4 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır.


Adres ve İletişim Bilgileri

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 -NEVŞEHİR Tel(Santral):+90-384/2281000 Fax : +90-384/2281050 e-posta: ilahiyat@nevsehir.edu.tr Kep Adresi: Nevsehiruniversitesihs01.kep.tr