Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. 2007 yılında kurulmuş olan Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü yetiştireceği uzmanlarla geniş bir alana yayılmış olan Türk milletinin dil, edebiyat ve kültürünün öğrenilerek bugünkü Türk Topluluk ve Devletleri ile karşılıklı edebi, ekonomik ve sosyo-kültürel yardımlaşmanın sağlanması, eserler üretilmesi ve bu alanlarda çalışacak bilim insanlarının yetiştirilmesini amaçlamaktadır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. |
Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümünün temel hedefi; öğrencilere Çağdaş Türk lehçeleri ve dört alt anabilim dalı (Güney Batı, Kuzey Batı, Güney Doğu, Kuzey Doğu) grubundaki lehçeleri, dil ve edebiyatları öğretmek, öğrencilere bu lehçelerde oluşturulan edebi ürünleri tanıtmak, lisansüstü çalışma yapmaya yönlendirip, akademik kariyer yaparak bir akademisyen gibi hayatlarını kazanmalarını teşvik etmektedir. Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümünde, Güneybatı lehçe grubundan Azerbaycan, Türkmen, Gagauz, Halac ve Horasan lehçeleri, Güneydoğu lehçe grubundan Özbek ve Uygur lehçeleri, ayrıca Salar ve Sarı Uygur lehçeleri, Kuzeybatı lehçe grubundan Tatar, Başkurt, Kazak, Kırgız lehçeleri, ayrıca Karaçay-Malkar, Kumuk, Nogay, Karayim lehçeleri, Kuzeydoğu lehçe grubundan ise Altay, Tuva, Hakas, Saha, Şor lehçeleri öğretilecektir. Bölümde dört yıllık bir lisans programı uygulanmaktadır. |
PÇ-1 | Türklük bilimi kavramını tanımlayabilir, özelliklerini ve tarihî gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-2 | Türk dünyası kavramının tarihî gelişimi ve coğrafî sınırlarını bilir, Türk dünyasını oluşturan toplulukların tarihleri, günümüzdeki durumları ve bunların sosyo-kültürel ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 | Dil kavramını her yönüyle bilir, dilin incelenme yöntem ve disiplinlerini (dil bilimi, dil bilgisi, filoloji) tanır ve çağdaş dil bilimi verileriyle Türk dilini inceleyebilir. |
PÇ-4 | Çağdaş Türk dünyasının, yönlere göre güneybatı, güneydoğu, kuzeybatı ve kuzeydoğu şeklinde sınıflandırılan lehçe gruplarını ve edebiyatlarını tanır ve bu grupların dil ve edebiyat açısından ayırt edici özelliklerini bilir. |
PÇ-5 | Türk dili tarihini, ilk yazılı belgelerden çağdaş Türk lehçelerinin ortaya çıkışına ve günümüzdeki durumuna kadar olan dönemlerini kronolojik olarak ve eserleriyle birlikte bilir. |
PÇ-6 | Tarihî Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Köktürk, Uygur, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir. |
PÇ-7 | Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir. |
PÇ-8 | Çağdaş Türk lehçelerinin ağızları hakkında bilgi sahibi olur, bu ağızlardan derlenen veya bu ağızlarla yazılan metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir. |
PÇ-9 | Çağdaş Türk lehçeleri arasında aktarma yapabilir. |
PÇ-10 | Çağdaş Türk lehçeleri ve edebiyatlarının tarihî dönemlerine ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
PÇ-11 | Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
PÇ-12 | Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur. |
PÇ-13 | Alanıyla ilgili gelişmeleri izler, problemleri tespit eder, bu problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar, bu verilere göre sonuçları yorumlar ve gerektiğinde yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşarak meslekî konulara katkıda bulunur. |
PÇ-14 | Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. |
PÇ-15 | İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
PÇ-16 | Disiplinler arası takım çalışması yapar. |
PÇ-17 | Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
PÇ-18 | Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
PÇ-19 | Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
PÇ-20 | Sanat ve spor konularına ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
PÇ-21 | Bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği düzeyde kullanır. |
PÇ-22 | Bir veya birden fazla yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | ||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | ||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | X | X | ||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | X | |||||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | X | |||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | X | X | X | |||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | X | X | X | |||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | X | |||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | X | X | ||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | X | X | X | |||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | X | X | ||||||||||||||||||||
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | |||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 3 | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | 4 | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | 3 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | 4 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 5 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü mezunlarına “Türkolog” unvanı verilmektedir. Bölüm mezunları Millî Eğitim Bakanlığı bünyesindeki devlet okullarında, özel okullarda veya dershanelerde Türk Dili ve Edebiyatı / Türkçe öğretmeni olarak çalışabilmektedirler; ayrıca, yurt içinde ve yurt dışında akademik kariyer yapma, Atatürk Kültür Merkezi ve Türk Dil Kurumu'nda uzmanlık ve uzman yardımcılığı ile TRT'de ve Kültür Bakanlığı'nda çeşitli görevler yapabilmekte, Türk Cumhuriyetleri'nde bulunan üniversitelerde ve bu cumhuriyetlerle iş yapan çeşitli kuruluşlarda görev alabilmektedirler. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce ve Rusça dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AIT 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
ÇTL 105 | AZERBAYCAN TÜRKÇESİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇTL 117 | KAZAK TÜRKÇESİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇTL 103 | OSMANLI TÜRKÇESİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
ÇTL 113 | ÖZBEK TÜRKÇESİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇTL 107 | TÜRK DİLİ TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
ÇTL 115 | TÜRKÇE KOMPOZİSYON I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇTL 101 | TÜRKİYE TÜRKÇESİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
YBD 101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AIT 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
ÇTL 106 | AZERBAYCAN TÜRKÇESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇTL 118 | KAZAK TÜRKÇESİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇTL 104 | OSMANLI TÜRKÇESİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ÇLE 114 | ÖZBEK TÜRKÇESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇTL 108 | TÜRK DİLİ TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ÇTL 116 | TÜRKÇE KOMPOZİSYON II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇTL 102 | TÜRKİYE TÜRKÇESİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 249 | KIRGIZ TÜRKÇESİ I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇTL 205 | ORHUN TÜRKÇESİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
ÇTL 203 | OSMANLI TÜRKÇESİ III | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇTL 211 | RUSÇA I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ÇTL 207 | TÜRK HALK EDEBİYATI I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇTL 201 | TÜRKİYE TÜRKÇESİ III | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇSD3-G | Seçmeli Ders Havuzu 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 206 | ESKİ UYGUR TÜRKÇESİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
ÇTL 250 | KIRGIZ TÜRKÇESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇTL 204 | OSMANLI TÜRKÇESİ IV | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇTL 212 | RUSÇA II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ÇTL 208 | TÜRK HALK EDEBİYATİ II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇTL 202 | TÜRKİYE TÜRKÇESİ IV | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇSD4-B | Seçmeli Ders Havuzu 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 301 | ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇTL 305 | ESKİ TÜRK EDEBİYATİ METİN İNCELEME I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇTL 303 | ORTA TÜRKÇE I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇTL 307 | RUSÇA III | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
ÇSD5-G | Seçmeli Ders Havuzu 5 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 16 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 302 | ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇTL 306 | ESKİ TÜRK EDEBİYATİ METİN İNCELEME II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇTL 304 | ORTA TÜRKÇE II (HAREZM-KIPÇAK TÜRKÇESİ) | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇTL 308 | RUSÇA IV | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ÇSD6-B | Seçmeli Ders Havuzu 6 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 16 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 405 | ARAŞTIRMA PROJESİ I | 5 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
ÇTL 401 | ÇAĞATAY TÜRKÇESİ I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇTL 407 | RUSÇA V | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
ÇTL 403 | YENİ TÜRK EDEBİYATİ METİN İNCELEME I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
ÇSD7-G | Seçmeli Ders Havuzu 7 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 15 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 406 | ARAŞTIRMA PROJESİ II | 5 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ÇTL 402 | ÇAĞATAY TÜRKÇESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇTL 408 | RUSÇA VI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ÇTL 404 | YENİ TÜRK EDEBİYATİ METİN İNCELEME II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇSD8-B | Seçmeli Ders Havuzu 8 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 15 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 229 | AZERBAYCAN TÜRKÇESİ KONUŞMA I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 213 | AZERBAYCAN TÜRKÇESİ METİN AKTARMA I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
BKE 201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 1 |
ÇTL 255 | KAZAK TÜRKÇESİ METİN AKTARMA I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 231 | KIRGIZ TÜRKÇESİ KONUŞMA I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 233 | ÖZBEK TÜRKÇESİ KONUŞMA I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 217 | ÖZBEK TÜRKÇESİ METİN AKTARMA I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 239 | RUSÇA DİNLEME VE OKUMA I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 235 | TATAR TÜRKÇESİ KONUŞMA I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 219 | TATAR TÜRKÇESİ METİN AKTARMA I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 247 | TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ/ÇALIŞMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 237 | TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 253 | TÜRK DÜNYASI FOLKLORU I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 243 | TÜRK MİTOLOJİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 221 | TÜRKMEN TÜRKÇESİ I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 225 | YENİ UYGUR TÜRKÇESİ I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 230 | AZERBAYCAN TÜRKÇESİ KONUŞMA II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 214 | AZERBAYCAN TÜRKÇESİ METİN AKTARMA II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BKE 202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 1 |
ÇTL 118 | KAZAK TÜRKÇESİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ÇTL 256 | KAZAK TÜRKÇESİ METİN AKTARMA II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 232 | KIRGIZ TÜRKÇESİ KONUŞMA II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 218 | ÖZBEK TÜRKÇESİ METİN AKTARMA II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 234 | ÖZBEK TÜRKÇESİ KONUŞMA II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 240 | RUSÇA DİNLEME VE OKUMA II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 236 | TATAR TÜRKÇESİ KONUŞMA II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 220 | TATAR TÜRKÇESİ METİN AKTARMA II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 254 | TÜRK DÜNYASI FOLKLORU II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 238 | TÜRK DÜNYASI TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 244 | TÜRK MİTOLOJİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 222 | TÜRKMEN TÜRKÇESİ II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 226 | YENİ UYGUR TÜRKÇESİ II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 325 | AZERBAYCAN EDEBİYATI TARİHİ I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 341 | AZERBAYCAN HALK EDEBİYATI I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 363 | DİL BİLİMİ I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 331 | KAZAK EDEBİYAT TARİHİ I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 347 | KAZAK HALK EDEBİYATI I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 319 | KAZAK TÜRKÇESİ KONUŞMA I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 329 | KIRGIZ EDEBİYATI TARİHİ I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 345 | KIRGIZ HALK EDEBİYATI I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 371 | KIRGIZ TÜRKÇESİ METİN AKTARMA I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 337 | ÖZBEK EDEBİYATI TARİHİ I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 353 | ÖZBEK HALK EDEBİYATI I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 359 | RUSÇA DİNLEME VE OKUMA III | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 375 | SAHA (YAKUT) TÜRKÇESİ I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ÇTL 333 | TATAR EDEBİYATI TARİHİ I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 349 | TATAR HALK EDEBİYATI I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 361 | TÜRK KÜLTÜR TARİHİ I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 343 | TÜRKMEN HALK EDEBİYATI I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 309 | TÜRKMEN TÜRKÇESİ METİN AKTARMA | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 339 | YENİ UYGUR EDEBİYATI TARİHİ I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 355 | YENİ UYGUR HALK EDEBİYATI I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 321 | YENİ UYGUR TÜRKÇESİ KONUŞMA I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 313 | YENİ UYGUR TÜRKÇESİ METİN AKTARMA I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 326 | AZERBAYCAN EDEBİYATI TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 342 | AZERBAYCAN HALK EDEBİYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 352 | BAŞKURT HALK EDEBİYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 366 | DİL BİLİMİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 332 | KAZAK EDEBİYAT TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 348 | KAZAK HALK EDEBİYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 320 | KAZAK TÜRKÇESİ KONUŞMA II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 330 | KIRGIZ EDEBİYATI TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 346 | KIRGIZ HALK EDEBİYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 372 | KIRGIZ TÜRKÇESİ METİN AKTARMA II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 338 | ÖZBEK EDEBİYATI TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 354 | ÖZBEK HALK EDEBİYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 360 | RUSÇA KONUŞMA VE YAZMA I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 376 | SAHA (YAKUT) TÜRKÇESİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ÇTL 334 | TATAR EDEBİYATI TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 350 | TATAR HALK EDEBİYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 364 | TÜRK KÜLTÜR TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 344 | TÜRKMEN HALK EDEBİYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 310 | TÜRKMEN TÜRKÇESİ METİN AKTARMA II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 340 | YENİ UYGUR EDEBİYATI TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 356 | YENİ UYGUR HALK EDEBİYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 322 | YENİ UYGUR TÜRKÇESİ KONUŞMA II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 314 | YENİ UYGUR TÜRKÇESİ METİN AKTARMA II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 409 | AZERBAYCAN EDEBİYATI METİN İNCELEME I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ÇTL 425 | AZERBAYCAN TÜRKÇESİ KOMPOZİSYON I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ÇTL 251 | DEDE KORKUT KİTABI I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 413 | KAZAK EDEBİYATI METİN İNCELEME I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ÇTL 429 | KAZAK TÜRKÇESİ KOMPOZİSYON I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ÇTL 415 | KIRGIZ EDEBİYATI METİN İNCELEME I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ÇTL 431 | KIRGIZ TÜRKÇESİ KOMPOZİSYON I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ÇTL 421 | ÖZBEK EDEBİYATI METİN İNCELEME I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ÇTL 437 | ÖZBEK TÜRKÇESİ KOMPOZİSYON I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ÇTL 443 | RUSÇA KONUŞMA VE YAZMA II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ÇTL 455 | SAHA (YAKUT) TÜRKÇESİ METİN AKTARMA I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
ÇTL 417 | TATAR EDEBİYATI METİN İNCELEME I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ÇTL 433 | TATAR TÜRKÇESİ KOMPOZİSYON I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ÇTL 411 | TÜRKMEN EDEBİYATI METİN İNCELEME I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ÇTL 423 | YENİ UYGUR EDEBİYATI METİN İNCELEME I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ÇTL 439 | YENİ UYGUR TÜRKÇESİ KOMPOZİSYON I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇTL 410 | AZERBAYCAN EDEBİYATI METİN İNCELEME II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ÇTL 426 | AZERBAYCAN TÜRKÇESİ KOMPOZİSYON II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ÇTL 248 | DEDE KORKUT KİTABI II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 414 | KAZAK EDEBİYATI METİN İNCELEME II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ÇTL 430 | KAZAK TÜRKÇESİ KOMPOZİSYON II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ÇTL 416 | KIRGIZ EDEBİYATI METİN İNCELEME II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ÇTL 432 | KIRGIZ TÜRKÇESİ KOMPOZİSYON II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ÇTL 422 | ÖZBEK EDEBİYATI METİN İNCELEME II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ÇTL 438 | ÖZBEK TÜRKÇESİ KOMPOZİSYON II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ÇTL 444 | RUSÇA KONUŞMA VE YAZMA III | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ÇTL 456 | SAHA (YAKUT) TÜRKÇESİ METİN AKTARMA II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ÇTL 418 | TATAR EDEBİYATI METİN İNCELEME II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ÇTL 434 | TATAR TÜRKÇESİ KOMPOZİSYON II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ÇTL 412 | TÜRKMEN EDEBİYATI METİN İNCELEME II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ÇTL 424 | YENİ UYGUR EDEBİYATI METİN İNCELEME II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ÇTL 440 | YENİ UYGUR TÜRKÇESİ KOMPOZİSYON II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, dönem içi ödev gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde 2 Doçent doktor, 3 doktor öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi ve 6 araştırma görevlisi bulunmaktadır. |
Adres :Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü Web Adresi :ctl.nevsehir.edu.tr Telefon :0 384 228 11 00 Belgegeçer :0 384 215 39 48 Bölüm Başkanı : Doç.Dr. Mehmet ÇERİBAŞ. Telefon :0 384 228 11 00/14068 Elmek (e-mail) : ceribas@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü :Yrd. Doç. Dr. Mustafa KARATAŞ Telefon :0 384 228 11 00/14031 Elmek (e-mail) : mustafakaratas@nevsehir.edu.tr |