2008-2009 eğitim-öğretim yılında Nevşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı kurularak hem Yüksek Lisans hem de Bilimsel Hazırlık öğrencilerinin kabulüne başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Tarih alanında Yüksek Lisans (Bilim Uzmanı) diploması verilir. |
Yüksek Lisans, Doktora |
Yüksek lisans ve doktora programları için belirtilen alanlarda lisans diploması(mezuniyet notu), ALES ve yabancı dil puanının hesaplanarak sıralaması yapılan adaylardan ilana çıkılan sayı miktarında asıl ve yedek olmak üzere öğrenci kabulü yapılmaktadır. Kayıt için gerekli belgeler; 1 – Lisans Diploması, 2 – ALES Sonuç Belgesi. 3 - Nüfus Cüzdanının aslı 4 - Yabancı Dil Belgesi ( ÜDS, KPDS v.s) 5 - Askerlik Durum Belgesi. 6 - Özgeçmiş |
Türk yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. Tüm dersleri başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Tarih alanında ( Bilim Uzmanı ) Yüksek Lisans diploması verilir. |
Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Bölümümüzün çalışma alanları Eskiçağ Tarihi, Ortaçağ Tarihi, Yeniçağ Tarihi, Yakınçağ Tarihi, Türkiye Cumhuriyet Tarihi’dir. Amaç öğrenciyi analiz, sentez ve değerlendirme yapabilme, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir eser üretebilme, bildiklerini aktarabilme bilgi ve becerisine sahip yüksek lisans mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan bireyler olarak yetiştirmektir. İstenilen, öğrencilerin daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını; gerek kamu gerekse özel sektör alanında istedikleri yerlerde başta öğretmen olmak üzere çalışmalarını sürdürebilmeyi sağlamaktır. Aynı zamanda öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası düzeyde yetenekli ve donanımlı birer Tarih uzmanı olarak yetiştirmektir. Bu anabilim dalını başarı ile tamamlayan öğrenciler : 1-Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. 3-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. 4-Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 6-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. 7-Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 8-Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. 9-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. 10-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 11-Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. 12-Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 13-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 14-Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. 15-Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 16-Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
PÇ-1 | Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. |
PÇ-2 | Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. |
PÇ-3 | Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. |
PÇ-4 | Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
PÇ-5 | Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
PÇ-6 | Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. |
PÇ-7 | Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. |
PÇ-8 | Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir. |
PÇ-9 | Sosyal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikleri uzmanlık düzeyinde planlayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-10 | Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
PÇ-11 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve bu alandaki gelişmeleri takip ederek kendini yenileyebilir. |
PÇ-12 | Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
PÇ-13 | Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Bu program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından atanarak kendi ilgi alanları çerçevesinde başta öğretmenlik (Resmi ve özel kurumlarda) yapabilmektedirler. Akademik kariyer yapabilmektedirler. Bunların yanı sıra yazılı ve görsel medyada ve diğer kamu kurumlarında memur olarak çalışmaktadırlar. |
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR501 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA METODLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 12 |
SDYL-G | Yüksek Lisans Güz Dönemi Seçmeli Dersleri | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR504 | ANABİLİM DALI SEMİNERİ | 0 Saat | 3 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 12 |
SDYL-B | Yüksek Lisans Bahar Dönemi Seçmeli Dersleri | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR591 | TEZ ÇALIŞMALARI I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
TAR589 | UZMANLIK ALAN DERSİ I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR508 | TEZ ÇALIŞMALARI II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
TAR506 | UZMANLIK ALAN DERSİ II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR531 | 1917 RUS İHTİLALİ VE TÜRK DÜNYASI BAĞIMSIZLIK HAREKETLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR541 | 20. YÜZYIL SEYAHATLER TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR599 | ANADOLU'DA ASUR TİCARET KOLONİLERİ ÇAĞI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR565 | ANADOLU’DA DİN VE DÜŞÜNCE TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR505 | BİZANS TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR553 | CUMHURİYET DÖNEMİ YENİLEŞME TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR523 | CUMHURİYET DÖNEMİNDE İKTİSAT POLİTİKALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR533 | ÇAĞDAŞ TÜRK DÜNYASI YENİLEŞME HAREKETLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR529 | ÇİVİ YAZISI VE TARİHİ GELİŞİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR509 | DOĞU TÜRKİSTAN TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR597 | ESKİ BATI TARİHİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR525 | ESKİ MEZOPOTAMYA HUKUK TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR585 | ESKİÇAĞ DÜŞÜNCE TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR581 | ESKİÇAĞ MEDENİYETLERİ TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR583 | ESKİÇAĞ ŞEHİRLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR709 | ESKİÇAĞ TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR587 | ESKİÇAĞ TARİHİNİN KAYNAKLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR705 | GENEL TÜRK TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR537 | İSLAM MEDENİYET VE MÜESSESELERİ TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR711 | İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİH VE KÜLTÜRÜ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Zorunlu | 3 |
TAR579 | İSLAM TARİHİNDE USUL VE TENKİT | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR593 | İSLAMİYET ÖNCESİ TÜRKLERDE DEVLET GELENEKLERİ VE TÖRENLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
TAR577 | İSLAMİYETİN DOĞUŞU VE DÖRT HALİFE DÖNEMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR567 | MİLLİ MÜCADELE DÖNEMİ BASINI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR503 | MİLLİ MÜCADELE TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR513 | MÖ. II. BİNYILDA MEZOPOTAMYA-ANADOLU İLİŞKİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR511 | ORTA ASYA TÜRK TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR703 | ORTAÇAĞ TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR575 | ORTAÇAĞ TARİHİ KAYNAKLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR535 | ORYANTALİZM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR561 | OSMANLI ANAYASALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR555 | OSMANLI BASIN YAYIN TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR539 | OSMANLI BİLİM VE KÜLTÜR TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR559 | OSMANLI DİPLOMATİKASINA GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR571 | OSMANLI MERKEZ TEŞKİLATINDA DEĞİŞİM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR573 | OSMANLI MISIR İLİŞKİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR519 | OSMANLI SOSYO EKONOMİK TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR507 | OSMANLI TARİHİ ELEKTRONİK KAYNAKLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR701 | OSMANLI TÜRKÇESİ VE PALEOGRAFYASI I | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Zorunlu | 6 |
TAR569 | OSMANLI VAKANÜVİSLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR521 | OSMANLI YENİLEŞME TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR595 | OSMANLI'NIN İKTİSADİ YAPISI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR557 | OSMANLICA I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR515 | OSMANLICA TARİHİ METİNLER VE ARŞİV VESİKALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR551 | TARİH FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR545 | TARİH METODOLOJİSİNDE YAZMA TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR549 | TARİH YAZICILIĞI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR547 | TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR707 | TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ I | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR543 | TÜRKİYE’DE GÖÇ VE KENTLEŞME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR517 | TÜRKLER VE İSLAMİYET | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR563 | ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER TARİHİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TAR527 | YENİÇAĞ’DA OSMANLI İMP. VE AVRUPA: DİPLOMASİ VE TİCARET | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR530 | 20. YÜZYIL AVRUPA TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR514 | AKADÇA METİNLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR510 | ANADOLU MEZOPOTAMYA İLİŞKİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR710 | ANADOLU MEZOPOTAMYA TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TAR518 | ANADOLU TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR580 | ASUR TİCARET KOLONİ ÇAĞINDA ANADOLU- MEZOPOTAMYA İLİŞKİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR546 | ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ VE UYGULAMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR536 | BALKAN TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR554 | BİLGİ TOPLUMU VE KÜLTÜREL DEĞİŞİM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR586 | BİZANS KÜLTÜR VE MEDENİYETİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR534 | CUMHURİYET TARİHİ KAYNAKLARI VE METODOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR524 | CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR564 | DEĞİŞİMİN METODOLOJİK VE FELSEFİ TEMELLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR550 | DİN-DEVLET İLİŞKİLERİ TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR572 | EMEVİ ABBASİ TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR578 | ESKİ ANADOLU HUKUK TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR592 | ESKİ BATI TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR588 | ESKİ MEZOPOTAMYA - ANADOLU'DA TANRILAR VE KÜLTLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR594 | ESKİÇAĞ TARİHİNİN KAYNAKLARI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR526 | ESKİÇAĞDA TARİHİ COĞRAFYA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR570 | FRANSIZ İHTİLALİ VE OSMANLI DEVLETİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR562 | İSLAMİ DÖNEM ANADOLU TÜRK KÜLTÜR TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR582 | KARADENİZ’İN KUZEYİNDEKİ TÜRK DEVLETLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR512 | M.Ö II. VE I. BİNDE ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR500 | M.Ö. I. BİN YILDA MEZOPOTAMYA-ANADOLU İLİŞKİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR532 | MODERN ORTADOĞU TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR548 | MODERNLEŞME KURAMI VE TÜRK MODERNLEŞMESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR574 | ORTAÇAĞ AVRUPA TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR544 | OSMANLI DENİZCİLİK TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR538 | OSMANLI DEVLET TEŞKİLATI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR596 | OSMANLI DEVLETİNDE SEYYAHLAR VE CASUSLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR576 | OSMANLI DİN VE DÜŞÜNCE TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR516 | OSMANLI DİPLOMATİKASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR520 | OSMANLI KURUMLAR TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR568 | OSMANLI TAŞRA TEŞKİLATINDA DEĞİŞİM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR702 | OSMANLI TÜRKÇESİ VE PALEOGRAFYASI II | 3 Saat | 3 Saat | 5 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TAR558 | OSMANLICA II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR540 | SELÇUKLU DEVLET TEŞKİLATI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR590 | TANRILAR VE KÜLTLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR584 | TANZİMAT DÖNEMİ OSMANLI TAŞRA TEŞKİLATI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR552 | TARİH VE EDEBİYAT | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR522 | TÜRK DEMOKRASİ TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR556 | TÜRK TARİHİ COĞRAFYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR542 | TÜRK-ERMENİ İLİŞKİLERİ TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR708 | TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TAR566 | ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR560 | YAKINÇAĞ OSMANLI YENİLEŞME TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR706 | YAKINÇAĞ TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR704 | YENİÇAĞ TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 5 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TAR528 | YENİÇAĞ TARİHİNDE KAVRAMLAR YÖNTEMLER VE YORUMLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. |
Programı başarıyla tamamlamak için (toplam 120 AKTS tutan dersleri alıp başarılı olmalıdır.) 100 üzerinden en az 70 (CC) ağırlıklı not ortalaması elde etmek, bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim etkinlikleri dört doçent, on iki dr. öğretim üyesi, beş araştırma görevlisi ile yürütülmektedir. Enstitü bünyesinde bütün elektronik (bilgisayar, Projeksiyon ve internet) donanımlara sahip sınıflarda dersler yapılmaktadır. |
Adres:Nevşehir Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Web Adresi:tarih.nevsehir.edu.tr Telefon:0 384 228 11 00 Belgegeçer:0 384 215 39 48 Bölüm Başkanı:Doç. Dr. Kürşat KOÇAK Telefon:0 384 228 11 00/13026 Elmek (e-mail): kursatkocak@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü :Arş. Gör. A. Gökçe ÖZCAN Telefon:0 384 228 11 00/13131 Elmek (e-mail): almila.özcan@hotmail.com |