Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ

Kuruluş

Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı, Eğitim Fakültesine bağlı olarak 3 Temmuz 2011’de kurulmuştur. Üniversitemizin lisans programımıza 2014-2015 öğretim yılında öğrenci alımıyla ilgili teklifi 19 Mart 2014 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında incelenmiş ve 2547 sayılı Kanun'un 2880 sayılı Kanun'la değişik 7/d ve 7/h maddeleri ile 2809 sayılı Kanun'un 6. maddesi uyarınca lisans programımıza 40 öğrenci alınmasına karar verilmiştir.


Kazanılan Yeterlilik

Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Türkçe Öğretmenliği alanında lisans derecesi almaya hak kazanmaktadırlar.


Yeterlilik Düzeyi

Bu program, lisans düzeyinde eğitim veren bir programdır.


Kabul ve Kayıt Şartları

Türk öğrenciler için kayıt ve kabul işlemleri Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan yerleştirme sonuçlarına göre yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler için Türkiye Cumhuriyeti Hükûmetince çeşitli anlaşmalar çerçevesinde yabancı hükûmetler emrine verilen burslardan yararlanarak veya kendi imkânlarıyla eğitim almak isteyen yabancı uyruklu öğrencilerin Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi ön lisans ve lisans programlarına kabulünde “Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Yönergesi” uygulanmaktadır. Söz konusu yönergeye https://sistem.nevsehir.edu.tr/yonerge-politika/9c5310e15934676a3639148e2a4d2442.pdf adresinden ulaşılabilir. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi’ne yurt dışından kabul edilecek öğrencilerin başvurularına ilişkin açıklamalar her yıl Temmuz ayı içerisinde Üniversitenin ağ sayfasında (www.nevsehir.edu.tr) duyurulur. Detaylı bilgi için, Uluslararası Öğrenci Ofisi web sitesine bakınız. Üniversitemizde Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) kapsamında ikili anlaşmalarımızın olduğu Üniversitelerle Erasmus Öğrenci Öğrenim Hareketliliği, Staj Hareketliliği faaliyetleri de gerçekleştirilmektedir. Değişim öğrencileri ile ilgili işlemler Uluslararası İlişkiler Ofisi Koordinatörlüğü tarafından yürütülmektedir. Değişim Programları ile ilgili tüm başvurular Uluslararası İlişkiler Ofisine (https://uio.nevsehir.edu.tr/) yapılır. Başvuru asgari koşullarını sağlayan adaylar gerekli görülen sınavlara tabi tutulur. Uluslararası İlişkiler Ofisi tarafından uygun başvurular belirlenir ve karşı kuruma gönderilir. Karşı kurumdan kabul alan öğrenci/personel ile iletişime geçilir ve sonrasında her bir değişim programı için gerekli prosedürler uygulanır. Hareketlilik sona erdikten sonra öğrencinin tamamlaması gereken belgelere ve diğer hususlara dair bilgilendirme yine Uluslararası İlişkiler Ofisi tarafından yapılmaktadır.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, son üç yıl içinde, Türkiye’deki önlisans veya lisans programlarında öğrenim görürken isim ve içerik açısından lisans programında yer alan derslerle benzeşen dersler alıp başarılı olmuşlarsa bu derslerden muaf olabilirler.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere lisans diploması verilir.


Program Profili

Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı, Türkçeyi koruyup ve geliştirmeye, Türkçenin kullanımında ve öğretiminde yetkinleşmiş Türkçe öğretmeni adayları ve bilim insanları yetiştirmeye, Türkçenin eğitimi ve öğretimi alanında araştırma ve uygulamalar yapmaya, Türkçeyi dünyaya tanıtmayı amaçlayan ulusal ve uluslararası eğitim öğretim faaliyetlerine katılmaya ve bu faaliyetlerde belirleyici rol oynamaya dönük çalışmalar yürütmektedir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÇ-7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
PÇ-9 Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
PÇ-12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
PÇ-13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
PÇ-14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÇ-16 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÇ-17 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini bilir ve buna dönük uygulamalar gerçekleştirir.
PÇ-18 Mesleki görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-19 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-20 Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal bilinçle hareket eder. İnsani, toplumsal ve ulusal değerleri benimser.
PÇ-21 Bireylerin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran uyum programı hazırlar ve uygular.
PÇ-22 Okul, aile ve öğretmen arasındaki iş birliğinin eğitim öğretim sürecindeki önemi hakkında yeterli bilince sahiptir.
PÇ-23 Çağın gerektirdiği düşünme becerileri hakkında farkındalığa sahiptir.
PÇ-24 Mesleğinin gerektirdiği teknolojik yeterliliğe sahiptir.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. X
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. X
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. X
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. X
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. X
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. X
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. X
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. X
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. X
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. X X
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. X X
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. X X
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. X X
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. X
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. X
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. X
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. X
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. X
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. X
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. X
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X X
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. X
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. X
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. X
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. X
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. X
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. X
Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. X
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 1 x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. 2 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. 3 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. 5 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. 6 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. 1 x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. 2 x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 4 x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. 5 x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 6 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1 x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 2 x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3 x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 2 x x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 3 x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4 x Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. 1 x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. 2 x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. 3 x x x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 4 x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 5 x x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 6 x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 7 x x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. 8 x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. 1 x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2 x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 3 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. 4 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. 6 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 7 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında Türkçe öğretmeni unvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli notu almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TEBAE 105 TÜRK DİL BİLGİSİ 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
GK 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
GK 107 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
TEBAE 101 EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
MB 103 EĞİTİM FELSEFESİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
MB 101 EĞİTİME GİRİŞ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
TEBAE 103 OSMANLI TÜRKÇESİ 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
GK 105 TÜRK DİLİ 1 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
GK 103 YABANCI DİL 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TEBAE 104 OSMANLI TÜRKÇESİ 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
GK 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
TEBAE 108 DİL EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
TEBAE 102 EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
MB 104 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
MB 102 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
TEBAE 106 TÜRK DİL BİLGİSİ 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
GK 106 TÜRK DİLİ 2 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
GK 104 YABANCI DİL 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TEBAE 201 ÇOCUK EDEBİYATI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 2
TEBAE 211 ESKİ TÜRK EDEBİYATI 1 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
MB 202 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
MB 203 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
TEBAE 209 TÜRK DİL BİLGİSİ 3 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
TEBAE 205 TÜRK HALK EDEBİYATI 1 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
TEBAE 203 TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
TEBAE 207 YENİ TÜRK EDEBİYATI 1 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
GK SEÇ-1 GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 1 (3. DÖNEM) - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 3
MB SEÇ-1 MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ 1 (3. DÖNEM) - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MB 201 TÜRK EĞİTİM TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
MB 204 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
TEBAE 210 ESKİ TÜRK EDEBİYATI 2 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
TEBAE 208 TÜRK DİL BİLGİSİ 4 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
TEBAE 204 TÜRK HALK EDEBİYATI 2 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
TEBAE 202 TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMLARI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
TEBAE 206 YENİ TÜRK EDEBİYATI 2 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
AE SEÇ-1 ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ 1 (4. DÖNEM) - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 4
GK SEÇ-2 GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 2 (4. DÖNEM) - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 3
MB SEÇ-2 MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ 2 (4. DÖNEM) - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TEBAE 305 DİLBİLİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 2
TEBAE 301 DİNLEME EĞİTİMİ 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
MB 303 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
TEBAE 303 OKUMA EĞİTİMİ 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
MB 302 S SINIF YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
GK 001 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1 Saat 2 Saat 3 Güz Zorunlu 3
AE SEÇ-1 ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 (5. DÖNEM) - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 4
GK SEÇ-3 GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 3 (5. DÖNEM) - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 3
MB SEÇ-3 MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ 3 (5. DÖNEM) - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MB 304 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
TEBAE 304 KONUŞMA EĞİTİMİ 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 5
TEBAE 306 METİNDİLBİLİM 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
MB 301 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
TEBAE 302 YAZMA EĞİTİMİ 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 5
AE SEÇ-3 ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ 3 (6. DÖNEM) - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 4
GK SEÇ-4 GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 4 (6. DÖNEM) - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 3
MB SEÇ-4 MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ 4 (6. DÖNEM) - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TEBAE 401 DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 2
MB 401 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 2 Saat 6 Saat 4 Güz Zorunlu 10
MB 403 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 3
TEBAE 403 TİYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 3
AE SEÇ-4 ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ 4 (7. DÖNEM) - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 4
AE SEÇ-5 ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ 5 (7. DÖNEM) - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 4
MB SEÇ-5 MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ 5 (7. DÖNEM) - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TEBAE 404 DÜNYA EDEBİYATI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
MB 404 OKULLARDA REHBERLİK 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
MB 402 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 2 Saat 6 Saat 4 Bahar Zorunlu 10
TEBAE 402 TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ 3 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 5
AE SEÇ-6 ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ 6 (8. DÖNEM) - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 4
MB SEÇ-6 MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ 6 (8. DÖNEM) - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ 1 (4. DÖNEM)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TEBAE 502 ELEŞTİREL OKUMA 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4
TEBAE 504 DİL EDİNİMİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4
TEBAE 506 TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4

ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 (5. DÖNEM)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TEBAE 501 İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
TEBAE 503 MEDYA OKURYAZARLIĞI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4

ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ 3 (6. DÖNEM)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TEBAE 508 KELİME ÖĞRETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
TEBAE 510 TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4

ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ 4 (7. DÖNEM)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TEBAE 505 ANLAM BİLİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TEBAE 507 SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TEBAE 511 YARATICI YAZMA 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4

ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ 5 (7. DÖNEM)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TEBAE 509 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TEBAE 513 TÜRKÇE DERS KİTABI İNCELEMESİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4

ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ 6 (8. DÖNEM)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TEBAE 512 İKİ DİLLİ TÜRK ÇOCUKLARINA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TEBAE 514 TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA VE DEĞERLENDİRME 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Öğrenciler her ders için ara sınav ve dönem sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40 ve dönem sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Dönem sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Başarısız olan öğrenciler dersi tekrar alırlar.


Mezuniyet Şartları

Programda mevcut olan derslerin tümünü (toplam 240 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı.


Bölüm Olanakları

Türkçe Öğretmenliği Lisans Programında, araştırma ve eğitim çalışmaları 4 Doçent ve 2 Araştırma Görevlisi tarafından yürütülmektedir.


Adres ve İletişim Bilgileri

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı 50300 Merkez / NEVŞEHİR Tel: +90 (384) 228 10 00 / 21012 Faks: +90 (384) 228 10 40 e-mail: muratsengul@nevsehir.edu.tr