2547 sayılı kanun’un 2880 sayılı kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, Yüksek Öğretim Kurulu’nun 14.04.2010 tarihli toplantısında Mühendislik-Mimarlık Fakültesi bünyesinde Bilgisayar Mühendisliği Bölümünün açılması uygun bulunmuştur. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Bilgisayar Mühendisliği alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelerin lisans programlarına giriş sadece YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS sınavlarından alınan puanlara bağlıdır. Adaylar, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre girmek istediklerin bölümlerin tercihlerini yaparak, tercih formunu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav ile yapılır. Bu sınavın sonucuna göre belli bir kontenjan çerçevesinde yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir. Kayıt için gerekli olan belgeler; lise ve dengi okul diploması ve ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sınavı sonuç belgesidir. |
Her akademik yılın başında Bilgisayar Bilimleri ve İngilizce gibi derslerden muafiyet sınavları yapılmaktadır. Bu derslerin öğrenme çıktılarını karşılayabileceklerini düşünen öğrenciler muafiyet sınavına girebilirler. Muafiyet sınavını geçenler, ilgili dersten muaftır. |
Tüm dersleri (240 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamasına sahip olan öğrenciler, Bilgisayar Mühendisliği alanında lisans diplomasına sahiptir. |
Programımız araştırma alanlarında uzman akademisyenlere sahiptir. Bölümümüzün amacı ilgili alanda uzman yetiştirmek ve yüksek lisans / doktora eğitimine hazırlamaktır. Ayrıca bölümümüz, ulusal ve uluslararası ölçekte yeterli ve donanımlı bilgisayar mühendislerini yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
PÇ-1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 | Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. |
PÇ-3 | Bir yabancı dil kullanarak alanındaki gelişmeleri takip ederek, alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapabilir. |
PÇ-4 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. |
PÇ-5 | Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. |
PÇ-6 | Gerçek yaşamdan öğrenme, çıkarsama, optimizasyon, tahminleme, sınıflandırma ve tanıma problemlerini yapay zeka ile çözme yeteneği kazanır |
PÇ-7 | Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. |
PÇ-8 | Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. |
PÇ-9 | Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
PÇ-10 | İşletim sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-11 | Veritabanı kurulumu, bakımı ve kontrollerini yapabilir. |
PÇ-12 | Bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
PÇ-13 | Ofis yazılımlarını ileri seviyede kullanabilir. |
PÇ-14 | Temel robotik kodlama kavramlarını bilir. |
PÇ-15 | İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. |
PÇ-16 | Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. |
PÇ-17 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. |
PÇ-18 | Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir. |
PÇ-19 | Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
PÇ-20 | Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
PÇ-21 | Proje yönetimi, risk yönetimi, girişimcilik, yöneticilik becerisi, sürdürülebilirlik gibi konularda temel düzeyde bilgi ve beceri kazanır. |
PÇ-22 | Elektrik ve elektronik ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
PÇ-23 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | ||||||||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | ||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | ||||||||||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar bilimleri konularında uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Bilişim problemlerinin çözümü için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygular. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||
Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçer ve kullanır. | X | X | X | ||||||||||||||||||||
Bilişim uygulamalarının ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamları etkin kullanır. | X | ||||||||||||||||||||||
Kavramsal tasarımı ve mimarisi tamamlanmış bilgisayar tabanlı sistemleri kodlar, test eder , işletir ve bakımını yapar. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
Bireysel olarak disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. | X | X | |||||||||||||||||||||
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izler. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | X | |||||||||||||||||||||
Bilgi ve iletişim teknolojileri uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. | X | X | |||||||||||||||||||||
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | ||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bilgisayar bilimleri konularında uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Bilişim problemlerinin çözümü için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygular. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçer ve kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Bilişim uygulamalarının ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamları etkin kullanır. | 3 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Kavramsal tasarımı ve mimarisi tamamlanmış bilgisayar tabanlı sistemleri kodlar, test eder , işletir ve bakımını yapar. | 4 | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. | 1 | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. | 2 | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | x | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Bölümden mezun olan öğrenciler özel veya kamuya ait araştırma geliştirme merkezleri (ARGE), endüstri, yönetim ve hizmet sektörleri başta olmak üzere pek çok alanda farklı pozisyonlarda (yazılım geliştirici, yazılım mühendisi, kalite/test mühendisi, sistem analisti, sistem uzmanı, arayüz geliştirici, veritabanı yöneticisi, veri iletişim uzmanı) çalışma imkanı bulabilmektedir. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
BLM103 | BİLGİSAYAR BİLİMLERİNE GİRİŞ | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
BLM101 | BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
MAT101 | MATEMATİK I | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
FİZ101 | TEMEL FİZİK | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
BLM102 | BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
BLM106 | ELEKTRİK VE ELEKTRONİK DEVRELER | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
KRP102 | KARİYER PLANLAMA | 1 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MAT102 | MATEMATİK II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
BLM104 | TEMEL BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 1 |
BLM203 | LİNEER CEBİR | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
BLM205 | LOJİK DEVRELER VE TASARIM | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
BLM209 | MESLEKİ İNGİLİZCE | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
BLM207 | NESNE TABANLI PROGRAMLAMA | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
BLM201 | VERİ YAPILARI | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEÇ-1 | SEÇMELİ DERS -1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BLM204 | AYRIK MATEMATİK | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
BKE202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 1 |
BLM210 | DİFERANSİYEL DENKLEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
BLM206 | GÖRSEL PROGRAMLAMA | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
BLM202 | MİKROİŞLEMCİLER | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
BLM208 | VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SEÇ-2 | SEÇMELİ DERS -2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BLM307 | BİLGİSAYAR MİMARİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
BLM303 | İŞLETİM SİSTEMLERİ | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
BLM301 | OLASILIK VE İSTATİSTİK | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
BLM305 | SAYISAL YÖNTEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
SEÇ-3 | SEÇMELİ DERS -3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BLM308 | BİÇİMSEL DİLLER VE OTOMATLAR | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
BLM304 | BİLGİSAYAR AĞLARI | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
BLM302 | DOSYA ORGANİZASYON TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
BLM306 | YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SEÇ-4 | SEÇMELİ DERS -4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BLM401 | BİLGİSAYAR GRAFİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
BLM405 | BİLGİSAYAR TASARIM VE UYGULAMALARI | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 8 |
BLM403 | MESLEKİ UYGULAMA I | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
SEÇ-5 | SEÇMELİ DERS -5 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 16 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BLM402 | BİTİRME ÖDEVİ | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 8 |
BLM404 | MESLEKİ UYGULAMA II | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEÇ-6 | SEÇMELİ DERS -6 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 20 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BLM211 | GRAFİK VE ANİMASYON | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MMF201 | İŞ GÜVENLİĞİ VE SAĞLIĞI I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BLM213 | MÜHENDİSLİK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MMF202 | İŞ GÜVENLİĞİ VE SAĞLIĞI II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BLM212 | MOBİL PROGRAMLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BLM214 | WEB PROGRAMLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BLM315 | OYUN PROGRAMLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BLM311 | SİBER GÜVENLİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BLM317 | SİSTEM ANALİZİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
ÜOSD | ÜNİVERSİTE ORTAK SEÇMELİ DERS I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BLM313 | VERİ BİLİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BLM309 | YAPAY ZEKA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BLM316 | BİLGİ GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BLM314 | DONANIM TANIMLAMA DİLLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BLM322 | GÖMÜLÜ SİSTEMLER | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BLM310 | GÖRÜNTÜ İŞLEME | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BLM312 | ROBOTİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ÜOSD | ÜNİVERSİTE ORTAK SEÇMELİ DERS II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BLM318 | VERİ MADENCİLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BLM320 | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BLM407 | ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
BLM409 | BİLİŞİM HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
BLM411 | BULUT BİLİŞİM | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
BLM413 | İLERİ ELEKTRONİK | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
BLM415 | NESNELERİN İNTERNETİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
BLM417 | OPTİMİZASYON TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
BLM419 | PROJE YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
BLM421 | WEB SERVİSLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BLM406 | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNDE GÜNCEL KONULAR | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BLM408 | DAĞITIK SİSTEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BLM410 | GİRİŞİMCİLİK | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BLM412 | İLERİ BİLGİSAYAR AĞLARI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BLM414 | İLETİŞİM VE SUNUM TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BLM416 | PARALEL PROGRAMLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BLM418 | SANAL GERÇEKLİK VE UYGULAMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BLM420 | SİMÜLASYON VE MODELLEME | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Her öğrencinin her dönem başında derslere kaydolması gereklidir. Final sınavına girmek için teorik derslerin %70'ine ve pratik derslerin %80'ine katılmak zorundadırlar. Her ders için en az 1 ara sınav ve final sınavı almaları gerekmektedir. Ara sınav (Öğrencilerin ödev, sınavlar, laboratuvar sınavları, ara sınav sonuçları) puanları %40, final puanları ise %60 paya sahiptir. Tüm sınavlar 100 ölçekte puanlanır. Öğrenciler final sınavında en az 45 puan almalıdırlar. Bir derste başarılı sayılırlar (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC). (DC) veya (DD) puanları olan öğrenciler de en az 2.00 puan not ortalamasına sahip olmaları koşuluyla başarılı sayılırlar. |
Programı başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, bitirme projesini ve 60 iş günü kurum stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 1 Doç. Dr., 5 Dr. Öğr. Üyesi ve 2 Araştırma Görevlisi ile devam etmektedir. Uygulamalı dersler için 60 ve 64 kişi kapasiteli iki adet bilgisayar laboratuvarı bulunmaktadır. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Mühendislik - Mimarlık Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 - NEVŞEHİR Tel: 0 384 228 10 00 Fax: 0 384 228 1123 E-Posta: mmf@nevsehir.edu.tr |