Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca 2011 tarihinde kurulmuştur. 2012-2013 eğitim öğretim yılında lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar “Sınıf Öğretmenliği alanında Lisans derecesi” alırlar. |
Lisans |
Türkiye Cumhuriyeti üniversitelerinde eğitim ve öğretim görmek isteyen lise mezunu öğrencilerin, YKS (Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı) sınavından yeterli puanı almaları gerekmektedir. Öğrencilerin tercih işlemelerine göre yerleştirmeler ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılmaktadır. Bu işlemlerden sonra Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programına kayıt hakkı kazanan öğrencilerin, üniversite ana sayfasında ilan edilen evrakları temin ederek belirlenen tarihler arasında kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir. Yurt dışından öğrenci kabulünde, ÖSYM’nin belirlediği kriterler ve üniversitenin ayırdığı kontenjan dikkate alınmaktadır. |
Türk yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler, yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Sınıf Öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. |
Sınıf Öğretmenliği programının amacı, öğrencilere mesleki yaşamlarında gerekli olacak temel bilgi, beceri ve yetenekleri kazandırmak, alan deneyimleriyle teorik eğitimi birleştirmek, kişisel ve mesleki yaşamlarında öğrencileri için doğru bir model oluşturabilecek, alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, zamanını verimli kullanan ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip, bilimsel etik kurallarını benimsemiş, yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olan, insana, topluma ve doğaya duyarlı sınıf öğretmenleri yetiştirmektir. |
PÇ-1 | Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlar. |
PÇ-2 | Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili tasarladığı proje ve etkinlikleri uygular. |
PÇ-3 | Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. |
PÇ-4 | Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. |
PÇ-5 | Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
PÇ-6 | Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. |
PÇ-7 | Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. |
PÇ-8 | Uygulama sürecinde Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaşılacağı sorunları tanımlar, kanıt toplar ve kanıtlardan hareketle çözüm önerileri geliştirir. |
PÇ-9 | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
PÇ-10 | Bilimin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
PÇ-11 | Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. |
PÇ-12 | Sınıf Öğretmenliği alanına ilişkin bir konu üzerinde takım çalışmasına katkı sağlayacak bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
PÇ-13 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi ekip üyeleriyle uyumlu bir şekilde yerine getirir. |
PÇ-14 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
PÇ-15 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
PÇ-16 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
PÇ-17 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
PÇ-18 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme, öğrencilerle ve velilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahiptir. |
PÇ-19 | Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır. |
PÇ-20 | Alanı ile ilgili güncel bilgileri takip etmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil bilgisini kullanır. |
PÇ-21 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
PÇ-22 | Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
PÇ-23 | Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. |
PÇ-24 | Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
PÇ-25 | Çevreyi koruma konusunda duyarlıdır. |
PÇ-26 | Evrensel hakların bilincindedir. |
PÇ-27 | Kültürel mirası koruma konusunda rol modeldir. |
PÇ-28 | Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
PÇ-29 | Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişi, sınıf yönetimi yaklaşımları ve eğitim ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibidir. |
PÇ-30 | Bilimsel bilginin üretimi sürecinde kullanabileceği farklı yöntemleri bilir, uygun olanları seçer ve kullanır. |
PÇ-31 | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
PÇ-32 | Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar. |
PÇ-33 | Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
PÇ-34 | Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
PÇ-35 | Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir. |
PÇ-36 | Dünya gündemindeki aktüel olayları takip etmeye duyarlıdır. |
PÇ-37 | Dünyadaki farklı kültürleri tanır, kendi kültürü ile olan ilişkisini yorumlar. |
PÇ-38 | Özbakım becerileri ile donanık ve ana dilini iyi konuşan bir birey olarak topluma örnektir. |
PÇ-39 | Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, planlama yapar, uygular ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. |
PÇ-40 | Güvenli bir okul ve sınıf atmosferi oluşturmak için ilgili kişi ve kurumlarla iletişim içindedir. |
PÇ-41 | Bir meslek insanı olarak görev, hak ve sorumluluklarının bilincindedir. |
PÇ-42 | Bir meslek insanı olarak yasal prosedüre uygun davranır. |
PÇ-43 | Ailelerle, meslektaşlarıyla ve eğitimin diğer paydaşları ile işbirliği kurar. |
PÇ-44 | Sınıf Öğretmenliği ile ilgili kaynakları tarar, ideallerine uygun olanları seçer ve kullanır. |
PÇ-45 | Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek bu konuda kendini sürekli günceller. |
PÇ-46 | Çevre okuryazarlığına karşı ilgili ve çevre sorunlarının çözümünde isteklidir. |
PÇ-47 | Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır. |
PÇ-48 | Sınıf Öğretmenliği alanında edindiği teorik-uygulamalı bilgi ve becerileri birleştirir ve mesleki yaşamında kullanır. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | 2 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | 3 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 5 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | 6 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 3 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | 5 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 6 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 3 | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 4 | x | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 5 | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 6 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 7 | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | 8 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 3 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 4 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | 6 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 7 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Bu program mezunları, KPSS’den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından sınıf öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Üniversitelerde akademisyenlik veya özel okullar ve dershanelerde öğretmen olma seçenekleri vardır. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla yüksek lisans ve doktora programlarında öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GK 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
GK 107 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
MB 102 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 101 | EĞİTİME GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
SÖEAE 101 | İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
GK 105 | TÜRK DİLİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
SÖEAE 103 | TÜRKİYE COĞRAFYASI VE JEOPOLİTİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
GK 103 | YABANCI DİL 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GK 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SÖEAE 102 | ÇEVRE EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MB 103 | EĞİTİM FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 104 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SÖEAE 104 | İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
GK 106 | TÜRK DİLİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SÖEAE 106 | TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GK 104 | YABANCI DİL 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SÖEAE 203 | FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR UYGULAMALARI | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SÖEAE 201 | İLKOKULDA DRAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
SÖEAE 205 | İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
MB 203 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 201 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
GK 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MB 204 | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SÖEAE 202 | OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER ÖĞRETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MB 202 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GK 001 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SÖEAE 204 | TÜRKÇE ÖĞRETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GK 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MB 303 | EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
SÖEAE 305 | FEN ÖĞRETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
SÖEAE 301 | HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
SÖEAE 303 | MATEMATİK ÖĞRETİMİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
MB 302 | SINIF YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
GK 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SÖEAE 306 | DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MB 304 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SÖEAE 304 | MATEMATİK ÖĞRETİMİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SÖEAE 302 | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MB 301 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GK 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SÖEAE 403 | İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
SÖEAE 401 | MÜZİK ÖĞRETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
MB 401 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 | 2 Saat | 6 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 10 |
MB 403 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SÖEAE 404 | GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SÖEAE 402 | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MB 404 | OKULLARDA REHBERLİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 402 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 | 2 Saat | 6 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 12 |
AE 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 6 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MB 500 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 6 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SÖEAS 503 | GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
SÖEAS 513 | GÜZEL YAZI TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
SÖEAS 501 | İLKOKUL PROGRAMI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SÖEAS 502 | İLKOKUL DERS KİTAPLARI İNCELEMESİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SÖEAS 517 | İLKOKULDA OKUMA VE YAZMA GÜÇLÜKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
SÖEAS 507 | RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SÖEAS 516 | EĞİTİMDE 21. YÜZYIL BECERİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
SÖEAS 506 | İLKOKULDA ALTERNATİF EĞİTİM UYGULAMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
SÖEAS 520 | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ALAN ÇALIŞMASI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SÖEAS 521 | ALTERNATİF İLKOKULLAR | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
SÖEAS 511 | SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SÖEAS 504 | ÇOCUK EDEBİYATI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
SÖEAS 518 | İLKOKULDA SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalıdır. Öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmeleri için ise derslerin en az % 70`ine, uygulamaların en az % 80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekir. |
Tam zamanlı |
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda araştırma ve eğitim aktiviteleri 1 profesör, 4 doçent, 1 doktor öğretim üyesi ve 2 Araştırma Görevlisiyle yürütülmektedir (Temmuz, 2022). Bunun yanı sıra üniversitemizin ilgili fakültelerinden ve birimlerinden öğretim elemanları bölümümüzde ders vermektedirler. Bölümümüzde dersler 45 kişilik kapasiteye ve akıllı tahtaya/projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir. |
Adres: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Web Adresi :http://egitim.nevsehir.edu.tr Telefon :0 384 228 10 04 Anabilim Dalı Başkanı: Doç. Dr. Aysun ERGİNER Telefon :0 384 228 10 04/21058 e-mail: aysunerginer@nevsehir.edu.tr. |