Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi 2809 sayılı Kanunun ek 30’ uncu maddesine göre 25.12.2009 tarihinde Bakanlar Kurulu Kararı ile Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Rektörlüğü bünyesinde kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü 2021-2022 eğitim öğretim yılında Yüksek Lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ alanında yüksek lisans diploması verilir. |
Yüksek Lisans |
İlan edilen alanlardan birinde lisans diplomasına sahip olmak, lisansüstü giriş sınavından (ALES) ilan edilen puanı almış olmak, YDS'den ilan edilen puanı almış olmak. |
Türk yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. |
Jeoloji Mühendisliği alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasında 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir. |
Ülkemiz, gerek doğal kaynakları gerekse sahip doğal tehlike potansiyeli açısından oldukça önemli bir jeolojik konuma sahiptir. Jeolojik kaynakların doğru ve verimli bir şekilde kullanılması ve jeolojik tehlike (deprem, sel, heyelan vb) risklerinin ortadan kaldırılması ülkemizin önceliklerinden biri olmalıdır. Bu kapsamlarda gerçekleştirilecek başlıca uygulamalar; (1) Yerkürenin oluşumu; fiziksel, kimyasal ve mekanik özellikleri; doğal kaynakların (maden, petrol, kömür, endüstriyel hammaddeler) aranması ve geliştirilmesi, (2) Yeraltı su kaynaklarının aranması, geliştirilmesi ve yönetimi, (3) Çeşitli mühendislik yapılarının (baraj, tünel, yol v.d) yer seçimi; yapı malzemelerinin araştırılması ve analizi ve (4) Doğal afetlerin belirlenmesi ve bunlara ilişkin risklerin azaltılmasına yönelik önlemler geliştirilmesi gibi uygulamaların jeoloji bilimi temel alınarak, mühendislik prensipleri çerçevesinde gerçekleştirilmesi programın genel profilini oluşturmaktadır. |
PÇ-1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. |
PÇ-2 | Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. |
PÇ-3 | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
PÇ-4 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
PÇ-5 | Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. |
PÇ-6 | Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
PÇ-7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. |
PÇ-8 | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur. |
PÇ-9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
PÇ-10 | Çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli, jeoloji mühendisliği uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
PÇ-11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
PÇ-12 | Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma bilincine sahiptir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | |||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | X | X | |||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | ||||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | X | |||||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | X | X | ||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | |||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | X | |||||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | X | |||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | ||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | X | |||||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | X | X | |||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | |||||||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | X | X | X | ||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | X | X | X | ||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | X | X | X | X | X | ||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | X | X | X | X | |||||||
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | X | X | |||||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | X | X | X | X | |||||||
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | X | X | |||||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | X | X | X | X | |||||||
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | X | X | X | X | X | ||||||
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | X | X | X | X | X | X | X | |||||
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | X | X | X | ||||||||
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | X | X | X | X | |||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | X | X | X | X | |||||||
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | X | X | X | X | X | ||||||
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | X | X | X | X | X | X | X | |||||
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | X | X | X | ||||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | X | X | X | X | |||||||
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | X | X | X | X | X | ||||||
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | X | X | X | X | X | X | X | |||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||||||||
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | X | X | |||||||||
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | X | X | X | X | ||||||||
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | X | X | X | X | |||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | X | X | X | X | |||||||
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | X | X | X | X | X | ||||||
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | X | X | X | |||||||||
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | X | X | |||||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | X | X | X | X | |||||||
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | X | X | X | X | |||||||
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 3 | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 | x | x | x | x | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 5 | x | x | x | x | x | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 6 | x | x | x | x | x | x | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 2 | x | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 | x | x | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 5 | x | x | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 6 | x | x | x | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 7 | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 8 | x | x | x | x | x | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 4 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Jeoloji Mühendisliği mezunlarının iş bulma imkânları genel olarak şöyle verilebilir: üniversiteler gibi kamu kurum ve kuruluşları, özel (jeofizik, jeoloji ve inşaat) şirketleri, belediyeler ve onlara bağlı kuruluşlar, ülkemizde araştırma ve üretim yapan yerli ve yabancı maden, petrol ve enerji şirketleri, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı, Maden Tetkik Arama Enstitüsü, Etibank, Devlet Su İşleri, Afet İşleri Deprem Araştırma Enstitüsü, İller Bankası, Karayolları, Bakanlıklar (Çevre ve Şehircilik Bakanlığı). Bu program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında memur olarak atanabilmektedirler. |
Jeoloji Mühendisliği veya ilgili alanda yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar doktora programına devam edebilir. Bunun için ALES ve ÜDS (veya KPDS) sınavlarından ilan edilen puanları almış olmak gerekir.lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
JM 550 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEÇ-01 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
JM 500 | SEMİNER | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 12 |
SEÇ-02 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
JM 597 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
JM 801 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
JM 598 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
JM 802 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
JM 569 | AKIŞKANLAR DİNAMİĞİNDE SAYISAL YÖNTEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 563 | ATIK YAPI MALZEMELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 543 | BARAJLARIN HİDROLİK KARAKTERİSTİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 561 | BETONDA KALİTE KONTROL | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 579 | BETONUN BOYUTSAL KARARLILIĞI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 827 | ÇEVRE JEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 825 | EKONOMİK JEOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 811 | FİZİKSEL JEOLOJİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 819 | GENEL HARİTA BİLGİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 559 | GEOPOLİMERLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 829 | HİDROJEOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 547 | İLERİ AKIŞKANLAR MEKANİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 501 | İLERİ COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 527 | İLERİ JEOKİMYA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 551 | İLERİ METAMORFİK PETROGRAFİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 529 | İLERİ MİNERALOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 523 | İLERİ TÜRKİYE JEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 513 | İLERİ ZEMİN MEKANİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 555 | JEOKİMYASAL ANALİZ YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 515 | JEOTEKNİK TASARIM I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 509 | KAYA KÜTLELERİNİN MÜHENDİSLİK ÖZELLİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 539 | KAYA OYMA YAPILARDA MÜHENDİSLİK SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 813 | KAYAÇ BİLGİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 533 | KAYALARIN MÜHENDİSLİK ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 567 | KENTSEL ALTYAPI HİDROLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 571 | KIYI ALANLARININ PLANLAMASI VE YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 565 | KIYI HİDROLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 573 | KOMPOZİT MALZEMELER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 521 | MİKROFOSİLLERDE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 815 | MİNERAL VE KAYAÇ TAYİN YÖNTEMLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 817 | MİNERALOJİ VE PETROGRAFİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 537 | MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİNDE GÜNCEL UYGULAMALAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 557 | ÖZEL BETONLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 517 | PALEOJEN BENTİK FORAMİNİFER STRATİGRAFİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 519 | PALEONTOLOJİK YAŞ TAYİNİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 549 | PETROLOJİDE İLERİ KONULAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 541 | SEDİMENT TAŞINIMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 505 | SİSMİK RİSK ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 525 | SKARN OLUŞUMLARININ JEOLOJİSİ VE MİNERALOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 821 | STRATİGRAFİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 545 | SULAMA VE DRENAJ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 577 | SÜRDÜRÜLEBİLİR YAPI MALZEMELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 511 | ŞEV STABİLİTESİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 531 | TIBBİ JEOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 553 | VOLKANOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 575 | YAPI MALZEMELERİNİN İÇ YAPISI VE ÖZELİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 503 | YAPI TAŞLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 823 | YAPILARDA KULLANILAN JEOLOJİK MALZEMELER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 507 | YER BİLİMLERİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
JM 535 | ZAYIF KAYALARDA ŞEV DURAYLILIĞI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
JM 548 | AKARSU HİDROLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 566 | BETON BİLEŞENLERİ VE BETON DENEYLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 562 | BETON KATKI MALZEMELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 560 | BETONDA DAYANIKLILIK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 576 | BETONUN MALZEME BİLİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 520 | BİYOSTRATİGRAFİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 504 | ÇEVRE VE KENT JEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 822 | ENDÜSTRİYEL HAMMADDELER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 812 | FİZİKSEL JEOLOJİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 518 | FORAMİNİFER KAVKI BİYOMETRİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 526 | GRANİTOYİD PETROLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 542 | HİDROLİK MODELLEME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 544 | HİDROLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 564 | İLERİ BETON TEKNOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 502 | İLERİ COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 532 | İLERİ MADEN YATAKLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 824 | İLERİ SAHA JEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 528 | İZOTOP JEOKİMYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 820 | JEOLOJİK HARİTA BİLGİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 524 | JEOLOJİK MİRAS | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 510 | JEOTEKNİK SAHA İNCELEMESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 516 | JEOTEKNİK TASARIM II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 538 | KAYA KÜTLELERİNDE BOZUNMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 534 | KAYA KÜTLESI SINIFLAMA SISTEMLERINDE GÜNCEL GELIŞMELER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 514 | KAYA MEKANİĞİNDE LABORATUVAR ÇALIŞMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 536 | KAYA ŞEVLERININ DURAYLILIĞININ MODELLENMESINDE BILG. UYG. | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 814 | KAYAÇ BİLGİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 828 | KAYAÇLARDA ALTERASYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 578 | LİF DONATILI ÇİMENTO ESASLI KOMPOZİTLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 552 | MAGMATİK PETROJENEZ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 530 | MİNERAL AYIRMA TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 554 | MİNERAL KİMYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 816 | MİNERAL VE KAYAÇ TAYİN YÖNTEMLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 818 | MİNERALOJİ VE PETROGRAFİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 558 | MİNERALOJİK TAYİNLERDE ENSTRÜMENTAL TEKNİKLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 580 | ÖZEL ÇİMENTOLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 522 | PALEOEKOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 546 | SU KAYNAKLARI MÜHENDİSLİĞİNDE ESNEK HESAPLAMA TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 512 | ŞEV STABİLİTESİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 830 | TARİHSEL JEOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 508 | UZAKTAN ALGILAMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 556 | VOLKANİKLASTİK KAYAÇLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 582 | YAPISAL HAFİF BETON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 506 | YER İNCELEMESİ VE MODELLEMESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
JM 540 | ZEMIN İYILEŞTIRMESINDE İLERI YÖNTEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmek için derslerde en az %70, uygulamalarda ise en az %80 devam şartını sağlamış olmaları gerekir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa test vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. |
Jeoloji Mühendisliği yüksek lisans programını başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve yüksek lisans tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 3 Profesör, 1 Doçent, 2 doktor öğretim üyesi ve 1 araştırma görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 30 kişilik kapasite ve elektronik yansıya sahip sınıflarda yürütülmekte olup, 1 Petrografi Laboratuvarı, 1 Kaya-Zemin Mekaniği Laboratuvarı ve 1 adet seminer salonu vardır. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan bilgisayar laboratuvarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. |
Adres : Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Mühendislik - Mimarlık Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 – Nevşehir Tel: 0 384 228 10 00 / 15022 Fax: 0 384 215 10 37 Web Adresi : http://jeoloji.nevsehir.edu.tr e-mail: jeoloji@nevsehir.edu.tr Bölüm Başkanı : Prof. Dr. İsmail DİNÇER Tel: 0 384 228 10 00 / 15022 Bölüm AKTS/DS Koordinatörü : Prof. Dr. İsmail DİNÇER Tel: 0 384 228 10 00 / 15022 |