Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. 2008-2009 eğitim öğretim yılında lisans ve 2010-2011 eğitim öğretim yılında da yüksek lisans eğitimine başlamıştır. 2009-2010 eğitim öğretim yılında normal örgün öğretim yanında ikinci öğretim de başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere BİYOLOJİ alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. |
Türk Yüksek öğretim kurularında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Biyoloji alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. |
Biyoloji Bölümünün temel hedefi; genel biyoloji ve dört alt anabilim dalının (Genel Biyoloji, Moleküler Biyoloji, Botanik, Zooloji) temel prensiplerini tanımlama, açıklama, uygulama, karar verebilme, öğretebilme bilgi ve becerisine sahip biyoloji lisans mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan mezunlar yetiştirmektir. Biyoloji Bölümü, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu dekanlık ve üst kuruluş olarak, rektörlük üzerinden yürütür. Biyoloji Bölümü, öğrencilerini biyolojinin kullanıldığı birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Biyoloji Bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği paydaşlar TÜBİTAK, DPT, Tarım ve Köyişleri, Çevre ve Orman Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlarda, Üniversiteler, Araştırma Kurumları, Enstitüler, Mezunlar, Biyologlar Derneği şeklinde özetlenebilir. Bölümümüz sahip olduğu eğitim ve araştırmacı öğretim üyesi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Bölümümüzde BAP ve TUBITAK destekli projeler yürütülmektedir. Yürütülen projeler ile öğrencilerine öğrenme ve araştırma için pozitif bir atmosfer sağlar. İstekli ve başarılı bazı öğrencilerine araştırma laboratuarlarında araştırmalara katılma imkânı sunarak, öğrencilerini lisansüstü çalışma yapmaya yönlendirip, akademik kariyer yaparak ve akademisyen olarak hayatlarını kazanmalarını teşvik etmektedir. Bölümün müfredatındaki müteakip dersler, fizik, kimya ve matematik dahil önceki derslerdeki bilgiler üzerine bina edilmiştir, böylece öğrencileri geleceğe hazırlamayı hedeflemiştir. |
PÇ-1 | Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar |
PÇ-2 | Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır |
PÇ-3 | Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar |
PÇ-4 | Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir |
PÇ-5 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir |
PÇ-6 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
PÇ-7 | Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
PÇ-8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir |
PÇ-9 | Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir |
PÇ-10 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
PÇ-11 | Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler |
PÇ-12 | Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
PÇ-13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
PÇ-14 | Biyoloji alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
PÇ-15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | ||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | |||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | |||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | |||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | |||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | |||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | ||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | |||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | ||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç | X | X | |||||||||||||
Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | X | X | |||||||||||||
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | ||||||||||||
Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. | X | X | |||||||||||||
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | X | |||||||||||||
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | X | X | X | X | |||||||||||
Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | X | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | X | |||||||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | ||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | X | |||||||||||||
Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. | X | X | |||||||||||||
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | X | X | |||||||||||||
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | X | ||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | X | X | ||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | X | |||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | X | |||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | X | |||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | ||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | X | X | |||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | X | |||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. | X | X | |||||||||||||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | X | X | ||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. | 3 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 4 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | 5 | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 6 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. | 4 | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | 5 | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 4 | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 3 | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 | x | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. | 6 | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Üniversiteler, devlet ve özel hastaneler (laboratuarlar, tüp bebek üniteleri, genetik tanı merkezi), özel sektör (gıda ve ilaç fabrikaları AR-GE ve/veya satış sorumlusu ve çevre danışmanı), bakanlıklar (Çevre ve Orman, Tarım ve Köyişleri, Sağlık), araştırma merkezleri ve enstitüler, TÜBİTAK, DPT, DSİ gibi kamu kurumları, Öğretmenlik (formasyon sertifikası aldığı taktirde) ve Belediyelerdir. Bu program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında memur olarak atanabilmektedirler. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
BIY 107 | BİYOFİZİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
BIY 107 | BİYOİSTATİSTİK | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
BIY 101 | GENEL BİYOLOJİ (BOTANİK) I | 6 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 10 |
BIY 109 | GENEL KİMYA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
YBD 101 | İNGİLİZCE 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
ENF 101 | TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
TDL 101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
ORTAK1 | ORTAK DERSLER HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
Toplam: |
32 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
BIY 102 | GENEL BİYOLOJİ (ZOOLOJİ) II | 6 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 11 |
BIY 108 | MİKROTEKNİK | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
BIY 110 | TAKSONOMİNİN ESASLARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ENF 102 | TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDE 102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
ORTAK2 | ORTAK DERSLER HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Toplam: |
32 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER-I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 1 |
BIY 217 | GENEL EKOLOJİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
BIY 215 | MİKROBİYOLOJİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
BIY 201 | OMURGASIZ HAYVANLAR SİSTEMATİĞİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
BIY 251 | OMURGASIZ HAYVANLAR SİSTEMATİĞİ LABORATUARI | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
BIY 209 | ORGANİK KİMYA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
BIY 207 | SİTOLOJİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
BIY 203 | TOHUMSUZ BİTKİLER SİSTEMATİĞİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
BIY 253 | TOHUMSUZ BİTKİLER SİSTEMATİĞİ LABORATUARI | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
26 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER-II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 1 |
BIY 210 | BİYOKİMYA | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
BIY 214 | HİSTOLOJİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
BIY 202 | OMURGALI HAYVANLAR SİSTEMATİĞİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
BIY 252 | OMURGALI HAYVANLAR SİSTEMATİĞİ LABORATUVARI | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
BIY 204 | TOHUMLU BİTKİLER SİSTEMATİĞİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
BIY 254 | TOHUMLU BİTKİLER SİSTEMATİĞİ LABORATUVARI | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIY 305 | BİTKİ FİZYOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
BIY 345 | BİTKİ MORFOLOJİSİ VE ANATOMİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
BIY 313 | BİYOİSTATİSTİK | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
BIY 315 | EKOLOJİ I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
BIY 301 | GENETİK I | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
BIY 321 | HİDROBİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
İSG 301 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ -I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
BIY 317 | MİKROBİYOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
BIY 357 | MİKROBİYOLOJİ LABORATUARI | 0 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
BIY 347 | MOLEKÜLER BİYOLOJİ | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
BIY S31 | BÖLÜM SEÇMELİ DERS LİSTESİ 3-1 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
38 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIY 352 | BİYOTEKNOLOJİ | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
BIY 314 | EKOLOJİ II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
BIY 354 | EVRİM | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
BIY 302 | GENETİK II | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
BIY 322 | HAYVAN EMBRİYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
BIY 304 | HAYVAN FİZYOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
BIY 350 | HAYVAN MORFOLOJİSİ VE ANATOMİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
İSG 302 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ -II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
BIY 316 | MOLEKÜLER BİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
BIY 356 | MOLEKÜLER BİYOLOJİ LABORATUARI | 0 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
BIY S32 | BÖLÜM SEÇMELİ DERS LİSTESİ 3-2 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
38 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIY 491 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE RAPOR HAZIRLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
BIY S41 | BÖLÜM SEÇMELİ DERS LİSTESİ 4-1 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
27 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIY 414 | LİSANS BİTİRME TEZİ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
BIY S42 | BÖLÜM SEÇMELİ DERS LİSTESİ 4-2 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIY 331 | BİTKİ EMBRİYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 340 | BİTKİ KORUMA BİYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 319 | ÇEVRE SAĞLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 339 | DENİZ BİYOLOJİSİNE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 325 | EKONOMİK BİTKİLER | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 343 | HAYVAN DAVRANIŞLARINA GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 341 | HAYVANLARDA GÖÇ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 327 | TARIMSAL EKOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 329 | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 335 | TÜRKİYE FLORASI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIY 332 | ÇEVRE MİKROBİYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 342 | ÇEVRE YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 330 | GIDA MİKROBİYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 328 | HAYVAN BESLEME | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 326 | HERBARYUM TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 342 | KLİNİK BİYOKİMYA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 324 | SÜS BİTKİLERİ VE ÇOĞALTIM TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİY 344 | TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ/ÇALIŞMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 340 | TÜRKİYE BALIKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 322 | TÜRKİYE FAUNASI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 338 | TÜRKİYE OMURGALILARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 320 | TÜRKİYE'NİN ENDEMİK BİTKİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 318 | VİROLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIY 437 | AKVARYUM BALIKLARI VE YETİŞTİRİCİLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 455 | ALG BİYOTEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 433 | BAKTERİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 415 | BALIK BİYOLOJİSİNE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİY 467 | BALIK SİSTEMATİĞİNE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 401 | BİTKİ COĞRAFYASI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 411 | BİTKİ EKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 463 | BİTKİ TAYİN ESASLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 441 | BİYOLOJİDE GÜNCEL KONULAR I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 427 | ÇEVRE BİYOTEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 461 | ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 429 | DAVRANIŞ BİLİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 435 | EKONOMİK BOTANİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 465 | ENDÜSTRİYEL MİKROBİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 467 | ENTOMOLOJİYE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 417 | GÜNCEL ÇEVRE SORUNLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 453 | HERPETOLOGY | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 475 | İHTİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 469 | LİMNOLOJİYE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 419 | MESLEKİ İNGİLİZCE I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 445 | ORGANİK TARIM | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 471 | PALİNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 447 | PLANKTONOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 425 | POPULASYON DİNAMİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 483 | SİTOGENETİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 451 | SU KİRLİLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 443 | TIBBİ BİTKİLERİN İZOLASYON YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 439 | TOKSİKOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 449 | TOPRAK MİKROBİYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 477 | TÜRKİYE MİLLİ PARKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 473 | TÜRKİYE SULAK ALANLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 413 | VEJETASYON BİLİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
BIY 459 | ZOOLOJİK MÜZE METOTLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIY 462 | ALG BİYOTEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 430 | ARAZİ (BOTANİK) | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 432 | ARAZİ (ZOOLOJİ) | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 424 | BALIK YETİŞTİRİCİLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 416 | BALIKÇILIK BİYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 456 | BİTKİ FOTOĞRAFLAMA VE ÇİZİM TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 492 | BİTKİLER VE TURİZM | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | |
BIY 408 | BİYOÇEŞİTLİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 434 | BİYOİKLİM | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİY 442 | BİYOLOJİDE GÜNCEL KONULAR II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 478 | BİYOLOJİK KONTROL | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 450 | DOĞA KORUMA ALANLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 448 | EKOTOKSİKOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 440 | ENDÜSTİRİYEL MİKROBİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 464 | ENDÜSTİYEL MİKROBİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 438 | ENTOMOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 474 | ENTOMOLOJİYE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 480 | ETNOBOTANİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 402 | HAYVAN COĞRAFYASI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 422 | HAYVAN EKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 472 | HİDROBİYOLOJİYE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 446 | HİDROBOTANİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 452 | İMMÜNOBİYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 412 | İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 444 | KORUMA EKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 460 | KROMOZOM ÇALIŞMA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİY 424 | KÜLTÜR MANTARI YETİŞTİRİCİLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BIY 476 | LESSEPSİYEN GÖÇ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 426 | LİMNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 428 | MESLEKİ İNGİLİZCE II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 454 | MİKROBİYAL FİZYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 418 | ORNİTOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 470 | ÖTROFİKASYON | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 436 | PALİNOLOJİYE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 466 | PARAZİTOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 468 | TATLI SU ALGLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 458 | TRANSGENİK CANLILAR | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 410 | TÜRKİYE FLORASI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 482 | TÜRKİYE GEOFİTLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BIY 420 | TÜRKİYE VEJETASYONU | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BED101 | BEDEN EĞİTİMİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
MUZ101 | MÜZİK I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
RES101 | RESİM BİLGİSİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BED102 | BEDEN EĞİTİMİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MUZ102 | MÜZİK II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
RES102 | RESİM BİLGİSİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, quiz vb gibi ölçme ve değerlendirme yöntemleri de değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 3 doçent, 6 yardımcı doçent,4 araştırma görevlisi ve 1 uzman ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 45 kişilik kapasiteye sahip projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmekte olup; 2 öğrenci laboratuarı, 5 araştırma laboratuarı ve 2 adet sera gerek eğitim-öğretim ve gerekse akademik çalışmalarda etkin olarak kullanılmaktadır. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan internet laboratuarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. |
Adres: Nevşehir Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü 50300 NEVŞEHİR Web Adresi : http://biyoloji.nevsehir.edu.tr/ Tel : 0-384-215 39 00 Faks : 0-384- 215 39 48 Bölüm Başkanı : Prof. Dr. Erdoğan ÇİÇEK e-mail : erdogancicek@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü : Dr. Öğr. Üy. aysel KEKİLLİOĞLU e-mail : akekillioglu@nevsehir.edu.tr |