Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. 02.04.2014 tarihinde kurulmuş olan Türk Halk Bilimi Bölümünün yetiştirdiği uzmanlarla, başta özel ve devlete ait bütün eğitim kurumlarında halkbilimi öğretmenliği, medyada somut olmayan kültürel miras program yapımcılığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinde halkbilimi açık hava müze uzmanlığı ve folklor araştırmacılığı, turizm alanında kültürel animasyon tasarımcılığı, 5225 Sayılı Kanun kapsamında özel sektör tarafından kurulacak kültür merkezlerinde somut olmayan kültürel miras bölümü yöneticiliği gibi pek çok alandaki ihtiyacın karşılanması hedeflenmektedir. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Türk Halk Bilimi alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için YGS ve LYS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. |
Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Türk Halk Bilimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 244 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Türk Halk Bilimi Bölümünün temel hedefi; bilimsel anlayışlı, çağdaş, demokrat, üretken, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı olup çözüm üreten, değişen koşullara uyum gösterebilen, geleceğe yönelik hedefleri olan, ekip çalışması liderlik ve iletişim becerilerine sahip, iletişim ve eğitim teknolojilerini kullanabilen, farklı bilim dalları arasında ilişki kurabilen ve bilgilerini farklı alanlara uygulayabilen, kültüre ve sanata duyarlı, çeşitliliği bir zenginlik olarak algılayan, teori ile uygulamayı birleştiren, özgüveni ve hoşgörüsü olan, yaşam boyu öğrenmeyi ve kendini yenilemeyi ilke edinmiş, kendisiyle ve çevresiyle barışık, mesleğine adanmışlık duygusuna sahip, eleştirel düşünebilen ve düşüncesini uygar bir şekilde ifade edebilen bireyler yetiştirmektir. Bölümde dört yıllık bir lisans programı uygulanmaktadır. |
PÇ-1 | Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. |
PÇ-2 | Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. |
PÇ-3 | Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. |
PÇ-4 | Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. |
PÇ-5 | Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. |
PÇ-6 | Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. |
PÇ-7 | Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. |
PÇ-8 | Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. |
PÇ-9 | Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. |
PÇ-10 | Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. |
PÇ-11 | Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
PÇ-12 | İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. |
PÇ-13 | Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. |
PÇ-14 | Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
PÇ-15 | Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. |
PÇ-16 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
PÇ-17 | Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
PÇ-18 | Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
PÇ-19 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
PÇ-20 | Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. |
PÇ-21 | Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
PÇ-22 | Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
PÇ-23 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
PÇ-24 | Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
PÇ-25 | Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | ||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | X | X | X | ||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | X | ||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||||||||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | X | X | |||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | X | ||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | X | ||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | X | ||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | ||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | |||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | X | ||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | ||||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | X | ||||||||||||||||||||||||
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | 3 | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | 2 | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 3 | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | 4 | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | 1 | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | 2 | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | 3 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | 4 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 5 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Türk Halk Bilimi Bölümünden mezun olanlar, özel ve devlete ait bütün eğitim kurumlarında Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği, medyada somut olmayan kültürel miras program yapımcılığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinde halkbilimi açık hava müze uzmanlığı ve folklor araştırmacılığı, turizm alanında kültürel animasyon tasarımcılığı, özel sektör tarafından kurulacak kültür merkezlerinde somut olmayan kültürel miras bölümü yöneticiliği gibi alanlarda istihdam edilebilirler. Türk Halk Bilimi Bölümünden mezun olan öğrencilerin çok farklı eğitim, kültür ve turizm alanlarında iş bulmaları ve iş kurmaları da mümkün olabilecektir. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 101 | ATATÜRK İLKELERI VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
THB 101 | HALK BİLİMİ TARİHİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
THB 105 | KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
THB 107 | OSMANLI TÜRKÇESİ I | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
THB 111 | TÜRK DİLİ VE KOMPOZİSYON I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
THB 103 | TÜRK HALK EDEBİYATINA GİRİŞ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
THB 109 | TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
YBD 101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
THB 102 | HALK BİLİMİ TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
THB 106 | HALK BİLİMİ VE SOSYOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
THB 104 | HALK EDEBİYATINA GİRİŞ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
THB 108 | OSMANLI TÜRKÇESİ II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
THB 112 | TÜRK DİLİ VE KOMPOZİSYON II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
THB 110 | TÜRK KÜLTÜR TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
THB 203 | ANONİM HALK EDEBİYATI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
THB 205 | GELENEK GÖRENEK VE HALK İNANÇLARI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
THB 201 | HALK BİLİMİ KURAM VE YÖNTEMLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
THB 209 | KLASİK TÜRK EDEBİYATI I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
THB 207 | ORTA TÜRKÇE I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SEÇ1 | Seçmeli Ders Havuzu 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
THB 204 | ÂŞIK EDEBİYATI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
THB 202 | HALK BİLİMİ KURAM VE YÖNTEMLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
THB 210 | KLASİK TÜRK EDEBİYATI II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
THB 208 | ORTA TÜRKÇE II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
THB 206 | TÜRK MİTOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SEÇ 2 | Seçmeli Ders Havuzu 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
THB 307 | KÜLTÜR EKONOMİSİ VE YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
THB 303 | TEKKE VE TASAVVUF EDEBİYATI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
THB 301 | TÜRK DESTANLARI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
THB 305 | TÜRK EFSANELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
THB 309 | YENİLEŞME DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
SEÇ 3 | Seçmeli Ders Havuzu 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
THB 308 | KÜLTÜREL ANİMASYON VE TASARIMCILIK | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
THB 306 | TÜRK HALK HİKÂYELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
THB 302 | TÜRK HALK MASALLARI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
THB 304 | TÜRK HALK MİZAHI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
THB 310 | YENİLEŞME DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SEÇ 4 | Seçmeli Ders Havuzu 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
THB 405 | ARAŞTIRMA PROJESI I | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
THB 401 | HALK BİLİMİ MÜZECİLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
THB 409 | HALK KÜLTÜRÜ VE POPÜLER KÜLTÜR | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
THB 403 | TÜRK EL SANATLARI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
THB 407 | TÜRKİYE TÜRKÇESİ I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
SEÇ 5 | Seçmeli Ders Havuzu 5 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
THB 406 | ARAŞTIRMA PROJESİ II | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
THB 404 | FESTİVALLER VE ŞÖLENLER | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
THB 402 | HALK BİLİMİ MEDYA İLİŞKİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
THB 410 | HALK DANSLARI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
THB 408 | TÜRKİYE TÜRKÇESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SEÇ 6 | Seçmeli Ders Havuzu 6 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
THB 213 | ÇOCUK OYUN VE OYUNCAKLARI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 217 | GELENEKSEL TÜRK TİYATROSU | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 219 | HALK HEKİMLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 211 | HALK MÜZİĞİ VE ÇALGILARI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 215 | TÜRK YAZI SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 221 | UYGULAMALI HALK MUTFAĞI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
THB 216 | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 214 | HALK BAYTARLIĞI VE BOTANİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 218 | HALK FELSEFESİ VE GÜNDELİK YAŞAM | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 222 | HALK ŞİİRİNDE TÜR VE ŞEKİL | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 212 | SÖZLÜ TARİH ARAŞTIRMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 220 | TÜRK EĞLENCE KÜLTÜRÜ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
THB 319 | ALEVİLİK VE BEKTAŞİLİK ARAŞTIRMALARI I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 321 | ÂŞIKLIK GELENEĞİ ARAŞTIRMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 317 | CÖNKLER VE MECMUALAR I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 315 | KARŞILAŞTIRMALI KÜLTÜR BİLİM | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 311 | MESLEK KÜLTÜRÜ VE FOLKLORU | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 313 | UYGULAMALI HALK BİLİMİ VE MÜZECİLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
THB 320 | ALEVİLİK VE BEKTAŞİLİK ARAŞTIRMALARI II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 318 | CÖNKLER VE MECMUALAR II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 316 | GELENEKSEL KÜLTÜR VE MEDYA | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 314 | HALK BİLİMİNDE PROJE YAZIMI VE YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 322 | KARŞILAŞTIRMALI MÜZİK KÜLTÜRÜ ARAŞTIRMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 312 | KÜLTÜREL MİRAS VE KORUMA | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
THB 413 | GÖÇ VE KİMLİK | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 417 | HALK MİMARİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 421 | HALK RESMİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 411 | KARŞILAŞTIRMALI MİTOLOJİ ARAŞTIRMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 419 | KARŞILAŞTIRMALI ŞAMANİZM ARAŞTIRMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
THB 415 | UYGULAMALI GELENEKSEL TÜRK TİYATROSU | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
THB 418 | ETNOFOTOGRAFİ VE SİNEMA | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 414 | HALK BİLİMİ SİYASET İLİŞKİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 416 | HALK BİLİMSEL DRAMA YAZARLIĞI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 412 | KARŞILAŞTIRMALI EPİK DESTAN ARAŞTIRMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 422 | KÜLTÜR DEĞİŞMELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
THB 420 | SOKÜM VE YARATICI AKTÖRLER | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Türk Halk Bilimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 244 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Türk Halk Bilimi Bölümü, yeni ve modern bir binada olup derslikleri internet bağlantısı, bilgisayar ve projeksiyon cihazları, akıllı tahta gibi modern teknoloji ile donatılmıştır. Genç, dinamik ve eğitsel bir akademik ve idari kadroya sahip olan bölümde, dersleri yürütecek olan öğretim elemanlarının, eğitim ve alan bilgisi bakımından güçlü olmaları, ulusal ve uluslararası alanlarda bilimsel ve sanatsal çalışmaların gerçekleştirilebilmesi, Üniversite birimleri arasındaki işbirliğinin güçlü ve sağlıklı olması, sosyal, bilimsel ve kültürel etkinliklerin yeterli sayıda oluşu, Üniversite merkez kampüsünde güçlü bir kütüphanenin yer alması, Üniversitenin sağlık, spor, sosyal yardımlaşma ve dayanışma, beslenme ve barınma, ulaşım bakımlarından gelişmiş olması ve gerek personel, gerekse öğrenciler açısından herhangi bir sorunun bulunmaması. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Halk Bilimi Bölümü, 50300/Nevşehir |