Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü 2008-2009 eğitim öğretim yılında lisans, yüksek lisans ve bilimsel hazırlık eğitimine başlamıştır. 2009-2010 eğitim öğretim yılında lisans ikinci öğretimi de başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Tarih alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için YGS VE LYS seçme sınavlarında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavlardan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav ile yapılır. Bu sınavın sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinde yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; •Lise ve dengi okul diploması, •ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sınavı sonuç belgesi |
Türk Yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesinin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Tarih alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir. |
Bölümümüz, sahasında temel eğitim almış uzmanlar yetiştirmeyi ve onları lisansüstü eğitime hazırlamayı amaçlar. Bölümde dört yıllık bir lisans programı uygulanmaktadır. Yüksek lisans programı, Nevşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ile koordineli olarak, Bölüm öğretim üyelerinin katkılarıyla yürütülmektedir. Bu Bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : 1.Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanları bilgisine sahip olur. 2.Tarih alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilme; verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, belgelere ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme bilgisine sahip olur. 3.Tarih biliminin doğası, kaynağı, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olur. 4.Tarihi bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme bilgisine sahip olur. 5.Disiplinler arası yaklaşımın temel niteliklerini kavrayarak mesleki yeterlilik süreçlerinde bunu kullanabilme bilgisine sahip olur. 6.Milli kültür kavramı ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilme yeteneği kazanarak farklı kültürlerde yaşayabilme bilgisine sahip olur. 7.Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilme bilgisine sahip olur. 8.Tarihi alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilme; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilme bilgisine sahip olur. 9.Kendini bir birey olarak tanıyabilme; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme yeteneğine sahip olur. 10.Tarihi, sosyal, kültürel, siyasi ve ekonomik konularda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme bilgisine sahip olur. 11.Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme bilgisine sahip olur. 12.Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme bilgisine sahip olur. 13.Tarihle ilgili öğrenmenin yaşam boyu sürdürülmesi gerekliliği bilgisine sahip olur. 14.Geçmişte kullanılan yazılı dillerin okunması, anlaşılması ve tahlil edilmesi bilgisine sahip olur. 15.Edindiği tarihi bilgiler vasıtasıyla sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılma bilgisine sahip olur. 16.Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olma ve izleme yeteneğine sahip olur. 17.Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme davranışına sahip olur. 18.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme anlayışına sahip olur. 19.Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma ve takip edebilme bilgisine sahip olur. 20.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki ahlakî değerlere uygun davranma bilgisine sahip olur. 21.Ferdi ya da toplumsal ilişkilerin sağlıklı olarak sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurma bilgisine sahip olur. 22.Lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirecek bilgi birikimine sahip olur. 23.Tarih ve tarihle ilgili alanlarda (arşiv, kütüphane, müze, sivil toplum kuruluşları vs) çalışabilir ve meslek edinebilir. |
PÇ-1 | Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir |
PÇ-2 | Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
PÇ-3 | Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
PÇ-4 | Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
PÇ-5 | Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. |
PÇ-6 | Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-7 | Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. |
PÇ-8 | Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. |
PÇ-9 | Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
PÇ-10 | Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. |
PÇ-11 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-12 | Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
PÇ-13 | Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. |
PÇ-14 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
PÇ-15 | Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | |||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | ||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | |||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | |||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | |||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | |||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | ||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | X | X | |||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | |||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | X | X | X | ||||||||||||
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | ||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | X | X | |||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | X | ||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | X | X | |||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | X | X | |||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | X | X | |||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | X | X | |||||||||||||
Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | X | X | X | ||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | X | X | |||||||||||||
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | 1 | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | 3 | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | 2 | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 3 | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | 4 | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | 2 | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | 3 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | 4 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 5 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Öğrencilerimiz, mezun olunca Millî Eğitim Bakanlığına bağlı veya özel okullarda öğretmenlik yapabilecek; Kültür Bakanlığında, Türk Tarih Kurumunda, arşivlerde uzman olabilecek nitelikte yetiştirilmektedir. Ayrıca KPSS’den gereken puanı almaları durumunda çeşitli kamu kurumlarına memur olarak atanabilmekte ve polis olabilmektedirler. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TAR119 | ESKİ ANADOLU TARİHİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
TAR121 | İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE MEDENİYETİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
TAR123 | İSLAM TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
TAR115 | OSMANLI PALEOGRAFYASI I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
TAR117 | TARİH METODOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AIT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TAR124 | BÜYÜK SELÇUKLU TARİHİ VE TEŞKİLATI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TAR118 | ESKİ ANADOLU TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TAR122 | İLK MÜSLÜMAN TÜRK DEVLETLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TAR120 | İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE MEDENİYETİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TAR116 | OSMANLI PALEOGRAFYASI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR221 | ANADOLU SELÇUKLU VE BEYLİKLER TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
TAR219 | ESKİ MEZOPOTAMYA TARİHİ I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
TAR205 | OSMANLI TARİHİ I (1300-1453) | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
TAR201 | OSMANLICA TARİHİ METİNLER I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
SD2-G | 2.SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR220 | ESKİ MEZOPOTAMYA TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TAR224 | ESKİÇAĞDA MEZOPOTAMYA VE ANADOLU'NUN SOSYO-KÜLTÜREL TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TAR222 | OSMANLI TARİHİ II (1453-1789) | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TAR202 | OSMANLICA TARİHİ METİNLER II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SD2-B | 2.SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR315 | ALTINORDU DEVLETLERİ TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
TAR323 | AVRUPA TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
TAR321 | OSMANLI DİPLOMATİKASINA GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
TAR319 | OSMANLI TARİHİ III (1789-1920) | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
TAR317 | YENİÇAĞ OSMANLI TEŞKİLAT TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
SD3-G | 3.SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR322 | AVRUPA TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TAR324 | SEMİNER | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TAR320 | TARİH FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TAR316 | YAKINÇAĞ OSMANLI MERKEZ VE TAŞRA TEŞKİLATI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TAR318 | YENİÇAĞ OSMANLI SOSYO-EKONOMİK TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SD3-B | 3.SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR417 | 20. YY. DÜNYA TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
TAR415 | BİTİRME TEZİ | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
TAR413 | CUMHURİYET TARİHİ I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
SD4-G | 4.SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR416 | 20.YY. TÜRK DÜNYASI TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TAR414 | BİTİRME TEZİ | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TAR418 | CUMHURİYET TARİHİ II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SD4-B | 4.SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR235 | AHİLİK TARİHİ VE TEŞKİLATI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR229 | BİLİM TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR223 | ESKİÇAĞ HUKUK TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR245 | HİNDİSTAN TÜRK TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
İH201 | İNSAN HAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR233 | OĞUZLARDA KÜLTÜR VE MEDENİYET | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR241 | ORTAÇAĞ TARİHİ KAYNAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR255 | ROMA-BİZANS TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR231 | RUSYA TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR247 | SANAYİ DEVRİMİ VE OSMANLI SANAYİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR251 | TARİHİ ÇOĞRAFYA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
ENF201 | TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR243 | TÜRK KÜLTÜR TARİHİ KAYNAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR225 | TÜRK-İSLAM SANATLARI TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR227 | TÜRKİSTAN TARİHİ KAYNAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR237 | YENİÇAĞ TARİHİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR250 | AVRUPA BİRLİĞİ TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
TAR244 | AVRUPA’DA REFORM VE RÖNESANS | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BKE202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR248 | ESKİÇAĞ MISIR TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR242 | İSLAM TARİHİNDE USUL VE TENKİT | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IŞD202 | İŞARET DİLİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR228 | KAFKASYA TÜRK TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR232 | ORHUN ABİDELERİ VE ORHUN ALFABESİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR234 | OSMANLI ARŞİV VE MÜZELERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR236 | OSMANLI MUSİKİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR226 | OSMANLI VAKIF SİSTEMİ VE VAKFİYELER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR256 | ROMA-BİZANS TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
ENF202 | TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI II | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR246 | TÜRKLERDE SOSYAL VE KÜLTÜREL HAYAT | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR230 | UYGUR TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR240 | YAKINÇAĞ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR238 | YENİÇAĞDA OSMANLI DENİZCİLİK TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR345 | ARAPÇA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR359 | AZERİCE | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR331 | BALKAN TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR381 | DÜNYA DÜŞÜNCE TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR363 | ERMENİ DİLİ VE KÜLTÜRÜ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
325 | ESKİÇAĞ ASKERİ TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR343 | ESKİÇAĞ KAPADOKYA TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR395 | GENEL SOSYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR347 | İLHANLILAR | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR365 | İSLAM TOPLUMLARI TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR377 | ORYANTALİZM | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR367 | OSMANLI KRONİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR391 | OSMANLI KURUMLARINDA DEĞİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR375 | OSMANLI TARİH YAZICILIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR393 | OSMANLI TOPLUMUNDA GAYRİMÜSLİMLER | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR373 | OSMANLIDA MUHALEFET | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR361 | RUS İSTİLASI VE TÜRKİSTAN | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR335 | SİYASET BİLİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR371 | SUNUM VE PROJE HAZIRLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR389 | TANZİMAT VE UYGULAMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR383 | TARİH VE EDEBİYAT | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR339 | TARİH YAZICILIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR385 | TÜRK DİN TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR379 | UYGARLIK TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR349 | YENİÇAĞ TÜRK TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR369 | YENİÇAĞDA OSMANLI TARİHİ COĞRAFYASI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR346 | 14. YY ORTADOĞU TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR344 | ARAPÇA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR374 | CUMHURİYET TARİHİ KAYNAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR384 | ESKİÇAĞ AKDENİZ KÜLTÜR TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR326 | ESKİÇAĞDA YAZI ARAÇ GEREÇLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR366 | FRANSIZ İHTİLALİ VE OSMANLIYA YANSIMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR372 | GENEL FELSEFE | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR376 | ORTAÇAĞ İSYAN TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR378 | OSMANLI ARŞİV VESİKALARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR364 | OSMANLI ÇAĞDAŞLAŞMASI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR336 | OSMANLI HUKUK VE KANUNNAMELERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR328 | OSMANLI TÜRKİSTAN İLİŞKİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR368 | OSMANLI VAKANÜVİSLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR332 | OSMANLI VE KAFKASLAR | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR334 | RUSÇA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR380 | SANAYİ DEVRİMİ VE SÖMÜRGECİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR338 | SELÇUKLU KÜLTÜR VE MEDENİYETİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR370 | TARİH BİLİMİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR362 | TARİH SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR348 | TARİH VE YARATICI YAZMA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR334 | TÜRK HUKUK TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR330 | TÜRKİSTAN TÜRKLERİNİN MİLLİ MÜCADELESİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR382 | TÜRKİYE'NİN GÜNCEL SORUNLARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR350 | YENİÇAĞDA OSMANLI KÜLTÜRÜ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR483 | 19. YÜZYIL OSMANLI TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR485 | 19.YÜZYIL OSMANLI RİK’ASI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR493 | ANADOLU ARKEOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR471 | ARKEOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR477 | CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR469 | DÜNYA MODERNLEŞME TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR427 | ENDÜLÜS TARİHİ VE MEDENİYETİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR425 | ESKİÇAĞ BOZKIR KAVİMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR429 | FARSÇA I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR447 | HÜSN-Ü HAT | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR445 | İNGİLİZCE TARİHİ METİNLER I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR467 | KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR461 | MEŞRUTİYET VE DEMOKRASİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR475 | MODERN ORTADOĞU TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR481 | ORHUN ABİDELERİ VE ORHUN ALFABESİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR473 | OSMANLI BASINI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR463 | OSMANLI EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR441 | OSMANLI TÜRKÇESİ III | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR487 | PERS TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR479 | SİYASİ VE İKTİSADİ DÜŞÜNCELER | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR423 | SOVYET REJİMİNDE TÜRKLER | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR465 | SÖZEL TARİH | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR435 | TÜRK DENİZCİLİK TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
TAR449 | YENİÇAĞDA OSMANLI ENTELLEKTÜEL HAYATI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TAR424 | 20.YY’DA TÜRKİYE VE AZERBAYCAN | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR474 | CUMHURİYET DÖNEMİ DEMOKRASİ TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR466 | CUMHURİYET DÖNEMİ İKTİSAT POLİTİKALARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR480 | CUMHURİYET DÖNEMİ KÜLTÜR POLİTİKALARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR494 | DOĞU ANADOLU TÜRK BEYLİKLERİ TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR468 | DÜNYA DARBELER TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR426 | EGE VE YUNAN TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR492 | ESKİÇAĞ BİLİM TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR490 | ESKİÇAĞ MİTOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR428 | FARSÇA II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR430 | İNGİLİZCE TARİHİ METİNLER II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR484 | KIBRIS VE TÜRKLER | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR446 | KLASİK DÖNEM OSMANLI DİN VE DÜŞÜNCE TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR462 | MİLLİ MÜCADELE TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR464 | MİLLİ MÜCADELEDE BASIN | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR478 | NEVŞEHİR TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR450 | OSMANLI İLMİYE TEŞKİLATI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR486 | OSMANLI SİYASİ PARTİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR460 | OSMANLI ŞEHİRLERİ VE ŞEHİRCİLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR442 | OSMANLI TÜRKÇESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR472 | SANAT TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR482 | TARİHİ ROMANLAR | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TCE202 | TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ ÇALIŞMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR476 | TÜRK DÜNYASI YENİLEŞME HAREKETLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR470 | TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TAR448 | YENİÇAĞDA OSMANLI VE AVRUPA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalıdır. Öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmeleri için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tamzamanlı |
Bölümde 4 Doçent, 12 Doktor Öğretim Üyesi ve 5 Araştırma Görevlisi vardır. Bölümümüzde dersler 90 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir. |
Adres : Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Web Adresi : tarih.nevsehir.edu.tr Telefon : 0 384 228 11 00 Belgegeçer :0 384 215 39 48 Bölüm Başkanı : Doç. Dr. Kürşat KOÇAK Telefon :0 384 228 11 00/13026 Elmek (e-mail) : kursatkocak@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü :Arş. Gör. Dr. A. Gökçe ÖZCAN Telefon :0 384 228 11 00/13131 Elmek (e-mail) : almila.özcan@nevsehir.edu.tr |