Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TARİH

Kuruluş

Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü 2008-2009 eğitim öğretim yılında lisans, yüksek lisans ve bilimsel hazırlık eğitimine başlamıştır. 2009-2010 eğitim öğretim yılında lisans ikinci öğretimi de başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Tarih alanında lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Ülkemizde, üniversitelere giriş için YGS VE LYS seçme sınavlarında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavlardan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav ile yapılır. Bu sınavın sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinde yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; •Lise ve dengi okul diploması, •ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sınavı sonuç belgesi


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk Yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesinin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Tarih alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir.


Program Profili

Bölümümüz, sahasında temel eğitim almış uzmanlar yetiştirmeyi ve onları lisansüstü eğitime hazırlamayı amaçlar. Bölümde dört yıllık bir lisans programı uygulanmaktadır. Yüksek lisans programı, Nevşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ile koordineli olarak, Bölüm öğretim üyelerinin katkılarıyla yürütülmektedir. Bu Bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : 1.Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanları bilgisine sahip olur. 2.Tarih alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilme; verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, belgelere ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme bilgisine sahip olur. 3.Tarih biliminin doğası, kaynağı, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olur. 4.Tarihi bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme bilgisine sahip olur. 5.Disiplinler arası yaklaşımın temel niteliklerini kavrayarak mesleki yeterlilik süreçlerinde bunu kullanabilme bilgisine sahip olur. 6.Milli kültür kavramı ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilme yeteneği kazanarak farklı kültürlerde yaşayabilme bilgisine sahip olur. 7.Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilme bilgisine sahip olur. 8.Tarihi alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilme; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilme bilgisine sahip olur. 9.Kendini bir birey olarak tanıyabilme; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme yeteneğine sahip olur. 10.Tarihi, sosyal, kültürel, siyasi ve ekonomik konularda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme bilgisine sahip olur. 11.Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme bilgisine sahip olur. 12.Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme bilgisine sahip olur. 13.Tarihle ilgili öğrenmenin yaşam boyu sürdürülmesi gerekliliği bilgisine sahip olur. 14.Geçmişte kullanılan yazılı dillerin okunması, anlaşılması ve tahlil edilmesi bilgisine sahip olur. 15.Edindiği tarihi bilgiler vasıtasıyla sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılma bilgisine sahip olur. 16.Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olma ve izleme yeteneğine sahip olur. 17.Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme davranışına sahip olur. 18.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme anlayışına sahip olur. 19.Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma ve takip edebilme bilgisine sahip olur. 20.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki ahlakî değerlere uygun davranma bilgisine sahip olur. 21.Ferdi ya da toplumsal ilişkilerin sağlıklı olarak sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurma bilgisine sahip olur. 22.Lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirecek bilgi birikimine sahip olur. 23.Tarih ve tarihle ilgili alanlarda (arşiv, kütüphane, müze, sivil toplum kuruluşları vs) çalışabilir ve meslek edinebilir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X X X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura X X
Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. X X
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim X X X
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X X X
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. X X X X X
Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. X X
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X X X
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. X X
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. X X
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. X X
Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. X X
Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. X X X
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. X
Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. X X
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura 1 x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1 x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim 2 x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1 x x x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. 2 x x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. 3 x x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. 2 x x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3 x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. 1 x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 2 x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 3 x x x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). 4 x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5 x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 1 x x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 2 x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 3 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 5 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Öğrencilerimiz, mezun olunca Millî Eğitim Bakanlığına bağlı veya özel okullarda öğretmenlik yapabilecek; Kültür Bakanlığında, Türk Tarih Kurumunda, arşivlerde uzman olabilecek nitelikte yetiştirilmektedir. Ayrıca KPSS’den gereken puanı almaları durumunda çeşitli kamu kurumlarına memur olarak atanabilmekte ve polis olabilmektedirler.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
TAR119 ESKİ ANADOLU TARİHİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
TAR121 İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE MEDENİYETİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
TAR123 İSLAM TARİHİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
TAR115 OSMANLI PALEOGRAFYASI I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
TAR117 TARİH METODOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
TDL101 TÜRK DİLİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
YBD101 YABANCI DİL I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AIT102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
TAR124 BÜYÜK SELÇUKLU TARİHİ VE TEŞKİLATI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
TAR118 ESKİ ANADOLU TARİHİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
TAR122 İLK MÜSLÜMAN TÜRK DEVLETLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
TAR120 İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE MEDENİYETİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
TAR116 OSMANLI PALEOGRAFYASI II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
TDL102 TÜRK DİLİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
YBD102 YABANCI DİL II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TAR221 ANADOLU SELÇUKLU VE BEYLİKLER TARİHİ 3 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
TAR219 ESKİ MEZOPOTAMYA TARİHİ I 3 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
TAR205 OSMANLI TARİHİ I (1300-1453) 3 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
TAR201 OSMANLICA TARİHİ METİNLER I 3 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
SD2-G 2.SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 12
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TAR220 ESKİ MEZOPOTAMYA TARİHİ II 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
TAR224 ESKİÇAĞDA MEZOPOTAMYA VE ANADOLU'NUN SOSYO-KÜLTÜREL TARİHİ 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
TAR222 OSMANLI TARİHİ II (1453-1789) 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
TAR202 OSMANLICA TARİHİ METİNLER II 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
SD2-B 2.SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 12
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TAR315 ALTINORDU DEVLETLERİ TARİHİ 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
TAR323 AVRUPA TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
TAR321 OSMANLI DİPLOMATİKASINA GİRİŞ 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
TAR319 OSMANLI TARİHİ III (1789-1920) 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 5
TAR317 YENİÇAĞ OSMANLI TEŞKİLAT TARİHİ 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
SD3-G 3.SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 9
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TAR322 AVRUPA TARİHİ II 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 5
TAR324 SEMİNER 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
TAR320 TARİH FELSEFESİ 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
TAR316 YAKINÇAĞ OSMANLI MERKEZ VE TAŞRA TEŞKİLATI 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
TAR318 YENİÇAĞ OSMANLI SOSYO-EKONOMİK TARİHİ 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
SD3-B 3.SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 9
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TAR417 20. YY. DÜNYA TARİHİ 3 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 6
TAR415 BİTİRME TEZİ 0 Saat 2 Saat 4 Güz Zorunlu 6
TAR413 CUMHURİYET TARİHİ I 3 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 6
SD4-G 4.SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 12
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TAR416 20.YY. TÜRK DÜNYASI TARİHİ 3 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 6
TAR414 BİTİRME TEZİ 0 Saat 2 Saat 4 Bahar Zorunlu 6
TAR418 CUMHURİYET TARİHİ II 3 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 6
SD4-B 4.SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 12
Toplam:
30

2.SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TAR235 AHİLİK TARİHİ VE TEŞKİLATI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TAR229 BİLİM TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
BKE201 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TAR223 ESKİÇAĞ HUKUK TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TAR245 HİNDİSTAN TÜRK TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
İH201 İNSAN HAKLARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TAR233 OĞUZLARDA KÜLTÜR VE MEDENİYET 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TAR241 ORTAÇAĞ TARİHİ KAYNAKLARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TAR255 ROMA-BİZANS TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TAR231 RUSYA TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TAR247 SANAYİ DEVRİMİ VE OSMANLI SANAYİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TAR251 TARİHİ ÇOĞRAFYA 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
ENF201 TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I 1 Saat 1 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TAR243 TÜRK KÜLTÜR TARİHİ KAYNAKLARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TAR225 TÜRK-İSLAM SANATLARI TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TAR227 TÜRKİSTAN TARİHİ KAYNAKLARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TAR237 YENİÇAĞ TARİHİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3

2.SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TAR250 AVRUPA BİRLİĞİ TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
TAR244 AVRUPA’DA REFORM VE RÖNESANS 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
BKE202 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TAR248 ESKİÇAĞ MISIR TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TAR242 İSLAM TARİHİNDE USUL VE TENKİT 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
IŞD202 İŞARET DİLİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TAR228 KAFKASYA TÜRK TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TAR232 ORHUN ABİDELERİ VE ORHUN ALFABESİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TAR234 OSMANLI ARŞİV VE MÜZELERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TAR236 OSMANLI MUSİKİSİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TAR226 OSMANLI VAKIF SİSTEMİ VE VAKFİYELER 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TAR256 ROMA-BİZANS TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli
ENF202 TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI II 1 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TAR246 TÜRKLERDE SOSYAL VE KÜLTÜREL HAYAT 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TAR230 UYGUR TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TAR240 YAKINÇAĞ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TAR238 YENİÇAĞDA OSMANLI DENİZCİLİK TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3

3.SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TAR345 ARAPÇA 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR359 AZERİCE 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR331 BALKAN TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR381 DÜNYA DÜŞÜNCE TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR363 ERMENİ DİLİ VE KÜLTÜRÜ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
325 ESKİÇAĞ ASKERİ TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR343 ESKİÇAĞ KAPADOKYA TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR395 GENEL SOSYOLOJİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR347 İLHANLILAR 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR365 İSLAM TOPLUMLARI TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR377 ORYANTALİZM 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR367 OSMANLI KRONİKLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR391 OSMANLI KURUMLARINDA DEĞİŞİM 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR375 OSMANLI TARİH YAZICILIĞI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR393 OSMANLI TOPLUMUNDA GAYRİMÜSLİMLER 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR373 OSMANLIDA MUHALEFET 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR361 RUS İSTİLASI VE TÜRKİSTAN 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR335 SİYASET BİLİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR371 SUNUM VE PROJE HAZIRLAMA 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR389 TANZİMAT VE UYGULAMALARI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR383 TARİH VE EDEBİYAT 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR339 TARİH YAZICILIĞI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR385 TÜRK DİN TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR379 UYGARLIK TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR349 YENİÇAĞ TÜRK TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
TAR369 YENİÇAĞDA OSMANLI TARİHİ COĞRAFYASI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3

3.SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TAR346 14. YY ORTADOĞU TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR344 ARAPÇA 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR374 CUMHURİYET TARİHİ KAYNAKLARI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR384 ESKİÇAĞ AKDENİZ KÜLTÜR TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR326 ESKİÇAĞDA YAZI ARAÇ GEREÇLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR366 FRANSIZ İHTİLALİ VE OSMANLIYA YANSIMALARI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR372 GENEL FELSEFE 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR376 ORTAÇAĞ İSYAN TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR378 OSMANLI ARŞİV VESİKALARI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR364 OSMANLI ÇAĞDAŞLAŞMASI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR336 OSMANLI HUKUK VE KANUNNAMELERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR328 OSMANLI TÜRKİSTAN İLİŞKİLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR368 OSMANLI VAKANÜVİSLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR332 OSMANLI VE KAFKASLAR 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR334 RUSÇA 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR380 SANAYİ DEVRİMİ VE SÖMÜRGECİLİK 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR338 SELÇUKLU KÜLTÜR VE MEDENİYETİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR370 TARİH BİLİMİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR362 TARİH SOSYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR348 TARİH VE YARATICI YAZMA 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR334 TÜRK HUKUK TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR330 TÜRKİSTAN TÜRKLERİNİN MİLLİ MÜCADELESİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR382 TÜRKİYE'NİN GÜNCEL SORUNLARI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TAR350 YENİÇAĞDA OSMANLI KÜLTÜRÜ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3

4.SINIF GÜZ DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TAR483 19. YÜZYIL OSMANLI TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR485 19.YÜZYIL OSMANLI RİK’ASI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR493 ANADOLU ARKEOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR471 ARKEOLOJİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR477 CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR469 DÜNYA MODERNLEŞME TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR427 ENDÜLÜS TARİHİ VE MEDENİYETİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR425 ESKİÇAĞ BOZKIR KAVİMLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR429 FARSÇA I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR447 HÜSN-Ü HAT 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR445 İNGİLİZCE TARİHİ METİNLER I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR467 KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR461 MEŞRUTİYET VE DEMOKRASİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR475 MODERN ORTADOĞU TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR481 ORHUN ABİDELERİ VE ORHUN ALFABESİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR473 OSMANLI BASINI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR463 OSMANLI EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞİŞİM 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR441 OSMANLI TÜRKÇESİ III 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR487 PERS TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR479 SİYASİ VE İKTİSADİ DÜŞÜNCELER 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR423 SOVYET REJİMİNDE TÜRKLER 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR465 SÖZEL TARİH 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR435 TÜRK DENİZCİLİK TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
TAR449 YENİÇAĞDA OSMANLI ENTELLEKTÜEL HAYATI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3

4.SINIF BAHAR DÖNEMİ SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TAR424 20.YY’DA TÜRKİYE VE AZERBAYCAN 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR474 CUMHURİYET DÖNEMİ DEMOKRASİ TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR466 CUMHURİYET DÖNEMİ İKTİSAT POLİTİKALARI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR480 CUMHURİYET DÖNEMİ KÜLTÜR POLİTİKALARI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR494 DOĞU ANADOLU TÜRK BEYLİKLERİ TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR468 DÜNYA DARBELER TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR426 EGE VE YUNAN TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR492 ESKİÇAĞ BİLİM TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR490 ESKİÇAĞ MİTOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR428 FARSÇA II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR430 İNGİLİZCE TARİHİ METİNLER II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR484 KIBRIS VE TÜRKLER 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR446 KLASİK DÖNEM OSMANLI DİN VE DÜŞÜNCE TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR462 MİLLİ MÜCADELE TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR464 MİLLİ MÜCADELEDE BASIN 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR478 NEVŞEHİR TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR450 OSMANLI İLMİYE TEŞKİLATI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR486 OSMANLI SİYASİ PARTİLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR460 OSMANLI ŞEHİRLERİ VE ŞEHİRCİLİĞİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR442 OSMANLI TÜRKÇESİ II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR472 SANAT TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR482 TARİHİ ROMANLAR 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TCE202 TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ ÇALIŞMALARI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TAR476 TÜRK DÜNYASI YENİLEŞME HAREKETLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR470 TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
TAR448 YENİÇAĞDA OSMANLI VE AVRUPA 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalıdır. Öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmeleri için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tamzamanlı


Bölüm Olanakları

Bölümde 4 Doçent, 12 Doktor Öğretim Üyesi ve 5 Araştırma Görevlisi vardır. Bölümümüzde dersler 90 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir.


Adres ve İletişim Bilgileri

Adres : Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Web Adresi : tarih.nevsehir.edu.tr Telefon : 0 384 228 11 00 Belgegeçer :0 384 215 39 48 Bölüm Başkanı : Doç. Dr. Kürşat KOÇAK Telefon :0 384 228 11 00/13026 Elmek (e-mail) : kursatkocak@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü :Arş. Gör. Dr. A. Gökçe ÖZCAN Telefon :0 384 228 11 00/13131 Elmek (e-mail) : almila.özcan@nevsehir.edu.tr