Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 16.12.2009 tarihli ve 29948 sayılı yazısı üzerine 28.03.1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30’ uncu maddesine göre 25.12.2009 tarihinde Bakanlar Kurulu Kararı ile Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi bünyesinde kurulmuştur. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelerin lisans programlarına giriş sadece YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS sınavlarından alınan puanlara bağlıdır. Adaylar, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre girmek istediklerin bölümlerin tercihlerini yaparak, tercih formunu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav ile yapılır. Bu sınavın sonucuna göre belli bir kontenjan çerçevesinde yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir. Kayıt için gerekli olan belgeler; lise ve dengi okul diploması ve ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sınavı sonuç belgesidir. |
Her akademik yılın başında Bilgisayar Bilimleri ve İngilizce gibi derslerden muafiyet sınavları yapılmaktadır. Bu derslerin öğrenme çıktılarını karşılayabileceklerini düşünen öğrenciler muafiyet sınavına girebilirler. Muafiyet sınavını geçenler, ilgili dersten muaftır. |
Tüm dersleri (240 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamasına sahip olan öğrenciler, Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında lisans diplomasına sahiptir. |
Programımız araştırma alanlarında uzman akademisyenlere sahiptir. Bölümümüzün amacı ilgili alanda uzman yetiştirmek ve yüksek lisans / doktora eğitimine hazırlamaktır. Ayrıca bölümümüz, ulusal ve uluslararası ölçekte yeterli ve donanımlı elektrik ve elektronik mühendislerini yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
PÇ-1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak. |
PÇ-2 | Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
PÇ-3 | İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. |
PÇ-4 | Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
PÇ-5 | Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. |
PÇ-6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. |
PÇ-7 | Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. |
PÇ-8 | Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. |
PÇ-9 | Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
PÇ-10 | Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
PÇ-11 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
PÇ-12 | Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
PÇ-13 | Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
PÇ-14 | Girişimcilik becerisini artırmak. |
PÇ-15 | Yöneticilik becerisini artırmak. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | |||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | |||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | |||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | |||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | |||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | ||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | |||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | |||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | |||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | X | X | |||||||||||||
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | X | X | X | ||||||||||||
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | X | |||||||||||||
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | X | X | X | ||||||||||||
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | X | |||||||||||||
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | X | X | ||||||||||||
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | X | |||||||||||||
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | X | |||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | X | |||||||||||||
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | X | X | |||||||||||||
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | X | X | |||||||||||||
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | X | |||||||||||||
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | X | X | X | X | |||||||||||
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | X | |||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||||||||||||
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||||||||||||
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | X | ||||||||||||||
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | ||||||||||||||
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | X | |||||||||||||
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | X | X | |||||||||||||
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 4 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 5 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | 2 | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | 4 | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 5 | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 6 | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | 7 | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | 3 | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | 4 | x | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | 5 | x | x | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | 2 | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 3 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Bu bölüm mezunları için iş olanakları ve çalışma alanları oldukça geniştir. Mezunlar; elektronik ve elektrik teknolojilerinin üretildiği, transfer edildiği, satıldığı ve pazarlandığı özel sektör ve kamu kurumlarında çalışabilmektedirler (Telekom, TRT, Türk Kablo, TEK, vb). Elektronik tasarım, bakım ve onarım, kontrol sistemleri tasarım ve üretim, iletişim sistemleri (cep telefonu, uydu haberleşme, kablo işletmeleri) alanlarında ulusal ve uluslararası boyutta iş imkanları mevcuttur. Bölüm mezunları, almış olduğu bilgiyi kolaylıkla uygulamaya geçirebilecek nitelikte olup, yer altı kaynakları ve inşaat sektörünün her aşamasında görev alabilecektir. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-101 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK ÇİZİM | 1 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
EEM-103 | EEM’NİN TEMELLERİ-1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
FİZ-101 | FİZİK-1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
KİM-101 | KİMYA-1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MAT-101 | MATEMATİK-1 | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
ENF-101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI-1 | 1 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
TDL-101 | TÜRK DİLİ-1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD-101 | YABANCI DİL-1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SDH-1 | SEÇMELİ DERS -1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
ORTAK1 | ORTAK DERSLER HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
Toplam: |
32 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-104 | EEM’DE PROGRAMLAMA | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
EEM-102 | EEM’NİN TEMELLERİ-2 | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
FİZ-102 | FİZİK-2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
EEM-106 | LİNEER CEBİR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MAT-102 | MATEMATİK-2 | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TDL-102 | TÜRK DİLİ-2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD-102 | YABANCI DİL-2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SDH-1 | SEÇMELİ DERS-1 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
ORTAK2 | ORTAK DERSLER HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Toplam: |
32 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-213 | ANALOG ELEKTRONİK-1 | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
AIT-201 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ-1 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
EEM-207 | DEVRE LABORATUARI | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
EEM-203 | DEVRE TEORİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
EEM-205 | EEM’DE BİLGİSAYARLI ANALİZ | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
EEM-209 | EEM’DE MATEMATİK | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
EEM-211 | SAYISAL ELEKTRONİK | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
SDH-2 | SEÇMELİ DERS-2 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SDH-3 | SEÇMELİ DERS-3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 1 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-204 | ANALOG ELEKTRONİK-2 | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
AIT-202 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ-2 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
EEM-202 | DEVRE ANALİZİ | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
EEM-212 | EEM’DE OLASILIK VE İSTATİSTİK | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
EEM-210 | ELEKTROMANYETİK ALANLAR | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
EEM-208 | MESLEKİ İNGİLİZCE | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
EEM-206 | SAYISAL TASARIM | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SDH-4 | SEÇMELİ DERS-4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SDH-5 | SEÇMELİ DERS-5 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 1 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-307 | GÜÇ ELEKTRONİĞİ | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
EEM-301 | KONTROL SİSTEMLERİ-1 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
EEM-309 | MESLEKİ UYGULAMA-1 | 0 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
EEM-305 | SİNYALLER VE SİSTEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
OSD-2 | ORTAK SEÇMELİ DERS-2 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
SDH-6 | SEÇMELİ DERS-6 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
SDH-7 | SEÇMELİ DERS-7 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
SDH-8 | SEÇMELİ DERS-8 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-306 | ANALOG HABERLEŞME | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
EEM-314 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
EEM-302 | MİKRODENETLEYİCİLERLE KONTROL | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
OSD-3 | ORTAK SEÇMELİ DERS-3 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SDH-10 | SEÇMELİ DERS-10 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SDH-11 | SEÇMELİ DERS-11 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 5 |
SDH-12 | SEÇMELİ DERS-12 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
SDH-9 | SEÇMELİ DERS-9 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-401 | EEM 'DE TASARIM | 1 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 8 |
EEM-405 | MESLEKİ UYGULAMA-2 | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
SDH-13 | SEÇMELİ DERS-13 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
SDH-14 | SEÇMELİ DERS-14 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
SDH-15 | SEÇMELİ DERS-15 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
SDH-16 | SEÇMELİ DERS-16 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
SDH-17 | SEÇMELİ DERS-17 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
SDH-18 | SEÇMELİ DERS-18 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SDH-19 | SEÇMELİ DERS-19 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 30 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MMF-101 | TEMEL MÜHENDİSLİK BİLİMLERİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-108 | BILGISAYAR DESTEKLI DEVRE TASARIMI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
KIM-102 | KİMYA-2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MMF-201 | İŞ GÜVENLİĞİ VE SAĞLIĞI-1 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SEC-201 | MÜHENDİSLİK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE-201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 1 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-214 | EKONOMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MMF-204 | İŞ GÜVENLİĞİ VE SAĞLIĞI-2 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SEC-201 | MÜHENDİSLİK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE-202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 1 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-315 | ENERJİ HATLARI MÜHENDİSLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
EEM-319 | FİLTRE TASARIMI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
EEM-313 | GÜÇ SİSTEMLERİ-1 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
EEM-317 | LİNEER ELEKTRONİK DEVRELER | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-323 | ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİM SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
EEM-325 | MALZEME BİLGİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
EEM-331 | MİKROELEKTRONİĞİN TEMELLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
EEM-321 | MİKROİŞLEMCİLER | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
EEM-329 | MÜHENDİSLİK MEKANİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
EEM-327 | ROBOTİK SİSTEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-303 | ELEKTRİK MAKİNALARI-1 | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
EEM-311 | ELEKTROMANYETİK DALGALAR | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-322 | ELEKTRİK-ELEKTRONİK ÖLÇME SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-326 | OPTOELEKTRONİK | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-324 | TIBBİ ELEKTRONİK | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-328 | TOPRAKLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-308 | ENDÜSTRİYEL ELEKTRONİK | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 5 |
EEM-310 | MİKRODALGA TEKNİĞİ-1 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 5 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-312 | ELEKTRİK MAKİNALARI TEORİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
EEM-304 | ELEKTRİK MAKİNALARI-2 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
EEM-330 | ELEKTROMANYETİK UYUMLULUK | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-316 | GÜÇ SİSTEMLERİ-2 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 5 |
EEM-318 | KONTROL SİSTEMLERİ-2 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 5 |
EEM-320 | PROGRAMLANABİLİR SAYISAL DENETLEYİCİLER VE UYGULAMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 5 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-419 | ENERJİ DAĞITIMI VE PROJESİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
EEM-421 | SAYISAL İŞARET İŞLEME | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
EEM-417 | SAYISAL KONTROL | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-435 | MİKRODALGA TEKNİĞİ-2 | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
EEM-423 | TELEVİZYON TEKNİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
EEM-427 | VERİ HABERLEŞMESİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-429 | AKILLI ŞEBEKELER | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
EEM-433 | ENDÜSTRİYEL ÖLÇME | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
EEM-425 | GÜÇ ELEKTRONİĞİ UYGULAMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
EEM-431 | NESNE TABANLI PROGRAMLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-411 | ANTENLER VE YAYILIM | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
EEM-403 | ENERJİ DAĞITIM SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
EEM-443 | YARIİLETKEN ELEKTRONİK CİHAZLAR | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-415 | BİYOMEDİKAL ENSTRÜMANTASYON | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
EEM-407 | GÜÇ SİSTEMLERİNDE KORUMA | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-409 | AYDINLATMA TEKNİĞİ VE İÇ TESİSAT PROJESİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
EEM-413 | SAYISAL HABERLEŞME | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM-440 | EM ALANLARININ BİYOLOJİK ETKİLER | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-438 | FOTOVOLTAİK CİHAZLAR VE SİSTEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-406 | ALTERNATİF ENERJİ KAYNAKLARI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-404 | BİTİRME PROJESİ | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 12 |
EEM-420 | BİYOMEDİKAL GÖRÜNTÜLEME SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-422 | BULANIK MANTIK DENETLEYİCİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-430 | DAĞITIK ÜRETİM SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-414 | DOĞRUSAL OLMAYAN SİSTEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-418 | ELEKTRİKLİ ARAÇ TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-426 | FİBER OPTİK TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-428 | GÖRÜNTÜ İŞLEME | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-402 | İŞ HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
EEM-410 | KABLOSUZ HABERLEŞME SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-412 | ÖZEL ELEKTRİK MAKİNALARI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-424 | RADAR SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-416 | YAPAY ZEKA VE MÜHENDİSLİK UYG. | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
EEM-408 | YÜKSEK GERİLİM TEKNİĞİ | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BED101 | BEDEN EĞİTİMİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
MUZ101 | MÜZİK I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
RES101 | RESİM BİLGİSİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BED102 | BEDEN EĞİTİMİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MUZ102 | MÜZİK II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
RES102 | RESİM BİLGİSİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrencinin her dönem başında derslere kaydolması gereklidir. Final sınavına girmek için teorik derslerin %70'ine ve pratik derslerin %80'ine katılmak zorundadırlar. Her ders için en az 1 ara sınav ve final sınavı almaları gerekmektedir. Ara sınav (Öğrencilerin ödev, sınavlar, laboratuvar sınavları, ara sınav sonuçları) puanları %40, final puanları ise %60 paya sahiptir. Tüm sınavlar 100 ölçekte puanlanır. Öğrenciler final sınavında en az 45 puan almalıdırlar. Bir derste başarılı sayılırlar (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC). (DC) veya (DD) puanları olan öğrenciler de en az 2.00 puan not ortalamasına sahip olmaları koşuluyla başarılı sayılırlar. |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü mezunları belirlenen zorunlu ve seçmeli dersleri almaları gerekmektedir. Anılan programda belirlenen kredi sayısı 151’dir. Programdan mezun olabilmek için tamamlanması gereken derslerin 119 kredisi zorunlu derslerden, 30 kredisi seçmeli derslerden ve 2 kredisi saha stajından sağlanmalıdır. Öğrencilerin 60 iş günü saha stajını tamamlamaları gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümün akademik çalışmaları beş Dr. Öğretim Üyesi ve bir Doçent ile yürütülmektedir. Nevşehir Üniversitesinde yer alan Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü 2400 m2 kapalı alana sahip 3 katlı, 12 derslik 96 m2 ve 162 m2 ile Ana kampüste bulunan Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi'nde aktif 4 laboratuvar bulunmaktadır. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Mühendislik - Mimarlık Fakültesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 - NEVŞEHİR Tel: 0 384 228 10 00 Fax: 0 384 228 1123 E-Posta: mmf@nevsehir.edu.tr |